Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 13. sep 2016, 15:52

Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er lidt vildt, at hun kunne være tilbage efter en uge, hende advokaten.
Det må have været en dejlig nem fødsel.

Tilsyneladende planlagt kejsersnit - hun arbejdede jo til kl 3 om natten og fødte næste morgen.

Jeg er på holdet der vitterlig ikke kan se hvorfor man vælger at få børn, når ens karriere fylder så meget...
5
Nipsting
Indlæg: 108
Tilmeldt: 22. feb 2016, 07:09
Kort karma: 28
Likede indlæg: 139

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nipsting » 13. sep 2016, 16:31

Man møder sgu ikke op i jogging shorts på et kontor hvor der er dress code. Og da det blev på peget sagde han: men de er så bløde.......
1
Nipsting
Indlæg: 108
Tilmeldt: 22. feb 2016, 07:09
Kort karma: 28
Likede indlæg: 139

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nipsting » 13. sep 2016, 16:36

Enlige mødre på kontanthjælp der himler i medierne om at nu må de bo på gaden...har set 4 opslag på Facebook med ledige stillinger i butik....men nej, det ene skulle de jo med bus, og liiiige det med at arbejde i butik var ikke lige dem. Nej men så må du sgu leve på gaden. Ved godt at nogle er syge og ikke kan arbejde - det er ikke dem jeg himler omkring, det er sgu de andre der ødelægger det for dem der har brug for det. Kom til at skrive derinde: det koster at være doven
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 13. sep 2016, 17:03

HappyPaww skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er lidt vildt, at hun kunne være tilbage efter en uge, hende advokaten.
Det må have været en dejlig nem fødsel.

Tilsyneladende planlagt kejsersnit - hun arbejdede jo til kl 3 om natten og fødte næste morgen.

Jeg er på holdet der vitterlig ikke kan se hvorfor man vælger at få børn, når ens karriere fylder så meget...


Hvorfor? Må karrieren ikke fylde meget når man har børn?
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 13. sep 2016, 18:15

Oveditlevsen skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er lidt vildt, at hun kunne være tilbage efter en uge, hende advokaten.
Det må have været en dejlig nem fødsel.

Lidt i trådens ånd, er alle fødsler ikke det? :ninja:

Nej. Min den første var ret slem, og jeg kunne ikke ret meget den første måned.
Efter den anden kunne jeg nok godt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 13. sep 2016, 18:15

Oveditlevsen skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er lidt vildt, at hun kunne være tilbage efter en uge, hende advokaten.
Det må have været en dejlig nem fødsel.

Lidt i trådens ånd, er alle fødsler ikke det? :ninja:

Min søn fylder snart ti, og jeg har stadig føleforstyrrelser efter mit kejsersnit. Så... Nej?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 13. sep 2016, 18:16

lillebjoern skrev:
HappyPaww skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er lidt vildt, at hun kunne være tilbage efter en uge, hende advokaten.
Det må have været en dejlig nem fødsel.

Tilsyneladende planlagt kejsersnit - hun arbejdede jo til kl 3 om natten og fødte næste morgen.

Jeg er på holdet der vitterlig ikke kan se hvorfor man vælger at få børn, når ens karriere fylder så meget...


Hvorfor? Må karrieren ikke fylde meget når man har børn?

Jo, selvfølgelig må karrieren fylde. Men når hverken mor eller far har interesse i at være sammen med barnet (bortset fra én uge, som bliver beskrevet som "ferie efter kejsersnittet"), hvorfor så få det?
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 13. sep 2016, 19:29

Allmost_Famous skrev:
lillebjoern skrev:
HappyPaww skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er lidt vildt, at hun kunne være tilbage efter en uge, hende advokaten.
Det må have været en dejlig nem fødsel.

Tilsyneladende planlagt kejsersnit - hun arbejdede jo til kl 3 om natten og fødte næste morgen.

Jeg er på holdet der vitterlig ikke kan se hvorfor man vælger at få børn, når ens karriere fylder så meget...


Hvorfor? Må karrieren ikke fylde meget når man har børn?

Jo, selvfølgelig må karrieren fylde. Men når hverken mor eller far har interesse i at være sammen med barnet (bortset fra én uge, som bliver beskrevet som "ferie efter kejsersnittet"), hvorfor så få det?


Fordi hun helt alvorligt tror hendes sociale situation kan opveje de mest basale ting omkring at tage sig ordentligt af en nyfødt og hun ikke forstår at det er barnet der har brug for tid og det er derfor vi har så lang orlov.

Det lyder langt ude, men der er sq folk der tror det er muligt og selv om børnene som voksne bliver fuldstændig fucked op så sidder forældrene stadig og praler af de gik på scenen den følgende weekend.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 13. sep 2016, 19:37

Der er vist ikke mange nogensinde, der har ligget på dødslejet og jamret: "Åh, jeg ville ønske jeg havde arbejdet lidt mere i mit liv." :gammel:
8
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 13. sep 2016, 20:16

Jeg har så ondt af de mennesker, der bliver hårdt ramt af kontanthjælpsloftet. Og på samme tid sidder jeg sådan lidt mehh, når jeg laver et hurtigt regnestykke i hovedet og sammenligner en venindes månedlige indkomst vs. min. Jeg ved godt, hun har børnepenge, børnebidrag og ekstra børnepenge og at jeg ikke har den indkomst i mit budget. Men så stor forskel er der altså ikke på hende og mig,

Og hendes husleje er så 2500,. dyrere end min. Det er altså en stor forskel.

Jeg har stadig skide ondt af hende, for hun er ked af det. Men jeg tror ikke hun ved, at hun rent faktisk ikke får skide meget mindre end mig efter kontanthjælpsloftet træder i kraft.
Og jeg har det skidt med at skrive det, for kontanthjælpsloftet er netop en af mine kæpheste og som jeg synes er en svinestreg fra regeringens side. Men altså...ja.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bøtte » 13. sep 2016, 20:22

Allmost_Famous skrev:
Oveditlevsen skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er lidt vildt, at hun kunne være tilbage efter en uge, hende advokaten.
Det må have været en dejlig nem fødsel.

Lidt i trådens ånd, er alle fødsler ikke det? :ninja:

Min søn fylder snart ti, og jeg har stadig føleforstyrrelser efter mit kejsersnit. Så... Nej?



3 dage efter fødslen var jeg ved at besvime af at gå rundt om juletræet, så skidt var jeg.
En uge efter fødslen blev vi først udskrevet.

Så jeg er med på 'nej' holdet.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 13. sep 2016, 20:52

Allmost_Famous skrev:
lillebjoern skrev:
HappyPaww skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er lidt vildt, at hun kunne være tilbage efter en uge, hende advokaten.
Det må have været en dejlig nem fødsel.

Tilsyneladende planlagt kejsersnit - hun arbejdede jo til kl 3 om natten og fødte næste morgen.

Jeg er på holdet der vitterlig ikke kan se hvorfor man vælger at få børn, når ens karriere fylder så meget...


Hvorfor? Må karrieren ikke fylde meget når man har børn?

Jo, selvfølgelig må karrieren fylde. Men når hverken mor eller far har interesse i at være sammen med barnet (bortset fra én uge, som bliver beskrevet som "ferie efter kejsersnittet"), hvorfor så få det?


Det er jo ikke så sort/hvidt. Men jeg kan godt lide at alle dømmer hende som at hun ikke har interesse i sit barn, fordi hun også prioriterer sin karriere. Hvorfor gør man sig til dommer over det? Undskyld mig, men der er sgu mange måder at være mor på, og fordi man prioriterer arbejdet, betyder det jo ikke at hun ikke prioriterer sin søn. Hun laver jo vitterligt intet andet end arbejde og familie. Hvor andre mødre højt sandsynligt går i fitnesscenter, ser veninder, studerer, tager ud i byen, går i strikkeklub eller hvad ved jeg, så bruger hun tiden, hun ikke er på arbejde, på sin søn. Hvorfor siger du at mor eller far ikke har interesse i sit barn? Hvor ved du det fra? Kender du hende?
4
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 13. sep 2016, 20:58

dgd2007 skrev:Der er vist ikke mange nogensinde, der har ligget på dødslejet og jamret: "Åh, jeg ville ønske jeg havde arbejdet lidt mere i mit liv." :gammel:


Der er vist til gengæld en del som har ønsket sig ting, de kunne have opnået hvis de havde arbejdet mere.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 13. sep 2016, 21:03

lillebjoern skrev:Hvor andre mødre højt sandsynligt går i fitnesscenter, ser veninder, studerer, tager ud i byen, går i strikkeklub eller hvad ved jeg, så bruger hun tiden, hun ikke er på arbejde, på sin søn. Hvorfor siger du at mor eller far ikke har interesse i sit barn? Hvor ved du det fra? Kender du hende?


Alt det gør de vel for pokker ikke, når barnet er nyfødt?
1
14 11 14
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 13. sep 2016, 21:22

Delfin skrev:
lillebjoern skrev:Hvor andre mødre højt sandsynligt går i fitnesscenter, ser veninder, studerer, tager ud i byen, går i strikkeklub eller hvad ved jeg, så bruger hun tiden, hun ikke er på arbejde, på sin søn. Hvorfor siger du at mor eller far ikke har interesse i sit barn? Hvor ved du det fra? Kender du hende?


Alt det gør de vel for pokker ikke, når barnet er nyfødt?


Jeg kender da mange der tager deres nyfødte med rundt til venindebesøg, mødregruppe, m.m. – hende her tager bare sin søn med på kontoret. Jeg kender til flere eksempler i bl.a. De Unge Mødre, hvor mødrene har nogle meget "alternative" tilgange til det med børn, men fordi hende her prioriterer karriere, er det fy-fy og "hun har ingen interesse i sit barn". Altså, hvad sker der for at konkludere det? :forvirret: Og lad os nu antage at hun ikke gjorde det, altså tog sin søn med sig på arbejde, men bare efterlod sin søn til sin mor 24/7 – beklager mit sprog, men who cares? Så længe der ikke er tale om misrøgt, synes jeg godt nok folk går lidt for meget op i, hvordan en eller anden random kvinde vælger at føre sit liv. Skal vi ikke antage at hun selv kan finde ud af det?
5
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Generelt"