Hormonspiral faldet ud?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Hormonella
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. sep 2016, 18:39
Kort karma: 0

Hormonspiral faldet ud?

Indlægaf Hormonella » 22. sep 2016, 18:48

Er der nogen der har oplevet, at deres hormonspiral er faldet ud? Kunne I mærke det?

Jeg har haft hormonspiral i et par år, og efter første menstruation efter jeg fik sat den op, tjekkede lægen om den stadig var der - og den var den.

Siden da har jeg ikke haft særlig meget blødning ved menstruation, udover nogle enkelte en gang imellem.
Da jeg havde menstruation i starten af denne måned, var den dog ret kraftig. Også mere end den har været længe, og nu kan jeg ikke lade være med at spekulere over om den mon er røget ud. :genert: Jeg skal selvfølgelig have lægen til at tjekke, men vil gerne lige høre om nogen har prøvet det alligevel.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4630
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 673
Likede indlæg: 21175

Re: Hormonspiral faldet ud?

Indlægaf catnip » 22. sep 2016, 18:51

Ja, jeg har en bekendt hvor hormonspiralen faldt uden hun mærkede det...hun opdagede det først da hun havde graviditetssymptomer og stod med en positiv test...
0
- Nevertheless she persisted -
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Hormonspiral faldet ud?

Indlægaf D.itsen » 22. sep 2016, 19:02

Jeg har haft et par enkelte kraftige blødninger på trods af hormonspiral og tæt på ingen menstruation de fleste gange. Og min sad fint hvor den skulle. Der var også tydeligt øgning i blødningen da den begyndte at nærme sig "udløbsdatoen" og jeg fik den skiftet.


men ja, det er muligt at tabe dem
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Hormonella
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. sep 2016, 18:39
Kort karma: 0

Re: Hormonspiral faldet ud?

Indlægaf Hormonella » 22. sep 2016, 19:13

Jeg har nemlig nogle graviditetssymptomer, som selvfølgelig gør, at jeg tænker om den er faldet ud. En hormonspiral skulle jo ellers være tæt på 100% sikker, hvis den sidder rigtigt.

Men jeg husker det omvendt som om jeg en gang før har haft lidt symptomer på graviditet, selvom spiralen har været der. Måske det bare er en bivirkning. :gruble:
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Hormonspiral faldet ud?

Indlægaf Mila_H » 25. sep 2016, 18:42

Nogle gange kan man mærke tråden fra spiralen, så man selv kan tjekke, om den stadig sidder, hvor den skal. Jeg har aldrig selv prøvet, men det stod i den brochure, jeg modtog, da jeg fik spiral.
Min menstruation veksledes dog engang imellem da jeg havde spiralen, og den var der stadig, da jeg skulle have den ud.

Men altså.. Måske kan du selv tjekke. Ellers så spørg din læge - better safe than sorry
1
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Hormonspiral faldet ud?

Indlægaf Straniera » 25. sep 2016, 19:20

Mila_H skrev:Nogle gange kan man mærke tråden fra spiralen, så man selv kan tjekke, om den stadig sidder, hvor den skal. Jeg har aldrig selv prøvet, men det stod i den brochure, jeg modtog, da jeg fik spiral.
Min menstruation veksledes dog engang imellem da jeg havde spiralen, og den var der stadig, da jeg skulle have den ud.

Men altså.. Måske kan du selv tjekke. Ellers så spørg din læge - better safe than sorry


Da jeg havde en hormonspiral blev jeg også instrueret i at mærke efter, som trådene stadig var der med jævne mellemrum. Nogle kvinder får dog klippet dem kortere, fordi de stikker deres mænd i dilleren, og så ved jeg ikke, om det er muligt?

Der er også den mulighed, at spiralen flytter sig længere op i livmoderen, hvis der ikke er så meget plads, og så kan man ikke mærke trådene, men den ses ved en scanning.
0

Tilbage til "Helbred"