Debattens mødregruppe

Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 19. sep 2016, 17:56

Snowdrop, da min datter var 7 dage havde hun ikke taget et gram på. Nu er hun 3 uger og er 400 g over fødselsvægten, 600 g mere end for 2 uger siden. Der skal selvfølgelig reagerer hvis hun ikke trives, men hvis du har en god fornemmelse ville jeg altså slå koldt vand i blodet og amme videre- derhjemme! Men det er bare min holdning, jeg synes at det vigtigste for en god amning er ro og ingen stress hos mor eller barn.
Men jeg krydser alligevel fingre for en god vejning imorgen. Og for jeres amning generelt:)
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 19. sep 2016, 18:01

Lilleluftballon skrev:Snowdrop, da min datter var 7 dage havde hun ikke taget et gram på. Nu er hun 3 uger og er 400 g over fødselsvægten, 600 g mere end for 2 uger siden. Der skal selvfølgelig reagerer hvis hun ikke trives, men hvis du har en god fornemmelse ville jeg altså slå koldt vand i blodet og amme videre- derhjemme! Men det er bare min holdning, jeg synes at det vigtigste for en god amning er ro og ingen stress hos mor eller barn.
Men jeg krydser alligevel fingre for en god vejning imorgen. Og for jeres amning generelt:)


Altså hun har jo tabt sig en del fra sin fødselsvægt. Men nu må vi se i morgen.
Tusind tak for dit input, det hjælper meget på humøret :kys:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 19. sep 2016, 19:00

Dejligt med så meget liv i tråden :banan:.

Det lyder hårdt med jer, der kæmper med amningen :ae:. En af mine gode veninder brugte suttebrikker til begge hendes børn i al den tid, hvor hun ammede. Det fungerede bare bedst for hende.

I dag gik det op for mig, at min definition af en god dag, er en dag, hvor M sover lange lure uden hjælp. Eftersom det nærmest ikke er sket de sidste 4-5 uger, er det ikke så mærkeligt, at mit humør har været for nedadgående. Hver dag har jo føltes som en fiasko.

Så nu vil jeg forsøge at have et andet fokus. Jeg ved dog ikke helt, hvad det skal være endnu.
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 19. sep 2016, 19:01

Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:Snowdrop, da min datter var 7 dage havde hun ikke taget et gram på. Nu er hun 3 uger og er 400 g over fødselsvægten, 600 g mere end for 2 uger siden. Der skal selvfølgelig reagerer hvis hun ikke trives, men hvis du har en god fornemmelse ville jeg altså slå koldt vand i blodet og amme videre- derhjemme! Men det er bare min holdning, jeg synes at det vigtigste for en god amning er ro og ingen stress hos mor eller barn.
Men jeg krydser alligevel fingre for en god vejning imorgen. Og for jeres amning generelt:)


Altså hun har jo tabt sig en del fra sin fødselsvægt. Men nu må vi se i morgen.
Tusind tak for dit input, det hjælper meget på humøret :kys:


Vil også lige give mit input med hvis det er ok :)
L tabte sig en del da vi var indlagt,og tog først på efter en uges tid ca. De første dage lå han på samme vægt eller lige lidt over. Da han begyndte at tage flasken i stedet for sonde gik det hurtigere men de vurderede at han så fin ud og virkede til at have det bedre. Men de første dage var det også lidt han tog på. Men kan sagtens forstå du kontakter dem også. Det er altid godt med deres mening omkring det også.
Nu er han 1 mdr nu og har taget samlet 800 gram på siden fødslen og indlæggelsen.

Håber også det går godt i morgen! :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. sep 2016, 19:40

Hvor er det skønt med så meget aktivitet. Altså det er selvfølgelig ikke fordi jeg er glad for, at det er hårdt for jer - men alligevel rigtig godt med så meget åbenhed om det. :kys:

Vi har også haft besøg af sundhedsplejerske i dag, der synes Knud virker meget opmærksom og god til at fokusere. Han vejer 6 kg og er 62,5 cm.

I nat kan man vist godt sige, at han sov igennem - han sov fra 23 til 6. :8:
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. sep 2016, 19:46

Sorenspige skrev:Dejligt med så meget liv i tråden :banan:.

Det lyder hårdt med jer, der kæmper med amningen :ae:. En af mine gode veninder brugte suttebrikker til begge hendes børn i al den tid, hvor hun ammede. Det fungerede bare bedst for hende.

I dag gik det op for mig, at min definition af en god dag, er en dag, hvor M sover lange lure uden hjælp. Eftersom det nærmest ikke er sket de sidste 4-5 uger, er det ikke så mærkeligt, at mit humør har været for nedadgåendei. Hver dag har jo føltes som en fiasko.

Så nu vil jeg forsøge at have et andet fokus. Jeg ved dog ikke helt, hvad det skal være endnu.


Jeg har haft det lidt på samme måde. Har brugt rigtig meget energi på at være stresset, bekymret og frustreret over, at han ikke vil sove selv om dagen.

Har fået en del mere overskud efter jeg er begyndt at øve mig på at acceptere, at det bare er sådan det er (og håbe på det ikke varer for evigt). :kryds:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 20. sep 2016, 05:45

Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:Snowdrop, da min datter var 7 dage havde hun ikke taget et gram på. Nu er hun 3 uger og er 400 g over fødselsvægten, 600 g mere end for 2 uger siden. Der skal selvfølgelig reagerer hvis hun ikke trives, men hvis du har en god fornemmelse ville jeg altså slå koldt vand i blodet og amme videre- derhjemme! Men det er bare min holdning, jeg synes at det vigtigste for en god amning er ro og ingen stress hos mor eller barn.
Men jeg krydser alligevel fingre for en god vejning imorgen. Og for jeres amning generelt:)


Altså hun har jo tabt sig en del fra sin fødselsvægt. Men nu må vi se i morgen.
Tusind tak for dit input, det hjælper meget på humøret :kys:


Ja, vores lille D havde også tabt sig fra 3500 til 3300. Det vejede hun stadig på dag 7. På dag 14 vejede hun pludseligt 3600 og på dag 21 3900. Så det kan altså gå stærkt, selvom der ikke sker så meget den første uge.

Mht din mælk: der er forskel på om mælken er løbet til eller faldet til. De fleste vil opleve at den første tid er en vekslen mellem for meget mælk og for lidt mælk. Begge dele er skidt for vægtstigning, har man for meget mælk spiser barnet sig mæt i det tynde mælk. Efter et par uger skulle du gerne opleve at mælkemængde mere præcist passer til dit barn.

Og godt at humøret er lidt højere. Du skal virkeligt tro på dig selv mht amningen, det skal nok gå! Det lyder som om i er så godt på vej, det ville være så ærgerligt at en enkelt vejning slår dig ud af kurs. Den første tid med amme etablering er bare benhård for de fleste.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 20. sep 2016, 07:50

DP, vildt og fedt, at han sov så længe :banan:.

Jeg kan nu heller ikke klage, for M sov fra ca. 21.15-2.30 og derefter til kl. 6.30. Så jeg var kun oppe en gang.

Hun vågner dog lidt op, når hun får mad, og så ligger hun og larmer 1/2-1 time (ikke gråd, men lyde og roden rundt). Jeg håber ikke, at hun begynder at tro, at hun skal være vågen.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 20. sep 2016, 08:26

Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:Snowdrop, da min datter var 7 dage havde hun ikke taget et gram på. Nu er hun 3 uger og er 400 g over fødselsvægten, 600 g mere end for 2 uger siden. Der skal selvfølgelig reagerer hvis hun ikke trives, men hvis du har en god fornemmelse ville jeg altså slå koldt vand i blodet og amme videre- derhjemme! Men det er bare min holdning, jeg synes at det vigtigste for en god amning er ro og ingen stress hos mor eller barn.
Men jeg krydser alligevel fingre for en god vejning imorgen. Og for jeres amning generelt:)


Altså hun har jo tabt sig en del fra sin fødselsvægt. Men nu må vi se i morgen.
Tusind tak for dit input, det hjælper meget på humøret :kys:


Ja, vores lille D havde også tabt sig fra 3500 til 3300. Det vejede hun stadig på dag 7. På dag 14 vejede hun pludseligt 3600 og på dag 21 3900. Så det kan altså gå stærkt, selvom der ikke sker så meget den første uge.

Mht din mælk: der er forskel på om mælken er løbet til eller faldet til. De fleste vil opleve at den første tid er en vekslen mellem for meget mælk og for lidt mælk. Begge dele er skidt for vægtstigning, har man for meget mælk spiser barnet sig mæt i det tynde mælk. Efter et par uger skulle du gerne opleve at mælkemængde mere præcist passer til dit barn.

Og godt at humøret er lidt højere. Du skal virkeligt tro på dig selv mht amningen, det skal nok gå! Det lyder som om i er så godt på vej, det ville være så ærgerligt at en enkelt vejning slår dig ud af kurs. Den første tid med amme etablering er bare benhård for de fleste.


Dagens vejning på egen vægt siger minus 10 gram. Så gruer sq lidt for den kontrolvejning senere. Hun æder ellers hele tiden og det lader til hun får tømt brystet, for har lige prøvet med håndpumpe ved det bryst hun lige har spist ved og der kom virkelig ikke meget. Hun virker mæt. Vil I hvert fald ikke have den anden side. Hun havde også masser af lortebleer igår så jeg fatter virkelig hat...
Prøver at tro på mig selv for det skal lykkes med det amning, men det duer jo altså ikke hvis hun bare taber sig igen.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. sep 2016, 08:41

Hvor meget tøj giver i ungerne på nu? Både kort og langærmet body? Jeg er så i tvivl om hvor meget han skal have på.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. sep 2016, 08:42

Krydser fingre for at vejningen går godt Snowdrop.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 20. sep 2016, 08:44

Hvor er det træls snowdrop. Jeg kan godt forstå i undrer jer meget når hun spiser så meget.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 20. sep 2016, 08:45

Nuttede-Nuser skrev:Hvor meget tøj giver i ungerne på nu? Både kort og langærmet body? Jeg er så i tvivl om hvor meget han skal have på.


Indtil videre kun langærmet :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 20. sep 2016, 08:53

Nuttede-Nuser skrev:Hvor meget tøj giver i ungerne på nu? Både kort og langærmet body? Jeg er så i tvivl om hvor meget han skal have på.


Vi er kun på et lag tøj, det er han rigeligt varm i endnu.

Men det varer nok ikke så længe, inden jeg begynder at give en undertrøjebody på under dragten, hvis temperaturen fortsætter med at falde.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 20. sep 2016, 09:39

Snowdrop, jeg håber næsten, at der er noget galt med jeres vægt, så det viser sig, at hun tager fint på. Det andet lyder mystisk og hårdt.

M har langærmet body på i disse dage, men her er også stadig op mod 20 grader, så to lag er for varmt endnu.
0

Tilbage til "Forældre"