Kompliment eller creepy?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Ficus » 15. sep 2016, 19:14

Ham den første, med mobilepay... Det ville være så langt over mine grænser. Ville ikke tøve med at gå til arbejdsgiveren.
Som mange nævner, så ville det undre mig ret meget, hvis det er tilladt. Bare det at han tror man kan forsvare at stalke... Bliver næsten sur over sådan en attitude.

Som chef ville jeg heller ikke acceptere at en medarbejder håndterede kundeoplysninger på den måde.

Nr 2 er ikke ligeså grænseoverskridende. Men tror aldrig jeg ville svare, hvis jeg selv fik den.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Ficus » 15. sep 2016, 19:15

På mit arbejde har vi måtte fjerne vores efternavne på mange af pigerne/kvindernes visitkort, inkl mit eget, da vi jævnligt oplevede mandlige kunder der opsøgte på Facebook, LinkedIn osv.

Nogle af beskederne er jo søde nok, men der var overvægt af de creepy. Og nogle af os med ikke så almindelige navne, eller specielle kombinationer af for- og efternavn, giver så mændene rig mulighed for at slå hjemmeadresser og telefonnumre op. Hvilket der var ret mange der også gjorde. Jeg har fået sendt blomster hjem af en kunde, min kollega har haft en reel stalker osv.

Har aldrig forstået at tilsyneladende normale mænd, ikke har kunne se at grænsen går længe inden man slår privatadresser op.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Purple Haze » 15. sep 2016, 20:20

Jeg kan ikke lade være med at synes at manden i den lange frakke lyder voldsomt meget som en Nice Guy TM - han havde sten sikkert en fedora hængende neden under baren.
Altså den type som har svært ved bare at tale normalt til (især) kvinder, og derfor ofte ender på elektroniske medier i stedet.
Senest rettet af Purple Haze 16. sep 2016, 06:52, rettet i alt 1 gang.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Joe » 15. sep 2016, 20:39

Den første fyr er creepy pga måden han har fået nummeret på. Til gengæld må jeg sige, at jeg meget godt kan lide hans besked. Men jeg foretrækker også mine mænd lidt røvhulsagtige.

Den næste fyr er bare creepy pga måden han skriver den besked på. Og det faktum at det virker som om han har siddet og luret på hende længe, i stedet for bare at gå hen og sige hej.

Jeg har det generelt sådan at alle kneb gælder for at score den rigtige - inde for lovens grænser selvfølgelig. Så længe man også bare kan tage et nej.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Fru Sunshine » 16. sep 2016, 05:58

Men hvordan kan det, at opsnappe et nummer i byen og sende en besked være værre end at finde folk på Facebook, lure deres profiler om muligt og så sende besked?
Sidstnævnte er da noget mere stalkeragtigt end førstnævnte.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Novella » 16. sep 2016, 10:24

Fru Sunshine skrev:Men hvordan kan det, at opsnappe et nummer i byen og sende en besked være værre end at finde folk på Facebook, lure deres profiler om muligt og så sende besked?
Sidstnævnte er da noget mere stalkeragtigt end førstnævnte.

Det ville så også give en blokering her. Jeg er da ikke interesseret i et eller andet vildtfremmed menneske.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Fru Sunshine » 16. sep 2016, 16:34

Novella skrev:
Fru Sunshine skrev:Men hvordan kan det, at opsnappe et nummer i byen og sende en besked være værre end at finde folk på Facebook, lure deres profiler om muligt og så sende besked?
Sidstnævnte er da noget mere stalkeragtigt end førstnævnte.

Det ville så også give en blokering her. Jeg er da ikke interesseret i et eller andet vildtfremmed menneske.

Det ville det også her, men der er da en del, også her på debatten, der synes, det er en ok fremgangsmåde.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf OberstNasig » 16. sep 2016, 21:46

Jeg synes at det er skvattet. Creepy? Nej, snarere sært efter min mening. Ihvertfald ikke noget, jeg ville give plusser for, medmindre jeg synes at manden var drøn-interessant i forvejen.

Han må være meget ung og dum, ham der hapser nummeret, imens han er på job. Det burde være indlysende, at man forholder sig professionelt på sit arbejde og derfor ikke direkte fisker numre ud på folk, men gerne vil i kontakt med for at score.

Jeg kom i tanke om en situation, som jeg tænker tilbage på med positive fornemmelser. Jeg arbejdede som sælger i en butik. En mand, jeg havde talt med, som er på vej ud af butikken skyndte sig ind af de der indgange, der åbner og lukker. Han går hen til mig med en seddel med sit nummer og siger, at hvis jeg har lyst, kan jeg skrive til ham, fordi han synes, at jeg var sød. Selvom jeg aldrig skrev til ham, synes jeg at det var ret modigt og sejt. Han risikerede at tabe ansigt. Jeg synes det er sejt, når folk tør gøre sig selv sårbare.
2
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Modesty Blame » 17. sep 2016, 06:44

Jeg synes, at nummer to udviser konduite. Jeg ville under ingen omstændigheder bryde ind mens en anden var ved at score (bede om telefonnummer), for at forsøge at score. Det ville da være fuldstændigt off. Nummer 1 - wtf? Han er jo bare klam. Med hensyn til billederne. Hun er en flot kvinde. Men billede nummer 1 er bare ikke så godt som nummer 2 og 3.
0
Merle
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. jul 2016, 15:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Merle » 17. sep 2016, 15:10

Jeg synes tjeneren har udnyttet mobile pay og dets muligheder. Det er ikke okay og man burde kunne bruge tjenesten uden at modtage kiksede scoreforsøg hvor manden oven i købet giver én selv skylden for at modtage scoreforsøg.
Det er ganske enkelt ikke okay og hvis det ikke overtræder en lov - Så burde det være ulovligt at misbruge numre på dén måde.

I det store hele tænker jeg at den måde man opføre sig på online, er den måde man bliver kontaktet på.
Det er klart at viser man nøgenbilleder eller andre forførende billeder så vil man blive kontaktet af mænd der ikke kan styre sig. Det må man acceptere eller skifte sin opførsel på nettet.

Bliver man kontaktet af mænd af den ene grund: Man er flot. Så synes jeg mændene burde overveje at tænke med det hoved der er placeret på skuldrene. For mig er Facebook ikke et medie på lige fod med en datingprofil.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf vibbsen » 17. sep 2016, 18:04

Jeg ville blive STIKTOSSET hvis jeg blev udsat for scoreforsøg nr. 1....Det er simpelthen SÅ skummelt og grænseoverskridende at lure folks telefonnummer af når de betaler med mobilepay. Og jeg ville ringe og råbe virkelig højt af ejeren af det pågældende sted. Nøj, hvor ville jeg blive gal. Jeg ville bede ham om at forklare om det var en del af stedets personalegoder at tjenerne fik lov til at bruge oplysningerne fra mobilepay muligheden til at forsøge at få sig et slag fisse. Om om det var alle eller kun visse af tjenerne som havde "License to Stalk"

Forsøg nr. 2 er ikke creepy....Det er bare opportunistisk og lidt for smart....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf heysamaysa » 21. sep 2016, 13:50

jeg synes det er mega klamt og creepy. jeg ville ikke synes at det var det mindste charmerende.
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf hotlips » 21. sep 2016, 15:43

Jeg har lige fået sådan en forleden og jeg bryder mig bestemt ikke om det, jeg finder det grænseoverskridende og klamt at en jeg ikke aner hvem er har stået og gloet på den måde.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Kompliment eller creepy?

Indlægaf Grissebassen » 22. sep 2016, 14:23

Jeg ville tage det som et kompliment, men synes begge de tilfælde der nævnes i startoplægget, er over grænsen.
Jeg ville ikke tage chancen alene af den årsag, at hvis en mand er interesseret, må han spørge mig direkte efter mit nummer.
Af en eller anden grund, synes jeg det er for privat og grænseoverskridende, hvis folk jeg ikke kender bruger mit privatnummer. Mit privatnummer er forbeholdt dem, jeg selv giver det til.
Hvis han fx sendte en besked på facebook og forklarede, hvordan han havde fundet mig, ville jeg nok være mere åben. Facebook er bare mere offentlig, end et telefonnummer, og der bliver man alligevel så ofte kontaktet af random creeps, at han ville skille sig ud på en positiv måde ved at skrive en seriøs besked. Og så får jeg også et billede på ham, hvilket gør ham mere troværdig.
1

Tilbage til "Forhold og sex"