Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. sep 2016, 04:10

Jeg vil også godt vide, hvor nyuddannede lærere får 35.000. Og uuddannede.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 12. sep 2016, 07:49

Hvis man absolut vil tage livet af sig, behøver det altså ikke være foran et tog i myldretiden
10
14 11 14
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf paint » 12. sep 2016, 08:46

Dem der ikke kan unde os andre, en smule godt sensommer/efterårsvej, efter en elendig sommer, kan flytte til Svalbard. kan de. Udsigten for i morgen, deroppe, lyder på fristende minus 1 grad, der dog stiger til nærmest ulidelig varme i løbet af dagen, hvor temperaturen stiger til plus 3 grader.
21
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12374

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 12. sep 2016, 09:11

Fru Sunshine skrev:Jeg vil også godt vide, hvor nyuddannede lærere får 35.000. Og uuddannede.


Det ville jeg også gerne! Jeg begynder først nu, med 14 års anciennitet på bagen, at snige mig derop i nærheden... Gad vide, hvad jeg ville opnå på Sjælland? :gruble:
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 12. sep 2016, 09:21

paint skrev:Dem der ikke kan unde os andre, en smule godt sensommer/efterårsvej, efter en elendig sommer, kan flytte til Svalbard. kan de. Udsigten for i morgen, deroppe, lyder på fristende minus 1 grad, der dog stiger til nærmest ulidelig varme i løbet af dagen, hvor temperaturen stiger til plus 3 grader.

Nej.

Og der er ikke tale om sensommer/efterårsvejr, når temp. er 28-29 grader.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 12. sep 2016, 10:09

ShuruQ skrev:Jeg har på min færden online lagt mærke til det åbenbart er blevet in at bruge udtrykket "de brune" fx i debatten med gymnasiet "de hvide vs de brune". Jeg ved ikke hvorfor, normalvis har jeg ingen beef med ord der henviser til hudfarven (med mindre det går over i nigger, perker og den slags, det pisser mig af), men de brune :gruble:? Muligvis er det fordi det er relativt nyt for at høre den betegnelse.

Det lyder som et eller andet sygt nedern politisk parti :tie:.

Jeg kan virkelig heller ikke lide udtrykket "brun". Men jeg ved ikke hvad jeg ellers skal sige?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 12. sep 2016, 10:17

Ado skrev:
paint skrev:Dem der ikke kan unde os andre, en smule godt sensommer/efterårsvej, efter en elendig sommer, kan flytte til Svalbard. kan de. Udsigten for i morgen, deroppe, lyder på fristende minus 1 grad, der dog stiger til nærmest ulidelig varme i løbet af dagen, hvor temperaturen stiger til plus 3 grader.

Nej.

Og der er ikke tale om sensommer/efterårsvejr, når temp. er 28-29 grader.


Efterårsvejr er bedst når der er skyfrit og over 25 grader
2
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 12. sep 2016, 10:20

ShuruQ skrev:Jeg har på min færden online lagt mærke til det åbenbart er blevet in at bruge udtrykket "de brune" fx i debatten med gymnasiet "de hvide vs de brune". Jeg ved ikke hvorfor, normalvis har jeg ingen beef med ord der henviser til hudfarven (med mindre det går over i nigger, perker og den slags, det pisser mig af), men de brune :gruble:? Muligvis er det fordi det er relativt nyt for at høre den betegnelse.

Det lyder som et eller andet sygt nedern politisk parti :tie:.


Det gælder jo om hurtigt af finde nye udtryk inden de også bliver stemplet som politisk ukorrekte
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 12. sep 2016, 10:43

kidkomb skrev:
ShuruQ skrev:Jeg har på min færden online lagt mærke til det åbenbart er blevet in at bruge udtrykket "de brune" fx i debatten med gymnasiet "de hvide vs de brune". Jeg ved ikke hvorfor, normalvis har jeg ingen beef med ord der henviser til hudfarven (med mindre det går over i nigger, perker og den slags, det pisser mig af), men de brune :gruble:? Muligvis er det fordi det er relativt nyt for at høre den betegnelse.

Det lyder som et eller andet sygt nedern politisk parti :tie:.

Jeg kan virkelig heller ikke lide udtrykket "brun". Men jeg ved ikke hvad jeg ellers skal sige?


Der er sjovt nok ingen der øffer over udtrykket "de hvide", selvom det er præcis lige så rigtigt/forkert, som "de brune" eller "de sorte"..
11
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 12. sep 2016, 10:50

Jeg tror simpelthen, at folk (mange folk) er så forvirrede over, hvad de egentlig må sige. Sort, brun, afrikaner, neger, farvet - det er (med undtagelse af neger) efterhånden ikke til at finde ud af, hvad man egentlig må sige.
12
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 12. sep 2016, 10:54

Ado skrev:Jeg tror simpelthen, at folk (mange folk) er så forvirrede over, hvad de egentlig må sige. Sort, brun, afrikaner, neger, farvet - det er (med undtagelse af neger) efterhånden ikke til at finde ud af, hvad man egentlig må sige.

Jeg er i hvert fald. Og man kan jo godt mærke, at jeg bliver forlegen og usikker, når det dukker op i en samtale. Og så er det bare akavet. Jeg ved ikke rigtig hvad der er bedst.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 12. sep 2016, 10:59

kidkomb skrev:
Ado skrev:Jeg tror simpelthen, at folk (mange folk) er så forvirrede over, hvad de egentlig må sige. Sort, brun, afrikaner, neger, farvet - det er (med undtagelse af neger) efterhånden ikke til at finde ud af, hvad man egentlig må sige.

Jeg er i hvert fald. Og man kan jo godt mærke, at jeg bliver forlegen og usikker, når det dukker op i en samtale. Og så er det bare akavet. Jeg ved ikke rigtig hvad der er bedst.

Jeg aner det heller ikke. Og det kan man sige er et lille problem nogle gange i forbindelse med mit job. :D


Jeg er med på, at vi skal og bør gøre hvad vi kan for at få en verden, hvor ingen skal føle sig nedgraderet/diskrimineret, men der bliver altså også skabt en masse racisme ved "ihh nej, det ord må du ikke sige - hvor vover du?"-mentaliteten.
Nu er det langt fra alle af dem, der siger "neger", der rent faktisk mener noget ondt med det. Men de får de så skudt i skoene. Ved at være så overfølsom, tror jeg egent bare vi gør problemet større.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 12. sep 2016, 11:07

Ado skrev:Jeg tror simpelthen, at folk (mange folk) er så forvirrede over, hvad de egentlig må sige. Sort, brun, afrikaner, neger, farvet - det er (med undtagelse af neger) efterhånden ikke til at finde ud af, hvad man egentlig må sige.


Netop derfor fortsætter jeg med af kalde en Neger for en Neger
det andet er forbesværligt
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 12. sep 2016, 11:14

Aspargsen skrev:
Ado skrev:Jeg tror simpelthen, at folk (mange folk) er så forvirrede over, hvad de egentlig må sige. Sort, brun, afrikaner, neger, farvet - det er (med undtagelse af neger) efterhånden ikke til at finde ud af, hvad man egentlig må sige.


Netop derfor fortsætter jeg med af kalde en Neger for en Neger
det andet er forbesværligt

Jamen, for min skyld ingen alarm. Jeg prøver at vænne mig af med at sige neger. Men det fornærmer ikke mg, at andre gør det, hvis det de ellers siger, lyder humanistisk.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. sep 2016, 11:25

Jeg kan godt forstår hvorfor så mange unge mennesker synes det er hårdt at skulle klare sig på en SU, og et fritidsjob, når de allerede i folkeskolen lærer at være forbrugere af dyre designer varer og hamrende dyr elektronik.
Når man "skal" have "skoletasker" i 2500 kr's prisklassen, samt det nyeste inden for iphones, og nike sneaks til 1000kr, så bliver det svært at få økonomien til at slå til.
6
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Generelt"