Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 16. sep 2016, 11:16

Studsgaard skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Jeg hylder generelt høflighed, men burde vi ikke efterhånden kunne sløjfe det med at spørge, om man må "låne" folks toilet, og i stedet bare tage det for givet?

Jeg mindes ikke nogensinde at have fået et "Nej!"


Tænker du kun i private sammenhænge, for i butikker m.m. Kan man da ikke forvente der er et toilet man kan låne.

Når jeg er i butikker med kundetoilet, så er det 100% sikkert at jeg ikke spørger først :genert:
1
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 16. sep 2016, 11:19

LadyFox skrev:
Studsgaard skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Jeg hylder generelt høflighed, men burde vi ikke efterhånden kunne sløjfe det med at spørge, om man må "låne" folks toilet, og i stedet bare tage det for givet?

Jeg mindes ikke nogensinde at have fået et "Nej!"


Tænker du kun i private sammenhænge, for i butikker m.m. Kan man da ikke forvente der er et toilet man kan låne.

Når jeg er i butikker med kundetoilet, så er det 100% sikkert at jeg ikke spørger først :genert:


Det er jo ikke alle steder der er et synligt wc eller man er kendt, så man ved hvor man skal lede.
Vi har oplevet der ikke lige var et kundetoilet at se, så min mand spurgte om vores tre årige måtte låne et wc - det måtte han ikke.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 16. sep 2016, 11:26

Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:
Studsgaard skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Jeg hylder generelt høflighed, men burde vi ikke efterhånden kunne sløjfe det med at spørge, om man må "låne" folks toilet, og i stedet bare tage det for givet?

Jeg mindes ikke nogensinde at have fået et "Nej!"


Tænker du kun i private sammenhænge, for i butikker m.m. Kan man da ikke forvente der er et toilet man kan låne.

Når jeg er i butikker med kundetoilet, så er det 100% sikkert at jeg ikke spørger først :genert:


Det er jo ikke alle steder der er et synligt wc eller man er kendt, så man ved hvor man skal lede.
Vi har oplevet der ikke lige var et kundetoilet at se, så min mand spurgte om vores tre årige måtte låne et wc - det måtte han ikke.

Nogle steder må man bare ikke. Fødevarestyrelsen har også temmelig skrappe regler for alt muligt.
I den Netto jeg engang arbejdede i måtte vi ikke lade kunderne bruge toilettet. Fordi man, for at komme til toilettet, skulle forbi vores pengeskab. Det går altså bare ikke.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 16. sep 2016, 11:27

Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:
Studsgaard skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Jeg hylder generelt høflighed, men burde vi ikke efterhånden kunne sløjfe det med at spørge, om man må "låne" folks toilet, og i stedet bare tage det for givet?

Jeg mindes ikke nogensinde at have fået et "Nej!"


Tænker du kun i private sammenhænge, for i butikker m.m. Kan man da ikke forvente der er et toilet man kan låne.

Når jeg er i butikker med kundetoilet, så er det 100% sikkert at jeg ikke spørger først :genert:


Det er jo ikke alle steder der er et synligt wc eller man er kendt, så man ved hvor man skal lede.
Vi har oplevet der ikke lige var et kundetoilet at se, så min mand spurgte om vores tre årige måtte låne et wc - det måtte han ikke.

Nej, det er langt fra alle steder der har kundetoiletter. Men er der ikke synes jeg det er klart udgangspunktet er at man ikke må låne toilettet, og derfor bliver man jo nødt til at spørge. Lidt som jeg er ret sikker på at der heller ikke er nogle her der mener man bare kan gå ind i fremmede menneskers hus os tisse uden lige at finde ejeren, spørge og få lov, hvis det endelig skulle være :)
0
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 16. sep 2016, 11:35

Jeg undrer mig over min mor :forvirret:

Jeg har ikke haft kontakt med hende siden midten af juni, hvor jeg indgav en underretning om min søster.
Jeg kontaktede hende ikke og hun har ikke kontaktet mig. Det havde jeg næsten også regnet med.
Her på det seneste har hun liket et par opslag på min facebook.
Så idag popper der en sms ind om at hun overfører nogle penge, fordi min søster har fået til en ny tørretumbler, og hvordan går det og her går det godt og bla bla.
Vi var begge færdige af grin, for vi har joket meget med, at hun ville vente til hun kunne lade som om ingenting nogensinde var sket og så tage kontakt som om alting var som før :stoned:
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 16. sep 2016, 12:02

LadyFox skrev:
Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:
Studsgaard skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Jeg hylder generelt høflighed, men burde vi ikke efterhånden kunne sløjfe det med at spørge, om man må "låne" folks toilet, og i stedet bare tage det for givet?

Jeg mindes ikke nogensinde at have fået et "Nej!"


Tænker du kun i private sammenhænge, for i butikker m.m. Kan man da ikke forvente der er et toilet man kan låne.

Når jeg er i butikker med kundetoilet, så er det 100% sikkert at jeg ikke spørger først :genert:


Det er jo ikke alle steder der er et synligt wc eller man er kendt, så man ved hvor man skal lede.
Vi har oplevet der ikke lige var et kundetoilet at se, så min mand spurgte om vores tre årige måtte låne et wc - det måtte han ikke.

Nej, det er langt fra alle steder der har kundetoiletter. Men er der ikke synes jeg det er klart udgangspunktet er at man ikke må låne toilettet, og derfor bliver man jo nødt til at spørge. Lidt som jeg er ret sikker på at der heller ikke er nogle her der mener man bare kan gå ind i fremmede menneskers hus os tisse uden lige at finde ejeren, spørge og få lov, hvis det endelig skulle være :)


og hvis man ser en med grimme sko må man hellere ikke tage sin motorsav frem og skære ham over
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 16. sep 2016, 12:03

Fyrst Eberhard skrev:
Studsgaard skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Jeg hylder generelt høflighed, men burde vi ikke efterhånden kunne sløjfe det med at spørge, om man må "låne" folks toilet, og i stedet bare tage det for givet?

Jeg mindes ikke nogensinde at have fået et "Nej!"


Tænker du kun i private sammenhænge, for i butikker m.m. Kan man da ikke forvente der er et toilet man kan låne.

Jeg tænker ved private besøg, ja.

Ret småligt at jeres barn ikke måtte låne toilettet i øvrigt. Jeg forstår godt, at man i en butik har et toilet, men ikke et kundetoilet. Børn burde dog være undtaget.


Gælder undtagelsen så kun for børn ?
i dette tilfælde var jo det barn+voksen

hvor gammel skal man være før børne undtagelsen ikke gælder mere ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 16. sep 2016, 12:21

Der er sgu helt grobund for en "lån af toilet" debat her :klap:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 16. sep 2016, 12:27

Animi skrev:Der er sgu helt grobund for en "lån af toilet" debat her :klap:


+ en, "hvor mange brune eller gule pletter var der på det toilet du lånte"-tråd :-D
:tie: :ad!: :puke:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 16. sep 2016, 13:05

at det er så dyrt at gå til frisør :gisp:
skulle ikke have klippet ret meget, alt i alt med hårvask tog det vel max 20 min.
at betale 325 kr
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 16. sep 2016, 19:35

sortkaffe skrev:at det er så dyrt at gå til frisør :gisp:
skulle ikke have klippet ret meget, alt i alt med hårvask tog det vel max 20 min.
at betale 325 kr


15 min klip af min datters hår = 240 kroner :8:
0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 16. sep 2016, 19:38

Bøtte skrev:
sortkaffe skrev:at det er så dyrt at gå til frisør :gisp:
skulle ikke have klippet ret meget, alt i alt med hårvask tog det vel max 20 min.
at betale 325 kr


15 min klip af min datters hår = 240 kroner :8:

det er altså vildt
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 16. sep 2016, 19:49

Det var ligesom da jeg var til en privat frisør med min bror. Der gav jeg 250kr for 15 minutters klipning af mine spidser, og han gav 150kr for 45 minutters mere avanceret klipning. Der havde jeg virkelig lyst til at råbe "KØNSDISKRIMINATION!!!" :lol:
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 16. sep 2016, 20:30

Hvor går i til frisør? Det er ikke lykkedes mig at finde en frisør i Kbh med dameklip under 400 kr! Oftest er det omkring de 500-600 kr...
3
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 16. sep 2016, 22:21

HappyPaww skrev:Hvor går i til frisør? Det er ikke lykkedes mig at finde en frisør i Kbh med dameklip under 400 kr! Oftest er det omkring de 500-600 kr...

udkantsdanmark :-D
0

Tilbage til "Generelt"