Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. sep 2016, 17:58

Efter jeg er stoppet på p-piller, er min hud nærmest blevet olieagtig. Den er meget fedtet, og nogle gange føles det som om, jeg har smurt olienolie på mine øjenlåg. :tie:

Jeg har brug for en rens eller creme, der kan afhjælpe det. Og så kunne jeg godt tænke mig en god highlighter. Kan I anbefale en, der holder godt? Med eller uden shimmer. :)
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Indlægaf Slettet bruger » 21. sep 2016, 18:23

Olien kan tages med sand
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Indlægaf Slettet bruger » 21. sep 2016, 18:24

Ja man skal passe på ikke at skrubbe alt for ivrigt
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. sep 2016, 18:26

Tak for det anvendelige tip. Det har nemlig overhovedet ikke fungeret for mig med grus.
5
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Indlægaf Slettet bruger » 21. sep 2016, 18:28

Grus er alt for groft til at fjerne olie, til gengæld er det god massage der får blodkarene til at flyde godt og fjerne affaldsstoffer
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Indlægaf Slettet bruger » 21. sep 2016, 18:29

Det nederen er så at affaldsstofferne bare sætter sig tilbage efter at de har cirkuleret lidt rundt i blodet
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Indlægaf Undtagelsen » 21. sep 2016, 18:32

Rudolph Care's rensemousse tager det lidt fedtede, som min hud også engang imellem kan have tendens til og så er den generelt bare ret lækker.
1
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Indlægaf Oddinary » 21. sep 2016, 18:32

Sikke en skæg fætter.

Det fungerer bedst for mig bare at skippe creme, når min hud er meget fedtet, og så bruger jeg renseolie om aftenen (Softymo Speedy) og intet udover vand eller Matas Natur vaskegele om morgenen.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. sep 2016, 18:35

Jeg bruger slet ikke creme eller rens, som det er nu, så jeg vil egentlig bare prøve at se, om det hjælpe at ændre min ikke-eksisterende rutine.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Indlægaf Undtagelsen » 21. sep 2016, 18:57

Hvis du slet ikke bruger creme, kan det være derfor din hud fedter. Den producerer ekstra fedtstof, fordi den ikke får nok.
Prøv en rimelig simpelt procedure i et par uger med en mild rens og en creme. Mere er ikke nødvendigt og så tror jeg at du vil mærke og se forskel.
1
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Indlægaf Junika » 21. sep 2016, 19:36

Paulas choice hydraligt serie kan måske hjælpe. Og som highlighter ville jeg købe thebalms mary lou manizer, hvis jeg kun skulle vælge 1 :)
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Indlægaf Grissebassen » 21. sep 2016, 19:57

Min hud har aldrig været pænere og mere mat og lækker, end da jeg stoppede med at bruge skrappe renseprodukter og begyndte at bruge en mild rensemælk og en ordentlig fugtgivende dagcreme. Og min hud har altså været både temmelig fedtet og uren førhen, og været udsat for skrappe behandlinger hos hudlæger, som aldrig rigtigt har gjort en forskel, mere end kortsigtet.

Jeg vil på det varmeste anbefale, at du får fortaget en hudanalyse, inden du kaster dig ud i produkter. Mange klinikker laver det gratis, selvfølelig med en forventning om at du køber produkterne, de anbefaler. Men personligt vil jeg også foretrække at smide et par hundrede kroner efter nogle gode produkter (som jeg altid kan finde på tilbud andetsteds, når jeg løber tør), end jeg vil smide penge hist og her efter produkter for at prøve mig frem. Min erfaring er, at det kan være sindssygt svært på egen hånd at finde frem til, hvad der passer til ens hud, fordi det som har en umiddelbar god og synlig effekt, måske kan gøre skaderne større på sigt - og omvendt.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. sep 2016, 19:58

Grissebassen skrev:Min hud har aldrig været pænere og mere mat og lækker, end da jeg stoppede med at bruge skrappe renseprodukter og begyndte at bruge en mild rensemælk og en ordentlig fugtgivende dagcreme. Og min hud har altså været både temmelig fedtet og uren førhen, og været udsat for skrappe behandlinger hos hudlæger, som aldrig rigtigt har gjort en forskel, mere end kortsigtet.

Jeg vil på det varmeste anbefale, at du får fortaget en hudanalyse, inden du kaster dig ud i produkter. Mange klinikker laver det gratis, selvfølelig med en forventning om at du køber produkterne, de anbefaler. Men personligt vil jeg også foretrække at smide et par hundrede kroner efter nogle gode produkter (som jeg altid kan finde på tilbud andetsteds, når jeg løber tør), end jeg vil smide penge hist og her efter produkter for at prøve mig frem. Min erfaring er, at det kan være sindssygt svært på egen hånd at finde frem til, hvad der passer til ens hud, fordi det som har en umiddelbar god og synlig effekt, måske kan gøre skaderne større på sigt - og omvendt.



Det er en god idé, for det er virkelig en jungle!

Er der nogen, der kan anbefale et sted i Aarhus?
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. sep 2016, 19:59

Biotherm i Magasin laver det åbenbart.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Anbefal mig en creme, rens og highlighter til min hud

Indlægaf Grissebassen » 21. sep 2016, 20:00

POCKETKITTEN skrev:
Grissebassen skrev:Min hud har aldrig været pænere og mere mat og lækker, end da jeg stoppede med at bruge skrappe renseprodukter og begyndte at bruge en mild rensemælk og en ordentlig fugtgivende dagcreme. Og min hud har altså været både temmelig fedtet og uren førhen, og været udsat for skrappe behandlinger hos hudlæger, som aldrig rigtigt har gjort en forskel, mere end kortsigtet.

Jeg vil på det varmeste anbefale, at du får fortaget en hudanalyse, inden du kaster dig ud i produkter. Mange klinikker laver det gratis, selvfølelig med en forventning om at du køber produkterne, de anbefaler. Men personligt vil jeg også foretrække at smide et par hundrede kroner efter nogle gode produkter (som jeg altid kan finde på tilbud andetsteds, når jeg løber tør), end jeg vil smide penge hist og her efter produkter for at prøve mig frem. Min erfaring er, at det kan være sindssygt svært på egen hånd at finde frem til, hvad der passer til ens hud, fordi det som har en umiddelbar god og synlig effekt, måske kan gøre skaderne større på sigt - og omvendt.



Det er en god idé, for det er virkelig en jungle!

Er der nogen, der kan anbefale et sted i Aarhus?

Jeg kender ikke Aarhus. Men personligt har jeg bedst erfaring med Clarins, af de kliniker jeg har prøvet.
1

Tilbage til "Skønhed"