Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 20. sep 2016, 15:01

MyGirl skrev:Beklager for total ego-indlæg, men må lige dele med nogen!

Kæresten har lige sendt mig et billede af en kuvert fra Herlev, der ligger derhjemme og venter på mig :panik: Og nu tager han selvfølgelig ikke sin telefon :rulle:

Men det ser ud til, at jeg skal hjem og have at vide, hvornår vi skal i gang (med ICSI for dem, der måske ikke liiige kan huske os alle). For søren, jeg er spændt! Det bliver helt mærkeligt faktisk at få sat en dato på! Det blev lige pludselig meget virkeligt! :banan:

(Forestil jer skuffelsen, hvis jeg kommer hjem til et brev om, at vi mangler et eller andet, og at de derfor ikke kan starte os før, det er klaret :lol: )


Jubiiiii MyGirl :banan: Jeg håber, at det er godt nyt, med en opstartsdato meget snart!!!! :banan:
1
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 20. sep 2016, 16:00

Mygirl: Iiiiih hvor spændende! Håber det er en dato der ikke ligger så langt væk. :)

Howitz: 5 mm på 5 dage!? Wow, ja det håber jeg da at gøre efter, men halvdelen ville vidst også bare være fint :) Hvor sjovt, jeg blev også scannet af en ung lægestuderende i dag! Shit han var lækker! :P Det er lidt akavet synes jeg, har ikke noget imod at blive scannet normalt, når det bare er de gamle læger. Oi, med så mange folikler kunne det godt lyde til det bliver total frys (altså ingen ægoplægning). Men på min klinik har de gjort sig meget i forskning af fryseforsøg vs. friske forsøg, og de siger at fryseforsøg giver sundere børn og mindre risiko for komplikationer i graviditeten - og jo så også ingen risiko for overstimulation. Så det kan du trøste dig med, hvis det bliver sådan. Men det er selvfølgelig træls med ekstra ventetid, men nu må se hvordan det går.. :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 20. sep 2016, 16:53

Røvhuller!!!!!

Har fået brev om, at jeg mangler at blive vaccineret for røde hunde! Det blev jeg så for over en måned siden, hvilket jeg også fortalte sekretæren, da jeg talte med hende for en måned siden!!

Magter ikke, hvis det betyder, vi skal vente 5 en halv måned ekstra.

Øv øv øv og atter øv..
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 20. sep 2016, 16:57

MyGirl skrev:Røvhuller!!!!!

Har fået brev om, at jeg mangler at blive vaccineret for røde hunde! Det blev jeg så for over en måned siden, hvilket jeg også fortalte sekretæren, da jeg talte med hende for en måned siden!!

Magter ikke, hvis det betyder, vi skal vente 5 en halv måned ekstra.

Øv øv øv og atter øv..


Neeej! Men du tror ikke du kan ringe og gøre dem opmærksomme på det? Og så derefter få sendt en samtale-dato?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 20. sep 2016, 17:01

PinkPowerPrincess skrev:
MyGirl skrev:Røvhuller!!!!!

Har fået brev om, at jeg mangler at blive vaccineret for røde hunde! Det blev jeg så for over en måned siden, hvilket jeg også fortalte sekretæren, da jeg talte med hende for en måned siden!!

Magter ikke, hvis det betyder, vi skal vente 5 en halv måned ekstra.

Øv øv øv og atter øv..


Neeej! Men du tror ikke du kan ringe og gøre dem opmærksomme på det? Og så derefter få sendt en samtale-dato?


Det håber jeg fandenme, undskyld jeg bander!

Jeg vælger at tro, at det ikke har konsekvenser for ventetiden. Andet kan jeg ikke lige overskue, selvom jeg prøver at være tålmodig. Men ringer selvfølgelig til dem i morgen, og hvis det betyder ny ventetid, tror jeg virkelig jeg vil tage en seriøs snak med kæresten om at tage det private.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 20. sep 2016, 17:15

MyGirl skrev:Røvhuller!!!!!

Har fået brev om, at jeg mangler at blive vaccineret for røde hunde! Det blev jeg så for over en måned siden, hvilket jeg også fortalte sekretæren, da jeg talte med hende for en måned siden!!

Magter ikke, hvis det betyder, vi skal vente 5 en halv måned ekstra.

Øv øv øv og atter øv..


Øv altså :(
De må da kunne se at det er deres fejl, så serbiske får betydning for ventetiden.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 20. sep 2016, 17:19

Majer skrev:
MyGirl skrev:Røvhuller!!!!!

Har fået brev om, at jeg mangler at blive vaccineret for røde hunde! Det blev jeg så for over en måned siden, hvilket jeg også fortalte sekretæren, da jeg talte med hende for en måned siden!!

Magter ikke, hvis det betyder, vi skal vente 5 en halv måned ekstra.

Øv øv øv og atter øv..


Øv altså :(
De må da kunne se at det er deres fejl, så serbiske får betydning for ventetiden.


Ja, hader bare de der serberes indflydelse på ventetiden ;)

Men håber, du har ret!
2
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 20. sep 2016, 18:50

MyGirl skrev:
Majer skrev:
MyGirl skrev:Røvhuller!!!!!

Har fået brev om, at jeg mangler at blive vaccineret for røde hunde! Det blev jeg så for over en måned siden, hvilket jeg også fortalte sekretæren, da jeg talte med hende for en måned siden!!

Magter ikke, hvis det betyder, vi skal vente 5 en halv måned ekstra.

Øv øv øv og atter øv..


Øv altså :(
De må da kunne se at det er deres fejl, så serbiske får betydning for ventetiden.


Ja, hader bare de der serberes indflydelse på ventetiden ;)

Men håber, du har ret!


:fløjt: godt du ved hvad jeg mener :lol:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 20. sep 2016, 19:03

Har tjekket på nettet, og det er ikke min læge, der ikke har registreret det - det står på mit medicinkort... Ass and keys!
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 20. sep 2016, 20:08

MyGirl skrev:Har tjekket på nettet, og det er ikke min læge, der ikke har registreret det - det står på mit medicinkort... Ass and keys!


Ej men altså, hvor er det bare røvhamrende irriterende :badr:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 20. sep 2016, 20:10

Velkommen til Memys :wave2:

Jeg er selv lige kun startet på første ICSI forsøg, så jeg har ikke rigtig noget erfaring med det hele :) Men jeg kan sagtens forstå hvor frustrende det er :kram:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 20. sep 2016, 20:15

PinkPowerPrincess skrev:Mygirl: Iiiiih hvor spændende! Håber det er en dato der ikke ligger så langt væk. :)

Howitz: 5 mm på 5 dage!? Wow, ja det håber jeg da at gøre efter, men halvdelen ville vidst også bare være fint :) Hvor sjovt, jeg blev også scannet af en ung lægestuderende i dag! Shit han var lækker! :P Det er lidt akavet synes jeg, har ikke noget imod at blive scannet normalt, når det bare er de gamle læger. Oi, med så mange folikler kunne det godt lyde til det bliver total frys (altså ingen ægoplægning). Men på min klinik har de gjort sig meget i forskning af fryseforsøg vs. friske forsøg, og de siger at fryseforsøg giver sundere børn og mindre risiko for komplikationer i graviditeten - og jo så også ingen risiko for overstimulation. Så det kan du trøste dig med, hvis det bliver sådan. Men det er selvfølgelig træls med ekstra ventetid, men nu må se hvordan det går.. :)


Ej, hvor sjovt. Det er mega akavet! :genert: :lol:
Håber virkelig ikke vi ender med overstimulering :gruble: Det virkede heldigvis som om, at lægen havde styr på det :)
Hvilken klinik er du tilknyttet?
0
Jenny
Indlæg: 136
Tilmeldt: 29. dec 2015, 07:54
Kort karma: 12
Likede indlæg: 141

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Jenny » 21. sep 2016, 04:53

Howitz, i mit 2 IVF forsøg havde jeg ved begyndelsen over 32 æg på spring. Jeg har en meget høj AMH, og bliver stimuleret meget forsigtigt (100 IE Puregon). Ved scanning nr.2 så det ud til at der ville være omkring 15-20 follikler med i kapløbet og da jeg kom til ægudtagningen tømte de 14 follikler og ud kom 10 æg. Jeg viste lidt tegn op overstimulation, men gjorde som de sagde - drak vand vand vand og spiste protein. Afværgede totalt overstimulation og fik lagt æg op som planlagt :kys:
Så hvis de er forsigtige i deres stimulation af dig, så kan det sagtens gå rigtig rigtig fint alligevel :kys: Held og lykke med det!!!

Memys, jeg er også i gang med min 3 IVF. Den sidste scanning inden ægudtagningen viste faktisk at der kun var 2 Follikler af en størrelse de regnede med at kom med. Der var så 4-5 stykker som var lidt mindre, og de valgte at give mig én dosis mere inden ægløsningssprøjten.
Jeg fik 8 æg ud! Jeg har som skrevet en meget høj AMH, så det kan selvfølgelig have noget at sige. Men, det er altså ikke altid de man forudsige hvad der ligger klar derinde..
Det sagt, så forstår jeg sagtens at du er forbeholden og overvejer at aflyse :kys: Held og lykke med det!!

/lurer out :wave:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 21. sep 2016, 09:35

Heldigvis ingen påvirkning på ventetiden med deres lille UPS'er. Den er nu rettet!

Og vi kan komme til infomøde i oktober (også selvom de ikke når at sende invitation - så har hun skrevet i vores journal, at vi dukker op og det er fint :).

Ooooog, hun mente, vi kunne forvente at få en tid til samtale i december :D Det var håbe-scenariet, men tør stadig ikke tro på det, før jeg får min indkaldelse!
5
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 21. sep 2016, 12:06

Howitz skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Mygirl: Iiiiih hvor spændende! Håber det er en dato der ikke ligger så langt væk. :)

Howitz: 5 mm på 5 dage!? Wow, ja det håber jeg da at gøre efter, men halvdelen ville vidst også bare være fint :) Hvor sjovt, jeg blev også scannet af en ung lægestuderende i dag! Shit han var lækker! :P Det er lidt akavet synes jeg, har ikke noget imod at blive scannet normalt, når det bare er de gamle læger. Oi, med så mange folikler kunne det godt lyde til det bliver total frys (altså ingen ægoplægning). Men på min klinik har de gjort sig meget i forskning af fryseforsøg vs. friske forsøg, og de siger at fryseforsøg giver sundere børn og mindre risiko for komplikationer i graviditeten - og jo så også ingen risiko for overstimulation. Så det kan du trøste dig med, hvis det bliver sådan. Men det er selvfølgelig træls med ekstra ventetid, men nu må se hvordan det går.. :)


Ej, hvor sjovt. Det er mega akavet! :genert: :lol:
Håber virkelig ikke vi ender med overstimulering :gruble: Det virkede heldigvis som om, at lægen havde styr på det :)
Hvilken klinik er du tilknyttet?


Jeg går på Hillerød. Her laver de total frys (Æo aflyst og alle befrugtede æg frosset ned) hvis der er over 20 follikler. Men med Jennys historie, så lyder det til at der er håb for det retter sig op, så du undgår overstimulering :)
0

Tilbage til "Graviditet"