Hvor er jeres gærder lavest...?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. sep 2015, 17:52

Alle kender vel talemåden, at springe over hvor gærdet er lavest :)

Men hvor er jeres gærder lavest? - hvor laver i den nemme løsning, smutvejen, hvad gør livet lidt lettere, pligten nemmere overkommet?
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. sep 2015, 17:53

Et af mine lave gærder, det er at støvsuge spisebordet for krummer.

I et hjem med 4 unger og en hund, der er støvsugeren ofte fremme.
Og det er for mig blevet en vane lige at støvsuge bordet for krummet og tørre madrester, fremfor at tage dem med en klud.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Whoosh » 27. sep 2015, 17:55

Jeg ordner fliser og armatur i brusekabinen, mens jeg er i bad. :genert:
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. sep 2015, 18:25

Åh ja den kender jeg godt woosh! ' bruser gerne gulvet over når der skal gøres rent og skraber vandet til risten :D
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf vibbsen » 30. sep 2015, 10:24

Opvasken....Alt kommer i opvaskemaskinen her i huset. Og det uden at blive skyllet af...Og bliver det ikke rent første gang får det en tur mere...

Jeg HADER HADER HADER opvask...
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Fru Sunshine » 30. sep 2015, 10:34

Alle de gærder, jeg overhovedet kan finde bliver forceret det laveste sted.
Opvask, rengøring (selv om jeg da i det mindste støvsuger i hjørnerne) og madlavning.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf girl_beat » 30. sep 2015, 11:25

I vinterhalvåret har vi ALTID en liter Karoline suppe liggende på køl - så er det nemt at springe over det lave gærde, når der skal laves hurtig aftensmad. Og vinduespudsning er klaret med et opkald til den faste pudser, han gør det alligevel meget bedre end os :D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf wh1971 » 30. sep 2015, 11:25

Opvask.... oooohh ja. Men det er nu ikke så dumt at bruge maskinen så meget som muligt. Har man en relativt ny maskine bruger den typisk 9-10 liter vand og strøm for 2,50 kr. pr. opvask så man skal ikke have dårlig samvittighed ved at starte den en gang "for meget". Det koster jo også ressourcer at vaske op i hånden. Og jeg ooooorker virkelig heller ikke at stå og vaske op i hånden mere end højst nødvendigt.

Husk at man faktisk slet ikke skal skylle af før det kommer i maskinen. Man skal blot fjerne så mange madrester som muligt
0
Brugeravatar
charlottefrich
Indlæg: 60
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:05
Kort karma: 6
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 91
Kontakt:

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf charlottefrich » 30. sep 2015, 11:41

Jeg. sorterer. ikke. rigtig. mit. vasketøj.... Så, der slap den ud.

Aj, men seriøst. En gang i mellem, samler jeg sammen til en kogevask og er der noget helt nyt, stærkt kulørt, tøj, vasker jeg det separat de første gange. Men derefter, tager jeg faktisk bare en armfuld og kyler i maskinen på 40 grader og flytter over i tørretumbleren, når det er færdigvasket.
Eneste undtagelser er de få uld-sweaters som manden har. - Ja, jeg har ødelagt lidt tøj gennem tiden (egentlig ikke ret meget) og noget er sikkert ikke så pænt, i lige så lang tid, som det kunne have været. Til gengæld, sparer jeg oceaner af tid, på det rådne vasketøj.
2
Online farvehandler hos maling.nu & promal.dk
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf girl_beat » 30. sep 2015, 11:51

charlottefrich skrev:Jeg. sorterer. ikke. rigtig. mit. vasketøj.... Så, der slap den ud.

Aj, men seriøst. En gang i mellem, samler jeg sammen til en kogevask og er der noget helt nyt, stærkt kulørt, tøj, vasker jeg det separat de første gange. Men derefter, tager jeg faktisk bare en armfuld og kyler i maskinen på 40 grader og flytter over i tørretumbleren, når det er færdigvasket.
Eneste undtagelser er de få uld-sweaters som manden har. - Ja, jeg har ødelagt lidt tøj gennem tiden (egentlig ikke ret meget) og noget er sikkert ikke så pænt, i lige så lang tid, som det kunne have været. Til gengæld, sparer jeg oceaner af tid, på det rådne vasketøj.


:8: :8: :8:

(sådan har vi hver vores lave gærder... ;) )
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
charlottefrich
Indlæg: 60
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:05
Kort karma: 6
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 91
Kontakt:

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf charlottefrich » 30. sep 2015, 11:55

^ Yeah, jeg ved det. Jeg er lidt primitiv hvad vasketøjet angår. :genert: :blush:
0
Online farvehandler hos maling.nu & promal.dk
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Flora » 30. sep 2015, 12:31

Jeg har desværre ikke plads til en opvaskemaskine, men der skal ikke herske nogen tvivl om at samme splitsekund jeg flytter til et sted hvor der er plads, så bliver anskaffelse af opvaske maskine førsteprioritet. HADER også den åndsvage opvask. I en grad så jeg af og til har flirtet med tanken om bare at indkøbe en røvfuld engangsservice. Men det er jo både temmelig bekosteligt og et værre miljøsvineri, så det er trods alt blevet ved tanken :lol:

Vasketøjet sorterer jeg som regel, men det er da sket der bare ryger en god blanding af det hele i. Min mor vender vrangen ud på alt tøj inden hun vasker det for at skåne det. DER sætter jeg simpelthen grænsen. Dælme nej om jeg gider det besvær.

Støvsugning foregår i det mindste nogle af gangene kun på steder hvor det kan ses og gulvvask foregår af og til som klatvask der hvor der lige er en plet :genert:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Danseprinsesse » 30. sep 2015, 12:42

Jeg er virkelig ikke god til at gøre ting halvt i forhold til rengøring, der vinder perfektionisten.
Det jeg så gør lige for tiden, det er at overlade det fuldstændig til min kæreste at være huslig, i går løftede jeg ikke engang min egen tallerken ud i køkkenet efter maden. :blush:

Apropos mad, så springer vi i den grad over, hvor gærdet er lavest hvad angår aftensmad de her måneder. Indtil videre har vi denne uge fået Karolines tomatsuppe, coleslaw (fra Remas køleboks, der bare lige skal blandes med dressing) med (frost)frikadeller og i aften bliver det et eller andet mikro-nudel-værk.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Akehurst2 » 30. sep 2015, 13:04

Rengøring er mit laveste gærde.

Har rengøringsdame hver anden uge, og de sidste par dage inden hun kommer, der trænger det - og det ignorerer jeg fuldstændigt. Også selvom jeg skal have gæster.
0
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf wh1971 » 30. sep 2015, 13:27

Som en klog mand engang sagde:

"Hvorfor udskyde til i morgen hvad man kan droppe helt i dag?"
3

Tilbage til "Livets forhold"