Debattens mødregruppe

Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 20. sep 2016, 10:21

Jeg fortsætter med kun et lag langærmet. Kunne bare ikke finde ud af om jeg var totalt uansvarlig mor. Men han er så varm han sveder hvis han får mere på.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 20. sep 2016, 10:48

Hold nu op det er hårdt med det her skrigeri. Intet virker udover at være på mig. Og det er heller ikke hver gang det gør tricket. I går aftes skreg han nærmest uafbrudt fra 18-21. Min mand kunne slet ikke forstå, at jeg havde holdt det ud hele dagen. Men altså man kan jo ikke bare gå fra ungen (selvom det er fristende nogen gange :blush:)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 20. sep 2016, 11:19

Der er vist ikke noget galt med vægten. Den vejer 10 gram fra hvad sundhedsplejerskens gjorde og 2 gram fra hvad vores køkkenvægt gør. Er testet med en 1kgs håndvægt. Vi må se hvad de siger idag. Håber på en god forklaring!

Mht tøj. Jeg er simpelthen totalt uvidende på det punkt. Anede for eksempel ikke at man kunne give dem to bodyer på... Altså selvfølgelig kan man det fysisk, havde bare ikke tænkt over at det gav mening.

For at svare på spørgsmålet så har hun som regel enten en natdragt eller langærmet body på,hvis hun da ikke ligger kun i bleen mod min hud med en stofble over sig.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 20. sep 2016, 11:36

Tak for alle de søde ord :) . Jeg har op og nedture - i dag og i går er gået godt, og jeg har det bedre :p.
Jeg har bestemt mig for at slute fred med brikkerne ind til videre, da jeg føler hun får suttet godt i sig med dem. En af sp'erne på neonatal var bare meget insisterende på, at vi skulle af med brikkerne.
i nat sov hun 3 timer i streg, efter hun var vågen i næsten to. I de to timer fik hun bryst tre gange ig blev skiftet to. Og så 3 timers søvn til mor. Det var sgu guld værd ♡
Thea har en langærmet body på, bukser og uldsokker. Hun har det ikke for varmt i det - men hun har jo heller ikke så meget fedt endnu. Jeg føler hun er tungere - glæder mig til at få vished når hun skal vejes :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 20. sep 2016, 11:48

Snowdrop: Håber I kommer mindre bekymrede hjem fra sygehuset. :kys:

Sangius: Det lyder godt. Jeg var også frustreret over brikkerne, men hvis de virker, så synes jeg du skal skide på den sundhedsplejerske (undskyld udtrykket).
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 20. sep 2016, 11:52

Min unge har skidt på mig i morges. Og på gulvet og væggen og skraldespanden og tørretumbleren. Han trak benene op under sig, og så spruttede det ellers ud. Uhm.

Et par timer senere sked han sig selv op ad ryggen, da han havde spist. Lille lorteunge. :lun:
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 20. sep 2016, 11:54

Snowdrop - jeg begyndte at amme uden sonde om mandagen. Onsdag havde Thea tabt sig 10 gram. Fredag havde hun taget 60 på. SP'en sagde, at vægten godt kan svinge meget fra dag til dag, og at man derfor minimum skal vente tre dage mellem hver vejning, hvis man vil have et nogenlunde billede af, hvor meget det tager på.
Kan det være, at då måske bare har vejet på uheldige tidspunkter? Jeg krydser fingre for dig og lille Freya :*
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 20. sep 2016, 14:05

Sangius skrev:Tak for alle de søde ord :) . Jeg har op og nedture - i dag og i går er gået godt, og jeg har det bedre :p.
Jeg har bestemt mig for at slute fred med brikkerne ind til videre, da jeg føler hun får suttet godt i sig med dem. En af sp'erne på neonatal var bare meget insisterende på, at vi skulle af med brikkerne.
i nat sov hun 3 timer i streg, efter hun var vågen i næsten to. I de to timer fik hun bryst tre gange ig blev skiftet to. Og så 3 timers søvn til mor. Det var sgu guld værd ♡
Thea har en langærmet body på, bukser og uldsokker. Hun har det ikke for varmt i det - men hun har jo heller ikke så meget fedt endnu. Jeg føler hun er tungere - glæder mig til at få vished når hun skal vejes :)

Det tror jeg er en god beslutning! På sigt kan det være svært at opretholde mælkeproduktionen for nogle med amme brikkerne, men lige nu når hun er så lille tror jeg altså det er bedst. Det var i hvert fald hvad vi fik af vide med mon søn, der også var til den lille, tidlige side.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 20. sep 2016, 15:51

Det der med mælkeproduktion og suttebrikker, kan man ikke komme uden om det ved at malke lidt ud efter endt amning?

Vi er tilbage fra vejning. Ifølge deres vægt har hun taget 45 gram på siden i lørdags. Og det var vel at mærke en vejning der skete en halv time efter hun havde spist. Sådan er det jo, man kan ikke bare holde hende hen fordi hun skal vejes jo... Så det er meget lidt, hvis noget, hun har taget på. Men sygeplejersken virkede ligesom sundhedsplejersken ikke bekymret. Sagde bare at hun gerne skulle nærme sig sin fødselsvægt fredag. Det tror jeg ikke hun kommer til. Men måske er det alligevel tid til at jeg erkende at jeg er blevet en overpylret førstegangs mor :rulle:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 20. sep 2016, 19:42

Primle, det et så hårdt med skrigeri :ae:. Jeg kan slet ikke holde til det. Håber, Bertil er mere rolig i dag.

Her har vi haft et par gode dage, men her til aften har hun igen været mere urolig og grædt. Hun har virket lidt generet af prutter.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 20. sep 2016, 19:43

Snowdrop, hvis hverken sygehuset eller SP er bekymret, ville jeg forsøge at lytte til dem :ae:. Jeg ved godt, at det er lettere sagt end gjort.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 20. sep 2016, 19:50

Snowdrop skrev:Det der med mælkeproduktion og suttebrikker, kan man ikke komme uden om det ved at malke lidt ud efter endt amning?

Vi er tilbage fra vejning. Ifølge deres vægt har hun taget 45 gram på siden i lørdags. Og det var vel at mærke en vejning der skete en halv time efter hun havde spist. Sådan er det jo, man kan ikke bare holde hende hen fordi hun skal vejes jo... Så det er meget lidt, hvis noget, hun har taget på. Men sygeplejersken virkede ligesom sundhedsplejersken ikke bekymret. Sagde bare at hun gerne skulle nærme sig sin fødselsvægt fredag. Det tror jeg ikke hun kommer til. Men måske er det alligevel tid til at jeg erkende at jeg er blevet en overpylret førstegangs mor :rulle:


Ift. det med suttebrik, så brugte jeg suttebrik med min dreng indtil han ikke længere blev ammet. Jeg kunne fint holde min produktion oppe og fuldammede ham i knap 5 mdr inden vi så småt gik over til at han også fik lidt mos. Jeg ammede indtil han var 8 mdr - hvor vi, efter hans ønske, kun havde amning ved puttetid (han syntes mad var spændende så vi var hurtigt oppe på tre måltider om dagen), der kunne min produktion ikke helt holde med mere, efter jeg havde været lidt sløj nogle dage. Så jeg ville stole på at min krop sagtens kunne finde ud af det med suttebrikker også, og hvis det så senere viser sig at det kan den ikke, så ville jeg der forsøge at smide brikken. Men din produktion kan jo slet ikke have nået at regulere sig efter din piges behov når hun ikke er ældre, så lige nu ville jeg bruge den brik ligeså tosset der var behov for det (og købe nogle flere alt efter hvor mange du har - så man ikke skal vaske og skylle mm hele tiden).
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 20. sep 2016, 20:48

Jeg har faktisk kun haft brug for suttebrikken en gang det sidste døgn, så jeg er godt tilfreds på den front. Det var egentlig mere et spørgsmål i forhold til Sangius' brug af dem og det issue nogen siger der er med dem og produktion af mælk :) altså om hun ikke kunne undgå problemet ved at malke ud efter amning?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 21. sep 2016, 07:18

DP og Nuser er jeres babyer gode til at ligge på maven, når de er vågne?

Jeg synes, det gik godt med M i starten, men de sidste par uger er hun hurtig begyndt at brokke sig. Jeg må også indrømme, at jeg nok heller ikke har været lige god til at huske det.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 21. sep 2016, 07:19

DP, hvordan gik det med SP?
0

Tilbage til "Forældre"