Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2015, 06:00

Skumfidusen skrev:
Pixie88 skrev:Må lærere ikke tage fat i elever?


Ikke på den måde jeg gjorde, er jeg ret sikker på. Jeg er ikke pædagog og jeg greb fat i de knægte og brølede af dem. Hvis en lærer efterlader et blåt mærke på et barn tror jeg de står til kammeratlig samtale og det skal ikke undre mig om der er et aftryk af min hånd på deres overarme.


Sådan foregår det nu ikke helt. Hvis man for at beskytte nogen (det kan også sagtens være eleven selv) har brugt fysisk magt, skal man udfylde en fastholdelseserklæring, hvor man gør rede for forløbet, og samtidig bliver forældrene og ledelsen orienteret. I langt de fleste tilfælde sker der ikke mere, og læreren bliver ikke automatisk sat i et dårligt lys. Erklæringen er netop til for, at der ikke skal opstå misforståelser og snak i krogene.

Fysisk afstraffelse er selvfølgelig og heldigvis strengt forbudt.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2015, 06:05

Det har påvirket mig negativt, at Livslinien pga. besparelser ikke længere vil kunne holde åbent om natten.
Med jævne mellemrum dukkede der selvmordstruede mennesker op på Jubii, og selvom der selvfølgelig ingen garanti er for, at de tog imod tilbuddet, synes jeg, at det var en lettelse at kunne henvise dem til professionel hjælp uanset tidspunktet på dagen.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf 2SHY » 1. okt 2015, 06:39

At jeg nu har brugt snart en time på at ringe 4 steder hen for at finde ud ad hvem der har tænkt sig at udbetale de manglende penge for min arbejdsmarkedsydelse for de sidste 3 uger og stadig ikke er blevet klogere
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 1. okt 2015, 07:09

Igenigenigen at blive vækket 0730 efter aftenvagt pga en eller anden mærkelig maskinel støj og piben, som det bare er umuligt at sove fra, fordi de dér pib er så uregelmæssige. Aaaargh! Nu har jeg så fundet ud af, de inter har med min overbo at gøre. Det er selvfølgelig fint - men hvor fanden stammer skidtet så fra? Magter ikke at skulle være helt segnefærdig af træthed igen i dag og ikke at kunne se frem til, hvornår jeg kan sove igennem igen.... Aaargh!
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Flora » 1. okt 2015, 08:13

ManicNinja skrev:Igenigenigen at blive vækket 0730 efter aftenvagt pga en eller anden mærkelig maskinel støj og piben, som det bare er umuligt at sove fra, fordi de dér pib er så uregelmæssige. Aaaargh! Nu har jeg så fundet ud af, de inter har med min overbo at gøre. Det er selvfølgelig fint - men hvor fanden stammer skidtet så fra? Magter ikke at skulle være helt segnefærdig af træthed igen i dag og ikke at kunne se frem til, hvornår jeg kan sove igennem igen.... Aaargh!


Ørepropper?
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 1. okt 2015, 08:19

Min tinnitus skaber sig helt åndssvagt i dag.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf 2SHY » 1. okt 2015, 10:08

At jeg nu også er den heldige indehaver af feber og har måttet skifte tøj efter en ultra kort tur på apoteket hvor jeg endda tog bilen derned :syg:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Ado » 1. okt 2015, 11:07

Hele i aftes og i nat. Ew!

Vi bestilte mad i aftes. Fra en 50's diner. Det var forrygende og velsmagende. Og så gik der et kvarters tid efter vi havde spist...ewewew! Jeg blev så hundesyg. Børnene gjorde ikke, så jeg gætter på, at det var min manglende galdeblære, der ikke kunne håndtere fedtindholdet i maden. Eller BBQ'en.
Har i hvert fald været hundesyg. Svedte så meget, at sveden rendte af mig. Tæt på at besvime. Kæmpe mavesmerter. Og et ophold på over to timer på toilettet.

Og nu er jeg bare træt. Kæft, hvor kan man lære det.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1727
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Dime » 1. okt 2015, 11:11

Massive tømmermænd... eller måske mere følgerne af dem, såsom den frygtelige mangel på cola, den flossede moral etc...
0
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pussikat82 » 1. okt 2015, 11:54

At kæresten snart mister sit job. Vi fik nyheden i går. Et job, han har haft i over 18 år :(
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 1. okt 2015, 13:13

Pussikat82 skrev:At kæresten snart mister sit job. Vi fik nyheden i går. Et job, han har haft i over 18 år :(


Ej hvor er det træls, tanker til jer :ae: håber han hurtigt finder et nyt godt job!

---

At jeg stadig ikke kan løbe ordentligt pga smerter i mavemusklerne/ribben eller hvad fanden det nu er. Så skrid dog væk, altså.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pussikat82 » 1. okt 2015, 13:16

Pandesteg skrev:
Pussikat82 skrev:At kæresten snart mister sit job. Vi fik nyheden i går. Et job, han har haft i over 18 år :(


Ej hvor er det træls, tanker til jer :ae: håber han hurtigt finder et nyt godt job!

---

At jeg stadig ikke kan løbe ordentligt pga smerter i mavemusklerne/ribben eller hvad fanden det nu er. Så skrid dog væk, altså.


Tak. Jeg håber det også.
God bedring med smerterne :ae:
1
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daine » 1. okt 2015, 13:26

At jeg ikke kan få fred til at være syg. Har mavepine og mavekramper, men måtte ind på arbejde til et møde med kommunen og butikkens ejer vedr gågaderenoveringsprojektet, der skal starte op til januar.
Og kunne så se min kollega nærmest er ved at drukne i nye varer, så min frilørdag er lige inddraget, jeg kan ikke være andet bekendt (og lettelsen i hendes ansigt, da jeg dels sagde jeg nok skulle komme ind og hjælpe + fik fat i en ungarbejder til hjælp i eftermiddag, er det hele værd)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 1. okt 2015, 14:04

Flora skrev:
ManicNinja skrev:Igenigenigen at blive vækket 0730 efter aftenvagt pga en eller anden mærkelig maskinel støj og piben, som det bare er umuligt at sove fra, fordi de dér pib er så uregelmæssige. Aaaargh! Nu har jeg så fundet ud af, de inter har med min overbo at gøre. Det er selvfølgelig fint - men hvor fanden stammer skidtet så fra? Magter ikke at skulle være helt segnefærdig af træthed igen i dag og ikke at kunne se frem til, hvornår jeg kan sove igennem igen.... Aaargh!


Ørepropper?


Så hører jeg ikke vækkeuret...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Sophaya » 2. okt 2015, 17:18

At hende jeg skulle på en afbudsrejse med i januar har aflyst..
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Generelt"