Fælles tråd - september 2016

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf MyGirl » 20. sep 2016, 08:02

Hov, jeg skal selvfølgelig også gå mine 10.000 skridt gennemsnitligt om dagen. :)
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf Ally » 20. sep 2016, 10:55

Jeg har hevet efterårets første forkølelse til mig - jeg er forkølet, hoster og har ondt i halsen, men har bare slet ikke tiden til at ligge syg :rulle:

Som om det ikke var nok, har jeg lige skældt ud på nogle af mine elever. Det er sjældent, at det sker, men jeg fik lige et mindre meltdown, da de ikke hørte efter og jeg havde fortalt dem flere gange, hvad de skulle lave. Don't mess with Mama Ally! :naughty:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
orchid89
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. maj 2016, 18:39
Kort karma: 4
Likede indlæg: 43

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf orchid89 » 20. sep 2016, 13:57

Hej igen (igen, igen)... Jeg hopper lige med i månedstrådene igen (igen, igen) :genert:

Der skal altså til at ske noget for mit vedkommende! Jeg har været alt, alt for inaktiv de seneste måneder, og min kost har været alt for dårlig. Jeg er så småt begyndt at træne lidt igen. Jeg er så heldig, at der er et lille motionsrum, hvor jeg bor. Det er sådan set ganske fint, men i længden bliver det lidt ensformig, så tidligere i dag var jeg omkring DGI-huset og tilmelde mig fra d. 1. oktober. Jeg har fået et studieabonnoment, hvor både fitness og hold er inkluderet. Dog har jeg aldrig rigtig været den store fan af holdtræning, men nu prøver jeg at give det et forsøg :) DGI-huset virker nemlig som et sted, hvor der er plads til alle. Jeg har allerede tilmeldt mig et par hold i næste måned, hvilket egentlig føles lidt skræmmende :genert: Men vi skal jo alle starte et sted :D Selve fitness-området virker dog lidt lille, men mon ikke det går.

I morges brugte jeg crosstraineren i 40 min. med forskellige intervaller. Shit, jeg fik varmen (jeg er i så dårlig form :lol:)

Denne uge har sat mig disse mål:
- mindst 2 liter vand dagligt
- i seng senest kl. 23
- stå op senest kl. 7 (weekenden inkluderet)

Endvidere skal jeg blive bedre til at lave madpakke. Jeg har ikke mange forelæsninger, men indimellem er det altså nødvendigt, at jeg tager mad med. Mine onsdage bliver meget lange de næste par uger, så her må jeg altså lige tage mig sammen og lave en god madpakke.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf LadyFox » 20. sep 2016, 14:38

orchid89 skrev:Hej igen (igen, igen)... Jeg hopper lige med i månedstrådene igen (igen, igen) :genert:

Der skal altså til at ske noget for mit vedkommende! Jeg har været alt, alt for inaktiv de seneste måneder, og min kost har været alt for dårlig. Jeg er så småt begyndt at træne lidt igen. Jeg er så heldig, at der er et lille motionsrum, hvor jeg bor. Det er sådan set ganske fint, men i længden bliver det lidt ensformig, så tidligere i dag var jeg omkring DGI-huset og tilmelde mig fra d. 1. oktober. Jeg har fået et studieabonnoment, hvor både fitness og hold er inkluderet. Dog har jeg aldrig rigtig været den store fan af holdtræning, men nu prøver jeg at give det et forsøg :) DGI-huset virker nemlig som et sted, hvor der er plads til alle. Jeg har allerede tilmeldt mig et par hold i næste måned, hvilket egentlig føles lidt skræmmende :genert: Men vi skal jo alle starte et sted :D Selve fitness-området virker dog lidt lille, men mon ikke det går.

I morges brugte jeg crosstraineren i 40 min. med forskellige intervaller. Shit, jeg fik varmen (jeg er i så dårlig form :lol:)

Denne uge har sat mig disse mål:
- mindst 2 liter vand dagligt
- i seng senest kl. 23
- stå op senest kl. 7 (weekenden inkluderet)

Endvidere skal jeg blive bedre til at lave madpakke. Jeg har ikke mange forelæsninger, men indimellem er det altså nødvendigt, at jeg tager mad med. Mine onsdage bliver meget lange de næste par uger, så her må jeg altså lige tage mig sammen og lave en god madpakke.


Det er da slet ikke dårligt :D :pompom:
1
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf Animi » 20. sep 2016, 14:49

LadyFox skrev:
orchid89 skrev:Hej igen (igen, igen)... Jeg hopper lige med i månedstrådene igen (igen, igen) :genert:

Der skal altså til at ske noget for mit vedkommende! Jeg har været alt, alt for inaktiv de seneste måneder, og min kost har været alt for dårlig. Jeg er så småt begyndt at træne lidt igen. Jeg er så heldig, at der er et lille motionsrum, hvor jeg bor. Det er sådan set ganske fint, men i længden bliver det lidt ensformig, så tidligere i dag var jeg omkring DGI-huset og tilmelde mig fra d. 1. oktober. Jeg har fået et studieabonnoment, hvor både fitness og hold er inkluderet. Dog har jeg aldrig rigtig været den store fan af holdtræning, men nu prøver jeg at give det et forsøg :) DGI-huset virker nemlig som et sted, hvor der er plads til alle. Jeg har allerede tilmeldt mig et par hold i næste måned, hvilket egentlig føles lidt skræmmende :genert: Men vi skal jo alle starte et sted :D Selve fitness-området virker dog lidt lille, men mon ikke det går.

I morges brugte jeg crosstraineren i 40 min. med forskellige intervaller. Shit, jeg fik varmen (jeg er i så dårlig form :lol:)

Denne uge har sat mig disse mål:
- mindst 2 liter vand dagligt
- i seng senest kl. 23
- stå op senest kl. 7 (weekenden inkluderet)

Endvidere skal jeg blive bedre til at lave madpakke. Jeg har ikke mange forelæsninger, men indimellem er det altså nødvendigt, at jeg tager mad med. Mine onsdage bliver meget lange de næste par uger, så her må jeg altså lige tage mig sammen og lave en god madpakke.


Det er da slet ikke dårligt :D :pompom:


Jeg synes også det er ret godt :genert: :pompom:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf MyGirl » 20. sep 2016, 14:55

Det ser sgi ud til, at jeg skal hjem og have at vide, hvornår vi starter behandling (fertilitets) :panik: (Der ligger et brev derhjemme og venter på mig.)

Så forhåbentlig får jeg nu en konkret dato for mine vægttabsmål :D Det MÅ da give lidt ekstra motivation. Ligger og vipper liiige på BMI-grænsen lige for tiden, så burde have en 3-4 måneders tid til at smide lidt og være på den sikre side.
4
orchid89
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. maj 2016, 18:39
Kort karma: 4
Likede indlæg: 43

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf orchid89 » 20. sep 2016, 17:13

Hvor er I søde :kys:

Jeg er nu også ret glad for, at jeg endelig fik mig meldt ind i DGI-huset. Det er noget, jeg har tænkt på meeeeget længe, og så fik jeg endelig gjort det i dag - og så var det endda lidt impulsivt (jeg ville hellere tage derhen end at læse op til mine forelæsninger i morgen :lol:).

Jeg er lige kommet hjem fra en lille gåtur. Nu skal jeg til at læse lidt igen, og så står den på madpakke til i morgen. Ork, hvor jeg slet ikke gider. Dumme madpakke!!
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf MyGirl » 21. sep 2016, 06:13

MyGirl skrev:Det ser sgi ud til, at jeg skal hjem og have at vide, hvornår vi starter behandling (fertilitets) :panik: (Der ligger et brev derhjemme og venter på mig.)

Så forhåbentlig får jeg nu en konkret dato for mine vægttabsmål :D Det MÅ da give lidt ekstra motivation. Ligger og vipper liiige på BMI-grænsen lige for tiden, så burde have en 3-4 måneders tid til at smide lidt og være på den sikre side.


Det skulle jeg så ikke alligevel :( Skulle hjem til et brev om, at de ikke mener, jeg er blevet vaccineret mod røde hunde. (Det er jeg, og det har jeg gjort opmærksom på, da jeg ringede derind for en måned siden, og det står på sundhed.dk :rulle: ) Det tegner skidegodt det her.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf LadyFox » 21. sep 2016, 06:46

MyGirl skrev:
MyGirl skrev:Det ser sgi ud til, at jeg skal hjem og have at vide, hvornår vi starter behandling (fertilitets) :panik: (Der ligger et brev derhjemme og venter på mig.)

Så forhåbentlig får jeg nu en konkret dato for mine vægttabsmål :D Det MÅ da give lidt ekstra motivation. Ligger og vipper liiige på BMI-grænsen lige for tiden, så burde have en 3-4 måneders tid til at smide lidt og være på den sikre side.


Det skulle jeg så ikke alligevel :( Skulle hjem til et brev om, at de ikke mener, jeg er blevet vaccineret mod røde hunde. (Det er jeg, og det har jeg gjort opmærksom på, da jeg ringede derind for en måned siden, og det står på sundhed.dk :rulle: ) Det tegner skidegodt det her.

Øv, sikker en skuffelse. :( Det rigtige brev kommer sikkert snart. :ae:
0
...
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf MyGirl » 22. sep 2016, 08:36

Tak I to :kys: Har snakket med klinikken, og det har heldigvis ingen betydning for ventetider, og vores forløb fortsætter helt som planlagt :)

Oooooog.. Så fatter jeg HAT af min krop! Havde en perfect week for 3 uger siden - 7 dage under 1500 kcal. Vægttab: o,o!
Ugen efter - kærestens 40 års - en lørdag og en søndag med inferno af øl og mad. Vægttab: 0,8 kg.
Denne uge - 4 dage i Grækenland, 3 dages druk og buffetmad (om end ok sund) 3 gange om dagen + det løse: Vægttab: 1,1 kg. :O

Meeeeen :banan: Jeg klager ikke! Har tabt 4,3 kg. på 5 uger nu, hvilket for mig er meget acceptabelt. Mit BMI-mål (i relation til behandling) er nået, så nu gælder det bare om at fortsætte. :banan:
4
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf Ally » 25. sep 2016, 17:06

Der er kun 5 uger til min fødselsdag og selv om der ikke nødvendigvis kan ske voldsomme ændringer på så kort tid, er jeg alligevel motiveret for at se, hvor meget, der rent faktisk kan ske, hvis jeg lige strammer balderne. Uden at være fanatisk, altså. Her til morgen tog jeg billeder iført undertøj og det gør jeg igen om 5 uger. I morgen tidlig vejer jeg mig og det vil jeg ligeledes også gøre om 5 uger.

Som sagt skal "projektet" være uden fanatisme; jeg er på ingen måde typen, der lever af (og ej heller kommer til at leve af) klidkiks og bladselleri, men derfor skader det ikke, at jeg er opmærksom på ikke at fylde maven med sukker og junk. Jeg vil spise fornuftigt, drikke vand, træne og sætte pris på alt det gode, jeg gør for mig selv og min krop.

:banan:

Jeg burde næsten bruge et # på IG, men jeg ved ikke helt hvad det skal være :D (Og ja, jeg er SÅ meget på de sociale medier :lol:)
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. sep 2016, 17:09

Jeg har også taget undertøjsbilleder, Ally, og det holder bare! Jeg synes ikke, jeg kunne se så meget forskel efter 10 kg, men det kan jeg virkelig på billederne. :banan: Det er simpelthen så effektiv motivation.

Jeg har i øvrigt direkte kurs mod 70 kg og har stærke forhåbninger om at nå målet inden 1. oktober, hvis ikke jeg skejer helt ud i næste uge.
Senest rettet af POCKETKITTEN 29. sep 2016, 18:57, rettet i alt 1 gang.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf Ally » 26. sep 2016, 06:33

Pocket: Undertøjsbilleder er the shit :lol: Men billeder er generelt meget motiverende, når man ikke synes, at der rigtig sker fremgang.


Nå. Jeg vejede mig til morgen. Enten har jeg i den grad spist meget mere end jeg har troet den forgangne uge eller også har jeg bare meget vand i kroppen, for ifølge tallet på vægten, skulle jeg have taget næsten 4 kg. på :8: Men - jeg giver ikke op så let!

Foruden venter en grum uge. 36 lektioners undervisning, forberedelse hertil og 2 møder á hhv. tre og fire timers varighed - sig ikke, at lærerne ikke arbejder :stoned: Der er længe til weekenden, men jeg glæder mig til den - lørdag skal jeg gense en veninde og søndag skal vi til barnedåb. I am so counting the days 'till Friday afternoon :love:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf MyGirl » 26. sep 2016, 08:30

Opfølgning på ugen:

Målene bliver:

- max. 1500 kcal 5 dage denne uge Tjek. 1 dag med 2300 kcal og en dag med 1550 og resten under 1500
- max. 1 dag over 2000 kcal Tjek, jg. oven for
- Vejedag torsdag (ingen ambition om vægttab grundet weekenden, men SKAL på vægten og se realiteterne i øjnene) Tjek - Havde sgu tabt 1,1 kg :banan:
- Hård fysisk aktivitet mindst 1 gang (bliver nok lørdag, når kæresten er ude. Hvad det bliver bestemmer humøret, men skal have pulsen længere op end mine gåture) Negativ :genert: Men har gået over 10 km både lørdag og søndag
- 10.000 skridt gennemsnitligt om dagen Tjek

Denne uges mål bliver en copy paste :)
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fælles tråd - september 2016

Indlægaf Animi » 26. sep 2016, 08:40

Efter jeg er begyndt på kalorietælling kan jeg mærke at mine bukser er blevet løsere, så det er dejligt :pompom:
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Sund og/eller slank"