Fælles tråd - september 2016

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf MyGirl » 8. sep 2016, 08:34

Jeg er møg irriteret på min vægt. De der skide digitalvægte :S Hvis jeg flytter den 10 cm., vups, så har jeg tabt et kg. (Ja, mit mål om kun at veje mig en gang, er gået dårligt denne uge.)

Hvad filan gør en klog. Man kan jo ikke bolte skidtet fast, og går ikke umiddelbart ind for at tegne en firkant på gulvet, der hvor den skal stå :gruble:

Så har tabt et sted mellem 2,4 og 3,4 kg de sidste tre uger - begge dele er jo sådan set ok.
Senest rettet af MyGirl 8. sep 2016, 08:43, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22964

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf POCKETKITTEN » 8. sep 2016, 08:41

Jeg er nede på 72,5 kg. :banan: Det vil sige 13,5 kg siden juni. Nu må det bare ikke gå den gale vej igen. Jeg vil supergerne ud af september på 70 kg!
5
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf Pandesteg » 8. sep 2016, 08:56

MyGirl skrev:Jeg er møg irriteret på min vægt. De der skide digitalvægte :S Hvis jeg flytter den 10 cm., vups, så har jeg tabt et kg. (Ja, mit mål om kun at veje mig en gang, er gået dårligt denne uge.)

Hvad filan gør en klog. Man kan jo ikke bolte skidtet fast, og går ikke umiddelbart ind for at tegne en firkant på gulvet, der hvor den skal stå :gruble:

Så har tabt et sted mellem 2,4 og 3,4 kg de sidste tre uger - begge dele er jo sådan set ok.


Hvis du flytter på den, skal du i hvert fald vente 24 timer, inden du vejer dig og så skal den helst stå på et hårdt, totalt plant gulv. Vi har vinde og skæve gulve derhjemme, så vores vægt står på en pizzasten :D Så hvis den ikke kan stå fremme fast, så stil den frem 24 timer før du skal veje dig, vil være mit bud.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf MyGirl » 8. sep 2016, 15:10

Pandesteg skrev:
MyGirl skrev:Jeg er møg irriteret på min vægt. De der skide digitalvægte :S Hvis jeg flytter den 10 cm., vups, så har jeg tabt et kg. (Ja, mit mål om kun at veje mig en gang, er gået dårligt denne uge.)

Hvad filan gør en klog. Man kan jo ikke bolte skidtet fast, og går ikke umiddelbart ind for at tegne en firkant på gulvet, der hvor den skal stå :gruble:

Så har tabt et sted mellem 2,4 og 3,4 kg de sidste tre uger - begge dele er jo sådan set ok.


Hvis du flytter på den, skal du i hvert fald vente 24 timer, inden du vejer dig og så skal den helst stå på et hårdt, totalt plant gulv. Vi har vinde og skæve gulve derhjemme, så vores vægt står på en pizzasten :D Så hvis den ikke kan stå fremme fast, så stil den frem 24 timer før du skal veje dig, vil være mit bud.


Tak for input :gogo: Har alligevel en pizzasten, vi vist aldrig nogensinde har brugt!

Vi havde ellers fundet den perfekte placering til vægten, men det synes rengøringen ikke, så de har flyttet den. Kan være, de respekterer pizzastenen :D

Køber sgi sådan en stor gammel fætter med vægtlodder, hvis det går helt galt :D
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf Ally » 8. sep 2016, 17:23

Vedhæftede billede passer fint på mit humør i dag. Særligt én af mine elever var øretæveindbydende - og når der så er PMS og mens-start oveni, ja, så er det bare en dårlig kombination. Har spist kage i dag - og NYDT det. Om lidt gælder det iskold Pepsi Max, chips og "The Notebook" - stor tak til Netflix :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 8. sep 2016, 17:53

Her går tiden ret meget med arbejde + en løbetur i ny og næ. Efter Fjordmarathon i søndags mærkede jeg lidt sygdom komme snigende. Det brød ud mandag aften og betød sengetid omkring klokken 19, nul arbejde tirsdag og tidligt i seng igen. Klar til job i går og på job igen i dag. De forventer åbenbart, at man dukker op alle 5 hverdage :D.

I dag løb jeg 4 kilometer i pace 05:37 :). Efterhånden glæder jeg mig faktisk til at løbe. Who would have thought?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf LadyFox » 8. sep 2016, 19:14

Jeg har fundet ud af at den her er min værste fjende:

Billede

:genert:
0
...
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf twinkle » 10. sep 2016, 19:17

Her går det godt!
Min træningsmakker og jeg fungerer rigtig godt. I torsdags stod vi i centret 05:45, og fik trænet ca. tre kvarter inden job.

Maden går ok. Er blevet lidt for god til at slacke ift at få registreret hvad jeg spiser, men skal bare minde mig selv om det. Har vejedag på fredag i næste uge, og jeg gruer en smule for det. På det tidspunkt har jeg været i gang i ca. en måned ift. at registrere mit daglige indtag af mad. Nogle dage føler jeg, at jeg har tabt mig - andre dage føler jeg, at jeg er federe end da jeg startede.

Nå ja, og så har jeg cheat dag i dag. Og har faktisk levnet noget af den chokolade jeg har købt! Hvad sker der... Til frokost fik jeg tapas, det er virkelig mit ultimative cheat meal.. Grillet peberfrugt, chorizo, ost, godt brød, pesto... Mmmmmmm!
3
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf Ally » 11. sep 2016, 05:29

Opdatering
- INTET slik, is, kage og chips mandag-torsdag - fredagssnolder er OK, men nok ikke nødvendig, da vi holder fælles klassefødselsdag for Ældstebarnet og en af hendes klassekammerater om eftermiddagen og jeg tænker, at der bliver nok slik og kage Slet ikke! Det har været "Period week from Hell", så særligt torsdag-lørdag gik jeg i selvsving mad- og humørmæssigt
- Træne (gåtur, svømning og trænings i fitnesscentret) Tjek! Både i fitnesscentret og svømmehallen
- Neglepleje Not so much!
- Minimere kulhydrater i form af brød, pasta og ris I starten af ugen, ja
- 16:8-faste de dage, hvor det giver mening Nej, men det er OK

Ny uge
- INTET slik, is, kage og chips mandag-fredag - fredag skal vi til klassearrangement i Ældstebarnets klasse og i weekenden til familietamtam
- Træne (gåtur, svømning og træning i fitnesscentret)
- Neglepleje
- Minimere kulhydrater i form af brød, pasta og ris
- 16:8-faste de dage, hvor det giver mening


Som skrevet i opdateringen, så bar nogle af dagene præg af "Period week from Hell". Humøret gik helt i selvsving og i samme forbindelse trøstespiste jeg også. Not the best combination. "Fordelen" var, at jeg i vrede, særligt over manden, gik i haven - og jeg hader seriøst havearbejde! Men med musik i ørerne lykkedes det mig at tilbringe ret så mange timer dér, men det kan bestemt også mærkes i kroppen her til morgen. Av.

Dagen i dag kommer til at gå med indkøb, vasketøj, oprydning og afslapning - og forude venter en uge med 30 lektioner + forberedelse hertil, rette en masse elevopgaver, klassearrangement i Ældstebarnets klasse og familietamtam. #lovemylife
Senest rettet af Ally 12. sep 2016, 05:34, rettet i alt 1 gang.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 11. sep 2016, 08:36

I går aftes stak jeg af på en løbetur på 5,1 km :). Jeg havde ikke de vilde planer på forhånd om en bestemt distance, men det var meget hyggeligt at være af sted. Tænk sig, at løb i sig selv er blevet en hyggelig aktivitet.

Nu er jeg også blevet en af de der typer med løbetights i garderoben + kompressionstights. Jeg bliver nok glad for det, når vejret bliver koldere ;).
Vægten siger 104,5, så jeg har smidt omkring 1 kg på en uge, men alt det forsøger jeg nu at tage med ophøjet ro. Jeg har været nede på 101 og jeg har været oppe på 105,8. Det skal ikke komme sig så nøje. Livskvalitet og livsglæde er andet end et bestemt tal på vægten. Jeg vil stadigvæk gerne længere ned i vægt, men det haster-haster ikke. Jeg blev jo heller ikke tyk på kun et halvt år :)
4
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf Animi » 11. sep 2016, 18:17

I dag blev dagen hvor jeg løb 13 min i træk - det lyder ikke af meget, men det er længe siden jeg har løbet så langt i træk :banan:
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf MyGirl » 12. sep 2016, 07:49

Ugens evaluering:

- max. 1500 kcal i hverdagene - dvs. 5 dage på en uge.
- 1 portion aftensmad
- gns. 10.000 skridt om dagen eller derover
- tabe min. et halvt kg Baaaah, intet tabt, men håber det bare var et enkeltstående tilfælde.
- kun gå på vægten en gang (og det er onsdag morgen) Onsdagens vejning gjorde nysgerrigheden for stor
- Spise og drikke præcis, hvad jeg vil til kærestens 40-års fødselsdag på lørdag uden skyggen af dårlig samvittighed.
- Huske mit Vivofit HVER dag (bortset fra festen lørdag, hvis det clasher med mit outfit :D)

Alt i alt en ok uge, bortset fra at min tællefri lørdag også lige blev til en søndag :genert: Men det er nu ikke fordi, den blev så slem i sidste ende - dog heller ikke helt god.

Denne uge bliver lidt noget rod, da jeg tager sydpå fra torsdag til søndag. Så tror målene i denne uge alene bliver:

- 1500 kcal mandag - onsdag
- passe på, hvad jeg spiser og drikker på min tur

Tør ikke rigtig tro på vægttab på onsdag pga. weekenden.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf Ally » 13. sep 2016, 08:33

I går eftermiddags smuttede jeg i fitnesscentret inden jeg kørte hjem. Det blev til ca. 35 min. cardio og jeg svedte som et svin :pompom:

To gange om ugen (tirsdage og torsdage) er jeg på arbejdsadresse #2 og mine elever har undervisning på 5. sal - hvilket betyder, at jeg forsøger at lade være med at tage elevatoren, men derimod trapperne. Damn, det er hårdt, men jeg tænker, at det kun kan hjælpe på min kondition og kan aktivere balde- og lårmusklerne :lol: Og jeg vil da gerne, at min booty bliver endnu mere lækker end den allerede er :lol:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf LadyFox » 13. sep 2016, 11:25

Denne uge:

- Cykle i skole hver dag.
- Træne 3 gange enten i center eller svømmehal. Der er ingen krav til intensiteten.
- Drikke 2 liter vand om dagen.
- En kødfri dag.

Den her uge er startet sløjt, jeg måtte aflyse et Yoga hold igår pga. ond i kroppen efter træning i lørdags. Og i dag er jeg syg, med ondt i maven. Jeg håber at jeg kan komme afsted til træning i morgen.. Weekenden er rimelig presset med fuld kalender både lørdag og søndag.
0
...
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf twinkle » 13. sep 2016, 15:59

Var af sted til træning 05:45, cyklede på job og hjem samt cyklede til tandlæge og hjem - jeg er træt! Tror jeg skal tidligt i seng.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Sund og/eller slank"