Er Facebook det nye EB Nationen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Er Facebook det nye EB Nationen?

Indlægaf HerErJeg » 22. sep 2016, 08:03

Debat er jo altid godt, hvis man kan få en fornuftig snak om tingene, uden at det drejer helt ud af kontrol. Det lykkes da for det meste herinde.
Men jeg lægger mærke til, at et stigende antal artikler offentliggøres med mulighed for kommentering på Facebook, og der er ingen debat, snarere en utrolig grad af latterliggørelse, jantelov og ondt i røven, og generel ingen fornemmelse for den problemstilling som artiklen skal belyse. Faktisk så undres jeg over, at man vil være sig selv bekendt.

Tag nu sådan en her som DR's artikel om Pernille Blume der fortæller om økonomien bag det at være topatlet og skal lægge al sin tid i træning og rejser mv. for at kunne nå (og opfylde) målsætninger. Jeg synes det er tåkrummende at læse det som nogle skriver. Man kan synes hvad man vil, men behøver ens personlige holdning blive præsenteret på den allermest svinske måde man lige kan komme afsted med?
https://www.facebook.com/DRNyheder/post ... 9261924595
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Er Facebook det nye EB Nationen?

Indlægaf landsbytossen » 22. sep 2016, 08:26

Jeg ser ikke noget galt i de kommentarer, jeg har læst i det link.

En sportsudøver, der klynker over ikke at tjene nok, sætter sin bagdel i klaskehøjde. Sportsfolk lever af præmiepenge, sponsorater og evt. løn fra klub. Er de ikke dygtige nok til at skaffe sponsorater eller deres sport ikke interessant for sponsorer med mange penge, så må de arbejde på at ændre det. Det er ikke anderledes end mindre erhvervsdrivende med lille indtjening. Vil man tjene mere, må man optimere sin vare.

Jeg synes, eksemplet med Pernille Blume er dårligt. Er der ikke et bedre ?
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Er Facebook det nye EB Nationen?

Indlægaf icelady » 22. sep 2016, 08:31

Det der opslag er da vand i forhold til opslag om muslimer.

Dér går der satme svinehund i folk.


Edit: Nej, personligt synes jeg ikke FB er at sammenligne med EBs Nationen (undtaget opslag om muslimer).

Man kan sagtens få en god debat igang på FB. Det kræver bare man ignorerer de dumme kommentarer.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Er Facebook det nye EB Nationen?

Indlægaf godtnavn » 22. sep 2016, 08:36

Jeg synes det med Blume er slemt, netop fordi hun siger det kunne være rart hvis hun kunne leve af det, men at der er mange der har det værre og hun er glad for at kunne dyrke sin sport. Men det kom faktisk bag på mig at en så god svømmer der svømmer fuldtid kun får 62.000 før skat om året (når udgifterne til at passe sporten er trukket fra). Jeg havde ikke regnet med at de væltede sig i penge, men omvendt havde jeg ikke troet jeg fik mere i su :P
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Er Facebook det nye EB Nationen?

Indlægaf landsbytossen » 22. sep 2016, 08:47

godtnavn skrev:Jeg synes det med Blume er slemt, netop fordi hun siger det kunne være rart hvis hun kunne leve af det, men at der er mange der har det værre og hun er glad for at kunne dyrke sin sport. Men det kom faktisk bag på mig at en så god svømmer der svømmer fuldtid kun får 62.000 før skat om året (når udgifterne til at passe sporten er trukket fra). Jeg havde ikke regnet med at de væltede sig i penge, men omvendt havde jeg ikke troet jeg fik mere i su :P

Pernille Blume har holdt en lang pause fra sporten pga. manglende motivation. Der er ingen grund til at bruge penge på en idrætsudøver, der ikke magter at fokusere 100 % på sin idræt.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Er Facebook det nye EB Nationen?

Indlægaf godtnavn » 22. sep 2016, 08:54

landsbytossen skrev:
godtnavn skrev:Jeg synes det med Blume er slemt, netop fordi hun siger det kunne være rart hvis hun kunne leve af det, men at der er mange der har det værre og hun er glad for at kunne dyrke sin sport. Men det kom faktisk bag på mig at en så god svømmer der svømmer fuldtid kun får 62.000 før skat om året (når udgifterne til at passe sporten er trukket fra). Jeg havde ikke regnet med at de væltede sig i penge, men omvendt havde jeg ikke troet jeg fik mere i su :P

Pernille Blume har holdt en lang pause fra sporten pga. manglende motivation. Der er ingen grund til at bruge penge på en idrætsudøver, der ikke magter at fokusere 100 % på sin idræt.


Jeg vil mene det er at fokuserer 100% når man bruger mere end fuldtid på sin sport, samt der skal en del til for at hive både en guld og bronzemedalje hjem, det kommer man altså ikke sovende til.

Så ja, hun har haft en pause men det gør jo bare at hun arbejder endnu hårdere nu.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er Facebook det nye EB Nationen?

Indlægaf kidkomb » 22. sep 2016, 09:36

Nationen er trolls og misantroper.
På FB huserer snart sagt alle slags mennesker, fra alle samfundslag, politiske overbevisninger, intelligensniveauer og fra hele verden.
Så selvom der er sammenfald i visse debatter på FB, så synes jeg ikke rigtigt der er sammenligneligt.
Nationen er jo koncentreret til et medie, der har et smalt udvalg af emner, men der på FB ikke er nogen grænser.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Er Facebook det nye EB Nationen?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. sep 2016, 10:08

godtnavn skrev:
landsbytossen skrev:
godtnavn skrev:Jeg synes det med Blume er slemt, netop fordi hun siger det kunne være rart hvis hun kunne leve af det, men at der er mange der har det værre og hun er glad for at kunne dyrke sin sport. Men det kom faktisk bag på mig at en så god svømmer der svømmer fuldtid kun får 62.000 før skat om året (når udgifterne til at passe sporten er trukket fra). Jeg havde ikke regnet med at de væltede sig i penge, men omvendt havde jeg ikke troet jeg fik mere i su :P

Pernille Blume har holdt en lang pause fra sporten pga. manglende motivation. Der er ingen grund til at bruge penge på en idrætsudøver, der ikke magter at fokusere 100 % på sin idræt.


Jeg vil mene det er at fokuserer 100% når man bruger mere end fuldtid på sin sport, samt der skal en del til for at hive både en guld og bronzemedalje hjem, det kommer man altså ikke sovende til.


Før OL i Rio havde hun ikke vundet en mesterskabs medalje i 2 år. Og samtlige medaljer hun vandt før OL + den ene af de to hun vandt til OL, var i holdkap-discipliner. Dvs. det var ikke noget hun vandt på egen hånd, men hvor andre gjorde 75 % af arbejdet for hende. Sammenhold det med at hun indstillede sin karriere, og først genoptog den et halvt år før OL og først kvalificerede sig til OL 3 måneder før OL - og fortæl mig så hvorfor hun skulle være interessant for sponsorer at sponsere?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
fisken80
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51948

Re: Er Facebook det nye EB Nationen?

Indlægaf fisken80 » 22. sep 2016, 10:36

Uden at forholde mig til lige præcis Blume-historien, så er jeg nu ret enig med TS. Jeg er næsten stoppet med at diskutere noget på facebook, for jeg bliver simpelthen så træt af folks uvidenhed og dumhed. Der er ikke grænser for, hvad folk kommenterer på. Selv ting de ikke aner en fløjtende hatfis om skal kommenteres, og hvis man så tillader sig at påpege fakta, så er fanden løs.
Og folk der gør ting anderledes end de selv gør, jamen don't get me startet... handle ind over nettet, så er man per definition bare doven. Bo i et røgfrit boligkompleks, man må være fascist og i øvrigt - hvad med de tykke...?

Og sådan bliver det ved - og ved - og ved - og ved...
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Er Facebook det nye EB Nationen?

Indlægaf landsbytossen » 22. sep 2016, 12:00

Det er ikke kun på Nationen og Facebook, flygtninge skal blandes ind i hver en debat. Kan jeg se ?

Kryds i numsen, hvor er det trist.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
FrkRød
Indlæg: 90
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 155

Re: Er Facebook det nye EB Nationen?

Indlægaf FrkRød » 22. sep 2016, 12:17

Helt uden at have læst den pågældende artikel, er jeg ret enig. Gider af samme årsag sjældent at åbne facebook - for selv om jeg jo ikke behøver at læse de pågældende artikler, er det dem der dukker op i mit newsfeed. Fordi en ven har kommenteret eller liked.

Der var engang (mimre mimre) hvor facebook var sådan et hyggeligt sted, hvor man kunne se hvad venner og bekendte gik og fordrev tiden med - nu er det hele plastret til i reklamer og artikler fra diverse tvivlsomme medier. Bliver så træt ind imellem, at jeg længe har overvejet at slette min profil.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er Facebook det nye EB Nationen?

Indlægaf kidkomb » 22. sep 2016, 12:20

FrkRød skrev:Helt uden at have læst den pågældende artikel, er jeg ret enig. Gider af samme årsag sjældent at åbne facebook - for selv om jeg jo ikke behøver at læse de pågældende artikler, er det dem der dukker op i mit newsfeed. Fordi en ven har kommenteret eller liked.

Der var engang (mimre mimre) hvor facebook var sådan et hyggeligt sted, hvor man kunne se hvad venner og bekendte gik og fordrev tiden med - nu er det hele plastret til i reklamer og artikler fra diverse tvivlsomme medier. Bliver så træt ind imellem, at jeg længe har overvejet at slette min profil.

Jeg bruger F.B.Purity og jeg er rigtig glad for det. Der er mange filtreringsmuligheder og jeg synes det er meget rarere at være på FB nu, hvor jeg ikke skal glo på meningsløse reklamer og stadig kan se opslag fra X uden at være tvunget til at se hvor mange gange X liker et eller andet.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 283
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 72
Likede indlæg: 836

Re: Er Facebook det nye EB Nationen?

Indlægaf Kasper » 22. sep 2016, 12:31

Der er flere elementer I det.

Det ene er helt klart, at de rabiate brøleaber fylder rigtig meget i kommentarsporene på især nyhedsmedier og sider, der handler om politik. De er typisk fakta- og argumentsresistente, og det er bare ikke skide fedt at diskutere med sådan en type. Jeg synes helt sikkert, at de enkelte medier har et stort ansvar i forholdt til at moderere tonen; og hvis de ikke gør det, så taber de fuldstændigt de "almindelige" Facebook-brugere på gulvet.

Et andet element er, at du ikke kan kommentere på noget på Facebook, uden at det dukker op i dine venners feed. Selvom det selvfølgelig er offentligt, når man f.eks. kommenterer på en nyhedshistorie, er man bare udstillet på et helt andet niveau på den her måde. Jeg er ret sikker på, at det har en afskrækkende effekt (men ikke på førnævnte brøleaber, som åbenbart giver zero fucks).
2
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Er Facebook det nye EB Nationen?

Indlægaf godtnavn » 22. sep 2016, 12:56

Advocatus-Diaboli skrev:
godtnavn skrev:
landsbytossen skrev:
godtnavn skrev:Jeg synes det med Blume er slemt, netop fordi hun siger det kunne være rart hvis hun kunne leve af det, men at der er mange der har det værre og hun er glad for at kunne dyrke sin sport. Men det kom faktisk bag på mig at en så god svømmer der svømmer fuldtid kun får 62.000 før skat om året (når udgifterne til at passe sporten er trukket fra). Jeg havde ikke regnet med at de væltede sig i penge, men omvendt havde jeg ikke troet jeg fik mere i su :P

Pernille Blume har holdt en lang pause fra sporten pga. manglende motivation. Der er ingen grund til at bruge penge på en idrætsudøver, der ikke magter at fokusere 100 % på sin idræt.


Jeg vil mene det er at fokuserer 100% når man bruger mere end fuldtid på sin sport, samt der skal en del til for at hive både en guld og bronzemedalje hjem, det kommer man altså ikke sovende til.


Før OL i Rio havde hun ikke vundet en mesterskabs medalje i 2 år. Og samtlige medaljer hun vandt før OL + den ene af de to hun vandt til OL, var i holdkap-discipliner. Dvs. det var ikke noget hun vandt på egen hånd, men hvor andre gjorde 75 % af arbejdet for hende. Sammenhold det med at hun indstillede sin karriere, og først genoptog den et halvt år før OL og først kvalificerede sig til OL 3 måneder før OL - og fortæl mig så hvorfor hun skulle være interessant for sponsorer at sponsere?



Så håndboldspillere og fodboldspillere er også lousy sportsudøvere fordi de kun vinder medaljer i holddiscipliner? De burde også tjene mindre end su'en faktisk endnu mindre end Blume, for de laver jo en mindre procentdel af arbejdet.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Er Facebook det nye EB Nationen?

Indlægaf Aspargsen » 22. sep 2016, 14:23

Kasper skrev:Der er flere elementer I det.

Det ene er helt klart, at de rabiate brøleaber fylder rigtig meget i kommentarsporene på især nyhedsmedier og sider, der handler om politik. De er typisk fakta- og argumentsresistente, og det er bare ikke skide fedt at diskutere med sådan en type. Jeg synes helt sikkert, at de enkelte medier har et stort ansvar i forholdt til at moderere tonen; og hvis de ikke gør det, så taber de fuldstændigt de "almindelige" Facebook-brugere på gulvet.

Et andet element er, at du ikke kan kommentere på noget på Facebook, uden at det dukker op i dine venners feed. Selvom det selvfølgelig er offentligt, når man f.eks. kommenterer på en nyhedshistorie, er man bare udstillet på et helt andet niveau på den her måde. Jeg er ret sikker på, at det har en afskrækkende effekt (men ikke på førnævnte brøleaber, som åbenbart giver zero fucks).
kan grunden til af de giver Zero fucks være af de har Zero venner ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Livets forhold"