Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Avino » 8. sep 2016, 16:24

kidkomb skrev:Jeg får det nogle gange dårligt af mine egne smaskelyde. Og jeg bliver virkelig irriteret, fordi jeg bare ikke kan lave det om.
Jeg smasker med lukket mund. Jeg aner ikke hvad jeg gør, men måske er mine kinder bare røv-dårlige lyddæmpere.
Jeg hader, hader, hader min mors lyde når hun spiser. For hun har ikke lydtætte kinder. Hun laver også sådan et mellemsmask. Jeg synes det er så ulækkert.
Og jeg gør det selv :( Jeg har prøvet og prøvet, men jeg kan ikke rigtig få det til at lykkes.
Af samme årsag er det ikke rart for mig at spise med andre medmindre der er tilpas høj musik eller mange der taler. Ellers sidder jeg hele tiden og forsøger at tygge så lidt som muligt. Det er rigtig irriterende.


Århhh, jeg får det da helt dårligt.
Du kan jo- for fanden ikke gøre for det. Du kan dog selv høre det- og prøver at gøre noget ved det.
Det er jo ikke meningen, at du ikke skal kunne spise sammen med andre mennesker.
Min svigerdatter har det lige sådan. Altså- jeg tror ikke hun er klar over det, men det er bestemt ikke for at "smaske".
Vi- der er lydoverfølsomme, skal nok tænke lidt over det.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 8. sep 2016, 16:33

Den dame der i morges havde to børn på under et år (tror jeg) kravlende rundt på vejen i mens hun selv stod på fortorvet og snakkede med en i et vindue.

Bevares, vejen er lille og ikke særlig befærdet. Men alligevel, jeg nåede at cykle ret tæt på, stå af cyklen og begynde at gå slalom imellem tumlinger før damen opdagede mig. Og begge børn var helt klart ikke hendes egne.
1
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 8. sep 2016, 18:46

Avino skrev:
kidkomb skrev:Jeg får det nogle gange dårligt af mine egne smaskelyde. Og jeg bliver virkelig irriteret, fordi jeg bare ikke kan lave det om.
Jeg smasker med lukket mund. Jeg aner ikke hvad jeg gør, men måske er mine kinder bare røv-dårlige lyddæmpere.
Jeg hader, hader, hader min mors lyde når hun spiser. For hun har ikke lydtætte kinder. Hun laver også sådan et mellemsmask. Jeg synes det er så ulækkert.
Og jeg gør det selv :( Jeg har prøvet og prøvet, men jeg kan ikke rigtig få det til at lykkes.
Af samme årsag er det ikke rart for mig at spise med andre medmindre der er tilpas høj musik eller mange der taler. Ellers sidder jeg hele tiden og forsøger at tygge så lidt som muligt. Det er rigtig irriterende.


Århhh, jeg får det da helt dårligt.
Du kan jo- for fanden ikke gøre for det. Du kan dog selv høre det- og prøver at gøre noget ved det.
Det er jo ikke meningen, at du ikke skal kunne spise sammen med andre mennesker.
Min svigerdatter har det lige sådan. Altså- jeg tror ikke hun er klar over det, men det er bestemt ikke for at "smaske".
Vi- der er lydoverfølsomme, skal nok tænke lidt over det.

Jeg holder oprigtigt af dig, Avino, du er simpelthen så hold-af-bar :love:
Tak, det skal jeg prøve at have in mente, så det ikke stresser mig så meget næste gang :kys:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12999
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 8. sep 2016, 20:50

Ham østersmanden, jeg havde en date med i sommerferien...han er upassende.

Jeg takkede nej til hans sidste invitation og så er vores kontakt egentlig bare gledet naturligt ud i sandet. På Facebook har jeg kunnet fornemme, at han har mødt en kvinde. Hvilket jo bare er dejligt for ham.
I dag fik jeg en lang besked fra ham. I grove træk lød den sådan her:

"Undskyld! Jeg er så flov over at vi ikke har talt sammen. Tiden gik bare. Jeg er rendt ind i en slags forelskelse og selv om det er rart med sådan en, er jeg også ked af at skulle lægge låg på os to. Jeg tror vi kunne have haft mange gode timer sammen.
Når jeg tænker på vores sex, blliver jeg hård. Jeg er hård lige nu blot ved at tænke på det. Og nu bliver det desværre en anden mand, der får glæden af det. Lov mig at du ikke finder sammen med XXXX. :(
Jeg kan ikke klare, hvis du er sur på mig".


Øhh? Altså, det er sgu da skide upassende opførsel på så mange nivauer. Overfor mig, for hvem tror han lige han er at diktere hvem jeg ikke må finde sammen med? Men mest overfor den kvinde, som han ser nu. Det er da skide synd for hende.
10
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Novella » 10. sep 2016, 12:06

Smiling_Goat skrev:Jeg sad over for en mand i toget. Vi smilede kort til hinanden, da jeg satte mig, og så "faldt han i søvn." Jeg benytter anførselstegn, fordi jeg ikke rigtigt tror, han sov. Han sad på hele turen (30 minutter) og befamlede sig selv i skridtet imens nemlig.

Jeg flyttede mig ikke, fordi det var den eneste ledige plads (wonder why,) og jeg kiggede bare væk, men helt ærligt.. Tag dig lige sammen sære mand.

Du ringede ikke lige til nogen og hviskede halvhøjt 'jeg sidder over for den vamleste mand i toget... Ja han sover lige nu, men han sidder simpelthen og gnider sig i skridtet i søvne. Er det ikke bare frastødende? Kæft hvor har man bare lidt selvkontrol så. Nej, jeg tror ikke, han er retarderet. Nej.... Bare ulækker... Ja præcis... yuck..' ? :D
26
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bøtte » 10. sep 2016, 21:36

Folk, der snakker i biografen.
Her til aften sad jeg foran to damer i midt 30'erne, der højlydt kommenterede på alt i filmen med åndssvage bemærkninger, sagde 'nårh' 'ih' og 'eeeej' konstant, læste op fra underteksterne, grinede overdrevent hysterisk, klappede og heppede. Og smalltalkede med helt normalt toneleje, så alle i biografen kunne høre dem.

Fortrød virkelig at jeg ikke bad dem om tie stille.
8
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. sep 2016, 22:04

Bøtte skrev:Folk, der snakker i biografen.
Her til aften sad jeg foran to damer i midt 30'erne, der højlydt kommenterede på alt i filmen med åndssvage bemærkninger, sagde 'nårh' 'ih' og 'eeeej' konstant, læste op fra underteksterne, grinede overdrevent hysterisk, klappede og heppede. Og smalltalkede med helt normalt toneleje, så alle i biografen kunne høre dem.

Fortrød virkelig at jeg ikke bad dem om tie stille.



2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 10. sep 2016, 22:41

Vedkommende, der bliver ved med at affyre fyrværkeri her i området, må godt snart stikke de raketter op i rumpen.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 11. sep 2016, 05:40

Naboens unger der åbenbart lige skulle ind i min have for at... kigge ind af mine vinduer, eller hvad end de ville, der er godt nok ikke havelåge, men der er sku ingen tvivl om at det er min have.
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 12. sep 2016, 11:30

Den lastbil der mente at jeg holdt for langt til venstre og blinkede til venstre, så han kørte op på højre side af mig... og blinkede til venstre... og da jeg ikke kørte frem... eftersom han tog hele udsynet, så kørte han frem, det gjorde så jeg også kørte, og så blev han utilfreds... altså min bil er lille, men den er rød, den burde kunne ses, selv fra toppen af en lastbil.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Joe » 12. sep 2016, 15:05

Jeg råbte af en taxachauffør i telefonen i går. Jeg var stresset og havde tømmermænd, og han var meget upassende og havde samlet en anden op, selvom han skulle hente mig, og jeg havde ventet en time.

Ti minutter senere kom han og hentede mig og var en sød, noget forvirret, gammel mand. Så havde jeg lidt dårlig samvittighed over at have råbt af ham, men ikke nok til at undskylde, dog. Det lod jeg ham om.
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mulan » 16. sep 2016, 09:20

Nu kan jeg ikke lade være med at blande mig lidt omkring det med misofoni. Det er altså helt normalt at der er lyde, som man synes er irriterende, som fx. smasken, stønnen eller lign. Det er når det udløser et decideret fysisk respons i kroppen, altså når det autonome nervesystem er bundet fast på det lydelige indput, at det kaldes misofoni og hvor det er atypiske lyde også. Det er en udbredt misforståelse, at det skulle være noget helt atypisk at synes smasken er ulækkert eller lignende. Det er det samme som lydfølsomhed, kaldet hyperacusis, som ofte følger hørenedsættelse, visse psykiatriske diagnoser og er ultratypisk for gateway problematikker i hjernen. Det er normalt at synes høje lyde, som fx bestik mod glas er træls at høre på. Det er normalt at synes høj musik er belastende, særlig i længere tid. Det kan også give koncentrationsproblemer for normalthørende at have musik kørende konstant på et kontor. Jeg ville faktisk tro at det er normen at foretrække relativ ro, når man skal koncentrere sig.

Det sagt, så synes jeg folk må kalde sig, hvad de vil. Hvis det hjælper på, at omverden accepterer de udfordringer man kan have - så hvorfor ikke. Jeg tror helt sikkert at Annoine, at du har noget, der er misofoni - fordi du har beskrevet før - det her meget fysisk betonede ubehag med kvalme fx. Det er jo også underordnet, hvad jeg tror eller ikke tror, hvis det virker for folk at fortælle sig selv det, så fair nok. Jeg finder at den eneste problematik er, at det udvander reelle, ret svære diagnoser og symptomer, der kan gøre det svært for nogle mennesker at begive sig i verden. Særligt når man bliver mødt med "nåååhr ja, det kender jeg godt, jeg synes også høj musik er højt" - altså.. Nej. Det kender du ikke. Mennesker der lider af disse ting, som fx hyperacusis har svært ved at begå sig i hverdagen og er udpræget plagede af at skulle eksistere i et meget lydeligt samfund - så kan det ikke sammenlignes med at "man synes det er svært at koncentrere sig, når der er larm" Det synes vi alle :)
19
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 16. sep 2016, 10:19

Ballademager skrev:Dagbladet Information er så irriterende, at det grænser til at være upassende. De bliver ved med at ringe til min arbejdstelefon, fordi min forgænger brugte nummeret privat, og derfor også til sit abonnement til avisen. Her TRE år efter, at hun skiftede arbejde og dermed nummer, har avisen fortsat ikke fattet, af de ikke kan få fat i min tidligere kollega gennem mig. Hver gang, de ringer, beder jeg dem slette mit arbejdsnummer fra listen. Det lover de, men nogle måneder efter ringer de igen. I dag tog jeg igen tyren ved hornene og bad dem slette nummeret. Forklarede, at jeg ikke vil have den slags på min arbejdstelefon. Men damen i telefonen kunne ikke slette mit nummer fra deres arkiver, men hvis jeg ringede efter 12.30, så kunne nummeret måske blive slettet.

For crying out loud...

En god måde at blive slettet på, Skriv til dem på fb. Det er utroligt at man skal den vej igennem for at få noget ordnet i dag, men sådan er det, bare prøv det, de skal nok få dig slettet meget hurtigt, og sikkert med en, "husk at skriv det på fb" :-)
2
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sevii » 16. sep 2016, 13:17

Jeg havde købt en siddeplads i stillezonen (lyntoget). En mand sidder der allerede, så jeg gør opmærksom på at det er desværre min plads.
Manden glor på mig som om det er det dummeste han nogensinde har hørt: "og hvorfor er det mit problem? Hvad vil du gøre ved det?".
Jeg skulle bevise for ham, at jeg havde billet. :stoned:

Hvis det er så vigtigt at sidde i stillezonen, så betal som alle andre. Idiot. Jeg var ellers i sådan et godt humør.
15
:banan: :banan:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 16. sep 2016, 15:40

Sevii skrev:Jeg havde købt en siddeplads i stillezonen (lyntoget). En mand sidder der allerede, så jeg gør opmærksom på at det er desværre min plads.
Manden glor på mig som om det er det dummeste han nogensinde har hørt: "og hvorfor er det mit problem? Hvad vil du gøre ved det?".
Jeg skulle bevise for ham, at jeg havde billet. :stoned:

Hvis det er så vigtigt at sidde i stillezonen, så betal som alle andre. Idiot. Jeg var ellers i sådan et godt humør.


Ej hvor flabet. Jeg ville nok blive helt mundlam over, hvor dum den udtalelse er :nerve:

Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge: Hvad sagde du til ham? Jeg skal have et godt svar i ærmet, hvis jeg engang bliver udsat for den slags :genert:
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Generelt"