Kompliment eller creepy?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Kompliment eller creepy?

Indlægaf Hunkat » 14. sep 2016, 11:06

http://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/kys-og-kaerlighed/smukke-majbritt-27-kan-ikke-vaere-i-fred-for-fremmede-maend-jeg-bliver-smigret-af-scoreforsoeg/6292749

En tjener som har slået hendes nummer op i butikkens mobilpay. En fyr som overhører et nummer henvendt til en anden og så skriver en sms.

Modtageren synes det var helt fjong og at det burde alle da bare gøre.


Personligt er jeg ikke helt enig. Jeg synes det ville være vildt ubehageligt og jeg ville måske også gå til vedkommendes chef og bede dem gøre det klart at det ikke er okay opførsel.

Men hvad synes I? Ville I finde det spændende hvis nogen skrev til jer på den måde? Ville I give dem chancen eller blokerer dem lige på stedet? Eller noget helt tredje?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf AlmostFamous35 » 14. sep 2016, 11:18

For mig ville det afhænge af personen og den måde, han henvendte sig på. Hvis det blev gjort sødt-charmerende-sjovt-selvironisk, så ville jeg bare synes, det var sødt. Tror jeg.

Men er mere "til" den med at have overhørt nummeret end den med MobilePay-snageriet. Synes egentlig principielt man skal have en vis diskretion omkring brugen af data fra MobilePay.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Allmost_Famous » 14. sep 2016, 11:19

Jeg synes, det er vildt klamt. Især ham, der har luret hendes telefonnummer via sin arbejdsplads. Fy for pokker! Jeg ville skrive en mail til forretningen og brokke mig.
5
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Tux » 14. sep 2016, 11:42

Creepy, det mindste man kan gøre er sgu at spørge in person om man må få nummeret..

Off topic så synes jeg at journalisten er lige gavmild nok med beskrivelsen af hende. Bevares hun er da pæn, men ikke noget ekstraordinært i min bog..
Senest rettet af Tux 14. sep 2016, 11:54, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Fru Sunshine » 14. sep 2016, 11:49

MobilePay-tingen er virkelig creepy. Ekstremt meget creepy.

Den anden er ikke så slem, for han gør ikke noget, der er værre end dem, der opsnapper et navn og derefter stalker på FB.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf POCKETKITTEN » 14. sep 2016, 11:53

Kompliment, hvis fyren var sød og lækker, og jeg kunne huske ham.

Creepy, hvis fyren var et creep.

Hilsen den overfladiske
11
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf JoyNips » 14. sep 2016, 12:24

På den ene side er det da en kompliment at nogen synes, man er lækker og gør noget for at komme i kontakt med én. Men på den anden side synes jeg faktisk, at begge de beskrevne kontakt-måder er grænseoverskridende.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf achillaxedprune » 14. sep 2016, 12:37

Hende den første er da vildt flot... Og hun virker også sød og nede på jorden. Jeg forstår ikke jeres behov for at skrive, at hun-da-heller-ikke-er-noget-særligt.

For at svare på spørgsmålet... Det med kaffebaren er VILDT creepy og burde siges til hans chef. Det burde som minimum medføre en advarsel. Hans besked var også klam The Game-agtig. "Du var den flotteste... I dag." Klassisk med et kompliment og så en lille sviner. Jeg er helt allergisk overfor den strategi. Adder, væk med den klammert.

Den anden, hvor han havde overhørt hendes nr. på en bar, synes jeg ikke er creepy. Det er fint nok, men jeg havde været lidt loren ved han ikke bare havde præsenteret sig selv når han nu var i nærheden af mig. Men jeg ville helt sikkert tage det som en kompliment.

Jeg har en veninde, som virkelig tit prøvede noget lignende... Jeg var nogle gange helt chokeret over, hvad hun fik af henvendelser. Hun var dog vant til det, så hun tog det fint. Dog synes hun også, at det var over grænsen, da en ekspidient på et postkontor kontaktede hende pr. telefon, fordi han havde fået hendes kontaktoplysninger da hun stod som afsender på en pakke, hun sendte.
Dèt er creepy... Generelt skal man ikke bruge oplysninger, man får på sit arbejde, til at score i det private. Undtaget hvor afsenderen selv afgiver oplysningerne for at blive kontaktet under en flirt... F.eks. bartendere eller andre, der får tilbud når de arbejder. :)
11
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Torn » 14. sep 2016, 12:58

1) Medarbejderen på caféen er creepy, fordi han udnytter sin ansættelse og misbruger hendes mobilepay. Det er slet ikke i orden.
2) Manden, der overhører hendes telefonnummer, er helt fin, synes jeg. Det havde nok fungeret bedre bare at præsentere sig, men altså, SMS'en er ikke creepy.

Så:
1) Klam!
2) Kompliment!

Desuden synes jeg at "Smukke Majbrit på 27 år" er megalækker, så jeg forstår godt, at hun får en del henvendelser - jeg forstår dog ikke hendes tålmodighed, men det siger nok mere om mig end om hende :genert:
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf dgd2007 » 14. sep 2016, 13:10

Hunkat skrev:Men hvad synes I? Ville I finde det spændende hvis nogen skrev til jer på den måde? Ville I give dem chancen eller blokerer dem lige på stedet? Eller noget helt tredje?

Nu er jeg jo en gammel dreng, så jeg kommer nok ikke ud for det selv :D
Men jeg stemmer bestemt for "creepy".
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf zembra1986 » 14. sep 2016, 13:24

Lemonella skrev:Jeg ville nok ignorere det og håbe der ikke kom flere smser.

Iøvrigt, synes jeg, at hende "smukke Majbrit på 27 år", mere ligner en ældre Majbrit på 37 år og det skulle så have være smidt i tråden' "det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel". Sorry :P


Jeg fatter heller ikke at hun skulle være 27 :forvirret: Hun ligner altså nærmere en på 40 :genert:
3
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9161

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Kommodedyret » 14. sep 2016, 13:24

Er det virkelig lovligt at misbruge den slags personlige oplysninger som man er i besiddelse af via sin jobfunktion?
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Panton » 14. sep 2016, 14:33

Jeg synes det er creepy, begge dele. Hvem sidder lige og lytter efter hvad andre giver af oplysninger og ligefrem kan huske et nr. Medmindre det er et åbenlyst nemt et.

Jeg ville ikke svare nogen og synes det er en underlig måde at kontakte en på, især hvis det er en man ikke har lagt mærke til. Hvad er det næste der kommer, et diller billede? :8:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Guldfisk » 14. sep 2016, 14:41

Jeg tror ikke, jeg ville føle, at de krænkede mit privatliv. Men jeg tror nok, jeg bare ville slette beskederne/lægge på uden at svare. Uanset hvor lækker han var. Tjeneren ville jeg gå ud fra, brugte tricket tit. Ham der overhørte et nr. burde da bare have henvendt sig IRL.

Hverken creepy eller kompliment - bare irriterende spam.
0
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4559

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf PerXX » 14. sep 2016, 14:44

POCKETKITTEN skrev:Kompliment, hvis fyren var sød og lækker, og jeg kunne huske ham.

Creepy, hvis fyren var et creep.

Hilsen den overfladiske


Billede
5

Tilbage til "Forhold og sex"