Debattens mødregruppe

primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 19. sep 2016, 10:01

Det ER jo også en kæmpe omvæltning - uanset hvor nem en baby man så får. Det synes jeg er vigtigt at tænke på :kys:

Hvor fedt med smil minionine :love: Her er det mest i søvne det sker - til gengæld er det også ret tit :-D

Sikke en basse hun er :blush2: Min baby var jo en bette én, så det betyder nok lidt mere tid med en baby der føles lillebitte. Min datter var i hvert fald i str 50/56 længe og hun var 3050 g ved fødslen. Min dreng var 2840 g. Vi skal til 5 ugers undersøgelse på torsdag. Sidst han blev vejet sagde vægten 3250 g. Er spændt på hvor meget den er steget.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 19. sep 2016, 10:08

Sangius - jeg håber virkelig du kan lade være med at dunke dig selv oveni hovedet og føle dig forkert. Det ER pissehårdt og jeg vil vove at påstå, at det er endnu hårdere når forløbet bliver alt andet end det man havde regnet med. Jeg har prøvet det to gange nu, det skal ikke være 'normalt' for mig. Og begge gange har det slået benene væk under mig.

Jeg synes fandme du kæmper noget af en kamp med det amning. Det er SÅ hårdt. Jeg krydser fingre for at det kører lige om lidt. Jeg hadede suttebrikkerne, så jeg kan godt forstå du gerne vil af med dem.

Du gør det skidegodt! :kys:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 19. sep 2016, 11:56

Øv. Freya har kun taget 14 gram på på de to dage der er gået siden vi kom hjem fra indlæggelsen. Sundhedsplejersken virkede ret ligegyldig omkring det. Sagde at hun jo så fin ud og spiser godt. Men jeg tør ingen chancer tage, så jeg ringede til barselsklinikken for en second opinion. De vil have os ind til kontrolvejning i morgen. Håber virkelig ikke det bliver en genindlæggelse :/
Forstår ikke hun tog så meget på derinde og herhjemme så tager hun dårligt nok på? Jeg ammer hende jo mindst hver 3. time...
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 19. sep 2016, 12:15

Øv Snowdrop. Jeg håber hun har taget mere på til kontrolvejningen.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 19. sep 2016, 13:40

Snowdrop skrev:Øv. Freya har kun taget 14 gram på på de to dage der er gået siden vi kom hjem fra indlæggelsen. Sundhedsplejersken virkede ret ligegyldig omkring det. Sagde at hun jo så fin ud og spiser godt. Men jeg tør ingen chancer tage, så jeg ringede til barselsklinikken for en second opinion. De vil have os ind til kontrolvejning i morgen. Håber virkelig ikke det bliver en genindlæggelse :/
Forstår ikke hun tog så meget på derinde og herhjemme så tager hun dårligt nok på? Jeg ammer hende jo mindst hver 3. time...


Fint at du får en anden vejning. Men det kan altså betyde en del hvilken vægt der bliver vejet på og om barnet lige har spist/tisset/haft afføring. Specielt når det kun er to dage siden sidste vejning. Bare så du ikke går i panik.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 19. sep 2016, 13:45

Sangius skrev:Jeg synes det er dødhårdt at være mor. Hun er så klille, og jeg er konstant bange for, at hun ikke får nok mad. Jeg får ca 1-2 timers søvn ad gangen, og amningen er sindssyg svær. Uden suttebrikker ville jeg slet ikke kunne amme - og vi kæmper for at kunne slippe dem, men det er bare vildt svært.
Størstedelen af tiden føler jeg mig magtesløs og uduelig, og får dårlig samvittighed over alt - lige fra at hun kom for tidligt, til at amningen er så svær at etablere.

Hun er et fantastisk lille væsen, men jeg kan mærke jeg virkelig skal vænne mig til dette. Sundhedsplejeskeren har meldt sig syg, hun skulle ellers ha' været kommet i dag. Jeg føler at den ro jeg har brug for først kan komme, når hun er blevet lidt større. Bare det at købe bleer til hende er forbundet med besvær, da de ikke sælges nogen vegne. I og med sundhedsplejeskeren har meldt afbud på ubestemt tid, føler jeg mig lidt overladt til mig selv.

Jeg har altid haft et kæmpe ønske om at amme - nu forstår jeg virkelig godt, at nogen giver op. Men vi holder ved endnu, vil så gerne at det lykkes.

I og med hun er præmatur, og i den første uge slet ikke kunne spise selv, så er vi vist ok på vej. Sådan som det hele er foregået er bare slet ikke, som jeg havde regnet med.

Jeg ved ikke om jeg har det værre end alle andre mødre, eller om andre bare ikke snakker så meget om det. Men der er ikke meget glansbillede over min barsel ind til videre. Jeg glæder mig til at få lidt svar op om hun tager på, og til at hun er stor nok til at passe bleer til normale babyer... :genert:

Jeg vil så også afslutte med at sige, at hun er dejlig. Jeg savner hende når hun sover. :blush2:


Ud over at suttebrikkerne er trælse (i know!) er der så en grund til at smide dem lige nu? Det er som regel nemmere at komme af med dem når barnet er lidt større og stærkere. Tænker bare at i har nok at kæmpe med lige nu, så måske du skulle slutte fred med brikkerne en uge eller to mere?

Det er i øvrigt benhårdt at få et barn, ligegyldigt hvor nemt og skønt barnet er. Og helt sikkert hårdere med en præmatur. Du gør det helt sikkert så godt, og alt g bliver altså nemmere snart!
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 19. sep 2016, 13:51

Jeg læser også med, får bare ikke lige skrevet. Vores lille pige er 3 uger nu. Hun trives, amningen er kommet op at køre efter en del bøvl med dårlig sutteteknik, sår, ammebrikker, brystbetændelse osv. Men nu gør det ikke ondt og hun tager flot på.
Der er en del andet bøvl i vores tilværelse der stjæler energi og overskud desværre. Men babyen har det godt;)
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 19. sep 2016, 14:01

Velkommen til de nye! :kys:

Jeg må nok indrømme at jeg også synes det er hårdt lige nu :( L har de sidste par dage sovet rigtig dårligt og har været skidt. I dag har han gylpet al sin mad op og virker helt ved siden af sig selv. Fortsætter det må vi til lægen med ham.
Jeg kan mærke jeg frygter han bliver indlagt igen :( Åh det er bare ikke sjovt altså.
Han er en dejlig dreng og jeg nyder ham,jeg holder ekstra meget øje med ham så det tager altså ens kræfter og søvnen..
Sorry for brok!

Nå men på den positive side så var vi til min brors fødselsdag i lørdags,og det klarede han så flot. Sov næsten hele aftenen ellers lå han bare og kiggede. Det er sjovt hvordan folk bliver skrukke når de ser en lille baby :-D Han fik en del opmærksomhed! :lun:
Senest rettet af Lisen82 19. sep 2016, 16:54, rettet i alt 1 gang.
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 19. sep 2016, 14:11

Minionine: Dejligt med smil! :lun: og sikke en fin vægt!

DP: Dejligt det gik godt med mødregruppen! Fik du bagt brød? Jeg overvejer hvad jeg skal server for dem når de kommer :) Og om jeg har overskud til at bage..

Jeg skulle egentlig i mødregruppe på onsdag, men det aflyst fordi ingen kan. Så i stedet for er det næste onsdag,og så har jeg sagt at det er ok vi er her. Så det skal nok blive spændende!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 19. sep 2016, 14:19

Sangius, lige et indspark ang anmebrikker, det er fint hvis man kan komme af med den, men kan man ikke så er det også fint. Jeg er helt sikker på det var med til at dræbe min min amning jeg konstant kæmpede med de skide suttebrikker, fordi alle sagde jeg skulle af med dem. Tid endte amningen med hylende, svedende mor og barn. Det var simpelthen ikke det værd. Har flere gange fortrudt jeg ikke bare sluttede fred med dem.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 19. sep 2016, 14:46

Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:Øv. Freya har kun taget 14 gram på på de to dage der er gået siden vi kom hjem fra indlæggelsen. Sundhedsplejersken virkede ret ligegyldig omkring det. Sagde at hun jo så fin ud og spiser godt. Men jeg tør ingen chancer tage, så jeg ringede til barselsklinikken for en second opinion. De vil have os ind til kontrolvejning i morgen. Håber virkelig ikke det bliver en genindlæggelse :/
Forstår ikke hun tog så meget på derinde og herhjemme så tager hun dårligt nok på? Jeg ammer hende jo mindst hver 3. time...


Fint at du får en anden vejning. Men det kan altså betyde en del hvilken vægt der bliver vejet på og om barnet lige har spist/tisset/haft afføring. Specielt når det kun er to dage siden sidste vejning. Bare så du ikke går i panik.


Tak :) Men desværre er to vægte nærmest rørende enige. Både sundhedsplejerskens og vores egen (eller lånte) babyvægt lå kun 10 gram fra hinanden. Så med mindre at sygehusets vægte tæller helt ved siden af så er der vist ikke noget galt med tallene.

Men jeg ammer hende på livet løs idag. Hun både skider og gylper, men har selv villet til brystet konstant idag. Sådan gjorde hun også i går eftermiddags. Så det undrer mig egentlig at vægten ikke er fået noget mere op!

Må indrømme det gør mig ked af det. Også fordi hun ind i mellem bliver så skide frustreret ved brystet at hun hyler højlydt og fægter med armene. Håber det bliver bedre!

Bruger suttebrik i nødstilfælde så hun ikke skriger sig træt.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 19. sep 2016, 14:54

Sundhedsplejersken ringede i formiddag og spurgte om hun måtte komme forbi i dag i stedet for torsdag. Det var der jo ikke noget i vejen for. "Fint jeg kommer kl 13" der var kl 11.15 :panik: :shock: Jeg var SÅ flov over at lukke hende ind i vores byggerod. Men det kan jo ikke være anderledes lige nu og jeg ville jo gerne have at hun kom. BabyM vejer nu 6350gram og er 60 cm lang, vi skulle arbejde lidt mere med at ligge på maven og så måtte vi gerne begynde at "trække" ham op i armene når han lå på ryggen så vi fik dem aktiveret. Alt i alt var hun super godt tilfreds med ham og vi fik stor ros for han fine hovede form. Det tror da fanden når han ligger på maven på mig 90% af tiden. Vi snakkede også om at jeg skulle tage en beslutning om at han skulle lærer at sove mere selv og så holde ved det. Altså ikke at han skulle skrige sig i søvn men lærer at skelne mellem hvad der er sur jeg vil ikke sove selv skæld ud og hvad der er mor jeg har brug for dog gråd. Det gav god mening i mit hovede.
Hun lavede også efterfødselsreaktions screening. Og hun var ikke overrasket over at jeg lå lige på kanten til at skulle holdes øje med. Det var vidst de færreste kolik mødre som ikke gjorde det ud fra hendes erfaring, så vi aftalte at jeg ringede hvis der blev der mindste. BabyM kiggede hende dybt i øjnene og stak hende så et stort smil, mor var STOLT :love2:
2
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 19. sep 2016, 15:02

Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:Øv. Freya har kun taget 14 gram på på de to dage der er gået siden vi kom hjem fra indlæggelsen. Sundhedsplejersken virkede ret ligegyldig omkring det. Sagde at hun jo så fin ud og spiser godt. Men jeg tør ingen chancer tage, så jeg ringede til barselsklinikken for en second opinion. De vil have os ind til kontrolvejning i morgen. Håber virkelig ikke det bliver en genindlæggelse :/
Forstår ikke hun tog så meget på derinde og herhjemme så tager hun dårligt nok på? Jeg ammer hende jo mindst hver 3. time...


Fint at du får en anden vejning. Men det kan altså betyde en del hvilken vægt der bliver vejet på og om barnet lige har spist/tisset/haft afføring. Specielt når det kun er to dage siden sidste vejning. Bare så du ikke går i panik.


Tak :) Men desværre er to vægte nærmest rørende enige. Både sundhedsplejerskens og vores egen (eller lånte) babyvægt lå kun 10 gram fra hinanden. Så med mindre at sygehusets vægte tæller helt ved siden af så er der vist ikke noget galt med tallene.

Men jeg ammer hende på livet løs idag. Hun både skider og gylper, men har selv villet til brystet konstant idag. Sådan gjorde hun også i går eftermiddags. Så det undrer mig egentlig at vægten ikke er fået noget mere op!

Må indrømme det gør mig ked af det. Også fordi hun ind i mellem bliver så skide frustreret ved brystet at hun hyler højlydt og fægter med armene. Håber det bliver bedre!

Bruger suttebrik i nødstilfælde så hun ikke skriger sig træt.


Jeg kan huske med min søn at sygehusets vægt var markant fra sundhedsplejerskens. Og med min datter har vi set at en amning eller lidt tis før vejning kan betyde 100 g fra eller til.

Hvor gammel er hun? Din mælk er vel ikke faldet helt til endnu? I starten går det gerne lidt op og ned med mælkemængde.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 19. sep 2016, 15:15

Og velkommen til, til de nye mødre og babyer :blomst: :wave:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 19. sep 2016, 16:18

Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:Øv. Freya har kun taget 14 gram på på de to dage der er gået siden vi kom hjem fra indlæggelsen. Sundhedsplejersken virkede ret ligegyldig omkring det. Sagde at hun jo så fin ud og spiser godt. Men jeg tør ingen chancer tage, så jeg ringede til barselsklinikken for en second opinion. De vil have os ind til kontrolvejning i morgen. Håber virkelig ikke det bliver en genindlæggelse :/
Forstår ikke hun tog så meget på derinde og herhjemme så tager hun dårligt nok på? Jeg ammer hende jo mindst hver 3. time...


Fint at du får en anden vejning. Men det kan altså betyde en del hvilken vægt der bliver vejet på og om barnet lige har spist/tisset/haft afføring. Specielt når det kun er to dage siden sidste vejning. Bare så du ikke går i panik.


Tak :) Men desværre er to vægte nærmest rørende enige. Både sundhedsplejerskens og vores egen (eller lånte) babyvægt lå kun 10 gram fra hinanden. Så med mindre at sygehusets vægte tæller helt ved siden af så er der vist ikke noget galt med tallene.

Men jeg ammer hende på livet løs idag. Hun både skider og gylper, men har selv villet til brystet konstant idag. Sådan gjorde hun også i går eftermiddags. Så det undrer mig egentlig at vægten ikke er fået noget mere op!

Må indrømme det gør mig ked af det. Også fordi hun ind i mellem bliver så skide frustreret ved brystet at hun hyler højlydt og fægter med armene. Håber det bliver bedre!

Bruger suttebrik i nødstilfælde så hun ikke skriger sig træt.


Jeg kan huske med min søn at sygehusets vægt var markant fra sundhedsplejerskens. Og med min datter har vi set at en amning eller lidt tis før vejning kan betyde 100 g fra eller til.

Hvor gammel er hun? Din mælk er vel ikke faldet helt til endnu? I starten går det gerne lidt op og ned med mælkemængde.


6 dage idag. Og mælken flyder i stride strømme! Skal ikke begå den fejl at være uden bh om morgenen i hvert fald :lol:

Men godt at høre at sygehusets vægte godt kan tage fejl! Det trøster lidt. Håber så at vægten i morgen viser et højere tal end vores gør, så ved vi jo det.

Vejning er i øvrigt foretaget efter skiftning og et par timer efter amning hver gang.
0

Tilbage til "Forældre"