Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oddinary » 19. sep 2016, 14:33

Hvad gør I med produkter, der ikke er for gamle, men som I ikke kan bruge af den ene eller anden grund?
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf girl_beat » 19. sep 2016, 14:55

Oddinary skrev:Hvad gør I med produkter, der ikke er for gamle, men som I ikke kan bruge af den ene eller anden grund?

Spørger som regel veninder eller familiemedlemmer, om de er interessede i at overtage produktet - alternativt samler jeg sammen, så der er 3-5 stk., og tilbyder i en gruppe for udsatte på FB. Der er folk lykkelige over at modtage lidt selvforkælelse, selvom der er taget lidt af produkterne i forvejen :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oddinary » 19. sep 2016, 15:21

girl_beat skrev:
Oddinary skrev:Hvad gør I med produkter, der ikke er for gamle, men som I ikke kan bruge af den ene eller anden grund?

Spørger som regel veninder eller familiemedlemmer, om de er interessede i at overtage produktet - alternativt samler jeg sammen, så der er 3-5 stk., og tilbyder i en gruppe for udsatte på FB. Der er folk lykkelige over at modtage lidt selvforkælelse, selvom der er taget lidt af produkterne i forvejen :)


Hvad er det for en gruppe? :) Jeg giver også væk til min mor eller veninder, hvis jeg ved, de ville kunne lide det, men nogle ting ved jeg, de ikke vil bruge, så det ved jeg ikke hvad jeg skal gøre af. :D
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf girl_beat » 19. sep 2016, 16:34

Oddinary skrev:
girl_beat skrev:
Oddinary skrev:Hvad gør I med produkter, der ikke er for gamle, men som I ikke kan bruge af den ene eller anden grund?

Spørger som regel veninder eller familiemedlemmer, om de er interessede i at overtage produktet - alternativt samler jeg sammen, så der er 3-5 stk., og tilbyder i en gruppe for udsatte på FB. Der er folk lykkelige over at modtage lidt selvforkælelse, selvom der er taget lidt af produkterne i forvejen :)


Hvad er det for en gruppe? :) Jeg giver også væk til min mor eller veninder, hvis jeg ved, de ville kunne lide det, men nogle ting ved jeg, de ikke vil bruge, så det ved jeg ikke hvad jeg skal gøre af. :D

Jeg er medlem af Foreningen: Hjælp udsatte i Danmark, men der er en del grupper, hvor folk samler ind til hjemløse/krisecentre/whatever :) Jeg prøver at huske mig selv på, at ting sagtens kan have god værdi for andre, selvom man ikke selv kan bruge det :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 23. sep 2016, 11:00

Jailbird skrev:Og et andet spørgsmål (lidt i forlængelse af ovenstående) - kan produkter som bruges i hele ansigtet få et bestemt sted til at slå ud? Fordi det er kun min hage/omkring munden som er slemt angrebet af hvide knopper og bumser, kan det være reaktion på et produkt selvom resten af ansigtet har det fint?


Jeg reagerer som regel kun omkring hagen/munden, hvis der er et produkt jeg ikke kan tåle. Så det er helt klart muligt. Så får jeg nemlig de der små hvide knopper - closed comedones - og det et en pest at slippe af med igen!! Kan godt bruge et produkt som jeg tænker fungerer rigtigt fint, men så går der måske to mdr., og så begynder jeg at få flere knopper. Derfor er jeg virkelig nødt til at introducere alt langsomt og bruge det over længere tid før jeg ved, om det er et godt eller skidt produkt for mig.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 25. sep 2016, 09:10

Der var på et tidspunkt en, som efterspurgte en god primer til fedtet hud. Tror det var Sunshine.
Jeg læste en anmeldelse af Diors primer og fik en lille prøve. Sjældent har jeg været så imponeret :D jeg lagde makeup igår ved 11 tiden, var ude i solen, cyklede, svedte og så er min hud generelt hurtig til at fedte i t-zonen. Da jeg tjekkede min hud ved 18 tiden, var der ikke det mindste spor af skinnende hud, og alt sad, som da jeg gik ud af døren om formiddagen.
Den er lidt dyr, men det er helt sikkert mit næste køb.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 25. sep 2016, 15:12

Vira skrev:Et alternativ til Revelon colorstay? Mindes at en fra L'oreal skulle være virkelig god, tror det er true match. Nogen der har efaringer med den?


Synes slet ikke de er sammenlignelige.. True match holder væsentlig dårligere på min hud, end Colorstay gør - og det er uanset primer og påføringsmetode.. Colorstay synes jeg også har en mere mat finish, hvor true match har en mere satin finish.

Er der en grund til, at du leder efter et alternativ? Og skal de være samme prisklasse?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 25. sep 2016, 15:27

Vira skrev:
twinkle skrev:
Vira skrev:Et alternativ til Revelon colorstay? Mindes at en fra L'oreal skulle være virkelig god, tror det er true match. Nogen der har efaringer med den?


Synes slet ikke de er sammenlignelige.. True match holder væsentlig dårligere på min hud, end Colorstay gør - og det er uanset primer og påføringsmetode.. Colorstay synes jeg også har en mere mat finish, hvor true match har en mere satin finish.

Er der en grund til, at du leder efter et alternativ? Og skal de være samme prisklasse?

Det skal være samme prisklasse ja. Jeg har bestilt de andre på ebay, men har været lidt uheldig at de er gået i stykker, da de jo kommer i glasemballage, så tænkte jeg ville prøve noget andet :gisp:


Sidst jeg købte true match var den også i glasflaske (kan det ikke sige, om det har ændret sig)
Ellers ville jeg foreslå Estee Lauder double wear light, men den er væsentligt dyrere.. Missha perfect cover bb cream kan du måske kigge på, men den er mere fugtgivende og knapt så mat som Colorstay.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 25. sep 2016, 15:29

Eller måske den relativt nye L'oreal 24h matte foundation? Den er nem at få fat på hos bl.a. feelunique - og de har endda 15% rabat lige nu :)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 25. sep 2016, 16:44

Jeg skal giftes til næste år, og har planer om at sørge for egen brudemakeup.
Jeg mangler at finde ud af hvad den bedste foundation/primer løsning er. Nu så jeg at diors primer blev anbefalet, men er lost på foundation. Dækningen skal gerne være godt dækkende, uden at se masket ud, og så skal den sidde fast, så jeg ikke ender med at plette rundt. Og skal vel egentligt også finde mig en god setting powder.

Jeg har lidt tendens til fedtet pande, men er tør rundt om næsten, og så har jeg tendens til at rødme helt vildt, især når jeg bliver rørt. Så jeg har brug for noget der kan dække. Har 1000-1200 kr til hele arsenalet der skal til.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf girl_beat » 25. sep 2016, 17:06

Filipai skrev:Jeg skal giftes til næste år, og har planer om at sørge for egen brudemakeup.
Jeg mangler at finde ud af hvad den bedste foundation/primer løsning er. Nu så jeg at diors primer blev anbefalet, men er lost på foundation. Dækningen skal gerne være godt dækkende, uden at se masket ud, og så skal den sidde fast, så jeg ikke ender med at plette rundt. Og skal vel egentligt også finde mig en god setting powder.

Jeg har lidt tendens til fedtet pande, men er tør rundt om næsten, og så har jeg tendens til at rødme helt vildt, især når jeg bliver rørt. Så jeg har brug for noget der kan dække. Har 1000-1200 kr til hele arsenalet der skal til.

Jeg har aldrig brugt foundation, så endte med at gå i Magasin og få vejledning før mit eget bryllup her i sommers. Jeg fik rigtig god service og prøvemake-up hos Clarins, så der endte jeg med at købe produkterne en uges tid senere. Kan kun anbefale at prøve dig frem og evt. få lagt produktet om formiddagen - så kan du fornemme, om den forbliver pæn resten af dagen :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 25. sep 2016, 17:35

Nogen der ved, om matas stadig giver rabat, hvis man downloader deres app?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 25. sep 2016, 18:24

girl_beat skrev:Jeg har aldrig brugt foundation, så endte med at gå i Magasin og få vejledning før mit eget bryllup her i sommers. Jeg fik rigtig god service og prøvemake-up hos Clarins, så der endte jeg med at købe produkterne en uges tid senere. Kan kun anbefale at prøve dig frem og evt. få lagt produktet om formiddagen - så kan du fornemme, om den forbliver pæn resten af dagen :)



Lismaens skrev:
Jeg brugte en god fugtmaske aftenen inden, sov med en god creme, under makeuppen brugte jeg Askepot ampuller, så Estée Lauders Double Wear der blev arbejdet godt ind i huden, lidt rispudder over og så alm. matterende pudder til sidst. Det holdte så godt som hele dagen, på trods af 40 graders varme. Øjenområdet blev selvfølgelig lige rettet til i løbet af dagen da mascaraen begyndte at løbe, men ellers var det så fint. Jeg brugte UD's primer til øjenområdet så øjenskygge og eyeliner sad der hele dagen.

Edit: Jeg mener faktisk at jeg brugte rispudderen under foundation, kun i t-zonen.


Lyder som at jeg må på et par udflugter i magasin, kan være jeg kan få nogle prøver med hjem også.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 25. sep 2016, 18:59

Lismaens skrev:De har 20% på alt i beautyafdelingen på tirsdag. :D


Jeg fik godt mailen lige da jeg googlede prisen på foundationen :D
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 25. sep 2016, 19:02

Lismaens skrev:
Filipai skrev:
girl_beat skrev:Jeg har aldrig brugt foundation, så endte med at gå i Magasin og få vejledning før mit eget bryllup her i sommers. Jeg fik rigtig god service og prøvemake-up hos Clarins, så der endte jeg med at købe produkterne en uges tid senere. Kan kun anbefale at prøve dig frem og evt. få lagt produktet om formiddagen - så kan du fornemme, om den forbliver pæn resten af dagen :)



Lismaens skrev:
Jeg brugte en god fugtmaske aftenen inden, sov med en god creme, under makeuppen brugte jeg Askepot ampuller, så Estée Lauders Double Wear der blev arbejdet godt ind i huden, lidt rispudder over og så alm. matterende pudder til sidst. Det holdte så godt som hele dagen, på trods af 40 graders varme. Øjenområdet blev selvfølgelig lige rettet til i løbet af dagen da mascaraen begyndte at løbe, men ellers var det så fint. Jeg brugte UD's primer til øjenområdet så øjenskygge og eyeliner sad der hele dagen.

Edit: Jeg mener faktisk at jeg brugte rispudderen under foundation, kun i t-zonen.


Lyder som at jeg må på et par udflugter i magasin, kan være jeg kan få nogle prøver med hjem også.


De har 20% på alt i beautyafdelingen på tirsdag. :D


Ved du, om de også har det online?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Skønhed"