Luksusfælden

Brugeravatar
BrightEyes
Indlæg: 447
Tilmeldt: 8. sep 2015, 19:40
Kort karma: 4
Likede indlæg: 505

Re: Luksusfælden

Indlægaf BrightEyes » 13. sep 2016, 19:00

2SHY skrev:
BrightEyes skrev:Er det bare mig der synes at det er lidt mærkeligt at de er begyndt på at vise budgettet inden de har forhandlet med kreditorerne? Jeg forstår ikke helt hvad pointen er...

Nej jeg undrer mig også. Det er jo der hvor de kan fortælle at fordi de har indgået en masse aftaler har de forhandlet sig frem til en besparelse på X kr


Godt det ikke kun er mig... at vise dem en masse misligeholdt gæld giver jo ikke meget mening når de så bagefter går ud og forhandler flere tusinde af gælden... :gruble:
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Luksusfælden

Indlægaf Wizzze » 13. sep 2016, 19:01

Næste gang lyder kedelig, hvor er luksusforbruget og forargelsen? :gruble:

"Tommy på 35 år bor alene, men hans store drøm er, at hans kæreste, deres fælles barn og hendes to børn fra et tidligere forhold flytter ind i hans hus. Men økonomien står i vejen for et liv sammen. Tror de. Tommy har igennem mange år smidt sine regninger ud, og størstedelen af hans gæld er derfor overgået til inkasso. Selv om han godt har vidst, at hans økonomi sejlede, har det ikke hindret ham i at købe et hus finansieret af et privatlån, da banken af gode grunde sagde nej til at give Tommy flere lån. Tommy skylder næsten en million kroner væk, og hans mange kreditorer har nu opdaget, at Tommy ejer et hus, så de har gjort udlæg i huset. Det betyder, at Tommy risikerer, at huset ryger på tvangsauktion, og Luksusfældens redningsaktion kan derfor blive et kapløb mod tiden. Situationen ser ganske håbløs ud, da Luksusfældens eksperter, Kenneth Hansen og Carsten Linnemann, sætter ind for at hjælpe Tommy ud af gælden og frem mod et liv under samme tag som sin familie. Og det kræver ikke langvarige undersøgelser, før eksperterne kan konstatere, at Tommy og hans kæreste har spændt ben for sig selv og deres familieliv, fordi parret ikke har orket at undersøge deres økonomi til bunds."
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20971

Re: Luksusfælden

Indlægaf 2SHY » 13. sep 2016, 19:01

BrightEyes skrev:
2SHY skrev:
Daine skrev:Jeg glæder mig bare til det et slut :genert: så kan jeg krybe i seng med en lydbog, jeg er lige startet op på mofiboabonnement i dag. Det skal fejres!! :lol:

Jeg har lige opsagt mit :( Mest fordi jeg ikke synes der er plads til det i budgettet. Men jeg ved at de savner mig på et tidspunkt og så sender de mig gerne et tilbud på 3 måneder for 99 kr :gogo: Og så køber jeg det og siger derop igen derefter


Når det er stramt med budgettet kan du altid låne lydbøger gratis på ereolen.dk :)

Det er rigtigt :) Jeg har dog ikke lige prøvet at fifle med det via mobilen :gruble:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
BrightEyes
Indlæg: 447
Tilmeldt: 8. sep 2015, 19:40
Kort karma: 4
Likede indlæg: 505

Re: Luksusfælden

Indlægaf BrightEyes » 13. sep 2016, 19:02

Daine skrev:
BrightEyes skrev:
2SHY skrev:
Daine skrev:Jeg glæder mig bare til det et slut :genert: så kan jeg krybe i seng med en lydbog, jeg er lige startet op på mofiboabonnement i dag. Det skal fejres!! :lol:

Jeg har lige opsagt mit :( Mest fordi jeg ikke synes der er plads til det i budgettet. Men jeg ved at de savner mig på et tidspunkt og så sender de mig gerne et tilbud på 3 måneder for 99 kr :gogo: Og så køber jeg det og siger derop igen derefter


Når det er stramt med budgettet kan du altid låne lydbøger gratis på ereolen.dk :)

Udvalget er bare ikke så stort :/ Men det er et fint alternativ, jeg har brugt det indtil nu (de har en del Troldepus bøger :genert: )


Det er sandt.... desværre trak en masse af de store forlag sig ved årsskiftet og rigtig rigtig mange titler forsvandt (var selv midt i at høre game of thrones da den røg!), men den er fin til de "stramme" måneder :)
1
Brugeravatar
BrightEyes
Indlæg: 447
Tilmeldt: 8. sep 2015, 19:40
Kort karma: 4
Likede indlæg: 505

Re: Luksusfælden

Indlægaf BrightEyes » 13. sep 2016, 19:05

Wizzze skrev:Undskyld, men hvordan hænger det lige sammen, fuld gæld afviklet over 8½år er over 16.000 kr. pr. måned i rene afdrag, endda med 0-rente

:gruble:


Det er lige præcis derfor at jeg er ved at være lidt træt af de nyere sæsoner. Vi bruger 40 minutter på forargelse og på at svælge i folks fejltagelser og så de sidste 2 minutter på at sige "så nu har vi fikset det hele for jer".

Synes det kunne være sjovere at se mellemregningerne så man rent faktisk kunne blive en smule klogere, ligesom i de gamle afsnit.
2
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20971

Re: Luksusfælden

Indlægaf 2SHY » 13. sep 2016, 19:11

BrightEyes skrev:
Wizzze skrev:Undskyld, men hvordan hænger det lige sammen, fuld gæld afviklet over 8½år er over 16.000 kr. pr. måned i rene afdrag, endda med 0-rente

:gruble:


Det er lige præcis derfor at jeg er ved at være lidt træt af de nyere sæsoner. Vi bruger 40 minutter på forargelse og på at svælge i folks fejltagelser og så de sidste 2 minutter på at sige "så nu har vi fikset det hele for jer".

Synes det kunne være sjovere at se mellemregningerne så man rent faktisk kunne blive en smule klogere, ligesom i de gamle afsnit.

Præcis. Forargelsen er en ting, men jeg kan godt lide at få lidt redskaber til hvad jeg selv kan gøre for f.eks. at gå mine udgifter igennem og blive klædt på til at snakke med kreditorer, tjekke forsikringer og al den slags ting som gerne skal gøre at man ikke selv ender i fedtefadet
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
BrightEyes
Indlæg: 447
Tilmeldt: 8. sep 2015, 19:40
Kort karma: 4
Likede indlæg: 505

Re: Luksusfælden

Indlægaf BrightEyes » 13. sep 2016, 19:16

2SHY skrev:
BrightEyes skrev:
2SHY skrev:
Daine skrev:Jeg glæder mig bare til det et slut :genert: så kan jeg krybe i seng med en lydbog, jeg er lige startet op på mofiboabonnement i dag. Det skal fejres!! :lol:

Jeg har lige opsagt mit :( Mest fordi jeg ikke synes der er plads til det i budgettet. Men jeg ved at de savner mig på et tidspunkt og så sender de mig gerne et tilbud på 3 måneder for 99 kr :gogo: Og så køber jeg det og siger derop igen derefter


Når det er stramt med budgettet kan du altid låne lydbøger gratis på ereolen.dk :)

Det er rigtigt :) Jeg har dog ikke lige prøvet at fifle med det via mobilen :gruble:


Du henter bare app'en. Så kan du downloade dine lån og høre dem offline (dejligt i s-toget hvor wifi er pænt ustabilt :D )
2
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Luksusfælden

Indlægaf Code71 » 13. sep 2016, 19:35

http://ekstrabladet.dk/flash/tv3underho ... en/6291811

Nice to hear. Det lyder virkelig til at han har taget sig sammen :gogo:
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 14. sep 2016, 19:08

Så er jeg hjemme igen fra Køwenhavn, og jeg fik brændt en masse penge af som jeg ikke havde planlagt.

Long story short: skal jeg se afsnittet på søndag eller var det meh?
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Luksusfælden

Indlægaf Daine » 14. sep 2016, 19:13

Persnikedy skrev:Så er jeg hjemme igen fra Køwenhavn, og jeg fik brændt en masse penge af som jeg ikke havde planlagt.

Long story short: skal jeg se afsnittet på søndag eller var det meh?

Det var meh. Du er ikke gået glip af noget. Det lyder til, du havde det sjovere end vi havde :D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Luksusfælden

Indlægaf Sophaya » 14. sep 2016, 19:18

Hvad tid er det nu, det bliver genudsendt søndag?
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9819
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9557

Re: Luksusfælden

Indlægaf Spjaerten » 14. sep 2016, 19:19

Kl 20
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 14. sep 2016, 20:41

Daine skrev:
Persnikedy skrev:Så er jeg hjemme igen fra Køwenhavn, og jeg fik brændt en masse penge af som jeg ikke havde planlagt.

Long story short: skal jeg se afsnittet på søndag eller var det meh?

Det var meh. Du er ikke gået glip af noget. Det lyder til, du havde det sjovere end vi havde :D



Jeg besøgte en veninde og var i zoo og ude at spise 2 gange tirsdag. Også ude at shoppe onsdag og købe mig fattig i sephora :-D Life is good
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12122

Re: Luksusfælden

Indlægaf achillaxedprune » 15. sep 2016, 09:27

Jeg synes klart, det var et af de bedste afsnit i lang tid. De virkede sympatiske og til at have en stor kærlighed... De talte pænt til hinanden og lader til, at have fået den hjælp, der skulle til. Det lader til, at de kommer videre med livet på en god måde. Dét er da kvalitetsTV! :gogo:

... Jeg kan til gengæld ikke lide de afsnit, hvor det tydeligvis er psykisk syge mennesker, som de har med. Foragelsen overfor disse mennesker synes jeg ikke er godt TV. Tværtimod.
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2276

Re: Luksusfælden

Indlægaf computermus » 15. sep 2016, 10:40

achillaxedprune skrev:Jeg synes klart, det var et af de bedste afsnit i lang tid. De virkede sympatiske og til at have en stor kærlighed... De talte pænt til hinanden og lader til, at have fået den hjælp, der skulle til. Det lader til, at de kommer videre med livet på en god måde. Dét er da kvalitetsTV! :gogo:

... Jeg kan til gengæld ikke lide de afsnit, hvor det tydeligvis er psykisk syge mennesker, som de har med. Foragelsen overfor disse mennesker synes jeg ikke er godt TV. Tværtimod.

Helt enig. Samt de afsnit hvor det er andre der melder personen/personerne til. Det kan i visse tilfælde gøre mere skade end gavn.
1

Tilbage til "Film og TV"