Nærighed - hvad har du været udsat for?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Mangoness » 12. sep 2016, 19:30

Hvad har du været udsat for i forbindelse med nærighed? :D

Jeg savner tråden fra den anden debat. Jeg har desværre ikke selv noget at tilføje - men jeg synes, at den skulle oprettes alligevel :D
3
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf missme » 12. sep 2016, 19:35

Vi hjalp naboen med at anlægge ny græsplæne sammen med naboerne til den anden side. Da de manglede græs hentede vi en rest vi havde liggende, ligesom den anden nabo også spædet til med noget der skulle bruges. Det var de selvfølgelig glade for.

Da det kom til spisetid bestilte vi pizza. Der lagde de som fik anlagt plænen ud, men så begyndte udregningen af, hvem der havde bestilt hvad, så vi hver især kunne betale for vores egne pizzaer :gruble:

Det syntes jeg altså var ret nærigt. Da venner hjalp os med at flytte bestilte vi selvfølgelig også pizza, og så betaler vi jo selvfølgelig. Det manglede da bare, når de havde været så søde at hjælpe os :blomst:
20
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55653
Kontakt:

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Ado » 13. sep 2016, 04:07

En eks. Han lavede et skema over, hvor mange minutter, der måtte tales i (fastnet) tlf. om dagen, hvor mange dage om ugen tørretumbleren måtte bruges, hvor mange km. jeg måtte køre om ugen i bilen.

Min sidste eks. var et fjols, da vi flyttede sammen. Han mente ikke det var rimeligt, at han og jeg skulle deles om el-regningen, for "du har jo to børn, jeg synes ikke det er rimeligt, at jeg skal betale for deres strøm".
Det var i øvrigt samme mand, der mente der var rigeligt, at han gav mig 500,- kr. om ugen til hans madforbrug. Han åd vanvittig meget, hans madpakker var enorme, han spiste tre pakker Kelloggs Cornflakes om ugen, ville altid have kolde øl på lager og vin skulle der ikke mangle noget af.
Ej, men stop dig selv.

Og så er der den klassiske: Veninden, der blev inviteret på fest med masser af mad - og som lige var ude i køleskabet og tage sine tre øl med hjem fra køleskabet, inden hun hoppede i taxaen.
8
Donna Martin Graduates!
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Allmost_Famous » 13. sep 2016, 05:43

Studiekammeraten, der skrev og bad mig overføre penge for de pantflasker, hun havde efterladt her efter en fest :tie:
21
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Pjeps » 13. sep 2016, 06:37

Jeg skulle spise hos en veninde (+ hendes mand og barn) - vi købte ind sammen vi delte regningen 50/50, men så mente hun at jeg skulle betale 3 kr mere, fordi jeg insisterede på at gulerødderne skulle være øko, og de var 3 kr dyrere end de billigste!
Jeg gav hende de 3 kr - trods de spiste 3 Pers og jeg kun 1 :tie:
13
:ninja:
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Tobywan » 13. sep 2016, 07:00

Da jeg var teenager havde jeg 2 kammerater som altid tog deres tomme pantflasker med hjem efter festen.
3
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Orchidea » 13. sep 2016, 07:27

En veninde "inviterede" på restaurant, for at fejre en eksamen. Dog skulle vi betale selv, for hun havde ikke råd!

Jeg tænkte at det nok havde været mere passende at invitere på spaghettig med kødsauce derhjemme, hvis man så gerne vil fejres. Men så igen - vi var en 10 stykker og vi gjorde det jo, altså betalte selv.
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Animi » 13. sep 2016, 07:27

Da jeg gik i gymnasiet var jeg og en veninde til en fest - den blev holdt ret langt ude på bøhlandet, så vi havde på forhånd aftalt at vi ville tage en taxa hjem sammen, så vi ikke skulle tænke over hvordan vi kom hjem.
Til festen er der to drenge vi gik i klasse med, der bor i samme by som os - vi fortæller dem at vi vil ringe efter en taxa hjem, og om de ville dele den med os? Jeg gør det klart at vi altså skal dele den, og at det ikke er en gratis tur for dem. De siger ja, så det er jo fedt!
På vej hjem får den ene så lige nævnt, hvor fedt det er med en gratis tur hjem. Jeg siger så - bakket op af min veninde - at vi altså skulle deles om betalingen. De bliver lidt irriteret, for de var SIKRE på at jeg havde sagt at jeg ville betale. Øh, nej? De siger så at de altså ikke liiiige har pengene på sig, så vi aftaler at jeg lægger ud og de så betaler om mandagen i skolen.
Om mandagen betaler den ene meget modstræbende - og taler stadigvæk om at jeg altså havde sagt at jeg ville betale for taxaen :rulle: Den anden har stadigvæk ikke pengene, og siger at han først kan betale når han får en arbejde. Sjovt nok havde han ingen problemer med at komme til andre fester og drikke. Behøver jeg at sige at de penge så jeg aldrig?

Det var desuden også den samme fyr, der til vores julefrokost hvor vi alle skulle tage en ret med hver, havde taget en pose frosne ærter med.
9
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Akehurst2 » 13. sep 2016, 07:31

Da et vennepar inviterede til middag, hvor vi tilbød at tage dessert med til alle (8 voksne og 9 børn) - og derefter blev bedt om, i lighed med de to andre inviterede par, selv at medbringe vin.

Der var tale om et par i fyrrerne med gode, vellønnede jobs.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20418
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43833

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf paint » 13. sep 2016, 07:54

Jeg solgte engang en armlænke til et armbåndsur via dba.dk, til en gut der boede i den anden ende af landet. Jeg skrev til ham at der skulle tillægges porto til prisen.
Han overførte beløbet – jeg sendte varen.

En uge efter, skrev han at jeg havde taget 2 kr mere i porto end det kostede. Dem ville han gerne have.
Jeg svarede, at den boblekuvert som det var sendt i, havde jeg betalt. Den kostede 5 kr. De 2 kr, kunne han så trække fra prisen på boblekuverten og sende mig 3 kr.

Jeg hørte aldrig fra ham igen :devil:
33
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf girl_beat » 13. sep 2016, 08:26

Orchidea skrev:En veninde "inviterede" på restaurant, for at fejre en eksamen. Dog skulle vi betale selv, for hun havde ikke råd!

Jeg tænkte at det nok havde været mere passende at invitere på spaghettig med kødsauce derhjemme, hvis man så gerne vil fejres. Men så igen - vi var en 10 stykker og vi gjorde det jo, altså betalte selv.

Jeg har prøvet noget lignende til en rund fødselsdag, som fødselaren ønskede at holde på en af byens dyreste restauranter. Invitationen lød på at gæsterne selv betalte mad, mens værten ville sørge for drikkelse. Fair nok. Vi dukkede ca. ti mennesker op, og så viste det sig, at værten gav én flaske vin til deling (fordelt i ti glas, ik') og resten var for egen regning. Bonen blev også meget minutiøst tjekket efter, da regningen skulle deles - så meget at min kæreste kunne være krøbet i et musehul. Det endte med at blive en rimelig dyr fødselsdagsmiddag at deltage i :stoned:
7
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46092

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf LadyFox » 13. sep 2016, 11:31

girl_beat skrev:
Orchidea skrev:En veninde "inviterede" på restaurant, for at fejre en eksamen. Dog skulle vi betale selv, for hun havde ikke råd!

Jeg tænkte at det nok havde været mere passende at invitere på spaghettig med kødsauce derhjemme, hvis man så gerne vil fejres. Men så igen - vi var en 10 stykker og vi gjorde det jo, altså betalte selv.

Jeg har prøvet noget lignende til en rund fødselsdag, som fødselaren ønskede at holde på en af byens dyreste restauranter. Invitationen lød på at gæsterne selv betalte mad, mens værten ville sørge for drikkelse. Fair nok. Vi dukkede ca. ti mennesker op, og så viste det sig, at værten gav én flaske vin til deling (fordelt i ti glas, ik') og resten var for egen regning. Bonen blev også meget minutiøst tjekket efter, da regningen skulle deles - så meget at min kæreste kunne være krøbet i et musehul. Det endte med at blive en rimelig dyr fødselsdagsmiddag at deltage i :stoned:

Puha, var gaver også noget der var forventet? :ad!:
0
...
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Luffegås » 13. sep 2016, 13:20

Jeg har en far der er meget "noget for noget" fyren, og forleden spurgte han, og særligt i forbindelse med bruddet med min eks gik han meeeeget op i at alt skulle deles ligeligt, til min fordel, hvor jeg bare ærlig talt var glad for han flyttede ud.

Omvendt, så har han og min mor ofte købt computerdele til min gamle computer, som ikke er megen værd i dag, men han insistere på at betale mig penge for det, på trods af jeg er ligeglad, det er dele HAN i forvejen har givet mig gratis! Det der norget for noget princip er lige så irriterende som bare at være nærig
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Luffegås » 13. sep 2016, 13:21

Og ikke for noget, men hvis jeg invitere nogen ud på min fødselsdag, så understreger jeg at jeg er på dagpenge, og ikke har råd til alle, men bare vil have en hyggelig aften. De kan betale for dem selv, eller de kan lade være med at komme med, jeg invitere dem med fordi jeg vil fejre det og hygge
6
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf girl_beat » 13. sep 2016, 13:21

LadyFox skrev:
girl_beat skrev:Jeg har prøvet noget lignende til en rund fødselsdag, som fødselaren ønskede at holde på en af byens dyreste restauranter. Invitationen lød på at gæsterne selv betalte mad, mens værten ville sørge for drikkelse. Fair nok. Vi dukkede ca. ti mennesker op, og så viste det sig, at værten gav én flaske vin til deling (fordelt i ti glas, ik') og resten var for egen regning. Bonen blev også meget minutiøst tjekket efter, da regningen skulle deles - så meget at min kæreste kunne være krøbet i et musehul. Det endte med at blive en rimelig dyr fødselsdagsmiddag at deltage i :stoned:

Puha, var gaver også noget der var forventet? :ad!:

Det kan jeg faktisk ikke huske... Men tror det ikke - så havde jeg nok lidt mere end bare trukket på skuldrene :gruble:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Generelt"