Nærighed - hvad har du været udsat for?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf girl_beat » 13. sep 2016, 13:24

Luffegås skrev:Og ikke for noget, men hvis jeg invitere nogen ud på min fødselsdag, så understreger jeg at jeg er på dagpenge, og ikke har råd til alle, men bare vil have en hyggelig aften. De kan betale for dem selv, eller de kan lade være med at komme med, jeg invitere dem med fordi jeg vil fejre det og hygge

Det er der heller ikke noget i vejen med - det er bare en rigtig god idé at afstemme på forhånd, hvad du inviterer til, og hvor meget gæsterne skal forvente selv at bidrage med :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf LadyFox » 13. sep 2016, 14:37

girl_beat skrev:
LadyFox skrev:
girl_beat skrev:Jeg har prøvet noget lignende til en rund fødselsdag, som fødselaren ønskede at holde på en af byens dyreste restauranter. Invitationen lød på at gæsterne selv betalte mad, mens værten ville sørge for drikkelse. Fair nok. Vi dukkede ca. ti mennesker op, og så viste det sig, at værten gav én flaske vin til deling (fordelt i ti glas, ik') og resten var for egen regning. Bonen blev også meget minutiøst tjekket efter, da regningen skulle deles - så meget at min kæreste kunne være krøbet i et musehul. Det endte med at blive en rimelig dyr fødselsdagsmiddag at deltage i :stoned:

Puha, var gaver også noget der var forventet? :ad!:

Det kan jeg faktisk ikke huske... Men tror det ikke - så havde jeg nok lidt mere end bare trukket på skuldrene :gruble:

Det var da altid noget, trods alt.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf LadyFox » 13. sep 2016, 14:40

Min kæreste blev inviteret til fødselsdag hos en ven, han ikke havde talt med i flere år, min kæreste skulle selv have sprut med, men vennen ville så diske op med snacks. Ønsket om en Playstation 4 blev selvfølgelig flettet ind i invitations-smsen.. Ja, som om.
6
...
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Anne Droid » 13. sep 2016, 14:48

Jeg har et par veninder jeg mødes med og spiser god mad. Det er som regel hos veninde 1 eller hos mig. Veninde 2 afslutter gerne med lige at pakke nogle af resterne til manden derhjemme. Jeg gider ikke betale for hendes mands mad, så jeg er begyndt at portionsanrette eller ikke lave ekstra, så jeg selv har til dagen efter.

Jeg havde engang lavet rigeligt af en dessert som både hendes mand og min søn er vilde med. Efter maden begyndte hun at putte resten i en bøtte til manden. Det mente jeg ikke hun skulle, for min søn ville gerne have noget af det dagen efter. Der mente hun vist at det var mig der var nærig, for nu skulle hendes mand nøjes med kedelig mad. Og? Det var virkelig ikke mit problem.
23
Klimatosse
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf sortkaffe » 13. sep 2016, 14:52

Anne Droid skrev:Jeg har et par veninder jeg mødes med og spiser god mad. Det er som regel hos veninde 1 eller hos mig. Veninde 2 afslutter gerne med lige at pakke nogle af resterne til manden derhjemme. Jeg gider ikke betale for hendes mands mad, så jeg er begyndt at portionsanrette eller ikke lave ekstra, så jeg selv har til dagen efter.

Jeg havde engang lavet rigeligt af en dessert som både hendes mand og min søn er vilde med. Efter maden begyndte hun at putte resten i en bøtte til manden. Det mente jeg ikke hun skulle, for min søn ville gerne have noget af det dagen efter. Der mente hun vist at det var mig der var nærig, for nu skulle hendes mand nøjes med kedelig mad. Og? Det var virkelig ikke mit problem.

ej det kan man da ikke ?!
Jeg ville blive fuldstændig paf, forstår godt du portionsanretter fremover
10
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Fru Sunshine » 13. sep 2016, 14:55

Vi havde engang regelmæssige fedlingetræf, hvor vi samledes og spiste sammen - som regel noget sammenskudsnoget. Der blev også byttet tøj og bare hygget.
En gang, hvor vi var i hvert fald 15 samlet, var der en af damerne, der skulle medbringe snacks, der kom med en alm. pose peanuts.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. sep 2016, 15:10

En mand jeg var igang med at lære at kende, inviterede mig hjem til sig, til spisning.
Jeg ville gerne være imødekommende, så jeg spurgte selvfølgelig om jeg skulle tage noget med til maden.
(Her troede jeg faktisk bare han ville afslå. Men nej). Han vidste ikke lige hvad han manglede, svarede han, hvad havde jeg der var let at transportere?
Fint nok, jeg fortalte at jeg fx kunne tage løg med? Eller tomater? Eller noget kød fra fryseren? Eller en god feta? Eller en flaske vin?
Yes, det lyder godt, du må gerne tage de ting med, var hans svar.
Vantro pakkede jeg alle tingene, jeg var for flink til at sige noget. Plus det kunne jo være han bare endte med at bruge en eller to af tingene og så kunne jeg få resten med tilbage... hvis nu han stadig ikke kunne overskue hvad det lige var han manglede.

Men nej igen. Jeg endte altså med at blive inviteret ud for at spise min egen mad, og drikke min egen vin. Han tilføjede dog kartofler, eller faktisk prøvede han at få gennemført at kød og tomatsalat var riiiigeligt nok mad, hvor jeg så insisterede på også at få et par kartofler.

Mine følelser kølede en del ned efter det stunt. Han prøvede at redde vores spirende forhold ved at fortælle mig om et par virkeligt smukke ørenringe han havde set hos sin frisør, og som han havde tænkt lige passede til mig, og som han så IKKE havde købt. Men han havde tænkt meget på det.
Mmm-hmm! :rulle:
14
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf bluetof1 » 13. sep 2016, 15:21

Jeg havde virkelig ondt i halsen og skulle sove hos min kæreste. Han sagde at han havde nogle Strepsils så vi kunne tage toppen af min hals...pine :gruble:
Anyway, jeg får en og et stykke senere vil jeg så tag en mere. Jeg tager den og hans kommentar? Jo, "de er altså virkelig dyre, så lad lige være med at tage flere!"
Ham savner jeg ikke ret meget!
13
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Lykke » 13. sep 2016, 15:22

bluetof1 skrev:Jeg havde virkelig ondt i halsen og skulle sove hos min kæreste. Han sagde at han havde nogle Strepsils så vi kunne tage toppen af min hals...pine :gruble:
Anyway, jeg får en og et stykke senere vil jeg så tag en mere. Jeg tager den og hans kommentar? Jo, "de er altså virkelig dyre, så lad lige være med at tage flere!"
Ham savner jeg ikke ret meget!


Ej, hvor er det langt ude!
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55859
Kontakt:

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Ado » 13. sep 2016, 15:23

Min eks. som på vores anden date sagde - da vi var på vej ud for at hente lidt take-away: "Jeg betaler altså ikke. Jeg vil være sikker på at det her bliver til noget seriøst, før jeg betaler. Jeg har prøvet at være på en date, hvor jeg skulle betale det hele og så ville hun ikke ses igen". :D


Veninden, der til et sammenskudsgilde, holdt i hendes hjem, sagde midt under spisningen: "Uh, så er der da vist rester nok til jeg kan invitere mine forældre på mad i morgen". Vi åd allesammen en portion mere. :slem:



Veninden, der blev inviteret på frokost, eftermiddagskager og aftensmad og som tiggede om mad med hjem. "Jeg kunne altså godt spise lidt kage til min aftensmad. Må jeg ikke få småkager med hjem? Har du ikke noget tøj jeg må få?".
4
Donna Martin Graduates!
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Lykke » 13. sep 2016, 15:23

Jeg kan ikke lade være med at tænke, om nærigheden ikke skinner igennem i folks personlighed? Jer som beskriver venner som pakker ned, og tager med hjem. Er de bare helt fede og rare menensker ellers?
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55859
Kontakt:

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Ado » 13. sep 2016, 15:25

Lykke skrev:Jeg kan ikke lade være med at tænke, om nærigheden ikke skinner igennem i folks personlighed? Jer som beskriver venner som pakker ned, og tager med hjem. Er de bare helt fede og rare menensker ellers?

Ja. Ganske søde og dejlige mennesker.
0
Donna Martin Graduates!
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Allmost_Famous » 13. sep 2016, 15:25

I skal da heller ikke snydes for den her :slem:

(Jeg tog ikke med til festen, men morede mig over efterveerne)
17
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf LadyFox » 13. sep 2016, 15:32

Lykke skrev:Jeg kan ikke lade være med at tænke, om nærigheden ikke skinner igennem i folks personlighed? Jer som beskriver venner som pakker ned, og tager med hjem. Er de bare helt fede og rare menensker ellers?

Jeg havde en veninde der havde besøgt mig en weekend, og der havde vi brugt alle mine 750 kroner på sjov og ballade og vi var teenagere så det var temmelig mange penge. Et par dage efter lægger hun 50 kroner ud for et eller andet til mig, efter nogle dage fik jeg en rykker, om at hun gerne snart ville have sine penge tilbage, ikke at hun manglede dem, men sådan af princip :stoned:

Hun er normalt og har alle dage været et helt igennem skønt menneske. Sådan virkelig skøn.
1
...
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Anne Droid » 13. sep 2016, 15:49

Lykke skrev:Jeg kan ikke lade være med at tænke, om nærigheden ikke skinner igennem i folks personlighed? Jer som beskriver venner som pakker ned, og tager med hjem. Er de bare helt fede og rare menensker ellers?


Ja. Hun er på andre punkter et dejligt menneske. Og andre ting deler jeg gerne med hende og hendes mand. Ellers ville jeg ikke bruge tid med hende/dem.
0
Klimatosse

Tilbage til "Generelt"