Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 14. sep 2016, 09:15

Øv bøv. Vi er fortsat indlagt til minimum på fredag. Lillepigen har tabt sig lidt, og vejer nu 2290 gram. Så hun skal op i vægt før vi må komme hjem.
Jeg synes godt nok det hele er lidt svært :/

Håber amningen er til at have med at gøre for dig, Snow :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. sep 2016, 11:57

Er der nogle der har termin lige foreløbigt? Eller er det Axe, der er den næste?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. sep 2016, 11:58

Sangius skrev:Øv bøv. Vi er fortsat indlagt til minimum på fredag. Lillepigen har tabt sig lidt, og vejer nu 2290 gram. Så hun skal op i vægt før vi må komme hjem.
Jeg synes godt nok det hele er lidt svært :/

Håber amningen er til at have med at gøre for dig, Snow :)


Årh det er jeg ked af :( Håber hun snart tager lidt på.
Man får altså hurtigt sygehuskuller :tie:

Hvor gammel er hun nu?
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 14. sep 2016, 12:23

Sangius: Øv med forlænget indlæggelse. Er hun ellers sund og rask? Hvordan går det med amningen? Spiser hun det hun skal? Jeg håber for jer, at hun snart giver den gas med vægten.

Jeg er 25+0 i dag. Jeg skal scannes i morgen, hvilket jeg virkelig glæder mig til. Jeg talte med Riget i går, grundet muligheden for at jeg skal føde der, når vi kommer hjem. De synes det var dybt langt ude, at jeg ikke var blevet scannet i 9 uger, da der er så stor fare for at den ene ikke vokser ordentligt ved 2. Jeg håber bare at alt er som det skal være. Ved sidste scanning var drengen den største og pt. mærker jeg mest pigen, så jeg satser på at de begge to er store og stærke.

Jeg prøver pt. at styre at jeg er ved at få et mindre sammenbrud over, at der er 6 uger til vi flyver hjem for good og vi stadig hverken har et sted at bo eller styr på min mands arbejde :tie:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 14. sep 2016, 12:33

Kolderudolf skrev:Sangius: Øv med forlænget indlæggelse. Er hun ellers sund og rask? Hvordan går det med amningen? Spiser hun det hun skal? Jeg håber for jer, at hun snart giver den gas med vægten.

Jeg er 25+0 i dag. Jeg skal scannes i morgen, hvilket jeg virkelig glæder mig til. Jeg talte med Riget i går, grundet muligheden for at jeg skal føde der, når vi kommer hjem. De synes det var dybt langt ude, at jeg ikke var blevet scannet i 9 uger, da der er så stor fare for at den ene ikke vokser ordentligt ved 2. Jeg håber bare at alt er som det skal være. Ved sidste scanning var drengen den største og pt. mærker jeg mest pigen, så jeg satser på at de begge to er store og stærke.

Jeg prøver pt. at styre at jeg er ved at få et mindre sammenbrud over, at der er 6 uger til vi flyver hjem for good og vi stadig hverken har et sted at bo eller styr på min mands arbejde :tie:


Krydser for de vokser som de skal, det gør vel ikke noget at der er lidt forskel så længe de begge vokser fint? Hvordan ved du det er pigen du mærker?

Har I familie I vil kunne bo hos midlertidigt i Danmark hvis alt går galt? Eller hedder det hotel? Håber I finder en god løsning snart :)

Jeg glæder mig så meget til at kunne mærke min baby, er mega utålmodig er jo kun 14+4 :lol: Tilgengæld skal jeg om 9 dage til scanning og se kønnet sammen med min kæreste og lillesøster, glæder mig så meget, tror det bliver mere virkeligt når jeg kan sige hun eller han. Lige nu tror jeg det er en pige der er derinde, men for nogle måneder siden troede jeg det var en dreng, så bliver spændende!
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 14. sep 2016, 13:21

Tak Godtnavn :kys:

Min mand har lige talt med dem, der muligvis skulle skaffe os noget og det ser ikke helt sort ud. De har lovet os et svar i morgen, så det er så fint. Det vigtigste er bare en afklaring, så vi ved om vi skal have gang i eget netværk og se på lejelejligheder eller om der er styr på det. Jeg har en rigtig god veninde, der har lovet os husly, så det ser ikke helt sort ud i forhold til at have tag over hovedet.

Mon ikke det snart kommer? Er du begyndt at mærke de første bobler derindefra? Jeg mener, at jeg begyndte at mærke de første bobler derinde fra i uge 14-15 stykker med E. Men det er lidt svært at lure, hvad der er hvad. Om det er prutter eller baby :lol:

Jeg synes altså også, at det er så hyggeligt at vide kønnet. Jeg synes den bliver mere virkelig derinde, når man kan kalde den han eller hun. Kan du egentlig ikke allerede se det nu? Jeg mener det er fra uge 14+0 eller sådan noget? Du kan godt holde spændingen 9 dage endnu?

Det er ret nemt at mærke forskel, for de ligger sådan ying yang agtigt i hver deres side. Pigen med hoved ned af og drengen med hoved op ad. Og så er der kæmpe forskel på deres rytmer. Pigen mærker jeg tidlig morgen og i løbet af dagen og drengen fra eftermiddag til sen aften, så det må de gerne lige få justeret lidt inden de kommer ud!
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 14. sep 2016, 13:47

Hun er nu 9 dage gammel. Hun sutter fint med brik, og er lidt svær uden. Men hun melder ikke rigtig sig selv til måltider, udover at vågne og smaske lidt. Så vi holder konstant øje, i frygt for at misse en god amme mulighed. Vi har alarmer hele natten med 1-3 timers interval for at holde øje. Jeg er i ret stort søvnunderskud, og det tærer.
Puha. Og her er død varmt på stuerne, og vi deler med en anden, hvilket bare er så øv :/ .
Jeg har været udenfor 2 gange siden hun blev født, og savner virkelig mit hus. Årh, jeg har lidt ondt af mig selv for tiden xD
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

14+4

Indlægaf godtnavn » 14. sep 2016, 14:08

Kolderudolf: Altid noget at I ikke står på gaden hvis I ikke når at finde noget, selvom det selvfølgelig ikke er helt optimalt at bo hos en veninde. Håber I finder en løsning! Og smart med at de vender hver deres vej, det må være rart at du ved de begge er der, jeg tænker man kunne blive i tvivl med tvillinger om det bare var den ene der var meget aktiv og den anden var død, så det må være rart at kunne mærke dem begge.

Jeg har rigtig meget luft i maven for tiden :genert: Så vil slet ikke tolke på hvad jeg mærker :lol: Derudover er jeg overvægtig, det gør man ofte mærker det lidt senere, men jeg håber at mærke bobler i løbet af de næste par uger :)
Med kønsscanningen skal man være 15+0 før de kan se kønnet når man er overvægtig, og så skulle det være en dag vi alle 3 kunne, derfor bliver det når jeg er 15+6, men nej, kan næsten ikke vente! Jeg bestilte tiden da jeg var 12+4, og jeg føler det er flere måneder siden jeg bestilte tiden, og der er gået 2 uger :lol: Så de næste halvanden uge bliver nok lang.

Lige lidt tuderi:
Jeg har lavet et eller andet med min ene læg så jeg næsten ikke kan gå, blev øm efter en lang gåtur søndag, men det føltes ikke så slemt. Jeg har været småsløj de sidste par dage så har studeret hjemmefra og ikke gået vildt meget rundt, i dag var jeg så nede og købe jern (der er tilbud i matas btw) og måtte holde flere pauser undervejs og humpede hele vejen og var på et tidspunkt ved at tude af smerte (skulle ned af en trappe-ting og endte med at hinke på det gode ben :lol: ). Kan slet ikke overskue i morgen hvor jeg enten skal cykle 24 km eller gå 5 km, har strukket godt ud (av) og håber det er bedre i morgen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. sep 2016, 14:35

Sangius skrev:Hun er nu 9 dage gammel. Hun sutter fint med brik, og er lidt svær uden. Men hun melder ikke rigtig sig selv til måltider, udover at vågne og smaske lidt. Så vi holder konstant øje, i frygt for at misse en god amme mulighed. Vi har alarmer hele natten med 1-3 timers interval for at holde øje. Jeg er i ret stort søvnunderskud, og det tærer.
Puha. Og her er død varmt på stuerne, og vi deler med en anden, hvilket bare er så øv :/ .
Jeg har været udenfor 2 gange siden hun blev født, og savner virkelig mit hus. Årh, jeg har lidt ondt af mig selv for tiden xD


Skal hun selv melde sig? Altså ved godt det er det bedste, mens er der ikke bare et fast interval hun skal spise med?
Med S skulle hun spise hver 3- 3,5 time fra måltidet startede til næste måltid startede medmi der hun selv meldte sig inden. Med amninger der varede en 1-2 timer, trak det også tænder ud med søvnunderskuddet. Tror vi kørte sådan i 14 dage. Indtil hun havde genvundet fødselsvægten og taget yderligere på.

Det lyder rigtigt hårdt at dele stue og så i den varme - håber I snart får lov at komme hjem.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. sep 2016, 14:38

Rudolf - det gik lige op for mig at du jo har en baby i hver side (altså jeg vidste det jo godt, ikke, jeg havde bare ikke tænkt så meget over det) - jeg er rigeligt presset af at have en i den ene side, der fylder :genert:
Hvordan får du lige luft? :8:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 14. sep 2016, 14:40

Sangius skrev:Øv bøv. Vi er fortsat indlagt til minimum på fredag. Lillepigen har tabt sig lidt, og vejer nu 2290 gram. Så hun skal op i vægt før vi må komme hjem.
Jeg synes godt nok det hele er lidt svært :/

Håber amningen er til at have med at gøre for dig, Snow :)


Årh, det er jeg ked af at høre. :( Håber snart I kommer hjem, og at I i det mindste får en enestue. Må alligevel være lidt hårdt... :kram:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 14. sep 2016, 14:42

Bøtte skrev:
Sangius skrev:Hun er nu 9 dage gammel. Hun sutter fint med brik, og er lidt svær uden. Men hun melder ikke rigtig sig selv til måltider, udover at vågne og smaske lidt. Så vi holder konstant øje, i frygt for at misse en god amme mulighed. Vi har alarmer hele natten med 1-3 timers interval for at holde øje. Jeg er i ret stort søvnunderskud, og det tærer.
Puha. Og her er død varmt på stuerne, og vi deler med en anden, hvilket bare er så øv :/ .
Jeg har været udenfor 2 gange siden hun blev født, og savner virkelig mit hus. Årh, jeg har lidt ondt af mig selv for tiden xD


Skal hun selv melde sig? Altså ved godt det er det bedste, mens er der ikke bare et fast interval hun skal spise med?
Med S skulle hun spise hver 3- 3,5 time fra måltidet startede til næste måltid startede medmi der hun selv meldte sig inden. Med amninger der varede en 1-2 timer, trak det også tænder ud med søvnunderskuddet. Tror vi kørte sådan i 14 dage. Indtil hun havde genvundet fødselsvægten og taget yderligere på.

Det lyder rigtigt hårdt at dele stue og så i den varme - håber I snart får lov at komme hjem.


Hun skal have hver 3. time mindst, så der vækker vi under alle omstændigheder, og giver mad. Men hvis hun melder sig før det, så er det allerbedst, at hun får der. Hun får ikke supplerende sondemad mere, så en lille ammetår kan jo godt resultere i mere med efter 1-2 timer i stedet for 3. Hvis man ikke hele tiden holder øje, så misser man et måltid med hende. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 14. sep 2016, 14:42

Bøtte skrev:Er der nogle der har termin lige foreløbigt? Eller er det Axe, der er den næste?


Er der virkelig ikke nogen foran mig?! Lidt panik. :panik: Jeg har termin 16. oktober og er altså 35+3 i dag. Burde have en ca. 2,5 kg. babydreng derinde. Han mosler og møffer. :lun:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. sep 2016, 14:44

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:Er der nogle der har termin lige foreløbigt? Eller er det Axe, der er den næste?


Er der virkelig ikke nogen foran mig?! Lidt panik. :panik: Jeg har termin 16. oktober og er altså 35+3 i dag. Burde have en ca. 2,5 kg. babydreng derinde. Han mosler og møffer. :lun:


Jeg tror du er forrest i køen nu :-D

Der er jo en del der har født for tidligt, så der bliver lige en pause på en måneds tid.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 14. sep 2016, 14:51

Kolderudolf skrev:Sangius: Øv med forlænget indlæggelse. Er hun ellers sund og rask? Hvordan går det med amningen? Spiser hun det hun skal? Jeg håber for jer, at hun snart giver den gas med vægten.

Jeg er 25+0 i dag. Jeg skal scannes i morgen, hvilket jeg virkelig glæder mig til. Jeg talte med Riget i går, grundet muligheden for at jeg skal føde der, når vi kommer hjem. De synes det var dybt langt ude, at jeg ikke var blevet scannet i 9 uger, da der er så stor fare for at den ene ikke vokser ordentligt ved 2. Jeg håber bare at alt er som det skal være. Ved sidste scanning var drengen den største og pt. mærker jeg mest pigen, så jeg satser på at de begge to er store og stærke.

Jeg prøver pt. at styre at jeg er ved at få et mindre sammenbrud over, at der er 6 uger til vi flyver hjem for good og vi stadig hverken har et sted at bo eller styr på min mands arbejde :tie:


Jeg kan virkelig godt forstå din bekymring... Men jeg er sikker på, I nok skal finde en løsning. Og så må det da være en befrielse, at komme væk fra Grønland og deres dårlige system - i hvert fald hvad angår en tvillingefødsel. Lyder virkelig ringe.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"