Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 19. sep 2016, 20:12

Jeg er Københavner, og ja jeg synes det er langt fra København til Odense - men jeg synes altså også der er langt fra Odense til København..
0
...
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 19. sep 2016, 22:25

Rosa Espinosa skrev:
Juki skrev:
Rosa Espinosa skrev:Jeg synes ikke serie Friends er særlig sjov eller mindeværdig. Den eneste person fra serien som jeg bryder mig om er Ross.

Billede

:D

Det er så røvsygt, men ikke lige så meget som Kongen af Queens :tie:


Nej, fy for :puke: Men det må man heldigvis gerne sige. Ingen kan lide den serie :D


Jo, mig :D

Jeg elsker den :klap:
3
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 19. sep 2016, 23:17

Rosa Espinosa skrev:
Juki skrev:
Rosa Espinosa skrev:Jeg synes ikke serie Friends er særlig sjov eller mindeværdig. Den eneste person fra serien som jeg bryder mig om er Ross.

Billede

:D

Det er så røvsygt, men ikke lige så meget som Kongen af Queens :tie:


Nej, fy for :puke: Men det må man heldigvis gerne sige. Ingen kan lide den serie :D

Jeg kan lide begge serier :slem:
3
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 19. sep 2016, 23:36

TheAuthor skrev:
Hold da op. Jeg tror det er første gang du nogensinde har skrevet noget, jeg er bare nogenlunde enig i! Tjekker sgu lige kalenderen, om der er to torsdage i denne uge. :fløjt: :lol2:


Det er godt at se at fornuften endelig trænger igennem til dig.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 20. sep 2016, 04:11

Allmost_Famous skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Jeg er træt af at høre om københavneres forkælede indstilling, når det kommer til afstande - sådan helt generelt. Hvor langt man vil gå til et stoppested. Hvor langt der må være til en butik eller daginstitution. Hvor langt det er "rimeligt" at pendle mellem bolig og studie/job. Hvor langt væk der er til "udkantsdanmark" - på trods af at København selv er noget af det yderste af Danmark. :rulle:

Ja tak!

Der er virkelig mange Københavnere, der mener, at der søreme er lang til f.eks. Odense - og derfor må det jo være nemmere hvis folk tager til København :stoned:
Og så klassikeren: når folk f.eks. spørger "kan I anbefale en god frisør?" Eller lignende, uden at angive et bynavn, så går de ud fra, at folk ved, de snakker om noget i København.

København er geografiens og demografiens svar på Kongens Nye Klæder...


Det er sjovt, jeg oplever det stik modsatte. Det kan tælles på en hånd, hvor mange gange jyderne hver især har taget turen over til mig i de lidt over 30 år, jeg har boet på Sjælland, mens jeg har taget turen så mange gange, at jeg ikke har tal på det.
5
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Æble » 20. sep 2016, 04:52

Fru Sunshine skrev:
Æble skrev:Jeg synes at den "krig" der er mellem Københavnere og provinsen altid startes af provinsen og lugter mistænkelig meget af mindreværd. Provinsen har så travlt med hvor forfærdeligt Kbh og københavnere er og hvor glade de er for at bo i Nørre Svinningbøv. Fint, men så lad os andre være glade for København uden det behøver være krig. Man bor vel i de fleste tilfælde der hvor man helst vil bo, så den der krig giver ingen mening.

Jeg har altså ikke nogle mindreværdsissues.
Jeg kunne ikke bo i København. Jeg kunne ikke engang bo i Aalborg. Det er for stort for mig.


Jeg mener nok også mere jantelov end jeg mener mindreværdskompleks (ikke møntet specifikt på dig)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 20. sep 2016, 06:21

Ballademager skrev:
LadyFox skrev:Jeg er Københavner, og ja jeg synes det er langt fra København til Odense - men jeg synes altså også der er langt fra Odense til København..


Tror også, det handler lidt om, hvor meget/langt man er vant til at flytte sig ellers. Hele min familie bor i Jylland (min 3,5 timer væk), så for mig er Odense der, hvor vi er lidt under halvvejs :D

Det er nu heller ikke fordi at jeg bare ikke besøger folk de bor i Jylland, på Bornholm eller i Oman for den sags skyld. Jeg kan sagtens flytte mig både lang og kort. Men det er ikke fordi jeg ser Odense, Slagelse eller Nakskov som noget der er nærmest lokalt, eller at jeg ser min farmor i Odense lige så ofte som jeg ser min veninde på Amager.
Jeg kan sagtens besøge min folk i Storkøbenhavn, eller i Roskilde til en hurtig kop kaffe, skal jeg til Fyn, Jylland eller ligene så vil jeg gerne kombinere det med en overnatning.
Havde jeg kørekort og bil ville jeg nok synes Odense kom en smule tættere på.
Fik jeg et job i Odense så ja, så ville jeg flytte til Odense.
0
...
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Vinaia » 20. sep 2016, 07:28

Jeg kan godt lide Friends, Big Bang, Kongen af Queens og er vild med How I Met Your Mother. :genert:
2
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Code71 » 20. sep 2016, 07:47

Delfin skrev:
Allmost_Famous skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Jeg er træt af at høre om københavneres forkælede indstilling, når det kommer til afstande - sådan helt generelt. Hvor langt man vil gå til et stoppested. Hvor langt der må være til en butik eller daginstitution. Hvor langt det er "rimeligt" at pendle mellem bolig og studie/job. Hvor langt væk der er til "udkantsdanmark" - på trods af at København selv er noget af det yderste af Danmark. :rulle:

Ja tak!

Der er virkelig mange Københavnere, der mener, at der søreme er lang til f.eks. Odense - og derfor må det jo være nemmere hvis folk tager til København :stoned:
Og så klassikeren: når folk f.eks. spørger "kan I anbefale en god frisør?" Eller lignende, uden at angive et bynavn, så går de ud fra, at folk ved, de snakker om noget i København.

København er geografiens og demografiens svar på Kongens Nye Klæder...


Det er sjovt, jeg oplever det stik modsatte. Det kan tælles på en hånd, hvor mange gange jyderne hver især har taget turen over til mig i de lidt over 30 år, jeg har boet på Sjælland, mens jeg har taget turen så mange gange, at jeg ikke har tal på det.


Ja den oplevelse har jeg også. Når man inviterer herover, så er det såååååå dyrt og sååååååå langt. Men når der skal hentes bajere i Tyskland, så er der sgu sjovt nok ikke specielt langt :lol:
5
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 20. sep 2016, 08:27

Code71 skrev:
Delfin skrev:
Allmost_Famous skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Jeg er træt af at høre om københavneres forkælede indstilling, når det kommer til afstande - sådan helt generelt. Hvor langt man vil gå til et stoppested. Hvor langt der må være til en butik eller daginstitution. Hvor langt det er "rimeligt" at pendle mellem bolig og studie/job. Hvor langt væk der er til "udkantsdanmark" - på trods af at København selv er noget af det yderste af Danmark. :rulle:

Ja tak!

Der er virkelig mange Københavnere, der mener, at der søreme er lang til f.eks. Odense - og derfor må det jo være nemmere hvis folk tager til København :stoned:
Og så klassikeren: når folk f.eks. spørger "kan I anbefale en god frisør?" Eller lignende, uden at angive et bynavn, så går de ud fra, at folk ved, de snakker om noget i København.

København er geografiens og demografiens svar på Kongens Nye Klæder...


Det er sjovt, jeg oplever det stik modsatte. Det kan tælles på en hånd, hvor mange gange jyderne hver især har taget turen over til mig i de lidt over 30 år, jeg har boet på Sjælland, mens jeg har taget turen så mange gange, at jeg ikke har tal på det.


Ja den oplevelse har jeg også. Når man inviterer herover, så er det såååååå dyrt og sååååååå langt. Men når der skal hentes bajere i Tyskland, så er der sgu sjovt nok ikke specielt langt :lol:


Ha ha... Ja den kender jeg også.
Min onkel fra Korsør kan ikke besøge mig, fordi jeg bor i Kbh. og der er for langt at køre. Men han kan godt tage til Tyskland og handle, selvom afstanden er ca den samme som til Kbh.
Han er sjovt nok også en af dem jeg kender som er værst til den der "omvendte snobberi" - dvs han udbreder sig om hvor slemt det er med Københavneri, hvor han støder på det ved jeg så ikke.

Og det må man sikkert ikke sige, men den der omvendte snobberi er jeg sådan set helst foruden, så det passer mig fint at han "ikke kan" tage den lange tur. Han bruger det som undskyldning for ikke at komme på besøg, og jeg kan invitere ham af høflighed, vel vidende at han ikke dukker op. Win win.

Og jeg oplever også i langt højere at det er dem der brokker sig over Københavneri der har fordomme og taler dårligt om "de andre". Kender ingen akademikere/københavnere der ser ned på eller taler dårligt om de ufaglærte, håndværkere og dem der bor i provinsen, fordi det er det de er / der de bor.
6
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 20. sep 2016, 08:34

Code71 skrev:
Ja den oplevelse har jeg også. Når man inviterer herover, så er det såååååå dyrt og sååååååå langt. Men når der skal hentes bajere i Tyskland, så er der sgu sjovt nok ikke specielt langt :lol:


Det undrer også mig, hvis man tænker på Benzin og tidsforbruget er det hurtigerer og billigere af købe dem når Bilka har tilbud
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 20. sep 2016, 08:43

Æble skrev:
Fru Sunshine skrev:
Æble skrev:Jeg synes at den "krig" der er mellem Københavnere og provinsen altid startes af provinsen og lugter mistænkelig meget af mindreværd. Provinsen har så travlt med hvor forfærdeligt Kbh og københavnere er og hvor glade de er for at bo i Nørre Svinningbøv. Fint, men så lad os andre være glade for København uden det behøver være krig. Man bor vel i de fleste tilfælde der hvor man helst vil bo, så den der krig giver ingen mening.

Jeg har altså ikke nogle mindreværdsissues.
Jeg kunne ikke bo i København. Jeg kunne ikke engang bo i Aalborg. Det er for stort for mig.


Jeg mener nok også mere jantelov end jeg mener mindreværdskompleks (ikke møntet specifikt på dig)

Nåh, på den måde.
Det mener jeg så, går begge veje.

(jeg skulle forresten hilse at sige, at århusianere også har lidt svært ved at forstå, at vi ikke har busser hvert kvarter heroppe. Faktisk er vores bybusser helt holdt op med at køre. De var så som regel også tomme.)
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 20. sep 2016, 10:00

Fru Sunshine skrev:
Æble skrev:
Fru Sunshine skrev:
Æble skrev:Jeg synes at den "krig" der er mellem Københavnere og provinsen altid startes af provinsen og lugter mistænkelig meget af mindreværd. Provinsen har så travlt med hvor forfærdeligt Kbh og københavnere er og hvor glade de er for at bo i Nørre Svinningbøv. Fint, men så lad os andre være glade for København uden det behøver være krig. Man bor vel i de fleste tilfælde der hvor man helst vil bo, så den der krig giver ingen mening.

Jeg har altså ikke nogle mindreværdsissues.
Jeg kunne ikke bo i København. Jeg kunne ikke engang bo i Aalborg. Det er for stort for mig.


Jeg mener nok også mere jantelov end jeg mener mindreværdskompleks (ikke møntet specifikt på dig)

Nåh, på den måde.
Det mener jeg så, går begge veje.

(jeg skulle forresten hilse at sige, at århusianere også har lidt svært ved at forstå, at vi ikke har busser hvert kvarter heroppe. Faktisk er vores bybusser helt holdt op med at køre. De var så som regel også tomme.)


og her er der en hel time mellem busserne søndag morgen :O
(eller lørdag nat, lidt afhængig af hvordan man ser på det)
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lulu-p » 20. sep 2016, 10:21

Æble skrev:
Fru Sunshine skrev:
Æble skrev:Jeg synes at den "krig" der er mellem Københavnere og provinsen altid startes af provinsen og lugter mistænkelig meget af mindreværd. Provinsen har så travlt med hvor forfærdeligt Kbh og københavnere er og hvor glade de er for at bo i Nørre Svinningbøv. Fint, men så lad os andre være glade for København uden det behøver være krig. Man bor vel i de fleste tilfælde der hvor man helst vil bo, så den der krig giver ingen mening.

Jeg har altså ikke nogle mindreværdsissues.
Jeg kunne ikke bo i København. Jeg kunne ikke engang bo i Aalborg. Det er for stort for mig.


Jeg mener nok også mere jantelov end jeg mener mindreværdskompleks (ikke møntet specifikt på dig)


Mit forhold til KBH er hverken præget af mindreværd eller jantelov. Det er præget af en undren over Københavnernes selvtilstrækkelighed.

Min arbejdsplads har et samarbejde med en tilsvarende afdeling i KBH. Fuldstændigt ligeværdigt samarbejde, og selvfølgelig skal man mødes af og til. Men UHA hvor er det svært at få Københavnerne til Aarhus....for der er jo såååååå langt. Til gengældt mener de, at Aarhusianerne bare kan komme til København, for det tager jo ingen tid med Kat-link :lol: :/

Kompromiset har til tide været at mødes i Odense. Men selv det værger Københavnerne sig i mod...for DER ER SÅ LANGT TIL FYN. Og når Aarhusianerne alligevel vil køre helt til Odense...så kan de jo lige så godt køre det sidste stykker til København :lol: :/ .

Og hver gang vi har den diskussion tænker jeg "Hvornår er det, at vi skal fortælle dem, at de faktisk er ø-boere?"
7
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 20. sep 2016, 10:32

Dem der definerer en hel gruppe af mennesker pga. af deres geografiske lokation, (hvad enten det er nordtyskere eller semisvenskere :D ) har et simpelt sind og lægger under for janteloven.
Det eneste vi mangler nu er en fra provinsen der pointerer at København er lille ift. London, Paris eller New York. :rulle:
3

Tilbage til "Generelt"