Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 11. sep 2016, 14:26

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:Kuk, bruger dine stadig elefanthuer? S vil nemlig ikke. Så overveje om vi skal ud i en halsedisse i stedet.


Lillebror nægter både elafanthue, almindelig hue, vanter, halstørklæder, etc :rulle:

Storesøster tager det på, man siger, at hun skal.

Jeg vil dog mægtigt gerne gerne slå et slag for denne halsedisse:

https://m.bjergkaeden.dk/buff-wool-buff-junior_1.aspx

De er super lækre


De siger fine ud, må lige høre hvad damer selv mener, for hvis hun har besluttet at det gider hun ikke, så kan jeg også pakke alle mine ideer væk, og den er måske lige dyr nok til at ligge i skuffen :lol:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. sep 2016, 14:56

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:
Bøtte skrev:Kuk, bruger dine stadig elefanthuer? S vil nemlig ikke. Så overveje om vi skal ud i en halsedisse i stedet.


Lillebror nægter både elafanthue, almindelig hue, vanter, halstørklæder, etc :rulle:

Storesøster tager det på, man siger, at hun skal.

Jeg vil dog mægtigt gerne gerne slå et slag for denne halsedisse:

https://m.bjergkaeden.dk/buff-wool-buff-junior_1.aspx

De er super lækre


De siger fine ud, må lige høre hvad damer selv mener, for hvis hun har besluttet at det gider hun ikke, så kan jeg også pakke alle mine ideer væk, og den er måske lige dyr nok til at ligge i skuffen :lol:


Lyder klogt :D
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 11. sep 2016, 19:07

Jeg har hverken købt flyverdragt, vinterjakke eller vinterstøvler endnu.

Har kun købt en enkelt elefanthue.

Hvor mange par huer/handsker/luffer har I?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 11. sep 2016, 19:16

Sorenspige skrev:Jeg har hverken købt flyverdragt, vinterjakke eller vinterstøvler endnu.

Har kun købt en enkelt elefanthue.

Hvor mange par huer/handsker/luffer har I?


Mange. De der tynde strikhandsker har vi 6 par af. De forsvinder for et godt ord i børnehaven. Havde egentlig besluttet at jeg ikke gad sætte navnelapper i dem, men efter der forsvandt 3 par på 4 dage gjorde jeg det alligevel. De kommer og går lidt, heldigvis er de ikke så dyre i H&M.
Og så har vi et par tykke, vandtætte luffer fra Reima.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 12. sep 2016, 06:29

Wow rakel sikke en omgang :8:


Her er jeg først begyndt at kigge på vintertøj.
Tror vi vælger en fra wheat igen i år. Vi var super glade for den.
Og så et par Ecco uden foér, og et par rigtig vinterstøvler, måske angulus som sidste år.

Jeg bliver altid så meget i tvivl om hvad vi skal vælge.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. sep 2016, 21:15

Rakel skrev:I år skal jeg have nye støvler. Jeg fik en ny vinterfrakke sidste år, så det glæder jeg mig til. Der vsr så kun børnestøvler på hylderne, da vi købte til Lillesøster. Så det må vente lidt.

Jeg har bestilt 3 års undersøgelse. Jeg kan ikke huske dens fokus, men det jo ikke vaccination.


Lillebror var afsted og nægtede alt på nær at tyre med bolde efter sygeplejersken :rulle: Men det var noget med balance, noget med bold, puslespil, vægt/højde/hoved.

Vi er gået i gang med "Totte skal til lægen" med håbet om et bedre besøg næste gang...
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. sep 2016, 21:17

I morgen drager jeg 3 dage til Oslo på efteruddannelse. Jeg glæder mig rigtigt meget til det faglige input, og jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at jeg ikke glædede mig til et par nætter på hotel med uforstyrret nattesøvn.
5
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 12. sep 2016, 21:51

FruKuk skrev:
Rakel skrev:I år skal jeg have nye støvler. Jeg fik en ny vinterfrakke sidste år, så det glæder jeg mig til. Der vsr så kun børnestøvler på hylderne, da vi købte til Lillesøster. Så det må vente lidt.

Jeg har bestilt 3 års undersøgelse. Jeg kan ikke huske dens fokus, men det jo ikke vaccination.


Lillebror var afsted og nægtede alt på nær at tyre med bolde efter sygeplejersken :rulle: Men det var noget med balance, noget med bold, puslespil, vægt/højde/hoved.

Vi er gået i gang med "Totte skal til lægen" med håbet om et bedre besøg næste gang...


S fik lov at låne stetoskopet - og så gik det ret nemt :-D

Husker ikke at der blev tjekket balance og noget med bolde, men der nemt snakket farver, mad og bleafvænnlng.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 12. sep 2016, 21:52

FruKuk skrev:I morgen drager jeg 3 dage til Oslo på efteruddannelse. Jeg glæder mig rigtigt meget til det faglige input, og jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at jeg ikke glædede mig til et par nætter på hotel med uforstyrret nattesøvn.


Det lyder lækkert - men vil vædde med du ikke kan sove ordentlig, sådan er reglerne vist ;) :lol:
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf girl_beat » 13. sep 2016, 07:09

Jer med større børn; ændrer I jeres stemme(føring), når I taler med og til børnene? Og er det noget, I gør bevidst eller kommer til ubemærket af vane? :gruble:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. sep 2016, 15:05

girl_beat skrev:Jer med større børn; ændrer I jeres stemme(føring), når I taler med og til børnene? Og er det noget, I gør bevidst eller kommer til ubemærket af vane? :gruble:


Det tror jeg ikke, at jeg gør. Med mindre jeg mener, at der er behov for at blive skrap, så ændrer tonen sig.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. sep 2016, 15:06

Rakel skrev:
FruKuk skrev:
Rakel skrev:I år skal jeg have nye støvler. Jeg fik en ny vinterfrakke sidste år, så det glæder jeg mig til. Der vsr så kun børnestøvler på hylderne, da vi købte til Lillesøster. Så det må vente lidt.

Jeg har bestilt 3 års undersøgelse. Jeg kan ikke huske dens fokus, men det jo ikke vaccination.


Lillebror var afsted og nægtede alt på nær at tyre med bolde efter sygeplejersken :rulle: Men det var noget med balance, noget med bold, puslespil, vægt/højde/hoved.

Vi er gået i gang med "Totte skal til lægen" med håbet om et bedre besøg næste gang...



Den læser vi også og så håber vi det bedste! Vi er ikke så god til at holde de årsundersøgelser, men bh spørge til den. Så tager vi da bare en :)


Spørger børnehaven? Hvad vil de da vide?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. sep 2016, 17:51

Lyder skisme lidt molbo-agtigt Rakel. Men ja ja ikke en kamp, der er værd at kæmpe.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 14. sep 2016, 11:06

Ville I lade to børn på knap 11 og 12½ år være alene hjemme mens i er til forældremøde et par timer ?

Jeg spørg fordi min veninde synes jeg er pylret, fordi jeg vil have drengenes oldemor til at være her, hun synes bare jeg skal lade dem være alene, for det er de store nok til.

Jeg synes så ikke at de skal have ansvaret overfor hinanden og har det bedst med at der kommer en og er sammen med dem.

De har dog før været alene hjemme, hvis vi f.eks har været oppe at handle, men der vil de nemmere kunne komme i kontakt med mig, hvis det skulle blive nødvendigt. Så synes ikke helt det er det samme :genert:
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 14. sep 2016, 11:11

Muuh skrev:Ville I lade to børn på knap 11 og 12½ år være alene hjemme mens i er til forældremøde et par timer ?

Jeg spørg fordi min veninde synes jeg er pylret, fordi jeg vil have drengenes oldemor til at være her, hun synes bare jeg skal lade dem være alene, for det er de store nok til.

Jeg synes så ikke at de skal have ansvaret overfor hinanden og har det bedst med at der kommer en og er sammen med dem.

De har dog før været alene hjemme, hvis vi f.eks har været oppe at handle, men der vil de nemmere kunne komme i kontakt med mig, hvis det skulle blive nødvendigt. Så synes ikke helt det er det samme :genert:

Hvad tid er det?

Men umiddelbart ja, hvis ellers drengene er fornuftige :) Jeg ville bare have telefonen, så jeg kunne se hvis de ville i kontakt med mig.
0

Tilbage til "Forældre"