Hvordan ville du reagere?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvordan ville du reagere?

Indlægaf Studsgaard » 12. sep 2016, 19:55

Jeg er ikke sikker på jeg ville betale ham tilbage, måske og så bare grine.
Men helt overordnet så mener jeg, hvis manden selv tilbyder at give en drinks, så mener jeg ikke han kan forvente hverken penge retur. Eller andet!
Det at give en drinks er noget man selv vælger- gør man det i et forsøg på at score så er det noget man selv vælger og ikke noget man kan forvente noget som helst retur fra.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hvordan ville du reagere?

Indlægaf LadyFox » 12. sep 2016, 19:58

Jeg havde ikke betalt en krone tilbage.
Hvis jeg alligevel skulle betale så kunne jeg vel lige så vel have betalt i første omgang. Og hvem siger at jeg overhovedet ville have haft en drink hvis det var for egen regning, eller at jeg ville have valgt lige netop den drink hvis jeg selv betalte. Var der snak om et lån havde jeg betalt med glæde, men jeg kommer ikke til at betale for at modtage gaver.
0
...
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Hvordan ville du reagere?

Indlægaf milisa » 12. sep 2016, 20:34

Advocatus-Diaboli skrev:
Som sagt - alt efter hvordan man ser på det..

Bryder man sig ikke om at skulle spille sin rolle, så kan man jo lade være med at tage imod drinken.


Hvem definerer, OM der spilles en rolle?
1
Tally-ho
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvordan ville du reagere?

Indlægaf Bimmerdyret » 12. sep 2016, 20:49

Wizzze skrev:Du har været i byen, nogen har givet en drink, 2 uger senere kommer der en SMS fra giveren, der godt vil have sine penge tilbage?

http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/man ... get-uvente

I min verden er den lige til nærig-tråden (hvor er den forresten? :gruble: )
:tie:


Tror nok jeg ville svare sådan noget som :lol: :lol: :lol: :lol:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43835

Re: Hvordan ville du reagere?

Indlægaf paint » 12. sep 2016, 21:10

Advocatus-Diaboli skrev:
milisa skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Eller opfordring til tilbud, hvor det at tage imod den drink er accept af tilbud... Alt efter hvordan man ser på det..


At give en drink i byen er ikke at komme med et tilbud, den eventuelle modtager vælger at acceptere med sin bekræftelse. At give en drink i byen er at satse. Det er at sætte sine penge på en chance. Og som alle andre spil, så vinder man nogle gange, og andre gange taber man.

Bryder man sig ikke om odds'ne, må man jo lade være med at spille.


Som sagt - alt efter hvordan man ser på det..

Bryder man sig ikke om at skulle spille sin rolle, så kan man jo lade være med at tage imod drinken.


En rolle, som en anden og fuldkommen fremmed person, har defineret, uden at man har accepteret at det er som led i en rolle, som en anden har tildelt een?
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Hvordan ville du reagere?

Indlægaf Ado » 13. sep 2016, 04:10

Han ville ikke få en skid.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvordan ville du reagere?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. sep 2016, 05:01

Jeg synes faktisk, at det er manden, der bliver udsat for sexisme og tillagt motiver. Intetsteds fremgår det, at han gjorde andet på baren end at byde på en drink og (formodentligt) flirte lidt med kvinden. Herefter gik han.

Vel er det bøvet at bede om at få pengene for drinken retur, men intet i den pågældende korrespondance peger i retning af, at manden mener, at en drink koster sex. Ligesom en anden i tråden tror jeg, at det fremsatte ønske handler om pengenød i stil med den, vi sommetider også læser om herinde, hvor venner prøver at fuske sig udenom at betale til fælles udgifter, nasser eller forsøger at ændre på aftaler, så det kommer til at se ud, som om de har penge til gode hos andre.

Det lader til, at kvinden også tolker forespørgslen sådan, og derfor forstår jeg ikke, at hun vælger at lægge den ud på Twitter. Hun ved da udmærket godt, at det, der vil ske, er, at manden vil blive tillagt ubehagelige motiver. Hvorfor fortjener han det? Det tangerer shaming, synes jeg.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvordan ville du reagere?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 13. sep 2016, 09:24

paint skrev:
En rolle, som en anden og fuldkommen fremmed person, har defineret, uden at man har accepteret at det er som led i en rolle, som en anden har tildelt een?


Bull shit. Alle og enhver der er gamle nok til at gå i byen og modtage gratis drinks, er også gamle nok til at forstå det spil og de usagte forventninger, der følger med. Det er så banalt og udbredt, at det gælder i mange kulturer verden over.

Det at du tager imod drinken, er accepten, så hvis du ikke vil acceptere rollen, så lad dog være med at tage imod den gratis drink, og betal for den selv. At tage imod en gratis drink uden at ville yde sin del, er som at lave trick or treating til halloween uden at ville klæde sig ud. For de hjem man ringer på døren hos, skal jo ikke tro noget som helst.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvordan ville du reagere?

Indlægaf Novella » 13. sep 2016, 10:14

Jeg er ganske ligeglad med forventninger forbundet med en drink. Hvis man giver mig en drink, drikker jeg den da gerne. Ærgerligt hvis nogen tror, at de får fisse ud af det.

Hvis jeg har lyst til at knalde, gør jeg det. Jeg får ikke lyst af en drink. Jeg får lyst af en lækker fyr. En fyr, der tror at en drink er en adgangsbillet, er pr definition ikke lækker, bare lidt ærgerlig.
7
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvordan ville du reagere?

Indlægaf Sevii » 13. sep 2016, 10:20

Jeg ville nok ikke engang svare.... :)

Og jeg synes forresten også det er naivt at tro, at man kan få sex blot ved at give en drink i byen. Det er godt nok billigt sluppet, hvis det hang sådan sammen.
Senest rettet af Sevii 13. sep 2016, 11:47, rettet i alt 1 gang.
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Hvordan ville du reagere?

Indlægaf Luffegås » 13. sep 2016, 10:28

Jeg er i altfald IKKE en spillebod i tivoli hvor man tror, at bare fordi man kaster en mønt så vinder man en bamse. Jeeesus altså, nogen mænd skal virkelig tage sig sammen..
Og jeg vil have lov til at få betalt øl af kvinder og mænd uden at skulle sige "øøøh jeg vil ikke knalde dig, hvis det er det du tror" og de så bare kan stå helt paf og tænke, det bare var ment som en gave..
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvordan ville du reagere?

Indlægaf Pityt » 13. sep 2016, 17:25

Death By Chocolate skrev:Jeg Tager aldrig imod en drink fra en mand jeg ikke er interesseret i. Jeg ved jo godt hvad det betyder. En drink er jo ikke bare en drink.

Jo...det er det faktisk indimellem.
1
What's done in the dark will be brought to the light
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Hvordan ville du reagere?

Indlægaf godtnavn » 13. sep 2016, 17:45

Advocatus-Diaboli skrev:
paint skrev:
En rolle, som en anden og fuldkommen fremmed person, har defineret, uden at man har accepteret at det er som led i en rolle, som en anden har tildelt een?


Bull shit. Alle og enhver der er gamle nok til at gå i byen og modtage gratis drinks, er også gamle nok til at forstå det spil og de usagte forventninger, der følger med. Det er så banalt og udbredt, at det gælder i mange kulturer verden over.

Det at du tager imod drinken, er accepten, så hvis du ikke vil acceptere rollen, så lad dog være med at tage imod den gratis drink, og betal for den selv. At tage imod en gratis drink uden at ville yde sin del, er som at lave trick or treating til halloween uden at ville klæde sig ud. For de hjem man ringer på døren hos, skal jo ikke tro noget som helst.


Jeg tror "desværre" ikke din sandhed er den endegyldige. Jeg kender i hvert fald ingen der har samme tanker som dig på dette område, i hvert fald hverken mig eller mine tætte venner, og langt størstedelen af dem er mænd. Så hvis du mener de har sagt ja til at knalde fordi de siger ja til en drink vil jeg forslå dig i stedet for bare at give en drink at spørge dem "vil du knalde hvis jeg giver en drink?" før du køber drinks til fremmede. Jeg kan love dig at langt de fleste vil sige "nej tak", nogle pænere end andre.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvordan ville du reagere?

Indlægaf Delfin » 13. sep 2016, 17:56

Advocatus-Diaboli skrev:
Bull shit. Alle og enhver der er gamle nok til at gå i byen og modtage gratis drinks, er også gamle nok til at forstå det spil og de usagte forventninger, der følger med. Det er så banalt og udbredt, at det gælder i mange kulturer verden over.

Det at du tager imod drinken, er accepten, så hvis du ikke vil acceptere rollen, så lad dog være med at tage imod den gratis drink, og betal for den selv. At tage imod en gratis drink uden at ville yde sin del, er som at lave trick or treating til halloween uden at ville klæde sig ud. For de hjem man ringer på døren hos, skal jo ikke tro noget som helst.


Øh nej, når man giver eller modtager en drink, betyder det udelukkende, at man er interesseret i at snakke og føle hinanden lidt på tænderne. Det har aldrig været et løfte om sex
3
14 11 14

Tilbage til "Generelt"