Debattens mødregruppe

Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 16. sep 2016, 07:29

Min baby synes heller ikke om denne varme. Han har været meget urolig og vågner ret ofte når han sover.

Synes også fint du kan bage DP. I min MG med min datter var der også 2 der tit havde overskud til at bage,men vi aftalte allerede første gang at man gør hvad man har lyst og overskud til.

Primle dejligt med en roligere nat :banan:

Her var natten i går rolig. Og i nat var han vågen del gange og var sulten,men også med lidt bøvl med maven.
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 16. sep 2016, 07:34

Min baby er 1 mdr i dag :lun: Det føles som mindre fordi vi ikke har været hjemme så længe,og alligevel føles tiden på hospitalet som 100 år.

Havde besøg af SP i går,og det fik fint. Hun kommer dog allerede om 2 uger igen pga forløbet og for at sikre han fortsætter som han er nu.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 16. sep 2016, 13:32

BabyM har bare været så meget bedre tilpas i dagens temperatur. Han har smilet og pludret lystigt hele formiddagen.
Men vores køkken bliver så lige en uge mere forsinket på grund af en fejllæsning af tegning. Åh hvor jeg ikke magter det.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 16. sep 2016, 13:33

Håber mødregruppe gik godt og at det er nogle søde piger DP.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 16. sep 2016, 22:24

Nuser: surt med jeres køkken, kan godt forstå, du ikke orker det! Men dejligt med baby. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 16. sep 2016, 22:33

Det gik rigtig fint i dag, snakken gik lystigt og tiden fløj af sted!
Vi er en god blanding af førstegangsmødre og nogle, hvor det er nummer 2 eller 3. Og så er der næsten 20 år mellem den yngste og den ældste.

Knud har sovet næsten hele dagen væk, han spiste sig i søvn flere gange, det er længe siden han har gjort det om dagen - han må have trængt til det!
Han er meget pylret de her dage og græder mere, end han plejer, især om aftenen. Det er kun mig der dur. Det virker som mavekneb, så håber Movicol hjælper.

Han blev 2 mdr. i dag og rullede for første gang fra ryggen om på siden, mens mødregruppen var her. Der sker store ting i en lille babys liv. :D

I morgen kører vi op og besøger mine svigerforældre, de bor en times kørsel væk, det er første gang, vi skal køre så langt med ham.
3
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

4 dage gammel

Indlægaf Snowdrop » 17. sep 2016, 20:28

Nå, det er jo tid til at jeg rykker herind :D
Lille Freya kom til verden hjemme 13. September, præcis til termin. 3125 gram og 51 cm.

Jeg fødte hende i vand, uden jordemoder, for hun kom for sent til festen.
Fødselsberetning ligger i terminstråden.

Vi er lige kommet hjem efter at have været indlagt et par dage på barselsgangen fordi Freya tabte sig ned til 2860 gram i løbet af de første par dage.
Hun valgte jo at komme på den varmeste Septemberdag i, hvad var det, nogenogtreds år? 29 grader var der i hvert fald og de efterfølgende dage var næsten lige så varme. Varmen kombineret med at hun selvfølgelig var træt efter at være blevet født helt vildt hurtigt gjorde hende for træt til at blive ammet ordentligt. Hun sagde ikke selv til og var simpelthen så svær at vække for at lægge hende til.

På barselsgangen snakkede de om sonde, men det slap hun da heldigvis for! Rutinen blev at jeg lagde hende til hver tredje time og malkede efterfølgende ud med maskine mens hun fik mad af kop af en sygeplejerske; først det jeg havde malket ud ved forrige session og derefter lidt erstatning hvis hun kunne have det.

Efter første dag havde hun taget 66 gram på og efter anden dag 50 gram. De stiler efter at det gerne skal være i hvert fald 25 gram om dagen. Så idag, efter bare to dage, blev vi udskrevet igen. Nu håber vi amningen kører!

Men en ting undrer mig... Vi fik sådan et hæfte efter fødslen hvori der står at hun på nuværende tidspunkt skal levere Ca 4 lortebleer om dagen. Hun leverer kun 1. Sygeplejersken synes ikke det var noget problem sålænge Freya ikke er generet af det. Så hvorfor står der noget helt andet i det hæfte? O.o

Og en ting mere... Hvad gør I ved fægtende arme under amning? Hun bryder sig ikke om at være i svøb når hun spiser.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 17. sep 2016, 20:54

Velkommen Snowdrop. :kys:
Vil du på forsiden?

Dejligt at hun tager godt på igen, så I kan være hjemme.
Jeg ringede til barselsgangen 5 dage efter Knuds fødsel, fordi han heller ikke fulgte opskriften på lort - der fik jeg indtrykket, at det ikke var usædvanligt og nok især ikke, når det har taget lidt tid at få gang i indtaget af mad.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 17. sep 2016, 21:02

Jeg tør næsten ikke skrive det, men det virker som om, det går i den rigtige retning med søvn lige nu.

Han kæmper ikke helt så meget imod længere, har fået lettere ved at overgive sig til søvnen, og så har han sovet markant længere lure om dagen - også uden at være på min arm hele tiden.
I eftermiddags sov han 3 timer i barnevognen. :banan:
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 18. sep 2016, 01:17

Danseprinsesse skrev:Velkommen Snowdrop. :kys:
Vil du på forsiden?

Dejligt at hun tager godt på igen, så I kan være hjemme.
Jeg ringede til barselsgangen 5 dage efter Knuds fødsel, fordi han heller ikke fulgte opskriften på lort - der fik jeg indtrykket, at det ikke var usædvanligt og nok især ikke, når det har taget lidt tid at få gang i indtaget af mad.


Ja tak :)

Brugernavn: Snowdrop
Alder: 29
Barns fødselsdag, køn og evt. navn: 13. September, pige, Freya
Andre børn: Nej
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. sep 2016, 05:16

Jeg fik at vide, at afføring kunne komme flere gange om dagen, eller få gange om ugen!

Vi klarer den herhjemme. Hun var lidt svær i nat. I morgen har vi bryllupsdag, og sundhedsplejersken kommer. Jeg håber sådan hun har taget på - magter ikke en genindlæggelse. :wacko:

Hvis hun ligger over 2400 gram, så holder jeg sgu en fest :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. sep 2016, 05:18

Til forsiden:

Brugernavn: Sangius
Alder: 26
Barns fødselsdag, køn og navn: 5.september 2016, pige, Thea ♡
Andre børn: nej.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 18. sep 2016, 07:16

Sangius skrev:Til forsiden:

Brugernavn: Sangius
Alder: 26
Barns fødselsdag, køn og navn: 5.september 2016, pige, Thea ♡
Andre børn: nej.


Thea :love2:
Krydser fingre for vejning!
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 18. sep 2016, 09:16

Snowdrop skrev:
Sangius skrev:Til forsiden:

Brugernavn: Sangius
Alder: 26
Barns fødselsdag, køn og navn: 5.september 2016, pige, Thea ♡
Andre børn: nej.


Thea :love2:
Krydser fingre for vejning!


Freya er også bare så fint - med y ♡
Godt I slap for sonde. Lille thea havde sonde i den første uge, og jeg brød mig ikke meget om det :/ . Hun fik delv hevet den ud 3 gange, og 3. gang måtte jeg selv hive den helt ud, fordi hun kun fik noget af den op, og så blev jeg bange for om den ville dryppe ndd i hendes luftveje eller noget i den stil :S . Det var en befrielse at få sonden af hende.

Mht til armene så stikker jeg den ene flagre-arm under brystet, og holder i den anden med hånden. Men så mangler jeg som regel en hånd til at hjælpe hende med at danne vacuum og sådan. Ja, jeg føler tit jeg kunne bruge 10 hænder med hende :p
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 18. sep 2016, 12:16

Sangius skrev:
Snowdrop skrev:
Sangius skrev:Til forsiden:

Brugernavn: Sangius
Alder: 26
Barns fødselsdag, køn og navn: 5.september 2016, pige, Thea ♡
Andre børn: nej.


Thea :love2:
Krydser fingre for vejning!


Freya er også bare så fint - med y ♡
Godt I slap for sonde. Lille thea havde sonde i den første uge, og jeg brød mig ikke meget om det :/ . Hun fik delv hevet den ud 3 gange, og 3. gang måtte jeg selv hive den helt ud, fordi hun kun fik noget af den op, og så blev jeg bange for om den ville dryppe ndd i hendes luftveje eller noget i den stil :S . Det var en befrielse at få sonden af hende.

Mht til armene så stikker jeg den ene flagre-arm under brystet, og holder i den anden med hånden. Men så mangler jeg som regel en hånd til at hjælpe hende med at danne vacuum og sådan. Ja, jeg føler tit jeg kunne bruge 10 hænder med hende :p


Puha lyder væmmeligt med den sonde. Godt hun hurtigt slap for den!

Ja netop det er problemet her også. En hånd skal holde hovedet og den anden skal forme brystet så hun bedre kan få fat.store bløde bryster er ikke de nemmeste at få fat på med en lille bitte mund :lol:
0

Tilbage til "Forældre"