Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 20. sep 2016, 15:25

Den sidste uge er fløjet afsted! Nu er der kun 3 dage til vi kender kønnet på barnet! Dog må i morgen gerne gå meget langsomt, skal lave en stor aflevering inden torsdag, så kan ikke rumme hvis dagen flyver :lol:

Jeg må indrømme jeg håber lidt det er en pige, men det er kun fordi jeg vildt gerne vil hækle en babykjole :lol: På alle andre punkter er jeg ligeglad med kønnet, men skal på jagt efter fint drengetøj at hækle hvis det bliver en dreng. Det bliver så rart at kunne sige han eller hun :lun:
2
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 20. sep 2016, 18:10

Bøtte det gjord mig faktisk lidt mere rolig at du gad skrive det. Jeg tænker også det var derfor. Jeg bar nemlig på N om morgen og det var nok ikke smart.
Han er lige blevet tvunget i en ny børnehave så han vil meget gerne bæres og det kan jeg bare ikke :(

Ax fik slet ikke skrevet hvor fedt det var med babyshower. Det kan jeg godt forstå du blev rigtig glad for. Mine veninder holdte det for mig d jeg var gravid med N og jeg blev bare så glad. Det varmede virkelig meget!

Jeg har overvejet Fys men det hjælper mig når jeg får hvilet og ikke overbelaster mig selv.
Jeg har desværre ikke mulighed for hjemmearbejdsplads selvom jeg sagtens kunne klare mit arbejde hjemmefra. Jeg har spurgt flere gange men det vil de ikke give lov til fordi msn ikke skal føle sig presset til det hvis man er syg.
Men jeg synes jo denne situation er anderledes. Jeg er jo ikke "syg" så jeg ikke ville kunne klare at arbejde herhjemme for så ville jeg kunne lægge mig og slappe af.

Rebecca ikke som sådan. Lægen spurgte til det men brugte det ikke som begrundelse. Jeg har altid også sagt at det ikke er deres skyld at jeg bor så langt væk. Men jeg kan ikke komme udenom at det ikke er rart at stå op i et tog i 1 time med mega smerter og ikke en eneste der tilbyder en deres plads på trods af gravid mave. Og nej det er ikke en sygdom men det gøs sku ondt når det bumler og rykker rundt.

Lulu jeg ville også synes de prioriteret forkert. Det virker forkert at de bare ringer og invitere ind uden der er en grund til det. Så hellere give et nap med det hvor der er skide travlt. Men det skulle ikke undre mig at de ikke må gøre det.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

30+

Indlægaf Bøtte » 20. sep 2016, 19:56

Min mand har ferie i denne uge, og så de sidste krampetrækninger sættes ind inden lillesøster kommer. Foreløbigt har vi brugt en dag i IKEA ig så har han han brugt en dag på ophængning af vores nye bestå-system i stuen. Ikke helt det der var planen :lol: Men efter 2,5 år er vi bare lykkelige for endelig at få stuen færdig :genert:
I morgen skal der males værelse til lillesøster og torsdag skal han lægge nyt gulvtæppe på derinde. Så regner jeg med at påbegynde indretning i næste uge. Og så tøjvask. Denne gang vil jeg gerne være færdig INDEN hun kommer, selv om man sagtens kan klare det, hvis man ikke er. Tænker bare at med en stor pige der bliver 4 år kort tid efter fødslen + julen umiddelbart efter også, så er det rart at være på forkant.
Skal også have styr på kalenderpakkerne inden længe.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 21. sep 2016, 08:20

Godtnavn: Det bliver så spændende med kønnet. Det gør altså det hele lidt mere virkeligt :lun:

Xxx: Øv, at du har ondt, men godt at du passer på dig selv. Sidder det i bækkenet?

Bøtte: Hvir dejligt at I får gjort det hele klart. Det er altså rart, at der kommer styr på det. Kan du ikke ligge nogle billeder ind af indretning? Jeg har brug for inspiration. Vi skal jo have skabt et helt nyt hjem.

Hvem skal have kalenderpakke? Jeg overvejer lidt at min datter skal have. Hun havde chokoladekalender sidste år og sht, hvor var det en kamp, da der ikke længere var chokolade den 25. :lol: Men der var hun selvfølgelig også kun halvanden. Nu er hun jo næsten 2.5, så det kan være at det er nemmere for hende at forstå, at det altså slutter på et tidspunkt uden at få for meget krise. Det bliver nok i forvejen en lidt hård tid for hende med flytning til et andet land, 2 små søskende og en ny institution på en gang.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

15+4

Indlægaf godtnavn » 21. sep 2016, 12:08

Jeg påstod igår at jeg var forbi kvalme og opkast, gik i seng og vågnede mit om natten og kastede op, hvornår lærer jeg jeg ikke må sige en slags?
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 21. sep 2016, 12:12

Kolderudolf skrev:
Hvem skal have kalenderpakke? Jeg overvejer lidt at min datter skal have. Hun havde chokoladekalender sidste år og sht, hvor var det en kamp, da der ikke længere var chokolade den 25. :lol: Men der var hun selvfølgelig også kun halvanden. Nu er hun jo næsten 2.5, så det kan være at det er nemmere for hende at forstå, at det altså slutter på et tidspunkt uden at få for meget krise. Det bliver nok i forvejen en lidt hård tid for hende med flytning til et andet land, 2 små søskende og en ny institution på en gang.


Måske er det nemmere med en pakkekalender hvor hun kan se alle pakkerne hænge og det er tydeligt at de forsvinder? Det er jo svært at se om man har åbnet alle lågerne på en chokoladekalender.

Jeg glæder mig allerede til om nogle år at skulle lave pakkekalender til mit barn, desværre går der nok 2, en 9 måneders baby forstår nok desværre ikke pakkekalenderkonceptet.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

36+3

Indlægaf achillaxedprune » 21. sep 2016, 13:30

Jeg kan slet ikke finde hvile og ro i dag... Jeg føler mig lidt halvsløj og rastløs. Øv. Og så er det altså træls, at jeg stort set kun kan ligge på siden. Det gør ondt i mine skuldre, når jeg hele tiden skal ligge på siden.

Stakkels gravide mig. :(
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 21. sep 2016, 15:07

Rudolf skal gerne smide et par billeder af det vi har bakset med de sidste dage, når det er helt færdigt. Det er en vinkel af vores stue som været virkelig svær at indrette, men nu har vi vist endeligt fundet løsningen. Det er kombineret lege'afdeling' og stue.

Pakkekalenderen er til S og så skal der laves adventsgaver til mine forældre, men det er heldigvis sammen med mine søstre.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: 36+3

Indlægaf Bøtte » 21. sep 2016, 15:08

achillaxedprune skrev:Jeg kan slet ikke finde hvile og ro i dag... Jeg føler mig lidt halvsløj og rastløs. Øv. Og så er det altså træls, at jeg stort set kun kan ligge på siden. Det gør ondt i mine skuldre, når jeg hele tiden skal ligge på siden.

Stakkels gravide mig. :(


Det er bare hårdt og tungt til sidst :ae:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: 36+3

Indlægaf achillaxedprune » 21. sep 2016, 15:36

Bøtte skrev:
achillaxedprune skrev:Jeg kan slet ikke finde hvile og ro i dag... Jeg føler mig lidt halvsløj og rastløs. Øv. Og så er det altså træls, at jeg stort set kun kan ligge på siden. Det gør ondt i mine skuldre, når jeg hele tiden skal ligge på siden.

Stakkels gravide mig. :(


Det er bare hårdt og tungt til sidst :ae:


Jah, lidt... Jeg håber ikke, jeg er ved at blive syg. Jeg har altså haft det temmelig lousy hele dagen. Jeg har ellers ikke været syg i min graviditet.

Men tak for omsorgen! Skønt når man ligger på sofaen og er lidt ynkelig. :genert:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 21. sep 2016, 15:49

Må jeg gerne give graviditeten skylden når jeg har tudet 3 gange i dag over et matematikprogram ikke gør hvad jeg (tror jeg) beder det om?

Nu har kæresten beordret middagslur til mig over telefonen, og så hjælper han når han kommer hjem.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 21. sep 2016, 15:52

Godtnavn: ja, det må man gerne! ;) rigtig god lur og så håber jeg programmet makker ret når din kæreste kommer hjem. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: 36+3

Indlægaf Bøtte » 21. sep 2016, 16:17

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:
achillaxedprune skrev:Jeg kan slet ikke finde hvile og ro i dag... Jeg føler mig lidt halvsløj og rastløs. Øv. Og så er det altså træls, at jeg stort set kun kan ligge på siden. Det gør ondt i mine skuldre, når jeg hele tiden skal ligge på siden.

Stakkels gravide mig. :(


Det er bare hårdt og tungt til sidst :ae:


Jah, lidt... Jeg håber ikke, jeg er ved at blive syg. Jeg har altså haft det temmelig lousy hele dagen. Jeg har ellers ikke været syg i min graviditet.


Men tak for omsorgen! Skønt når man ligger på sofaen og er lidt ynkelig. :genert:


Nogle har det faktisk lidt skidt op til fødslen. Men ellers er det gode at kroppen oftest ikke går i fødsel, når man er syg, fordi den ikke har energien til det.

Ynk må man altid få, når man er skidt tilpas :kys:
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: 36+3

Indlægaf achillaxedprune » 21. sep 2016, 16:22

Bøtte skrev:Nogle har det faktisk lidt skidt op til fødslen. Men ellers er det gode at kroppen oftest ikke går i fødsel, når man er syg, fordi den ikke har energien til det.

Ynk må man altid få, når man er skidt tilpas :kys:


:ad!: :gisp: :panik:

Klint skal bestemt ikke ud endnu... Han er endnu ikke færdigbagt - så håber da virkelig ikke, at det er sådan noget, der er under opsejling. :shock: ... Jeg ligger bare og gumler kalkpiller og stener på ipaden. Orker ingenting. Slet ikke en fødsel!
Fik jeg sagt: :ad!: :gisp: :panik: :shock:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: 36+3

Indlægaf Bøtte » 21. sep 2016, 16:23

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:Nogle har det faktisk lidt skidt op til fødslen. Men ellers er det gode at kroppen oftest ikke går i fødsel, når man er syg, fordi den ikke har energien til det.

Ynk må man altid få, når man er skidt tilpas :kys:


:ad!: :gisp: :panik:

Klint skal bestemt ikke ud endnu... Han er endnu ikke færdigbagt - så håber da virkelig ikke, at det er sådan noget, der er under opsejling. :shock: ... Jeg ligger bare og gumler kalkpiller og stener på ipaden. Orker ingenting. Slet ikke en fødsel!
Fik jeg sagt: :ad!: :gisp: :panik: :shock:


Så siger vi at det ikke er der, der er på vej. Blot til utilpashed som er ovre i morgen ;) :kys:
1

Tilbage til "Graviditet"