Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 12. sep 2016, 11:47

DP, M gumler også på sin ene hånd. Det er en naturlig del af deres udvikling.

Lyder hyggeligt med en lille legekammerat - og tillykke med forsamlingshuset. Skal I så bo der?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 12. sep 2016, 12:16

Sorenspige skrev:DP, M gumler også på sin ene hånd. Det er en naturlig del af deres udvikling.

Lyder hyggeligt med en lille legekammerat - og tillykke med forsamlingshuset. Skal I så bo der?


Det er godt at høre, jeg lader ham gumle videre. :)

Tak. :kys:
Nej, det skal kun bruges til firmaet. Så det meste istandsættelse lige nu og her er sådan noget kedeligt noget som at få lavet en port og ændret nogle installationer.
Men det er altså lidt hyggeligt - der er et ret stort "hemmeligt rum" ovenpå gangen. Man kommer derind gennem en slags lem, det bliver alletiders hule til Knud. :D
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 12. sep 2016, 12:51

Tillykke med forsamlingshuset DP :)
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 13. sep 2016, 06:06

Vi skal til bryllup på lørdag hos min veninde. Det foregår i en by 2-3 timer fra os, og det var meningen, at M skulle med.

Men nu er jeg kommet i tvivl :genert:. Jeg har svært ved at overskue en lang og varm biltur, samt at enten min mand eller jeg nok kommer til at gå en del rundt med hende, så hun kan få sovet.

Der var spædbørn med til vores eget bryllup, så derfor har jeg tænkt, at det kunne vi sagtens :genert:.

Så jeg overvejer, om min mand skal blive hjemme med hende, og jeg så selv tager afsted.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 13. sep 2016, 06:08

Primle, jeg håber, scanningen går godt :kys:.
1
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 13. sep 2016, 07:42

Primle Håber også scanningen går godt i dag! :)
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 13. sep 2016, 07:46

Tak for jeres tanker søde damer :kys:

Bertil ved tydeligvis ikke at han skal trækkes igennem en masse i dag og derfor burde have haft en god lur. Han har kun powernappet siden 6.20 og kun på min arm. Og natten har været noget hø. Det bliver så spændende at være afsted :tie:
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 13. sep 2016, 07:51

Sorenspige Vi skal til bryllup i starten af oktober. Det er på Sjælland og vi bor i Aarhus. Lige nu kan jeg slet ikke overskue det :genert: A skal passes fra lørdag til søndag hos mine forældre,og så skal L med os. Håber det kommer til at gå godt,men det bliver ikke et vildt bryllup for vores vedkommende da vi har ham med og ikke skal vildt sent videre til der hvor vi skal overnatte. Er sikker på det nok skal gå,men kan ikke lige overskue det nu..

Her går det ellers lidt op og ned. Vores aftener er lidt hårde i disse dage. L har grædt og været urolig. Tror det er varmen der driller ham. Og så lidt ondt i maven. Det er så synd for ham :(
Om dagen er der ingenting,der sover han en del fordi han er så træt da han ikke får sovet meget der om aftenen.
Sundhedsplejesken kommer torsdag så må vi lige snakke med det..
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 13. sep 2016, 08:02

Jeg gider ikke bo i den landsdel, hvor der skal blive 29-30 grader :tie:. Det er bare for varmt.
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 13. sep 2016, 08:19

Og jeg fortsætter da lige med at skrive :D

Tænkte jeg ville fortælle lidt om fødslen..i dag er lille L 4 uger. Vildt som tiden den flyver! :lun:

Søndag d. 14/8 var vi ude at gå en tur,min datter,kæreste og jeg. Normalt er turen ikke hård eller lang men den dag føles det som at bestige Mount Everest :wacko: Det var SÅ hårdt. Sagde også for sjov til kæresten,at det her ender jeg da med at føde af! :-D Resten af den dag var der ellers ingenting.
Mandag d. 15/8 får jeg ordnet en masse praktisk herhjemme. Og har A hjemme så vi hygger også. I løbet af dagen har jeg en underlig fornemmelsen i kroppen. Sådan lidt som jeg havde det sidst. Men tænker ikke mere over det. Ved aftensmaden har jeg lidt ondt i underlivet og skal tisse hele tiden. Og får ikke spist meget. Efter maden skal A i bad. Der skal jeg tisse igen,og kan mærke jeg ikke kan stoppe igen. Det bliver ligesom ved med at løbe ud af mig. Tager bind på igen og igen. Får datteren puttet og fortalt kæresten at jeg tror mit vand er gået!
Jeg er helt rundt på gulvet. 3 uger før termin og følte mig slet ikke klar. Så når lige at græde lidt (man er vel gravid :D )
Ringer til fødegangen og aftaler vi kommer kl 22.30 da jeg ingen veer har endnu. Men han skal ud inden 18 timer da jeg er 36+6
Datteren bliver hentet af mine forældre og vi får pakket lidt. Aner ikke hvor længe vi skal være væk.

Ankommer på hospitalet,og får sat ve drop til da jeg stadig ingen veer har og kun var 4 cm åben. Veerne tager til henoverde næste timer. De begynder at bide lidt,og kæresten står klar med lidt ilt. Jordemoderen satte en måler på hans hoved for at holde ekstra øje med ham. Får antibiotika da jeg er 36+6 og de ikke ved hvor længe fødslen vil tage.
Efter en del veer og flere timer senere bider de nu så meget at jeg vil presse. JM ser så jeg er udvidet 8 cm og giver ok for at presse. Jeg lukker mig helt inde i mig selv,og får presset og føder min dejlige dreng.
6.52 kommer L til verdenen! :lun: Han 2700 gram og 49 lang

Pga antibiotika skal vi være indlagt i 2 døgn. Vi kommer op på mor/barn afsnittet.
L vil ingenting spise og gylper alt op. Da det står på i flere timer sådan så tager de hans blodsukker flere gange i løbet af dagen. Natten til onsdag kommer en børnelæge,hans blodsukker var 1,4 alt for lavt :( Han bliver derefter indlagt på neonatal da han er helt slap og intet vil spise.
Han får sonde og derfor spiser han,men er stadig slap og vil nu ikke trække vejret
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 13. sep 2016, 08:30

Han får C-pap og det hjælper ham. Han bliver helt bleg og blå om munden når hans vejrtrækning stopper og helt slap. Ingen af lægerne kan finde af hvorfor. De sætter derfor alle mulige undersøgelser igang. De undersøger hans hjerte,hjerne og lunger. Tager rygmarv prøver og sætter elektroder på hans lille hoved. Men intet giver svar.
Efter 1,5 uge bliver det lidt bedre hans vejrtrækning stopper 'kun' når han sover dybt. De kom løbende ligeså snart de kunne se det på hans overvågning,for at tjekke ham og holde øje mwd hans slaphed. Men det ændrede sig så i løbet af et par dage,han begyndte at trække vejret ordentligt og ikke stoppe under dyb søvn!
Efter 16 dage kom vi hjem! Vi ved endnu ikke hvad det har været. Men håber det ikke kommer igen. Vi skal til tjek om 2 mdr. De mener han nok var umoden og ikke klar til at komme ud da han kom til verdenen.
Han er en dejlig dreng :lun: Vi har siddet ved siden af hans seng mange mange timer hver dag i den første tid. Vi er glade for at være hjemme!
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 13. sep 2016, 09:02

Åh, hvor lyder det bare sindssygt hårdt. Hvor må det være svært at se sin lille baby holde op med at trække vejret og blive slap og blå :(.

Jeg kan godt forstå, at I har våget over ham.

Håber på det bedste for ham og jer :kys:.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 13. sep 2016, 11:34

Alt ser tip top perfekt ud med Bertils hofter :) pyha jeg er lettet :)
6
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 13. sep 2016, 15:12

Dejligt at høre Primle :gogo:.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 13. sep 2016, 19:28

Hvordan har jeres mænd det med far-rollen?
0

Tilbage til "Forældre"