Elcykel-erfaringer

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Elcykel-erfaringer

Indlægaf Tibbler » 14. maj 2016, 17:49

Jeg vil have mig en ny elcykel.

Har tidligere haft en Mustang fra Kvickly. Den holdt i 2 år, og blev købt på tilbud.

Jeg kan se, at de cykler Kvickly har nu , er en nyere udgave. Men det er jo stadig en billig elcykel, og de kloge siger, at kvaliteten jo så er derefter. Hvilket min tidligere cykel er et godt bevis på.

Jeg bliver bare så nærrig, og vil jo gerne give mindst muligt - og få mest muligt for pengene :D

Har du nogle anbefalinger, når det kommer til elcykler?
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Elcykel-erfaringer

Indlægaf JoyNips » 14. maj 2016, 20:36

Lad være med at købe en billig. Og køber du en billig, så køb ikke en gennem et dealsite!
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Elcykel-erfaringer

Indlægaf Lilleluftballon » 15. maj 2016, 10:37

Har kun erfaring med en relativt dyr cykel, batavus. Jeg er glad for den, selvom der faktisk også har været en del problemer. Men den transporterer mig 20-40 km hver dag, og nu hvor jeg er temmeligt gravid er den guld værd!

Min erfaring er at købe hos en cykelhandler, ikke online. Det er et mere kompliceret køb end en almindelig cykel, og det har virkeligt været fedt at kunne trille derned og få service når noget ikke er ok med cyklen.
0
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Elcykel-erfaringer

Indlægaf Nomnom » 14. sep 2016, 18:22

Hej Tibbler

Ved det er en ældre tråd, men jeg hiver den frem igen nu. Har du fået købt en ny elcykel? Hvilken ? :)
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Elcykel-erfaringer

Indlægaf Tibbler » 14. sep 2016, 18:54

Nomnom skrev:Hej Tibbler

Ved det er en ældre tråd, men jeg hiver den frem igen nu. Har du fået købt en ny elcykel? Hvilken ? :)



Ja, jeg kunne ikke få mig selv til at bruge så mange penge på en cykel; så det blev en Kvickly-cykel igen. Den er ganske fin til prisen - Jeg kommer op ad bakken som jeg har brug for.

Der er ingen tivivl om, at jeg ville få mere power, hvis jeg havde valgt en dyrere cykel - Jeg bliver i hvertfald overhalet af de andre elcykler :D
0
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Elcykel-erfaringer

Indlægaf Nomnom » 14. sep 2016, 19:20

Tak for svar!

Jeg ender nok også med en Kvickly-model :D Var bare så nysgerrig på hvad du havde fundet frem til da jeg selv står i junglen af el-cykler nu.

Jeg var i FRI-cykler og prøvede en cykel til næsten 22000 kr. Den var intet mindre end fantastisk - og ærlig talt møghamrende flot. Sælgeren var også god, for havde jeg ikke haft min kæreste med havde jeg taget et lån og købt den på afbetaling.. Jeg var blæst væk :D

Nu hvor der er gået lidt tid og fornuften heldigvis har sat ind er jeg kommet frem til at jeg nok starter ud med en lidt billigere model. Så en i biltema i dag, som kunne være en mulighed, men vil se nærmere på dem i Kvickly også :)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Elcykel-erfaringer

Indlægaf Delfin » 14. sep 2016, 19:26

Hvad gør du med service på den fra Kvickly?
Jeg har for nylig hørt fra en i s-toget, at nogle cykelsmede er begyndt at sige nej til at reparere el-cykler fra supermarkeder, fordi de har rigeligt arbejde i deres egne. Jeg ved ikke, om det har noget på sig, eller det kun var damens cykelsmed.
0
14 11 14
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Elcykel-erfaringer

Indlægaf Tibbler » 14. sep 2016, 20:02

Delfin skrev:Hvad gør du med service på den fra Kvickly?
Jeg har for nylig hørt fra en i s-toget, at nogle cykelsmede er begyndt at sige nej til at reparere el-cykler fra supermarkeder, fordi de har rigeligt arbejde i deres egne. Jeg ved ikke, om det har noget på sig, eller det kun var damens cykelsmed.


Det har jeg ikke lige forholdt mig til. Kontakter coop, hvis jeg skal have cyklen tjekket; og så må de henvise mig til en cykelsmed.
1
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Elcykel-erfaringer

Indlægaf Nomnom » 15. sep 2016, 18:08

Falstria skrev:
Nomnom skrev:Tak for svar!

Jeg ender nok også med en Kvickly-model :D Var bare så nysgerrig på hvad du havde fundet frem til da jeg selv står i junglen af el-cykler nu.

Jeg var i FRI-cykler og prøvede en cykel til næsten 22000 kr. Den var intet mindre end fantastisk - og ærlig talt møghamrende flot. Sælgeren var også god, for havde jeg ikke haft min kæreste med havde jeg taget et lån og købt den på afbetaling.. Jeg var blæst væk :D

Nu hvor der er gået lidt tid og fornuften heldigvis har sat ind er jeg kommet frem til at jeg nok starter ud med en lidt billigere model. Så en i biltema i dag, som kunne være en mulighed, men vil se nærmere på dem i Kvickly også :)


22.000 for en cykel :wacko:


Præcis - fuldstændig vandvittigt! Men lækker var den nu :genert:
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Elcykel-erfaringer

Indlægaf vibbsen » 19. sep 2016, 12:28

Falstria skrev:
Nomnom skrev:Præcis - fuldstændig vandvittigt! Men lækker var den nu :genert:


Hvordan får man nogen til at forsikre sådan noget skidt imod tyveri osv.?


Den er forsikret på din ganske almindelig indbo forsikring. Men faktisk så fortalte cykelhandleren at der bliver stjålet færre el-cykler end der bliver stjålet f.eks. Avenue cykler eller Christiania Cykler. Det skyldes at el-cyklen er fuldstændig værdiløs uden sit batteri. Og man kan ikke bare tage batteriet af og lade det op. Man skal have en nøgle. Ellers ødelægger man det. Man kan heller ikke bare gå ind og købe et batteri uden at der bliver stillet en masse spørgsmål og registeret en masse i fabrikantens system.....Kort sagt : Alt for meget bøvl til at en cykeltyv med respekt for sig selv gider rode med det...Så hvis man ellers bare tager sit batteri med sig, så er man faktisk ret sikker på at ens cykel stadig er der når man kommer tilbage.....
Han havde kun hørt om en kunde der havde fået stjålet sin...Og vedkommende havde ladet den stå udenfor Brugsen med nøglen i låsen.... :stoned: :stoned:

Jeg har en Batavus Allegro som jeg fik sidste år. Vi gav omkring 18.000 (fordi min mand er en værre købmand og vi betalte kontant). Og jeg er bare så glad for den.

Personligt ville jeg aldrig købe en supermarkeds el-cykel....Det er en stor investering at købe en elcykel. Og den kræver altså lidt ekstra vedligeholdelse og service. For 600 kroner kan man købe en "livstidsservice aftale" hos cykelhandleren. Du kan købe lige præcis ingenting i den retning hos Kvickly.....Og så er der også den der med hvis der går noget galt når der er gået mere end de 6 måneder som er den garanti man har ret til jvf. Købeloven. Så skal man lige pludselig selv til at bevise at fejlen var der fra starten af....Og kan man nu også det ????

For godt 1 måned siden gik min bagagebærer i stykker. Den består af 2 rør som går ind i hinanden. Og den skrue som holder de 2 dele sammen havde løsnet sig lidt. Det betød at bagagebærer pludselig lagde sig baglæns ned...Med min datter i cykelstol på....Heldigvis kørte vi meget langsomt. Heldigvis har jeg købt "bedst i test" barnestolen fra Yepp. Og heldigvis havde hun cykelhjelm på. Så ingen af os kom til skade. Vi blev forskrækkede som bare pokker. Nok mest mig. For jeg kunne ligesom se hvor galt det kunne være gået hvis uheldet var sket på vej ned at Valby bakke med 30 km i timen....Cyklen derimod....Den havde det sgu skidt...Alt el var flået fra hinanden og ledningerne hang og dinglede.
Det kostede mig ikke en krone at få den repareret. Tvært om. Så var de simpelthen så kede af det. Og spurgte flere gange til om min datter var OK. Jeg fik alt el skiftet ud. Jeg fik en ny Yepp cykelstol, med en anden slags beslag og endnu en undskyldning.....På trods af at cyklen er 1 1/2 år gammel og jeg faktisk ikke har haft den til service og efterspænding....

Havde det været en supermarked cykel så havde jeg antagelig fået en spand og hoppe i...

Men det er rasende mange penge....Jeg kunne havde fået en OK scooter for det samme.....Men jeg vil hellere have Elzy :love: :love: :love: :love: Det er altså og mere cool at køre på elcykel end det er at køre på scooter :-D :-D :-D :-D :-D
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Elcykel-erfaringer

Indlægaf vibbsen » 19. sep 2016, 12:30

Nomnom skrev:
Falstria skrev:
Nomnom skrev:Tak for svar!

Jeg ender nok også med en Kvickly-model :D Var bare så nysgerrig på hvad du havde fundet frem til da jeg selv står i junglen af el-cykler nu.

Jeg var i FRI-cykler og prøvede en cykel til næsten 22000 kr. Den var intet mindre end fantastisk - og ærlig talt møghamrende flot. Sælgeren var også god, for havde jeg ikke haft min kæreste med havde jeg taget et lån og købt den på afbetaling.. Jeg var blæst væk :D

Nu hvor der er gået lidt tid og fornuften heldigvis har sat ind er jeg kommet frem til at jeg nok starter ud med en lidt billigere model. Så en i biltema i dag, som kunne være en mulighed, men vil se nærmere på dem i Kvickly også :)


22.000 for en cykel :wacko:


Præcis - fuldstændig vandvittigt! Men lækker var den nu :genert:


Jeg endt med den dyre model fra FRI-Cykler......Og den er simpelthen en drøm....Selvom den var hysterisk dyr....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Elcykel-erfaringer

Indlægaf Akehurst2 » 19. sep 2016, 13:32

Delfin skrev:Hvad gør du med service på den fra Kvickly?
Jeg har for nylig hørt fra en i s-toget, at nogle cykelsmede er begyndt at sige nej til at reparere el-cykler fra supermarkeder, fordi de har rigeligt arbejde i deres egne. Jeg ved ikke, om det har noget på sig, eller det kun var damens cykelsmed.


Der er mange cykelsmede, der ikke gider reparere almindelige supermarkedscykler, så det kan også sagtens gøre sig gældende for elcykler, tænker jeg.
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Elcykel-erfaringer

Indlægaf vibbsen » 19. sep 2016, 15:04

Falstria skrev:
vibbsen skrev:
Falstria skrev:
Hvordan får man nogen til at forsikre sådan noget skidt imod tyveri osv.?


Den er forsikret på din ganske almindelig indbo forsikring. Men faktisk så fortalte cykelhandleren at der bliver stjålet færre el-cykler end der bliver stjålet f.eks. Avenue cykler eller Christiania Cykler. Det skyldes at el-cyklen er fuldstændig værdiløs uden sit batteri. Og man kan ikke bare tage batteriet af og lade det op. Man skal have en nøgle. Ellers ødelægger man det. Man kan heller ikke bare gå ind og købe et batteri uden at der bliver stillet en masse spørgsmål og registeret en masse i fabrikantens system.....Kort sagt : Alt for meget bøvl til at en cykeltyv med respekt for sig selv gider rode med det...Så hvis man ellers bare tager sit batteri med sig, så er man faktisk ret sikker på at ens cykel stadig er der når man kommer tilbage.....
Han havde kun hørt om en kunde der havde fået stjålet sin...Og vedkommende havde ladet den stå udenfor Brugsen med nøglen i låsen.... :stoned: :stoned:

Jeg har en Batavus Allegro som jeg fik sidste år. Vi gav omkring 18.000 (fordi min mand er en værre købmand og vi betalte kontant). Og jeg er bare så glad for den.

Personligt ville jeg aldrig købe en supermarkeds el-cykel....Det er en stor investering at købe en elcykel. Og den kræver altså lidt ekstra vedligeholdelse og service. For 600 kroner kan man købe en "livstidsservice aftale" hos cykelhandleren. Du kan købe lige præcis ingenting i den retning hos Kvickly.....Og så er der også den der med hvis der går noget galt når der er gået mere end de 6 måneder som er den garanti man har ret til jvf. Købeloven. Så skal man lige pludselig selv til at bevise at fejlen var der fra starten af....Og kan man nu også det ????

For godt 1 måned siden gik min bagagebærer i stykker. Den består af 2 rør som går ind i hinanden. Og den skrue som holder de 2 dele sammen havde løsnet sig lidt. Det betød at bagagebærer pludselig lagde sig baglæns ned...Med min datter i cykelstol på....Heldigvis kørte vi meget langsomt. Heldigvis har jeg købt "bedst i test" barnestolen fra Yepp. Og heldigvis havde hun cykelhjelm på. Så ingen af os kom til skade. Vi blev forskrækkede som bare pokker. Nok mest mig. For jeg kunne ligesom se hvor galt det kunne være gået hvis uheldet var sket på vej ned at Valby bakke med 30 km i timen....Cyklen derimod....Den havde det sgu skidt...Alt el var flået fra hinanden og ledningerne hang og dinglede.
Det kostede mig ikke en krone at få den repareret. Tvært om. Så var de simpelthen så kede af det. Og spurgte flere gange til om min datter var OK. Jeg fik alt el skiftet ud. Jeg fik en ny Yepp cykelstol, med en anden slags beslag og endnu en undskyldning.....På trods af at cyklen er 1 1/2 år gammel og jeg faktisk ikke har haft den til service og efterspænding....

Havde det været en supermarked cykel så havde jeg antagelig fået en spand og hoppe i...

Men det er rasende mange penge....Jeg kunne havde fået en OK scooter for det samme.....Men jeg vil hellere have Elzy :love: :love: :love: :love: Det er altså og mere cool at køre på elcykel end det er at køre på scooter :-D :-D :-D :-D :-D


Og man sparer jo ansvarsforsikringen så længe det stadig kan gå for at være en cykel og brændstoffet er billigere :)

Indboforsikringen dækker normalt ikke en scooter og jeg kunne let forestille mig at der er en beløbsgrænse for cykler, jeg har hørt at de skulle ligge i området 15-20.000 kr. og så er elcyklen til 22.000 kr. jo ikke dækket, ihvertfald ikke fuldt ud.


Det er ikke noget problem at få hævet summen på sin indboforsikring således at den passer med ens cykels værdi. (Nogen steder f.eks. alka dækkes cykler med op til 40000 pr. stk. som standarddækning) Hvis man f.eks. har en superduper letvægts karbon racercykel som man bruger til at fremvise sit super stramme spandex outfit i weekenden, så koster den ofte noget mere end en elcykel :-D :-D :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"