Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 15. sep 2016, 16:42

Marioneta skrev:Jeg takker for god støtte i tråden, men må også stoppe med at være aktiv. To måneders ventetid endte med en fejlbefrugtning og afbrudt forsøg og nu skal jeg vente to måneder mere pga. en cyste og næste cyklus er der ferie. Så jeg må lægge alle baby-tanker væk. Jeg bliver også nødt til at forholde mig til, at det nok slet ikke lykkedes og det bedste er nok bare at begynde at date igen. Jeg tænker, at jeg sagtens kan blive gravid, hvis jeg har en mand og kan prøve hver måned, men det her med to forsøg hver halve år, det kommer jeg ingen veje med. Og jeg vil jo egentligt også gerne have en mand, hvis det kan lade sig gøre.

Store tanker og beslutninger. Håber du finder ro med den beslutning du tager. De bedste tanker til dig :blomst:
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 16. sep 2016, 07:27

Marioneta skrev:Jeg takker for god støtte i tråden, men må også stoppe med at være aktiv. To måneders ventetid endte med en fejlbefrugtning og afbrudt forsøg og nu skal jeg vente to måneder mere pga. en cyste og næste cyklus er der ferie. Så jeg må lægge alle baby-tanker væk. Jeg bliver også nødt til at forholde mig til, at det nok slet ikke lykkedes og det bedste er nok bare at begynde at date igen. Jeg tænker, at jeg sagtens kan blive gravid, hvis jeg har en mand og kan prøve hver måned, men det her med to forsøg hver halve år, det kommer jeg ingen veje med. Og jeg vil jo egentligt også gerne have en mand, hvis det kan lade sig gøre.


Åh jeg er ked af du er SÅ træt af det. Men jeg kan godt forstå dig, jeg har jo også været igennem mange aflyste forsøg, og har ikke haft en eneste chance for at blive gravid, og nu er det over et halvt år vi har været i behandling. Det er bare frustrerende! Jeg kan godt se, du har en mulighed, som os der er i behandling med partner ikker har, og fedt du har mod på at bruge den! Nu kan jeg ikke lige huske hvor gammel du er, men hvis du har tid til at finde en at få børn med, så lyder det da som en god plan. Jeg vil i hvert fald ønske dig alt held og lykke med det, og så håber jeg at se dig i terminstråden på et tidspunkt :)
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 16. sep 2016, 18:52

S_imse skrev:
Chloecat skrev:Nåh her kom job tilbuddet virkelig med en dårlig barsels aftale, det skrev jeg retur til hende i en mail. Har ikke hørt fra hende, så tror det var det. Ej historien er nok lidt længere, men er spændt på om jeg høre mere.

Har brokket mig til min mand over han godt kunne have gjort mig gravid noget tidligere, så skulle jeg have født i starten af året og der havde ikke været så meget virvar. :p


Hvad var barsel aftalen siden du ikke var tilfreds?
Jeg venter på min nye kontrakt, så er også lidt spændt. Er ret sikker på, at der er betalt løn i 26 uger, men jeg ved ikke helt, hvor længe man skal have været ansat før det gælder. Jeg er så dårlig til at få spurgt om sådan noget fordi jeg er bange for de så ikke vil ansætte mig :fløjt:


Jeg hørte fra dem, men har så takket nej. Ja jeg var også meget i tvivl om jeg skulle bringe det på bane, men tænkte om der mon var en anden kontrakt et sted. Det var halv løn i 4 uger før og nogle uger efter, intet i forældre orloven. i mit nuværende er der fuld løn inkl forældre orloven på de 11 uger.

Håber din kontrakt bliver god, og tillykke med dit nye job :)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 18. sep 2016, 08:28

Så går vi så småt i gang med nyt forsøg :) Som sagt er det jo lidt et eksperiment, så jeg prøver ikke at sætte forventningerne for højt. Men jeg synes altså det er spændende! Føler lidt det er knald eller fald.

Lull: Bare giv mig tråden. Er det ikke noget med at trådholder skal skrive til Patrick?
2
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 18. sep 2016, 09:15

PinkPowerPrincess skrev:Så går vi så småt i gang med nyt forsøg :) Som sagt er det jo lidt et eksperiment, så jeg prøver ikke at sætte forventningerne for højt. Men jeg synes altså det er spændende! Føler lidt det er knald eller fald.

Lull: Bare giv mig tråden. Er det ikke noget med at trådholder skal skrive til Patrick?


Jeg skriver til ham :)
1
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 18. sep 2016, 09:57

Marioneta skrev:Jeg takker for god støtte i tråden, men må også stoppe med at være aktiv. To måneders ventetid endte med en fejlbefrugtning og afbrudt forsøg og nu skal jeg vente to måneder mere pga. en cyste og næste cyklus er der ferie. Så jeg må lægge alle baby-tanker væk. Jeg bliver også nødt til at forholde mig til, at det nok slet ikke lykkedes og det bedste er nok bare at begynde at date igen. Jeg tænker, at jeg sagtens kan blive gravid, hvis jeg har en mand og kan prøve hver måned, men det her med to forsøg hver halve år, det kommer jeg ingen veje med. Og jeg vil jo egentligt også gerne have en mand, hvis det kan lade sig gøre.


Øv øv øv Marioneta :ae: Jeg håber, at det lykkes for dig hurtigt, når du kan komme igang igen :ae:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 18. sep 2016, 10:00

PinkPowerPrincess skrev:Så går vi så småt i gang med nyt forsøg :) Som sagt er det jo lidt et eksperiment, så jeg prøver ikke at sætte forventningerne for højt. Men jeg synes altså det er spændende! Føler lidt det er knald eller fald.

Lull: Bare giv mig tråden. Er det ikke noget med at trådholder skal skrive til Patrick?


Uuuhhh det bliver altså spændende. Hvad er planen denne gang? :kryds:

Min sidste IUI slog fejl og i morgen starter jeg op på ICSI på Holbæk :) Jeg er godt nok spændt på hele forløbet.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 18. sep 2016, 11:42

Howitz skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Så går vi så småt i gang med nyt forsøg :) Som sagt er det jo lidt et eksperiment, så jeg prøver ikke at sætte forventningerne for højt. Men jeg synes altså det er spændende! Føler lidt det er knald eller fald.

Lull: Bare giv mig tråden. Er det ikke noget med at trådholder skal skrive til Patrick?


Uuuhhh det bliver altså spændende. Hvad er planen denne gang? :kryds:

Min sidste IUI slog fejl og i morgen starter jeg op på ICSI på Holbæk :) Jeg er godt nok spændt på hele forløbet.


Øv havde ellers håbet den gode slimhinde ville være det der skulle til. Men spændende med ICSI allerede i morgen! :)

Jamen planen er at jeg skal i gang med et fryseforsøg med gonal-f. Det gør man jo normalt ikke, for modsat Østradiol, så stimulerer Gonal-f jo ikke bare livmoderslimhinden men også æggestokkene. Og de æg jeg producerer skal så bare gå til spilde, og så får jeg sat en fryseblastocyst op hvis alt går vel. Det er fordi vi har haft så mange forsøg med Østradiol, som bare ikke fungerer med min krop, så nu bliver vi nødt til at se om ikke gonal-f'en kan give mig en god slimhinde. Og heldigvis har jeg mange æg, så det er ok at de æg jeg producerer går til spilde..

Men jeg er bare lidt nervøs for om det nu også vil virke. For i det første forsøg fik jeg en rimelig lav dosis gonal-f, og på trods af det, så producerede jeg alt for mange æg, og blev overstimuleret, og måtte derfor ikke få sat æg op. Men min slimhinde var den gang på 6,6 mm ved ÆU. Og denne gang får jeg så en endnu mindre dosis gonal-f, for at undgå overstimulation (for ellers vil de jo igen ikke kunne sætte æg op), og jeg tænker at hvis min slimhinde var på 6,6 mm med en højere dosis gonal-f, hvordan skulle den så kunne blive bedre med en lavere dosis? Det der dog giver mig håb er, at det var ved ÆU at den var på 6,6, og jeg ville jo så skulle gå 5 dage mere før ÆO, hvor den vil kunne nå at blive bedre. Så håber det kan gøre det :) Heldigvis har min slimhinde vokset meget hurtigere på gonal-f end østradiol, så tænker der er en chance for det kan lade sig gøre.

Sorry det blev lidt langt, og det er også rimelig forvirrende det hele, men håber det gav lidt mening. Fortæl lige hvordan det er gået i morgen; om i skal i kort eller lang behandling osv. :)
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 18. sep 2016, 15:18

Så er stafetten givet videre til PPP :kys:
Jeg melder mig ligeså stille ud af denne tråd, men håber at se jer alle i terminstråden lige om lidt :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

Held og lykke til alle jer dejlige damer herinde :preggo1: :preggo1: :preggo1:
1
03.05.2017 :lun:
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 18. sep 2016, 16:34

Lull skrev:Så er stafetten givet videre til PPP :kys:
Jeg melder mig ligeså stille ud af denne tråd, men håber at se jer alle i terminstråden lige om lidt :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

Held og lykke til alle jer dejlige damer herinde :preggo1: :preggo1: :preggo1:


Tak og også al held og lykke til dig! Vil du ned under "gravide"? Og hvornår har du termin, maj? :)
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 18. sep 2016, 23:53

PinkPowerPrincess skrev:
Lull skrev:Så er stafetten givet videre til PPP :kys:
Jeg melder mig ligeså stille ud af denne tråd, men håber at se jer alle i terminstråden lige om lidt :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

Held og lykke til alle jer dejlige damer herinde :preggo1: :preggo1: :preggo1:


Tak og også al held og lykke til dig! Vil du ned under "gravide"? Og hvornår har du termin, maj? :)


Det vil jeg gerne :genert:
Har termin 19. maj :lun:
1
03.05.2017 :lun:
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 19. sep 2016, 05:43

Jeg nærmer mig 14 dage siden jeg havde æl og er 3+5 i dag. Har fået overbevist mig selv fuldstændig om at jeg er gravid denne gang, da jeg har haft det virkelig mærkeligt den sidste uges tid.
Men testen i morges var fuldstændig negativ. Den er studeret er gennemlyst fra forskellige vinkler og ikke engang med rigtig god vilje kan jeg se en ekstra streg :(

Ved godt jeg tester lidt for tidligt, men alle de gange jeg har været gravid har jeg kunne teste før tid, så skal vist lige arbejde lidt med at indse at den heller ikke er der denne gang.
Nu kan jeg så bare vente på at pletblødningerne starter og at mens kommer rigtigt omkring onsdag/torsdag. Øv øv :(
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 20. sep 2016, 09:14

Majer skrev:Jeg nærmer mig 14 dage siden jeg havde æl og er 3+5 i dag. Har fået overbevist mig selv fuldstændig om at jeg er gravid denne gang, da jeg har haft det virkelig mærkeligt den sidste uges tid.
Men testen i morges var fuldstændig negativ. Den er studeret er gennemlyst fra forskellige vinkler og ikke engang med rigtig god vilje kan jeg se en ekstra streg :(

Ved godt jeg tester lidt for tidligt, men alle de gange jeg har været gravid har jeg kunne teste før tid, så skal vist lige arbejde lidt med at indse at den heller ikke er der denne gang.
Nu kan jeg så bare vente på at pletblødningerne starter og at mens kommer rigtigt omkring onsdag/torsdag. Øv øv :(


Øv altså Majer :ae:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 20. sep 2016, 09:24

PinkPowerPrincess skrev:
Howitz skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Så går vi så småt i gang med nyt forsøg :) Som sagt er det jo lidt et eksperiment, så jeg prøver ikke at sætte forventningerne for højt. Men jeg synes altså det er spændende! Føler lidt det er knald eller fald.

Lull: Bare giv mig tråden. Er det ikke noget med at trådholder skal skrive til Patrick?


Uuuhhh det bliver altså spændende. Hvad er planen denne gang? :kryds:

Min sidste IUI slog fejl og i morgen starter jeg op på ICSI på Holbæk :) Jeg er godt nok spændt på hele forløbet.


Øv havde ellers håbet den gode slimhinde ville være det der skulle til. Men spændende med ICSI allerede i morgen! :)

Jamen planen er at jeg skal i gang med et fryseforsøg med gonal-f. Det gør man jo normalt ikke, for modsat Østradiol, så stimulerer Gonal-f jo ikke bare livmoderslimhinden men også æggestokkene. Og de æg jeg producerer skal så bare gå til spilde, og så får jeg sat en fryseblastocyst op hvis alt går vel. Det er fordi vi har haft så mange forsøg med Østradiol, som bare ikke fungerer med min krop, så nu bliver vi nødt til at se om ikke gonal-f'en kan give mig en god slimhinde. Og heldigvis har jeg mange æg, så det er ok at de æg jeg producerer går til spilde..

Men jeg er bare lidt nervøs for om det nu også vil virke. For i det første forsøg fik jeg en rimelig lav dosis gonal-f, og på trods af det, så producerede jeg alt for mange æg, og blev overstimuleret, og måtte derfor ikke få sat æg op. Men min slimhinde var den gang på 6,6 mm ved ÆU. Og denne gang får jeg så en endnu mindre dosis gonal-f, for at undgå overstimulation (for ellers vil de jo igen ikke kunne sætte æg op), og jeg tænker at hvis min slimhinde var på 6,6 mm med en højere dosis gonal-f, hvordan skulle den så kunne blive bedre med en lavere dosis? Det der dog giver mig håb er, at det var ved ÆU at den var på 6,6, og jeg ville jo så skulle gå 5 dage mere før ÆO, hvor den vil kunne nå at blive bedre. Så håber det kan gøre det :) Heldigvis har min slimhinde vokset meget hurtigere på gonal-f end østradiol, så tænker der er en chance for det kan lade sig gøre.

Sorry det blev lidt langt, og det er også rimelig forvirrende det hele, men håber det gav lidt mening. Fortæl lige hvordan det er gået i morgen; om i skal i kort eller lang behandling osv. :)


Det lyder da som en virkelig fornuftig plan og på de fem dage, der kan der ske rigtig meget. Det gjorde der ihvertfald for mig i min sidste IUI - 5cm ekstra på 5 dage :D Jeg håber virkelig, at det er den plan, der skal til, før det lykkes.

Jeg var jo til scanning igår og det gik rigtig fint. Er startet op på puregon i går aftes og skal scannes igen fredag. Lægen talte hhv. 16 og 11 follikler i højre og venstre side. Han blev lidt chokeret og endte med at give mig en mindre dosis hormoner end planlagt :lol: På samme tid har jeg helt normal AMH og FSH, så han turde ikke give mig for lidt. Han talte allerede om at der nok var en risiko for overstimulering :gruble: Som bonus fik jeg en ung mandlig lægestuderende med ind til scanningen :rulle: Jeg håber, at jeg bliver gravid denne gang, så jeg ikke skal møde ham ude i nattelivet (den ene eller to gange om året det sker) :lol:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 20. sep 2016, 14:52

Beklager for total ego-indlæg, men må lige dele med nogen!

Kæresten har lige sendt mig et billede af en kuvert fra Herlev, der ligger derhjemme og venter på mig :panik: Og nu tager han selvfølgelig ikke sin telefon :rulle:

Men det ser ud til, at jeg skal hjem og have at vide, hvornår vi skal i gang (med ICSI for dem, der måske ikke liiige kan huske os alle). For søren, jeg er spændt! Det bliver helt mærkeligt faktisk at få sat en dato på! Det blev lige pludselig meget virkeligt! :banan:

(Forestil jer skuffelsen, hvis jeg kommer hjem til et brev om, at vi mangler et eller andet, og at de derfor ikke kan starte os før, det er klaret :lol: )
2

Tilbage til "Graviditet"