Den store bagedyst

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store bagedyst

Indlægaf sigge » 21. sep 2016, 19:03

Nå men, cheesecakes. I lang tid var den bagte cheesecake min favorit, jeg har brugt Newyorker by hearts opskrift: http://www.newyorkerbyheart.com/2009/04/manhattan-style-strawberry-cheesecake-jordbaer-ostekage.html

Men den har så de seneste år fået konkurrence af den berømte med Oreobund, hvid chokolade og lime.

Begge er yum!
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Den store bagedyst

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. sep 2016, 19:05

Jeg laver altid denne:
http://copenhagencakes.com/da/2012/03/1 ... e-og-lime/

Jeg laver siruppen aftenen før og hælder på, når den er stivnet lidt, for jeg gider ikke bruge gelatine.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Den store bagedyst

Indlægaf 2SHY » 21. sep 2016, 19:05

sigge skrev:Nå men, cheesecakes. I lang tid var den bagte cheesecake min favorit, jeg har brugt Newyorker by hearts opskrift: http://www.newyorkerbyheart.com/2009/04/manhattan-style-strawberry-cheesecake-jordbaer-ostekage.html

Men den har så de seneste år fået konkurrence af den berømte med Oreobund, hvid chokolade og lime.

Begge er yum!

Takker :kys: Jeg må prøve at kigge på det. Jeg troede egentlig ikke at de blev bagt men det ser det ud til at den der skal
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Den store bagedyst

Indlægaf 2SHY » 21. sep 2016, 19:06

POCKETKITTEN skrev:Jeg laver altid denne:
http://copenhagencakes.com/da/2012/03/1 ... e-og-lime/

Jeg laver siruppen aftenen før og hælder på, når den er stivnet lidt, for jeg gider ikke bruge gelatine.

Den er også bogmærket nu :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Den store bagedyst

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. sep 2016, 19:07

Hvis man laver en Brangelina-kage, må moussen så gerne skille?

Hvad er reglerne for det?
6
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Maria86 » 21. sep 2016, 19:32

Nu er det gået op for mig hvor jeg har set Inge hun er min X pap mor. Jeg synes at navnet s mig noget om tiden med byen :lol: :gogo: Så det er hvad jeg har brugt denne time fra 20,00 til 21,00 :lol2: Jeg vil gerne lige gør opmærksom på at jeg ikke har noget imod Inge bare til Information :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Fru Sunshine » 21. sep 2016, 20:01

sigge skrev:Vedr. croquembouche: Når jeg har set den lavet i udenlandske Masterchef-programmer, samler de den altid inden i keglen, det er kun i den danske bagedyst (og måske i dansk Masterchef?), jeg har set dem samle den uden på keglen, jeg forstår ikke hvorfor? Fordelen ved at lave den indeni keglen er jo, at selvom man ikke bliver helt færdig, har man stadig toppen og kan præsentere en færdig omend lidt mindre kage, mens man kun står tilbage med en keglestub, hvis man laver den udenpå og ikke når i mål.

Jeg holder på, at de skal samles inden i keglen. Sådan gør de i alle andre madlavningsprogrammer - også i de udenlandske.

Så Inges var den eneste rigtige.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Muspel » 21. sep 2016, 20:33

Jeg har været ude at spise- og har først set afsnittet nu. Men er helt på linje med jer. For at opsummere:

Lav tingene selv i teltet
Ingen kager på gulvet
Inge overrasker positivt
... Men ikke generelt imponeret af niveauet.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. sep 2016, 20:37

Maria86 skrev:Nu er det gået op for mig hvor jeg har set Inge hun er min X pap mor. Jeg synes at navnet s mig noget om tiden med byen :lol: :gogo: Så det er hvad jeg har brugt denne time fra 20,00 til 21,00 :lol2: Jeg vil gerne lige gør opmærksom på at jeg ikke har noget imod Inge bare til Information :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

'

Din eks-papmor, som i din fars eks
Eller din eks-kærestes papmor?
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. sep 2016, 20:39

Fru Sunshine skrev:
sigge skrev:Vedr. croquembouche: Når jeg har set den lavet i udenlandske Masterchef-programmer, samler de den altid inden i keglen, det er kun i den danske bagedyst (og måske i dansk Masterchef?), jeg har set dem samle den uden på keglen, jeg forstår ikke hvorfor? Fordelen ved at lave den indeni keglen er jo, at selvom man ikke bliver helt færdig, har man stadig toppen og kan præsentere en færdig omend lidt mindre kage, mens man kun står tilbage med en keglestub, hvis man laver den udenpå og ikke når i mål.

Jeg holder på, at de skal samles inden i keglen. Sådan gør de i alle andre madlavningsprogrammer - også i de udenlandske.

Så Inges var den eneste rigtige.


Jeg tror også det havde været et top resultat hvis Inge havde sparet på karamellen :D
Men ja for mig giver det også mest mening indeni, så man forsigtigt kan vippe den ud, og trække keglen af, fremfor at man skal løfte den skrøbelige kagedel af.

Og jo større radius på bunden, jo svagere et tårn.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Fru Sunshine » 22. sep 2016, 04:28

DD_81 skrev:
Fru Sunshine skrev:
sigge skrev:Vedr. croquembouche: Når jeg har set den lavet i udenlandske Masterchef-programmer, samler de den altid inden i keglen, det er kun i den danske bagedyst (og måske i dansk Masterchef?), jeg har set dem samle den uden på keglen, jeg forstår ikke hvorfor? Fordelen ved at lave den indeni keglen er jo, at selvom man ikke bliver helt færdig, har man stadig toppen og kan præsentere en færdig omend lidt mindre kage, mens man kun står tilbage med en keglestub, hvis man laver den udenpå og ikke når i mål.

Jeg holder på, at de skal samles inden i keglen. Sådan gør de i alle andre madlavningsprogrammer - også i de udenlandske.

Så Inges var den eneste rigtige.


Jeg tror også det havde været et top resultat hvis Inge havde sparet på karamellen :D
Men ja for mig giver det også mest mening indeni, så man forsigtigt kan vippe den ud, og trække keglen af, fremfor at man skal løfte den skrøbelige kagedel af.

Og jo større radius på bunden, jo svagere et tårn.

Jeg sad og blev sur på dommerne. Især den der "så er det jo for nemt". De har da vist ikke set alle de programmer med sammenstyrtede tårne, der er stablet indvendigt.
Og de nu kiggede på de rigtige Croque en boucheforme er de jo af metal, og beregnet til at bygge indeni.

Forresten var den, de viste frem som eksempel virkelig grimt sat sammen.

(Og nu har jeg lige opdaget, at jeg er gået i selvsving over en kage i fjernsynet. Vandbakkelser fremkalder åbenbart vilde følelser.)
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Ado » 22. sep 2016, 10:48

Apropos Oreos...de har intet at lave i en cheesecake. En cheesecakebund kan, skal og bør kun laves med digestive. Men okay, nu synes jeg da også Oreos smager bizart og lidt jordslået.
7
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store bagedyst

Indlægaf sigge » 22. sep 2016, 13:43

Ado skrev:Apropos Oreos...de har intet at lave i en cheesecake. En cheesecakebund kan, skal og bør kun laves med digestive. Men okay, nu synes jeg da også Oreos smager bizart og lidt jordslået.


Jeg synes nu stadig, de gør det ganske godt som bund i den der kage, der er linket til tidligere i tråden. Og det bliver kun bedre, hvis man bruger dem med kakaofyld. Men jeg synes nu heller ikke, de smager jordslået, bare kedeligt - men lidt smeltet smør løfter dem åbenbart til et tåleligt niveau i min mund. :-D
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Den store bagedyst

Indlægaf 2SHY » 28. sep 2016, 14:10

Husk at det er i aften! :banan:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Den store bagedyst

Indlægaf 2SHY » 28. sep 2016, 17:24

Der er en halv time til at få brygget en gang kaffe/te/kakao/andet og finde noget kage eller andet guf frem :klap:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Mad og drikke"