Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf dgd2007 » 3. sep 2016, 14:29

vUlpeS skrev:[...]
Og så er det altså, at jeg bliver lettere triggered, når jeg ser sådan en amerikaner-artikel dér. Fordi jeg synes det er hamrende ærgerligt, at man ligefrem behøver skrive en "how to care for a guy for dummies"-artikel. Det må være et symptom på, at der er noget galt et eller andet sted.

Hæ-hæ ... jeg må indrømme, jeg ikke har læst det amerikanske. Men jeg syntes også lød fjollet - bare måske ud fra en lidt anden vinkel.

Der er en her på debatten, der har et godt ordsprog i sin signatur ... noget med, at hvis man vil behandle folk ens, er man nødt til at behandledem forskelligt :)

Det kan selvfølgelig være på individuelt niveau, eller noget socialt, kulturelt eller whatever. Men jeg synes heller ikke, man nødvendigvis behandler mænd og kvinder ens ved at behandle dem ens. :gruble:

Det lyder selvfølgelig lidt kryptisk, men lad os nu sige: alle tager vist i det spørgsmål for givet, at en kvinde godt kan lide af og til at føle sig "lækker" - også kropsligt, at hendes fysiske fremtoning udtrykker noget lækkert - eller hvad de nu føler, men der er et eller andet der. Og det er lækkert og virker rigtigt, når en kvinde "føler sig lækker". Og selvfølgelig til en vis grad sker dette jo via den feedback, hun får. Om det så er direkte sproglig komplimenter, eller det bliver vist på anden måde.

Men personligt virker det altså ikke for mig, hvis en kvinde giver mig komplimenter for mit udseende - på samme måde, som det undertiden gør omvendt.

For mig er det, der gør det "lige" igen, ikke at hun siger den samme kompliment til mig - men faktisk det, at man fornemmer, at hun godt kunne lide min kompliment, at det var noget, hun lod trænge ind. Så føler jeg mig det, som jeg tror, ville svare til "lækker" :)

Man behøver jo bare se på det faktum, som var lidt scary for de fleste drenge, at en kompliment ikke nødvendigvis altid er velset. Hvis den forkerte giver den, risikerer man jo at få revet hovedet af: "Skrid din klamme stodder!" Så jeg synes, det at hun bliver glad for en kompliment ... det er så at sige "den fulde accept" af mig, formentlig svarende til, at kvinde føler det som den fulde accept, at man synes, hun er gennemført lækker (også kropsligt).

Jeg ville personligt hverken svare "Skrid din klamme kælling", hvis en gav mig en fysisk kompliment, men på den anden side heller ikke dåne, selv om det var en, jeg godt kunne lide. Så jeg synes, man i det spil altid kan finde noget, der er "ens" ... men tit på en lidt anden måde.

Jeg ved ikke, om det giver mening ...? :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf dgd2007 » 3. sep 2016, 18:04

vUlpeS skrev:[...]
Mit hooldningssæt er et andet på mange måder, jeg har f.eks. aldrig rigtig lidt af den "approach anxiety", du beskriver hos drengene.
[...]

Nå har almindelig generthed nu også fået en amerikansk diagnose? :lol:

Nja, men jeg var nu også lidt i tvivl, om jeg kunne tillade mig den lille joke for at understrege pointen - for det var ikke først og fremmest det, jeg ville sige.

Altså mht. ½ generation imellem os, så jo, der er da selvfølgelig noget tidsånd og mode også inden for forholdene mellem kønnene ... MEEEEN jeg vil nu nok snarere sige, at en halv generation yngre end jeg er nu, var lige det tidspunkt, hvor man var mest cocky mht. sådan noget. Man havde, som du siger, opklaret, at kvinder er ikke så onde, og det for det meste falder i god jord med et par komplimenter, og hvis engang imellem ikke, så overlever man nok.

Og samtidig har man glemt, dengang man var en ung, smal frø, og lige havde fået lange ben, man havde lidt svært ved at styre, eller man vidste ikke med sikkerhed, hvilket stemmeleje der ville tone frem, næste gang man åbnede munden :) Hvis du ikke dengang - når du mødte verdens ottende vidunder - havde som de første par tanker, at det ville være komplet overfløde at gøre hende opmærksom på, at hun var det (fordi hun selvfølgelig allerede vidste det), eller at hun ville synes, det var lovlig arrogant af sådan en kludremikkel at bilde sig ind, at det betød noget for hende, hvad man mente om hendes fremtoning ... så er du vist den første dreng i verdenshistorien, der aldrig har haft den slags tanker. :fløjt:

Men som sagt, det var lidt af et sidespor. My mistake ... men oprigtigt talt tror jeg, at den fornemmelse jeg har fået, når en kvinde er blevet glad for, at jeg syntes, hun var lækker, svarede meget godt til den følelse hun fik ved det. Og at det er den måde, vi er "lige" på. Snarere end ved at hun også siger, at jeg er lækker. Det var det, der var hovedpointen.
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf Pityt » 3. sep 2016, 19:34

Min kæreste har ikke så meget brug for at høre ordene, men han har brug for, at jeg viser initiativ til sex...det betyder for ham, at jeg signalerer at jeg synes, at han er lækker.
Jeg komplimenterer ham nu relativt ofte alligevel... :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf ExCoastal » 11. sep 2016, 20:50

Advocatus-Diaboli skrev:

Det er min generelle erfaring, at kvinder gerne vil roses for deres udseende, mens mænd gerne vil roses for deres bedrifter/evner.

Jeg har ikke behov for at høre at jeg er lækker, (jeg er selvfølgelig heller ikke blevet indoktrineret af kvindemagasiner siden 13-års alderen). Men at fortælle mig at bøfferne er perfekt stegte på grillen, eller at noget jeg har bygget selv er kram, er at fortælle mig at du elsker mig.


Det er jeg absolut enig i. Som mand har jeg intet behov for at høre, at jeg er lækker (jeg modtager naturligvis gerne komplimenter, men forventer det ikke), men jeg sætter absolut pris på at høre, at maden er god eller min kone er imponeret over mine evner, enten omkring min karriere eller renoveringsprojekter herhjemme. Hvis hun komplimenterer mit udseende, så ved jeg udmærket godt, at det oftest er fordi hun vil have sex :devil:

Derimod er jeg god til at give hende komplimenter, og jeg ved at hun værdsætter det rigtigt meget. Dog vil hun også gerne høre, at jeg er stolt over hendes seneste forfremmelse på arbejde.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf dgd2007 » 21. okt 2016, 15:06

Fru Sunshine skrev:
dgd2007 skrev:"Please stop! These ideas are outlandish and bizarre." :wink3:

(Det er et eller andet citat, som jeg ikke kan huske af hvem. Men det passer vist meget godt her.)

Min mand er så bizar, for han kan godt lide at få at vide, at jeg synes, han er lækker.
Men han er selvfølgelig også udlænding.

:D Kom lige til at tænke på denne her, fordi der var en, der brugte udtrykket på CNN (om den filippinske præsidents udtalelser).
Det var sikkert en joke fra din side, men for the record så betyder det skønne udtryk "outlandish" jo ikke udenlandsk, men ca. det samme som "bizarre".
0

Tilbage til "Forhold og sex"