Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 16. sep 2016, 06:56

At min chef ofte fokuserer på nogle små bagateller i forskellige sammenhæng, men når det handler om at en kollega er blevet fjernet fra et projekt vi er fælles ansvarlige for, så får jeg det fortalt som en lille sidebemærkning i en samtale om noget helt andet.
Må indrømme at det gjorde mig så irriteret at jeg sagde, at jeg egentlig synes det var noget mærkeligt noget, at jeg hverken var blevet informeret da vedkommende blev medansvarlig for projektet, eller da hun ikke længere var det.
Den slag er forvirrende og giver nogle kiksede situationer når jeg f.eks. bliver ved med at informere vedkommende om forskellige beslutninger og indkalder hende til møder :stoned:
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 16. sep 2016, 08:23

Var det bare fordi det var så klart i går aftes, eller var der andre der lagde mærke til at månen så ekstra stor ud?
Flot var den i hvert fald :love:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 16. sep 2016, 08:43

Animi skrev:Var det bare fordi det var så klart i går aftes, eller var der andre der lagde mærke til at månen så ekstra stor ud?
Flot var den i hvert fald :love:

den var rigtig flot..og min hund sad længe og gloede på den. Var lige før jeg blev nervøs for om han ville forvandle sig :-D
5
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lisva » 16. sep 2016, 09:46

Tæl til 1000 før Patrick poster!
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 16. sep 2016, 09:50

Fyrst Eberhard skrev:Jeg hylder generelt høflighed, men burde vi ikke efterhånden kunne sløjfe det med at spørge, om man må "låne" folks toilet, og i stedet bare tage det for givet?

Jeg mindes ikke nogensinde at have fået et "Nej!"

Jeg har droppet det, til gengæld har jeg erstattet det med bare at sige "har du et toilet?" ..
Det har folk altid, om ikke andet et dele-et.
1
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 16. sep 2016, 09:55

LadyFox skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Jeg hylder generelt høflighed, men burde vi ikke efterhånden kunne sløjfe det med at spørge, om man må "låne" folks toilet, og i stedet bare tage det for givet?

Jeg mindes ikke nogensinde at have fået et "Nej!"

Jeg har droppet det, til gengæld har jeg erstattet det med bare at sige "har du et toilet?" ..
Det har folk altid, om ikke andet et dele-et.

Det giver da ikke mening? Jeg har aldrig fået nej til ret meget af det jeg spørger om. Det betyder sgu ikke, at jeg fremover vil tage en øl i køleskabet/et stykke tyggegummi/et glas vand uden at spørge.
Eller tage folks lighter på gaden, når man mangler ild til en cigaret (gjorde, jeg ryger ikke længere)

At skære ned på høflighed slår mig som værende en ubegribelig dårlig idé.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 16. sep 2016, 10:18

Men der er jo mange ting man så kan tage for givet, som at man kan låne toilettet. Jeg tager det selvfølgelig for givet at jeg altid må låne et toilet hos dem jeg besøger, men jeg tager det også for givet at de godt kan undvære et glas vand. Jeg synes begge dele ville være lige fjollet, at lade være med at spørge om.
Generelt synes jeg aldrig at høflighed kan blive for meget :blomst:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hotlips » 16. sep 2016, 10:24

Animi skrev:Var det bare fordi det var så klart i går aftes, eller var der andre der lagde mærke til at månen så ekstra stor ud?
Flot var den i hvert fald :love:


Jeg var inde og hente min dreng op af sengen, og give ham kimono og sko på, han sov ikke endnu men det er trods alt ikke hverdagskost.
Iaften får vi en speciel form for måneformørkelse når den står op, den glæder vi os til at se.

Jeg har tænkt om det måske er det varme vejr der får den til at skinne så stærkt, det er hele ugen den har set speciel ud men det virkede jo mere overvældende igår fordi den blev fuld.
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 16. sep 2016, 10:43

Fyrst Eberhard skrev:Jeg hylder generelt høflighed, men burde vi ikke efterhånden kunne sløjfe det med at spørge, om man må "låne" folks toilet, og i stedet bare tage det for givet?

Jeg mindes ikke nogensinde at have fået et "Nej!"


Jeg er gået over til bare af spørge hvor det er
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 16. sep 2016, 10:44

kidkomb skrev:
LadyFox skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Jeg hylder generelt høflighed, men burde vi ikke efterhånden kunne sløjfe det med at spørge, om man må "låne" folks toilet, og i stedet bare tage det for givet?

Jeg mindes ikke nogensinde at have fået et "Nej!"

Jeg har droppet det, til gengæld har jeg erstattet det med bare at sige "har du et toilet?" ..
Det har folk altid, om ikke andet et dele-et.

Det giver da ikke mening? Jeg har aldrig fået nej til ret meget af det jeg spørger om. Det betyder sgu ikke, at jeg fremover vil tage en øl i køleskabet/et stykke tyggegummi/et glas vand uden at spørge.
Eller tage folks lighter på gaden, når man mangler ild til en cigaret (gjorde, jeg ryger ikke længere)

At skære ned på høflighed slår mig som værende en ubegribelig dårlig idé.


Det kommer da helt klart an på hvem man besøger, nogen steder kunne jeg da sagtens finde på af tage noget af drikke (også af et glas) uden af spørge om det
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 16. sep 2016, 10:50

Aspargsen skrev:
Det kommer da helt klart an på hvem man besøger, nogen steder kunne jeg da sagtens finde på af tage noget af drikke (også af et glas) uden af spørge om det

Eneste sted jeg kan finde på det er hjemme hos min mor. Og der spørger jeg en gang imellem, retorisk, bevares, alligevel. Af ren høflighed.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 16. sep 2016, 11:03

hotlips skrev:
Animi skrev:Var det bare fordi det var så klart i går aftes, eller var der andre der lagde mærke til at månen så ekstra stor ud?
Flot var den i hvert fald :love:


Jeg var inde og hente min dreng op af sengen, og give ham kimono og sko på, han sov ikke endnu men det er trods alt ikke hverdagskost.
Iaften får vi en speciel form for måneformørkelse når den står op, den glæder vi os til at se.

Jeg har tænkt om det måske er det varme vejr der får den til at skinne så stærkt, det er hele ugen den har set speciel ud men det virkede jo mere overvældende igår fordi den blev fuld.


Jeg læste lige at den står lavt på himlen for tiden, så det var ikke bare mig der syntes den så stor ud :love: Glæder mig virkelig også til at se den i aften :love:
Senest rettet af Animi 16. sep 2016, 11:11, rettet i alt 1 gang.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 16. sep 2016, 11:10

Fyrst Eberhard skrev:Jeg hylder generelt høflighed, men burde vi ikke efterhånden kunne sløjfe det med at spørge, om man må "låne" folks toilet, og i stedet bare tage det for givet?

Jeg mindes ikke nogensinde at have fået et "Nej!"


Tænker du kun i private sammenhænge, for i butikker m.m. Kan man da ikke forvente der er et toilet man kan låne.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 16. sep 2016, 11:11

Lemonella skrev:
Animi skrev:
hotlips skrev:
Animi skrev:Var det bare fordi det var så klart i går aftes, eller var der andre der lagde mærke til at månen så ekstra stor ud?
Flot var den i hvert fald :love:


Jeg var inde og hente min dreng op af sengen, og give ham kimono og sko på, han sov ikke endnu men det er trods alt ikke hverdagskost.
Iaften får vi en speciel form for måneformørkelse når den står op, den glæder vi os til at se.

Jeg har tænkt om det måske er det varme vejr der får den til at skinne så stærkt, det er hele ugen den har set speciel ud men det virkede jo mere overvældende igår fordi den blev fuld.


Jeg læste lige at den står lavt på himlen for tiden, så det var ikke bare mig der syntes den så stor ud :love: Glæder mig virkelig også til stave den i aften :love:


Jeg kan altså godt hjælpe dig med, at stave til måne, hvis det er. :lol:


:lol: :genert:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 16. sep 2016, 11:14

kidkomb skrev:
LadyFox skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Jeg hylder generelt høflighed, men burde vi ikke efterhånden kunne sløjfe det med at spørge, om man må "låne" folks toilet, og i stedet bare tage det for givet?

Jeg mindes ikke nogensinde at have fået et "Nej!"

Jeg har droppet det, til gengæld har jeg erstattet det med bare at sige "har du et toilet?" ..
Det har folk altid, om ikke andet et dele-et.

Det giver da ikke mening? Jeg har aldrig fået nej til ret meget af det jeg spørger om. Det betyder sgu ikke, at jeg fremover vil tage en øl i køleskabet/et stykke tyggegummi/et glas vand uden at spørge.
Eller tage folks lighter på gaden, når man mangler ild til en cigaret (gjorde, jeg ryger ikke længere)

At skære ned på høflighed slår mig som værende en ubegribelig dårlig idé.

Jeg synes bare ikke altid det er nødvendigt at være så skide høflig hele tiden - altså dermed heller ikke sagt jeg mener at man så skal være uhøflig, men der er jo også tilstande i mellem de to ender. Jeg synes at nogle situationer kræver mere høflighed end andre, f.eks. er det vel forskel på at være til royal middag og så at være til middag hos ens mor, sådan sat lidt på spidsen. Men jeg mener nu også der er forskel på hvad der kræves i de mere hverdags-agtige situationer.
Jeg ville f.eks. automatisk være mere høflig hvis jeg enten besøgte en fremmed, eller en jeg kender som går op i den slags, end hvis jeg besøgte en af jeg kendte af den type jeg kender flest, der lige som jeg ikke går så skide meget op i det. Jeg besøger bare oftest folk jeg kender bare lidt.

Og hey, jeg synes faktisk det er mega irriterende når folk spørger om de må drikke mit postevand, eller tisse på mit toilet når jeg har inviteret dem ind - men jeg sætter pris på hvis de lige spørger inden de spiser min mad. Jeg synes der er forskel, og jeg synes godt folk må tage forgivet at det er vand fra mine vandrør de bruger. for selvfølgelig må folk jeg har inviteret ind da som minimum tisse og og få lidt at drikke.

Men okay, jeg bor også i lejlighed hvor alle i afdelingen splejser om vandet - så det er jo aldrig noget jeg kommer til at mærke.
Men hey, jeg kan godt selv spørge meget pænt, hvis jeg er et sted jeg føler det nødvendigt.
0
...

Tilbage til "Generelt"