Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 15. sep 2016, 09:49

Hej de damer :)

Nu melder jeg mig så stille under fanen. Jeg fødte en lille pige på 2360 gram mandag d. 5. september. Hun kom ud 5 uger for tidligt, uden nogen videre årsag. Jeg anede ikke jeg var i fødsel da jeg tog på hospitalet - havde haft nogle milde plukkeveer, som jeg gerne lige ville have undersøgt, da de nev lidt i ny og næ. Jeg var på cykel og med bus på hospitalet, og fik at vide at jeg var 4 cm åben da jeg dukkede op. :panik:

Jeg nåede at ringe til min mand og få ham herind af, før det for alvor gik løs med veerne, og 6 timer senere kom hun ud.

Vi ligger indlagt på neonatal, men håber på at komme hjem i morgen, hvis lillepigen har taget på. Hun vejer 2290 gram nu :)

Sød og fantastisk det er hun :dåne:

Jeg synes dog ærligt det har været virkelig hårdt at blive mor, og da jeg fik hende i armene 3 timer efter fødslen med slanger i næsen, iltmaske og overvågning på, der var jeg nærmest klar til at sige 'ikke alligevel'. Man kan godt nok have dårlig samvittighed over sådanne tanker, men sygeplejerskerne heroppe er søde, og har snakket med mig om, at jeg nok har været i en choktilstand under og efter fødslen, da det hele pludselig skete på én gang.

Puha! Jeg glæder mig til at komme hjem, og være med i tråden her! Det er hyggeligt at følge med i alle jeres små bebser :love2:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 15. sep 2016, 09:58

Danseprinsesse skrev:Er der overhovedet nogen (sove)rytme i jeres babyer endnu (eller prøver I på at få det)?


Vi har haft en rytme der hedder vågen to timer om natten de sidste to dage :afro: Jeg gør mig ikke anstrengelser for at det skal fortsætte :lol:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 15. sep 2016, 11:41

Sangius skrev:Hej de damer :)

Nu melder jeg mig så stille under fanen. Jeg fødte en lille pige på 2360 gram mandag d. 5. september. Hun kom ud 5 uger for tidligt, uden nogen videre årsag. Jeg anede ikke jeg var i fødsel da jeg tog på hospitalet - havde haft nogle milde plukkeveer, som jeg gerne lige ville have undersøgt, da de nev lidt i ny og næ. Jeg var på cykel og med bus på hospitalet, og fik at vide at jeg var 4 cm åben da jeg dukkede op. :panik:

Jeg nåede at ringe til min mand og få ham herind af, før det for alvor gik løs med veerne, og 6 timer senere kom hun ud.

Vi ligger indlagt på neonatal, men håber på at komme hjem i morgen, hvis lillepigen har taget på. Hun vejer 2290 gram nu :)

Sød og fantastisk det er hun :dåne:

Jeg synes dog ærligt det har været virkelig hårdt at blive mor, og da jeg fik hende i armene 3 timer efter fødslen med slanger i næsen, iltmaske og overvågning på, der var jeg nærmest klar til at sige 'ikke alligevel'. Man kan godt nok have dårlig samvittighed over sådanne tanker, men sygeplejerskerne heroppe er søde, og har snakket med mig om, at jeg nok har været i en choktilstand under og efter fødslen, da det hele pludselig skete på én gang.

Puha! Jeg glæder mig til at komme hjem, og være med i tråden her! Det er hyggeligt at følge med i alle jeres små bebser :love2:


Du siger bare til, når du gerne vil på forsiden. :)

Kan dælme godt forstå, at det har været hårdt for dig med sådan en start. Der er ikke noget at sige til, at du har har tænkt sådan - man går jo og har nogle forestillinger om, hvordan det bliver, når barnet kommer, og det var nok ikke lige det, du havde forestillet dig.
Håber det hele falder mere på plads, når I kommer hjem. Det gjorde det i hvert fald her. :kys:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 15. sep 2016, 11:42

primle skrev:
Danseprinsesse skrev:Er der overhovedet nogen (sove)rytme i jeres babyer endnu (eller prøver I på at få det)?


Vi har haft en rytme der hedder vågen to timer om natten de sidste to dage :afro: Jeg gør mig ikke anstrengelser for at det skal fortsætte :lol:


Det lyder heller ikke som noget, jeg vil tilstræbe. :lol:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 15. sep 2016, 11:49

Jeg har en lidt latterlig bekymring.

Der er sådan med lidt løftet pegefinger flere steder fra blevet påpeget, at man ikke skal stresse de andre i mødregruppen ved at være "for overskudsagtig".
Da jeg inviterede de andre her første gang, skrev jeg i mailen, at vi kan aftale "spilleregler" og forventningsafstemme når vi mødes, men at jeg nok skal sørge for lidt at spise første gang. Jeg synes, det er vigtigt, at man ikke føler, man skal præstere noget specielt som værtinde, for min skyld kan vi sagtens mødes uden at skulle spise alt muligt.
Jeg har tænkt mig at bage et brød og lave en simpel kage - jeg har overskud og lyst til det, og det er reelt nemmere for mig, end at skulle køre af sted i morgen formiddag sammen med barnet efter noget.
Men jeg vil bare rigtig nødig være hende, der stresser de andre over det, så nu bliver jeg helt i tvivl, om jeg bør lade være med at diske op med hjemmebag? :gruble:
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 15. sep 2016, 12:17

^ jeg synes du skal gøre det.
I min mg den gang aftalte vi ved første træf at vi fremover sørgede for lidt formiddagssnack (vi mødtes kl 10), det kunne være kage, frugt og alt muligt andet i den dur. Nogle gange var det hjemmebag andre gange købe.
det skulle være hvad folk lige havde overskud til. Når du allerede har meldt ud at du gerne vil forventningsafstemme ved første møde er der jo ingen der siger at både brød og kage er for meget første gang. Måske I bliver enige om at brød og kage er fint passende fremover. Måske kun lidt brød er nok. Måske lidt snack er nok.
Jeg synes du skal servere det.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 15. sep 2016, 12:47

Jeg synes også det lyder fint, DP. I min mødregruppe (med min datter) har det været meget forskelligt hvad vi har gjort. Men med årene har vi også lært hinanden godt at kende og melder klart ud når der er underskud.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 15. sep 2016, 12:50

Sundhedsplejersken forsøgte også at få os til at lave en aftale om at den der holdte kun skulle sørge for the og kaffe. Det gik vi hurtigt væk fra. Ved egentlig ikke hvorfor, men sådan blev det bare. Til gengæld er der så ingen forventninger til det vi disker op med.
Én er en ørn i et køkken og får nærmest overskud af at lave lækre ting. Så det gør hun :klap:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 15. sep 2016, 13:11

Jeg tror bare jeg ville gøre det, og så klart melde ud at der havde DU overskud til, det er ikke dagsordenen for hvordan det skal være.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 15. sep 2016, 13:16

Er jeg den eneste der har verdens sureste baby her i varmen? Der er bare ikke noget der er godt nok, andet end at ligge på mor og sove så vi er våde af sved begge to. Det gik lige så godt efter at kolik blev bedre og tigerspring overstået, men så blev det varmt. Jeg skal have pakket det sidste i farfars hus så vi kan flytte hjem igen, til et køkken som ikke er færdig endnu. Jeg kommer bare ingen vegne fordi han kun vil være på arm. Og jeg trænger bar e til at komme hjem i mit eget hus igen. Åh mit overskud kan ligge på et meget lille sted. Jeg håber godt nok at alt snart vender for os.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 15. sep 2016, 19:42

Her er ingen soverytme overhovedet, og jeg forsøger heller ikke at påvirke noget endnu.

Min store dreng har aldrig haft en fuldstændig fast rytme, så nu må vi se, om lillesøster får det.

Jeg håber, det går godt i MG, DP. Hvis du ikke har bagt kage, ville jeg nok nøjes med brødet. Men jeg er så også en af dem, som blev/bliver overvældet over de andres overskud. Når man
så kender hinanden, gør det ikke så meget.

Samtidig er kage altid godt, og noget jeg savner i min MG.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 15. sep 2016, 19:44

I går og i forgårs var Maja meget sur/ked af det om eftermiddagen/aftenen, men vi ved ikke, om det skyldes varmen.

Her til aften har der ikke været noget :banan:, og min mand og jeg har lige frem fået talt sammen i mere end 2 minutter ad gangen.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 15. sep 2016, 20:19

Tak for jeres inputs. :kys:

Røremaskinen ælter dej nu. ;)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 15. sep 2016, 20:35

Nuser: synes godt vi kan mærke på Knud, at han er mere utilpas i varmen. Han har også (endnu) sværere ved at sove end normalt.

Sorens: lyder skønt med lidt voksentid. :banan:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 16. sep 2016, 07:19

Ingen to timers nattehalløj og kun én gang mad :banan:
2

Tilbage til "Forældre"