Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55901
Kontakt:

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Ado » 17. sep 2016, 23:07

Hans identitet bliver delt lystigt overalt på Facebook.
1
Donna Martin Graduates!
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Oveditlevsen » 17. sep 2016, 23:19

Ja, han er syg og fuldstændig vanvittig..
Hævn er en naturlig og forståelig følelse i sådan et tilfælde, men vi lever (heldigvis) i et retssamfund som ikke er så sygt og vanvittigt som ham, det er så vigtigt at det pointeres når følelserne er ved at løbe af med en.
7
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf zembra1986 » 17. sep 2016, 23:26

Føj for satan, når jeg læser om sådan en sag kan jeg godt mærke mit blodtryk stige til i en voldsom grad meget hurtigt og min indre svinehund vil bare at han får samme tur.

Han skulle spærres inde resten af livet og så håber jeg hvis der fndes et helvede at de holder det RIGTIG varmt til ham! :sur: :puke:
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf zembra1986 » 17. sep 2016, 23:35

fisken80 skrev:Lad mig lige starte med at slå fast at jeg ikke har ondt af manden. Men jeg synes godt nok retorikken er meget hård. Ja han har gjort noget frygteligt, og det skal han straffes for. Men jeg håber ved gud også at han får noget hjælp for han er næppe psykisk i balance for så gør man ikke den slags.

Jeg må indrømme, at jeg er glad for, at vi har et velfungerende retssystem, hvor vi straffer ikke hævner. Og jeg bliver sgu trist over at læse om folks hævngerrighed.


Retorikken hård??!! :stoned: Har du egentlig læst hvad han har gjort!!

Jeg går generelt ikke ind for et "øje for et øje" samfund men i så grovt et tilfælde som dette ønsker jeg kun at han skal spærres inde så han ikke er en trussel for andre, Hjælp? Det kan jeg ærlig talt ikke unde sådan et usselt stykke parodi af et menneske....der skal bruges mindst muligt penge på ham som overhovedet muligt efter min mening. Jeg er også overbevist om at enhver hjælp ville være spildt på sådan et monster, er man i stand til at udføre en så fuldstændig grotesk handling, så bliver man sgu aldrig et normalfungerende menneske....det er min overbevisning.
Senest rettet af zembra1986 17. sep 2016, 23:45, rettet i alt 2 gange.
1
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Mumifar » 17. sep 2016, 23:39

Man kan undre sig over, hvorfor en almindelig dansk dreng på 23 år gør sig selv til morder? Et så ualmindeligt hidsigt temperament har utvivlsomt vist sig tidligere, og det er faktisk mærkeligt at vi har den slags typer gående frit omkring. En helt almindelig dreng er han nok ikke så.
1
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Mumifar » 18. sep 2016, 00:13

Dikus skrev:
Mumifar skrev:Man kan undre sig over, hvorfor en almindelig dansk dreng på 23 år gør sig selv til morder? Et så ualmindeligt hidsigt temperament har utvivlsomt vist sig tidligere, og det er faktisk mærkeligt at vi har den slags typer gående frit omkring. En helt almindelig dreng er han nok ikke så.


Det er svært at forestille sig, det er første gang, han gør den slags.


Han har jo nok et ekstremt voldsomt temperament som tidligere har givet ham selv og andre problemer.
Uden at vide ret meget om det, så burde drengen da have været i behandling.
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Zombie » 18. sep 2016, 00:33

Dikus skrev:
Ado skrev:
Dikus skrev:
Ado skrev:
Dikus skrev:Men de forsøgte dog genoplivning over længere tid. Så det har jo ikke engang været tydeligt for fagfolk, at hun ikke kunne overleve.

Nej, hendes smadrede hoved og krop forhindrede heldigvis ikke, at de forsøgte alt de kunne.


Men hvis det ikke har værettydeligt for fagfolk, hvorfor skulle det så være det for voldsmanden?

Fordi hun IKKE havde hverken puls eller vejrtrækning, da han skred fra hende. Fordi han ikke er læge. Fordi hun sikkert har skreget i starten og til sidst bare ligget stille på gulvet, mens han har sparket og slået hende. Jeg kan blive ved.


Men igen. Sådan noget er der desværre en del, der oplever og heldigvis også en del, der overlever. Det gør det jo ikke til drab.


Nej. Læser du hvad Ado skriver om hendes skader? Det overlever man altså ikke, hvordan kan du tro det?

De forsøger st genopliver hende, fordi det er deres job og fordi de ikke MÅ erklære hende død, det må kun en læge efter en særlig procedure.
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 18. sep 2016, 00:43

Ado skrev:Fordi hun IKKE havde hverken puls eller vejrtrækning, da han skred fra hende. Fordi hun sikkert har skreget i starten og til sidst bare ligget stille på gulvet, mens han har sparket og slået hende. Jeg kan blive ved.


Nu digter du bare. De ting der er der kun én person som kan udtale sig om og som ved det. Den person er ikke dig.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Zombie » 18. sep 2016, 00:57

Jeg tænker at vold med døden til følge er noget a la man smækker en fyr én, han rammer fortovet uheldigt og dør.

Ikke at man går amok i en blodrus, som de fleste kan regne ud potentielt er dødelig. Altså, hendes ansigt var jo stort set udslettet og der var blod op ad væggene. Ups?

Jeg tænker enten uagtsomt manddrab eller drab. Eller sindssyge i gerningsøjeblikket dvs. forvaring.

Men vold med døden til følge? Latterligt.
8
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 18. sep 2016, 00:59

icelady skrev:Drab må vel være, når man har besluttet sig for det, før man påbegynder ugerningen.


Næ, det betyder bare at det er manddrab. Ved uagtsomt manddrab er det jo ikke noget man har besluttet sig for på noget tidspunkt i forløbet.

Sagen kan ende med tre mulige udfald:

1) Manddrab, § 237. Strafferamme fra 5 år og op til livstid. Kræver at anklageren kan bevise forsæt.
2) Uagtsomt manddrab, § 241. Strafferamme op til 8 år. Kræver ikke at der er forsæt.
3) Vold med døden til følge, § 246. Strafferamme op til 10 år. Kræver at anklageren kan bevise forsæt.

Manden tilstår nr. 3. Anklageren mener åbenbart nr. 1.


Mandens forsvarer Annette Petersen er tilfreds med, at han er varetægtsfængslet på særlig bestyrket mistanke om vold med døden til følge og ikke manddrab. Min klient er utroligt berørt og har bedt mig sige, at han ikke havde til hensigt at slå hende ihjel, og han har bedt mig appellere til pressen om at lade familien være i fred. Det betyder rigtig meget for ham, siger hun.

Anklager Julie Hincheli Hejlesen havde begæret manden varetægtsfængslet på en sigtelse for manddrab og ikke kun for vold med døden til følge, men hun tager dommerens afgørelse til efterretning.


http://www.tv2fyn.dk/artikel/23-aarig-f ... sten-ihjel
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 18. sep 2016, 01:02

Zombie skrev:Jeg tænker at vold med døden til følge er noget a la man smækker en fyr én, han rammer fortovet uheldigt og dør.

Ikke at man går amok i en blodrus, som de fleste kan regne ud potentielt er dødelig. Altså, hendes ansigt var jo stort set udslettet og der var blod op ad væggene. Ups?

Jeg tænker enten uagtsomt manddrab eller drab. Eller sindssyge i gerningsøjeblikket dvs. forvaring.

Men vold med døden til følge? Latterligt.


Vold med døden til følge er trods alt en realistisk mulighed. Det er sindssyge i gerningsøjeblikket eller forvaring ikke.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Kisser
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2717

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Kisser » 18. sep 2016, 04:05

Advocatus-Diaboli skrev:
Akehurst2 skrev:
HerErJeg skrev:
icelady skrev:Hvad mener du han forsøger at dysse ned? :gruble:

Han vil jo ikke vedkende sig drab, men nøjes med vold med døden til følge. I min optik er den knapt så 'slem', men jeg har svært ved at se hvilken forskel det skal gøre?
Derfor kan han jo sagtens blive dømt for drab, men det er ikke det han håber på.


Hvis han ikke hat haft forsæt til drab, så kan han ikke dømmes for drab.


Jo, det kan man godt, for netop drab (§ 241) er en af de forbrydelser som der er hjemmel til at straffe for ved uagtsomhed. Vold med døden til følge (§ 246) kræver derimod forsæt, og har i øvrigt en maksimal strafferamme på 10 års fængsel mod manddrabets strafferamme på livsvarigt fængsel (8 år hvis det er uagtsomt). Så eftersom vold med døden til følge er sværere at bevise og højst giver 10 år, så kan jeg godt forstå han forsøger at påstå vold med døden til følge.


Hvad afgør så om det er drab eller vold med døden til følge?
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Sangius » 18. sep 2016, 05:10

Manddrab kræver ikke nødvendigvis fortsæt. Hvis den handling du laver tydeligvis kan munde ud i at en dør,
kan du dømmes for manddrab. Præcis som de der betonklods-kastende idioter står til en dom for manddrab hvis de findes. De har ikke nødvendigvis haft til hensigt at dræbe, men det kan bedømmes at de vidste risikoen var der, men at de bare affandt sig med den. Så får man manddrab.
Vold som dette burde være manddrab.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
HerErJeg
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5044

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf HerErJeg » 18. sep 2016, 05:38

Over for familien vil det også være en ren hån, hvis han får Max. 10 år, og så begynder forløbet med prøveløsladelse efter 6-7 år.
En mand som ham, det vil være som en alkoholiker eller ludoman. De kan godt kalde sig for 100% afvænnede, men aldrig for raske eller helbredte. Under rette sammenfald af omstændigheder, så kan det hele starte om igen. Er det virkelig værd at risikere flere liv på?
0
HerErJeg
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5044

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf HerErJeg » 18. sep 2016, 05:58

Nu når det handler om jalousi, så kom jeg til at tænke på brandmordersken Elisabeth Væver. En hel familie dræbt og indebrændt, alligevel er hun fri som fuglen i dag, og er blevet gift med en barnemorder som hun bor sammen med i dag.
Verden er et absurd sted.
Set i det lys, så skal vi nok ikke forvente evig fangenskab.
http://www.bt.dk/krimi/doedslaegen-slap-med-14-aar
0

Tilbage til "Livets forhold"