September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 30. sep 2015, 17:07

Det hele ramlede for mig i dag. Jeg følte - og ja, føler stadig - mig virkelig som et tudefjæs. Først tudede jeg pga. smerter, da jeg skulle ud af sengen. Lige for tiden sover jeg i Ældstebarnets seng; underkøjen i pigernes køjeseng. Senere tudede jeg over en film på Netflix med Hillary Duff samt de sødeste beskeder på FB Messenger, som FitBrideToBE skrev til mig. Senere endnu tudede jeg over en arbejdsmail, som en kollega sendte (der var absolut intet negativt i mailen; blev blot rørt over hendes hjælp) og jeg har netop tudet over en SMS fra en kollega-veninde (hun er uddannelsesleder i en anden afdeling end min på arbejdet) - jeg skrev lidt om dårlig samvittighed over ikke at være på arbejde, at have sygemeldt mig hele indeværende uge og bekymringer over måske ikke at være klar til mandag - hvortil hun så blot skrev, at jeg på ingen måde skulle møde på arbejde før jeg var klar (efterfulgt af en helvedes masse udråbstegn).

Da jeg første gang oplevede dette smertehelvede, var manden lidt i mod, at jeg konsulterede en kiropraktor. Han syntes, at det "var penge ud af vinduet", men i dag foreslog jeg, at jeg ville kontakte lægen - i håb om at blive undersøgt og evt. blive henvist til en fysioterapeut, hvilket han støttede op om. Han synes nemlig også, at det er lidt voldsomt, at jeg stadig er i så mange smerter.

Jeg tænker, at en fysioterapeut vil kunne undersøge mig og måske/måske ikke diagnosticere mig omkring lændesmerterne. Derudover vil jeg også gerne, hvis jeg kunne få udarbejdet et træningsprogram, hvor der er fokus på at styrke ryg og mave. Jeg er rigtig glad for "min" instruktør i fitnesscentret, men jeg tænker, at der er forskel på, hvorvidt man er uddannet fitnessinstruktør eller fysioterapeut.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6608

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 30. sep 2015, 17:32

Hvor blev måneden af???
Jeg er simpelthen røget i et sort hul af stress. Jeg tager afsted hjemmefra kl 8, kommer hjem mellem 18 og 19 og skal både nå at læse og skrive en stor eksamensopgave - eksaminer er sidst i oktober. Puha, jeg når knap nok at trække vejret. Når jeg så endelig får et pusterum er det hjemme hos min mor og der er tit kage. Og jeg siger ikke nej. Årh hvor jeg glæder mig til der kommer lidt mere ro på.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 30. sep 2015, 18:50

Min aften røg også i vasken. S faldt ned til gymnastik og slog sig meget, rigtig meget. Alene måden hun græd på, gjorde mig bekymret. Hun er normalt en hård hund. Hun slog sin arm og den hang helt slapt ned, og jeg måtte ikke røre den. Jeg frygtede den var gået af led, og en af de andre forældre, der er fys, kiggede kort på den og sagde at vi skulle runde vagtlægen.
Den var ikke gået af led og et røntgen frikendte den også for brud, der var dog nok slået en lillebitte flig af en knogle, som man ikke gør noget ved fordi hun er så lille og heler lynhurtigt.

Vi endte med en hurtig gang mc d til aften :genert: Og nu har jeg konsumeret en pose slik :rulle:
Og håndbold er på computeren. Havde ellers faktisk vundet to billetter til i aften.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 30. sep 2015, 19:10

Kollektivt gruppekram til alle, de har haft en dum dag - det lyder til, vi er nogle stykker (og jeg er træt og kan ikke lige overskue individuelle kommentarer.) :ae:

Er netop landet på sofaen, og har besluttet at omdanne en dum dag til noget nyt og positivt. Det er lige gået op for mig, at jeg ikke har spist siden kl. 14, så giver 24 timers fuld faste et skud.. Nu må vi se, om jeg er døden nær i morgen tidlig, når jeg vågner, men har tilladt mig selv en cola zero her til aften.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12703
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12436

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 1. okt 2015, 04:51

Sophaya skrev:Hvor blev måneden af???
Jeg er simpelthen røget i et sort hul af stress. Jeg tager afsted hjemmefra kl 8, kommer hjem mellem 18 og 19 og skal både nå at læse og skrive en stor eksamensopgave - eksaminer er sidst i oktober. Puha, jeg når knap nok at trække vejret. Når jeg så endelig får et pusterum er det hjemme hos min mor og der er tit kage. Og jeg siger ikke nej. Årh hvor jeg glæder mig til der kommer lidt mere ro på.


Føøøøj! Pas på dig selv!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12703
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12436

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 1. okt 2015, 04:52

Bøtte skrev:Min aften røg også i vasken. S faldt ned til gymnastik og slog sig meget, rigtig meget. Alene måden hun græd på, gjorde mig bekymret. Hun er normalt en hård hund. Hun slog sin arm og den hang helt slapt ned, og jeg måtte ikke røre den. Jeg frygtede den var gået af led, og en af de andre forældre, der er fys, kiggede kort på den og sagde at vi skulle runde vagtlægen.
Den var ikke gået af led og et røntgen frikendte den også for brud, der var dog nok slået en lillebitte flig af en knogle, som man ikke gør noget ved fordi hun er så lille og heler lynhurtigt.

Vi endte med en hurtig gang mc d til aften :genert: Og nu har jeg konsumeret en pose slik :rulle:
Og håndbold er på computeren. Havde ellers faktisk vundet to billetter til i aften.


:tie: Stakkels barn! Men heldigt, der ikke skete mere! :ae: :ae:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12703
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12436

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 1. okt 2015, 05:04

-600 g denne uge :banan: Så mangler jeg kun 900 g fra aprilvægten og 1,1 kg fra det endelige mål.

(Drømmevægten ligger 3,1 kg væk, men det er ikke noget, jeg stiler bevidst efter. Det vil kræve en for stor kamp, som jeg sandsynligvis aldrig vil vinde alligevel.)

Jeg overlevede kurset (med nød og næppe), piskede hjem og fik smækket tomatsuppen på bordet til ungerne, kørte ned at træne (sammen med fire unge gutter, der spillede afsindigt højt inde ved vægtene - ham Emil Stabil, eller hvad han hedder - så jeg næsten ikke kunne høre tv'et inde i cardiorummet. Og hvorfor skal de altid smide sådan med vægte og stænger, mens de brøler og puster og stønner?) Jeg magtede kun 20 min. på crosstraineren, dog 100 situps (plejer at dø omkring 60-75), 40 rygbøjninger og 3x15 sidebøjninger (har ikke de fancy navne) med 10 kg vægt. 30 squats med 10 kg, der ved opstigning blev strukket op over hovedet og afsluttede med 5 min. roning på tungeste indstilling.
Jeg var træt og ville gerne videre, så det blev altså kun til 35 min. "styrke" og 25 min. cardio. Men det føltes rart bagefter.

Videre i Netto og handle, ud med hunden, og SÅ kunne jeg sætte mig med en skål tomatsuppe og se The Great Britsh Bake-Off (jeg gider ikke se den danske udgave, jeg får knopper af Mette Blomsterberg - men den engelske er god!) Sjovt, som jeg ikke bliver lækkersulten af det, når det er fd.

Det gode ved dagen i går: jeg var så træt, at jeg har sovet igennem - jeg vågnede kun én gang, og det var 4 min. før alarmen gjaldede :banan:
3
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 1. okt 2015, 05:38

Guilded_Lily skrev:
Bøtte skrev:Min aften røg også i vasken. S faldt ned til gymnastik og slog sig meget, rigtig meget. Alene måden hun græd på, gjorde mig bekymret. Hun er normalt en hård hund. Hun slog sin arm og den hang helt slapt ned, og jeg måtte ikke røre den. Jeg frygtede den var gået af led, og en af de andre forældre, der er fys, kiggede kort på den og sagde at vi skulle runde vagtlægen.
Den var ikke gået af led og et røntgen frikendte den også for brud, der var dog nok slået en lillebitte flig af en knogle, som man ikke gør noget ved fordi hun er så lille og heler lynhurtigt.

Vi endte med en hurtig gang mc d til aften :genert: Og nu har jeg konsumeret en pose slik :rulle:
Og håndbold er på computeren. Havde ellers faktisk vundet to billetter til i aften.


:tie: Stakkels barn! Men heldigt, der ikke skete mere! :ae: :ae:


Ja, det var så synd for hende.

Og når hun ikke protesterede over at vi tog tidligere hjem fra gymnastik, så ved jeg, at det gjorde ondt.
Hun bruger heldigvis armen rimeligt meget i dag

Du er godt nok sej med træning og vægt :rocker:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 1. okt 2015, 07:39

Guilded_Lily skrev:-600 g denne uge :banan: Så mangler jeg kun 900 g fra aprilvægten og 1,1 kg fra det endelige mål.

(Drømmevægten ligger 3,1 kg væk, men det er ikke noget, jeg stiler bevidst efter. Det vil kræve en for stor kamp, som jeg sandsynligvis aldrig vil vinde alligevel.)

Jeg overlevede kurset (med nød og næppe), piskede hjem og fik smækket tomatsuppen på bordet til ungerne, kørte ned at træne (sammen med fire unge gutter, der spillede afsindigt højt inde ved vægtene - ham Emil Stabil, eller hvad han hedder - så jeg næsten ikke kunne høre tv'et inde i cardiorummet. Og hvorfor skal de altid smide sådan med vægte og stænger, mens de brøler og puster og stønner?) Jeg magtede kun 20 min. på crosstraineren, dog 100 situps (plejer at dø omkring 60-75), 40 rygbøjninger og 3x15 sidebøjninger (har ikke de fancy navne) med 10 kg vægt. 30 squats med 10 kg, der ved opstigning blev strukket op over hovedet og afsluttede med 5 min. roning på tungeste indstilling.
Jeg var træt og ville gerne videre, så det blev altså kun til 35 min. "styrke" og 25 min. cardio. Men det føltes rart bagefter.

Videre i Netto og handle, ud med hunden, og SÅ kunne jeg sætte mig med en skål tomatsuppe og se The Great Britsh Bake-Off (jeg gider ikke se den danske udgave, jeg får knopper af Mette Blomsterberg - men den engelske er god!) Sjovt, som jeg ikke bliver lækkersulten af det, når det er fd.

Det gode ved dagen i går: jeg var så træt, at jeg har sovet igennem - jeg vågnede kun én gang, og det var 4 min. før alarmen gjaldede :banan:


Tillykke!! :banan: Hvor er det bare fedt, at det går den rigtige vej.

Lyder som noget af en dag, du havde dig i går - sejt at du havde overskuddet og så på en fastedag! (Total fejt af manden med maden for resten - det er bare de der små ting, man bare ikke lige magter.)

Jeg bliver faktisk heller ikke lækkersulten på mine fd, selvom jeg ser madprogrammer. (Til gengæld skal jeg gerne holde mig ude af mad- og bagebilledtråde herinde.. De vækker en lille djævel i mig.. Men ikke noget, jeg ikke kan abstrahere fra.)

Jeg føler, jeg er stagneret lidt vægt/målmæssigt, så forventer ikke de store forandringer på min måledag i morgen, og overvejer lidt at lade vægten stå et par uger endnu. Tror måske, jeg skal have gang i kalorietæller-appen på mine spisedage igen, da jeg faster helt som jeg skal, så det må være spisedagene, der er "synderen")
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12703
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12436

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 1. okt 2015, 07:42

^ Tark :blush2: Det var ikke den optimale omgang træning, men hellere lidt end ingenting. Jeg satser på fredag og søndag igen.

Jeg tog hjem fra arbejde med idéen om, jeg havde rimeligt styr på i dag; jeg skal bare afslutte tre forløb i to klasser. Da jeg kørte på arbejde, gik det op for mig, jeg har tænkt på HVAD, men da overhovedet ikke har tænkt i HVORDAN. Så jeg var glad for, jeg lige havde 45 minutter nu her. Nu skal dagen bare overstås. Jeg hader torsdag!
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Aquadorable » 1. okt 2015, 08:46

Det var rigtig godt at møde de andre på slankeholdet i går. De virker alle søde, selv om de er noget ældre end mig, og jeg tror, vi får det sjovt de næste 16 uger. Jeg blev vejet og målt - puha, har ikke været på vægten i to år, og jeg har taget 15 kg på siden sidst :whine: Men der er jo ikke noget at gøre ved det, jeg skal bare fortsætte den gode træningsstil og ellers bare få høvlet kiloene af!

De dogmer, vi skal leve efter de næste 14 dage, er:

- grøntsager til ALLE måltider
- spis 5-6 måltider dagligt
- drik 1/3 del af kropsvægten i deciliter
- faste 12 timer i døgnet (fx 19-07)
- forbrænd mindst 2000 kcal/uge

Vi må derudover spise, hvad vi vil - men jeg har tænkt mig allerede at være meget obs på mit madindtag.

Et spørgsmål: Jeg vil rigtig gerne have et pulsur. Men det er jo en jungle! Jeg skal bruge det til fitness, gåture og måske også løb, når jeg er kommet ned i vægt. Hvilke ure har I?
1
K - 12.06.18 :love:
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 1. okt 2015, 10:13

Jeg ville anbefale polars ure - de er kodede, så der ikke går andre ure i dem, og de kan ses på eventuelle maskiner du bruger..Derudover er de ret holdbare og batterieffektive. Så er de nemme at finde rundt i.
Og så kan man få sådan et alment fitnessur til 4-500kr. @Aquadorable

---------------
Nåh ja.. min vægt sagde så + 1,5kg i morges.. hurra :rulle: Behøver jeg fortælle, hvordan mine sygedage er tilbragt???! :rulle: :arig: For helvede..

Tilgengæld har jeg årsdag med kæresten i dag.. og der er præcis et år til vi skal giftes i dag :lun: Og han er så vanvittigt romantisk - han gav mig et bredt læderbælte til når jeg squatter og dødløfter + en madkasse med inddelelige rum :D :lol: Jeg elsker det!! Hahaha vi er simpelthen for nørdede..
4
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Dublin-mudslide » 1. okt 2015, 10:28

Aquadorable skrev:Det var rigtig godt at møde de andre på slankeholdet i går. De virker alle søde, selv om de er noget ældre end mig, og jeg tror, vi får det sjovt de næste 16 uger. Jeg blev vejet og målt - puha, har ikke været på vægten i to år, og jeg har taget 15 kg på siden sidst :whine: Men der er jo ikke noget at gøre ved det, jeg skal bare fortsætte den gode træningsstil og ellers bare få høvlet kiloene af!

De dogmer, vi skal leve efter de næste 14 dage, er:

- grøntsager til ALLE måltider
- spis 5-6 måltider dagligt
- drik 1/3 del af kropsvægten i deciliter
- faste 12 timer i døgnet (fx 19-07)
- forbrænd mindst 2000 kcal/uge

Vi må derudover spise, hvad vi vil - men jeg har tænkt mig allerede at være meget obs på mit madindtag.

Et spørgsmål: Jeg vil rigtig gerne have et pulsur. Men det er jo en jungle! Jeg skal bruge det til fitness, gåture og måske også løb, når jeg er kommet ned i vægt. Hvilke ure har I?


Jeg har et fra Garmin 210 (vist) og det er jeg meget glad for. Jeg bruger det til fitness og løb. Nu bare til løb og gåture :)
http://www.elgiganten.dk/product/mobil- ... -hr-pulsur
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 1. okt 2015, 10:31

Bar' så'n af ren og skær nysgerrighed... Der skal vel laves en Oktober-tråd?
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Dublin-mudslide » 1. okt 2015, 10:32

Øj jeg har cravings lige pt. Har derfor spist både småkager (slet ikke det værd, kæft de var kedelige!) og lidt chips i går. Og i dag craver jeg hvidt brød og har en bolle liggende. Ser henad dagen om jeg kan lade den være. Jeg gider ikke kæmpe alt for meget imod, for ved bare det ikke holder. Tror det er blandt andet fordi jeg ikke har fået nok at spise og derfor er lidt småsulten. Synes altid det er super svært at finde noget lækkert til frokost. Mangler altså noget inspiration til en hurtig men lækker og velsmagende frokost...
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"