Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Daine » 10. sep 2016, 19:44

2SHY skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Prøv lige at sige: kød, påske, perler på engelsk, hurtigt efter hinanden.

Den der har jeg hørt nævnt nogle gange og selv afprøvet det, men jeg forstår ikke det sjove ved det :forvirret: Jeg kan høre hvad meat og easter bliver til men pearls fanger jeg ikke det sjove ved

Når jeg siger det hurtigt lyder det som medisterpøls' (Meat-Easter-pearls). Sårn lidt jysk i udtrykket :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf 2SHY » 10. sep 2016, 19:48

Daine skrev:
2SHY skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Prøv lige at sige: kød, påske, perler på engelsk, hurtigt efter hinanden.

Den der har jeg hørt nævnt nogle gange og selv afprøvet det, men jeg forstår ikke det sjove ved det :forvirret: Jeg kan høre hvad meat og easter bliver til men pearls fanger jeg ikke det sjove ved

Når jeg siger det hurtigt lyder det som medisterpøls' (Meat-Easter-pearls). Sårn lidt jysk i udtrykket :D

Ah... Jeg tror min jyske dialekt er anderledes, så derfor kan jeg ikke høre "pølse" :gruble:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Daine » 10. sep 2016, 19:54

2SHY skrev:
Daine skrev:
2SHY skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Prøv lige at sige: kød, påske, perler på engelsk, hurtigt efter hinanden.

Den der har jeg hørt nævnt nogle gange og selv afprøvet det, men jeg forstår ikke det sjove ved det :forvirret: Jeg kan høre hvad meat og easter bliver til men pearls fanger jeg ikke det sjove ved

Når jeg siger det hurtigt lyder det som medisterpøls' (Meat-Easter-pearls). Sårn lidt jysk i udtrykket :D

Ah... Jeg tror min jyske dialekt er anderledes, så derfor kan jeg ikke høre "pølse" :gruble:

Det kan jeg heller ikke når jeg læser det, kun når jeg udtaler det. Jeg tror også det skal siges på lidt bredt vestjysk - det virker ihf for mig (ea bliver til øe når jeg siger det) :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf icelady » 11. sep 2016, 00:37

Hvis man (som mig) er lidt bidt af "forladte steder"/Urban exploring videoer, kan Exploring With Josh anbefales på youtube.

Især er hans Pripyat (Chernobyl) serie ret fed.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf KitKat » 12. sep 2016, 05:46

I dag bliver en dejlig dag. :lun:
2
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ManicNinja » 12. sep 2016, 08:56

Fyrst Eberhard skrev:Prøv lige at sige: kød, påske, perler på engelsk, hurtigt efter hinanden.


ENDELIG fik vi afklaret, hvad medisterpølse består af ... Jeg foreslår noget "find perlen" som pendant til julens mandel i ris à l'amande. Evt. som en særlig påskeleg. Jeg mener, når der nu ER påske i pølsen, så ...

Alt i alt synes jeg faktisk, at motivationen for at spise medister er væsentligt forhøjet!
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf sortkaffe » 12. sep 2016, 09:03

ManicNinja skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Prøv lige at sige: kød, påske, perler på engelsk, hurtigt efter hinanden.


ENDELIG fik vi afklaret, hvad medisterpølse består af ... Jeg foreslår noget "find perlen" som pendant til julens mandel i ris à l'amande. Evt. som en særlig påskeleg. Jeg mener, når der nu ER påske i pølsen, så ...

Alt i alt synes jeg faktisk, at motivationen for at spise medister er væsentligt forhøjet!

ala "Rosinen i pølseenden?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12456

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Guilded_Lily » 12. sep 2016, 09:09

ManicNinja skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Prøv lige at sige: kød, påske, perler på engelsk, hurtigt efter hinanden.


ENDELIG fik vi afklaret, hvad medisterpølse består af ... Jeg foreslår noget "find perlen" som pendant til julens mandel i ris à l'amande. Evt. som en særlig påskeleg. Jeg mener, når der nu ER påske i pølsen, så ...

Alt i alt synes jeg faktisk, at motivationen for at spise medister er væsentligt forhøjet!


Jeg tillader mig lige at sige: Genial idé! Den tror jeg faktisk godt, jeg kunne finde på at indføre. Og dog. Jeg laver ikke medister selv, og man kan jo se, hvor der er lavet hul i skinnet :gruble:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf kidkomb » 12. sep 2016, 09:35

Guilded_Lily skrev:
ManicNinja skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Prøv lige at sige: kød, påske, perler på engelsk, hurtigt efter hinanden.


ENDELIG fik vi afklaret, hvad medisterpølse består af ... Jeg foreslår noget "find perlen" som pendant til julens mandel i ris à l'amande. Evt. som en særlig påskeleg. Jeg mener, når der nu ER påske i pølsen, så ...

Alt i alt synes jeg faktisk, at motivationen for at spise medister er væsentligt forhøjet!


Jeg tillader mig lige at sige: Genial idé! Den tror jeg faktisk godt, jeg kunne finde på at indføre. Og dog. Jeg laver ikke medister selv, og man kan jo se, hvor der er lavet hul i skinnet :gruble:

Nej, nej, en rigtig medister er jo hjemmelavet, så man putter bare perlen i farsen inden den kommer i tarmen :slem:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Ado » 12. sep 2016, 10:06

Jeg er pludselig skruk! Jeg vil have en baby igen.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Kommodedyret » 12. sep 2016, 12:21

:puke: :genert:
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf paint » 12. sep 2016, 12:36

ister, det fedtlag der omgiver især svins indvolde. Ister anvendtes tidligere i medister eller medisterpølse, som det har givet navn til.

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ManicNinja » 12. sep 2016, 12:59

paint skrev:ister, det fedtlag der omgiver især svins indvolde. Ister anvendtes tidligere i medister eller medisterpølse, som det har givet navn til.

Billede


Med ister = med fedt

Det vidste jeg godt. Og jeg synes, det er så typisk dansk at give en middagsret sådan et ulækkert navn :D Den var bare aldrig gået i fx Italien ... :gisp:

Derfor så jeg denne "perle-leg" som en dejlig mulighed for at rette bare lidt op på miseren og i det mindste LEGE, der var - om jeg så må sige - guf i pølsen.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Kommodedyret » 12. sep 2016, 13:03

ManicNinja skrev:
paint skrev:ister, det fedtlag der omgiver især svins indvolde. Ister anvendtes tidligere i medister eller medisterpølse, som det har givet navn til.

Billede


Med ister = med fedt

Det vidste jeg godt. Og jeg synes, det er så typisk dansk at give en middagsret sådan et ulækkert navn :D Den var bare aldrig gået i fx Italien ... :gisp:

Derfor så jeg denne "perle-leg" som en dejlig mulighed for at rette bare lidt op på miseren og i det mindste LEGE, der var - om jeg så må sige - guf i pølsen.


Jamen det er så hermed vedtaget at medister skal omdøbes til Guffepølse. :D
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Skralde » 12. sep 2016, 13:31

landsbytossen skrev:i skal IKKE lave en billedsøgning på "Prinsessa Birgitta"


Mig? Jeg ser da helt normal ud! :fløjt:

big.jpg
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde

Tilbage til "Generelt"