Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Miss_no_More » 9. sep 2016, 12:47

Den unge Mataspige afslører til en kunde, at hun også SELV bruger contouring. Tak, det kunne jeg se nede fra bunden af køen :tie:
6
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 9. sep 2016, 12:54

Jeg skriver mail.
Hej Bob

Her er et udkast til gennemsyn som aftalt.

Jeg har dog lige et par opfølgende spørgsmål. Jeg vil gerne vide om du vil sende mig analysen særskilt.

Derudover vil jeg gerne høre, om du gjorde XXX, da du gjorde XXX. Hvis ikke, hvorfor?

Og da XXX skete, tog du da kontakt til XXX?


Jeg tænker mig om.
Hej Bob

Her er et udkast til gennemsyn som aftalt. Jeg tre opfølgende spørgsmål.

1) Jeg vil gerne vide om du vil sende mig analysen særskilt.
2) Gjorde du XXX, da du gjorde XXX. Hvis ikke, hvorfor?
3) Tog du kontakt til XXX, da XXX skete?


Jeg får svar:
Hej Pocket

Hvilken del af analysen skal du bruge?


Det er så underligt, at så mange tilsyneladende kun skimmer deres mails og nøjes med at svare på ét spørgsmål. Det bliver en lang korrespondance så.
6
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 10. sep 2016, 08:00

Fredag aften. Klokken er 20.15, og en stor flok ret unge mennesker står på hvad der senere bliver refereret til som "Partybussen" herhjemme.
En pige med uglet, rødt hår med brune udgroninger "fucking elsker chaufføren, mand!" fordi han har givet dem lov til at spille høj musik på deres medbragte termokandelignende afspiller. Gruppen diskuterer. Skal de høre Gulddrengen eller "den der med ham der, du ved nok.. Fra radioen...". Nogen tager en beslutning, og musikken spiller. To af pigerne omfavner hinanden, og mimer med på sangen, med undtagelse af omkvæd, som de synger med på. To andre piger tager en række selfies, og Kevin kommer og vil være med på billederne.
Pludselig er der problemer. Kevin kan ikke finde sin fucking taske. Kevin var ellers sikker på, at nogen havde hans fucking taske. En pige vender sig om, og råber til venner bagest i bussen og spørger, om de har set Kevins fucking taske. Det har de ikke. De troede, Kevin selv havde sin fucking taske. Kevin er en handlingerne mand, der tænker hurtigt. Han må stå af bussen, og finde sin taske. Men hans fucking mobil ligger i den fucking taske. Hidtil meget stille ung fyr melder sig på banen. Han har nemlig en mobil, og tilbyder at stå af bussen og hjælpe med at lede efter Kevins taske. Kevin har ét spørgsmål. Et vigtigt spørgsmål, som afgør hvorvidt han ønsker at tage imod und fyrs hjælp. Om han er klar på at fucking løbe? Det er ung fyr. De to står af bussen, og rødhåret pige med de brune udgroninger råber, at de nok skal ses når den fucking taske er fundet.
Musikken spiller igen, og et par stoppesteders tid er stemningen høj. Der krammes, tages selfies, og den rødhårede pige sidder og ser med sine pandalignende sovekammerøjne rundt på medpassagegerne, indtil hendes veninde med det meget glatte hår pludselig spørger hvor Kevin blev af. Ingen ved hvor Kevin er. Var han overhovedet med? Ingen ved det.

Festen fortsætter, og da sønnike og jeg står af bussen få minutter senere, ser han op på mig, og grinende siger "Tja.. De ER jo også unge mennesker".
18
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ado » 10. sep 2016, 08:35

Jeg blev uvenner med min cykel i går. Sådan for alvor. I dag kan jeg grine af det, men i går var det indædt oprigtigt.
Det hele startede, da jeg havde handlet i Meny og puttede en kæmpe taske med varer på bagagebæreren, som så valgte at tage flugten ned på jorden, så der lå varer ud over det hele. Incl. en crosissant med hønsesalat.
Støttebenet på min cykel er blevet bøjet lidt, så cyklen kan ikke stå selv længere. Jeg brød ud i et inferno af eder, da jeg stod der med varer spredt ud over det hele og en cykel, der nægtede at stå selv. Oven i det hele var det klamt varmt, hvilket ikke gjorde det bedre.

Der stod mennesker på parkeringspladsen og gloede, men den eneste der kom mig til undsætning - mens jeg skældte min cykel ud - var en mand, der havde erstattet blodet i sin krop med øl. Han kom gående hen til mig med en cykelanhænger fylt med tomme flasker og sagde roligt: "Nu holder jeg din cykel, så kan du få samlet dine varer op. Og put nu nogle af dem op i din cykelkurv. Der er vist ikke noget der er gået hul på".

Jeg fik samlet varerne og takket den søde mand mange gange, og gik hjemad. Indædt rasende på min cykel, for selvfølgelig var det dens skyld, at bagagebæreren ikke kunne holde en kæmpe taske med varer.
Hjemme i baggården, gik det galt igen. Da jeg ville tage varerne af cyklen, begyndte forhjulet at dreje ubeslutsomt fra den ene side til den anden, hvorefter det valgte at dreje helt til venstre med det resultat, at møgcyklen væltede, mens jeg var ved at afmontere tasken med varerne, hvor jeg havde trukket taskens håndtag ned over sadlen for bedre stabilitet.

Og her gik det så virkelig galt. Jeg skældte ud på cyklen, som var den et menneske. "Din lortecykel, gider du tage dig sammen": (Intet svar fra cyklen - kun en prokoverende bevægelse, som gjorde alt endnu værre). "Du er fandeme åndssvag. Gud, hvor er du åndssvag. Så stå dog stille". (Cyklen var tavs, men blev ved med at rotere i dækkene). "I guder, hvor er du klam. For fanden, hvor du irriterer mig!".

Og så maste jeg dens forhjul ind mellem to havekrukker, låste den og gik svedig derfra. Mens jeg låste døren op, tiltede tasken med varerne ned fra det øverste trin. Nu var det tasken, jeg rettede min vrede mod. Så da jeg fik samlet det hele sammen igen og kom ind i entréen og stillede tasken fra mig, og den valgte at tilte ned på siden, kiggede jeg ned i den og sikrede mig, at der ikke lå skrøbelige varer i den side - hvorefter jeg gav tasken et lille passivt-aggresivt spark.

Da jeg en halv time senere satte mig ud på terrandaen med et glas vand med isterninger og svedig pande, fik jeg øje på cyklen ude i gården under halvtaget og fik ondt af den. Lige pludselig følte jeg dens smerte og dens følelse af at være blevet uretfærdigt behandlet. Den havde jo bare gjort det bedste den kunne med det handicap den har tilraget sig. :(
24
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sortkaffe » 10. sep 2016, 11:40

To damer, nok omkring sidst i 30erne var ude og handle.
Vejret er pænt varmt, og stedet er Fakta i bondeby på landet
De to damer havde begge sorte højhælede sko på og sorte kjoler.
Den enes kjole var lang, men med slids helt op til trussekanten. Den anden kjole var meget kort, og man kunne se
hendes tatoveringer på begge baglår - lige under røven. To kranier.
3
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. sep 2016, 11:44

Jeg har lige passeret en vandreklub for ældre kvinder. Jeg ville helt seriøst have svært ved at skelne medlemmerne fra hinanden, for alle havde kort gråt hår, og var iført klubbens neongule t-shirts, og forskellige variationer af sandfarvede shorts (knælange).
Og så havde de allesammen de der skistave med. Og det lød som om flere af damerne hed Helga.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 10. sep 2016, 11:58

Dirtylittledevil skrev:Jeg har lige passeret en vandreklub for ældre kvinder. Jeg ville helt seriøst have svært ved at skelne medlemmerne fra hinanden, for alle havde kort gråt hår, og var iført klubbens neongule t-shirts, og forskellige variationer af sandfarvede shorts (knælange).
Og så havde de allesammen de der skistave med. Og det lød som om flere af damerne hed Helga.

Parallelsamfund! ;)
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Studsgaard » 10. sep 2016, 13:36

Naboen kommer ud i haven hvor deres hund går. Pludselig kalder hun meget surt hunden hen til sig og siger: "fyyy ha - fyyy ha, hvad er det, fy ha, hvad er det?"
Dette gentages i ret lang tid - vi overvejer om hun regner med at hunden til sidst vil svare?
5
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pityt » 10. sep 2016, 13:48

Christiania en solrig lørdag eftermiddag.
Gaden ser anderledes ud,- mere åben og uden unge mænd med elefanthuer og truende attitude. Som altid masser af turister.
...og pushere, der står alle steder og spørger forbipasserende om de vil købe hash.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Flora » 10. sep 2016, 13:49

Studsgaard skrev:Naboen kommer ud i haven hvor deres hund går. Pludselig kalder hun meget surt hunden hen til sig og siger: "fyyy ha - fyyy ha, hvad er det, fy ha, hvad er det?"
Dette gentages i ret lang tid - vi overvejer om hun regner med at hunden til sidst vil svare?


Jeg tror jeg havde følt trang til at gå over og spørge hvad det så var :D
4
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ado » 10. sep 2016, 14:26

Der kredser konstant en helikopter over Silkeborg i dag. Folk kan købe sig en tur, så de kan se motorvejen fra oven.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Chatsy » 10. sep 2016, 14:45

Til træning i dag bemærkede jeg en kvinde, der ankom og gik direkte hen mod vægten for at veje sig.
Så trænede hun for en stund.
Og vejede sig.
Så trænede hun lidt mere.
Og vejede sig.
Og gik.

Øhm..
4
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Velvet-Goldmine » 12. sep 2016, 09:13

Min veninde er indlagt på sygehus og hendes kone er der selvfølgelig det meste af tiden. Baggrundsinfo: De er jævnaldrene og begge slut 30'ere
Ung sygeplejerske bliver den 3. person der kommer ind og spørger min veninde om "hende og hendes mor vil... blabla"
Min veninde bliver efterhånden en smule stødt og siger at det altså er hendes kone og ikke hendes mor.
"Nåååre..." siger den unge sygeplejerske "... nå så giver det mere mening at der i journalen stod at du var her med din hustru.... det gav jo slet ingen mening for mig i starten, tihi".

Der er visse ting Vestjylland ikke er helt gearet til endnu.
13
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sortkaffe » 12. sep 2016, 12:57

Når man er hund og får et nyt gnaveben...så smager dette altså bedst
i min seng :rulle:
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Badesandalen » 12. sep 2016, 15:54

Åbenbaringer, gode idéer og kreativitet har for det meste rimelig dårlig timing.
1

Tilbage til "Generelt"