Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 22. sep 2016, 13:08

Sorenspige skrev:DP, hvor dejligt med MG :banan:.

Jeg har faktisk også hygget mig de sidste par gange, selvom jeg stadig føler mig lidt anderledes end dem. Men det er rart at have nogen at snakke baby med :).


Ja, det kan jeg godt mærke, at jeg har ret meget brug for. Så bliver resten af mine omgivelser måske også skånet for det værste. :genert:

Håber du får en bedre nat i nat. :kys:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 22. sep 2016, 13:44

Tak, DP :kys:. Egentlig er hver 3. time jo ok, jeg er bare blevet lidt forvænt :genert:.

Vi var i MG i dag, og der skete det, som jeg netop har frygtet; M fik en af sine skrigture og blev bare ved og ved. Hun ville ikke spise, ikke sove, ikke køre i barnevogn og ikke vugges. Ingenting virkede, men til sidst faldt hun udmattet omkuld ved mig. Der gik så 15-20 minutter, så vågnede hun igen grædende. Hun havde næsten ikke spist i mange timer, men ville stadig ikke tage flasken.

En fra min MG spurgte, om hun måtte tage over, og efter lidt tid faldt M til ro og spiste også lidt. Kort tid efter gik jeg hjem med hende i barnevognen, for jeg orkede ikke, at hun begyndt igen. Hun sov på hjemvejen, vågnede op og var i ok humør og spiste endelig en hel flaske.

Hold op, hvor jeg synes, det er hårdt, når hun er så utrøstelig. Jeg føler mig som jordens værste mor, når det sker :(.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 22. sep 2016, 14:04

Sorenspige skrev:Tak, DP :kys:. Egentlig er hver 3. time jo ok, jeg er bare blevet lidt forvænt :genert:.

Vi var i MG i dag, og der skete det, som jeg netop har frygtet; M fik en af sine skrigture og blev bare ved og ved. Hun ville ikke spise, ikke sove, ikke køre i barnevogn og ikke vugges. Ingenting virkede, men til sidst faldt hun udmattet omkuld ved mig. Der gik så 15-20 minutter, så vågnede hun igen grædende. Hun havde næsten ikke spist i mange timer, men ville stadig ikke tage flasken.

En fra min MG spurgte, om hun måtte tage over, og efter lidt tid faldt M til ro og spiste også lidt. Kort tid efter gik jeg hjem med hende i barnevognen, for jeg orkede ikke, at hun begyndt igen. Hun sov på hjemvejen, vågnede op og var i ok humør og spiste endelig en hel flaske.

Hold op, hvor jeg synes, det er hårdt, når hun er så utrøstelig. Jeg føler mig som jordens værste mor, når det sker :(.

Hm hmmm, jeg synes det kommer mig for at der var en der i går fortalte mig, at det ikke har noget med ens forældreevne at gøre når børnene er utrøstelige :kys: :ae: Det gælder altså også for dig unge dame.
2
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 22. sep 2016, 14:10

Jeg var til kontrol med mit stofskifte på sygehuset i dag. Jeg kørte en time for en kons på 4 min. "Hej. Jeg er læge. Dine tal ser fine ud, vi afslutter dig. Blodprøver ved egen læge om et år. Farvel" Hvorfor ringede de ikke bare?? Men vi kørte så i Kolding storcenter mig og babyM og det var bare sp hyggeligt. Han lå bare og kiggede og pludrede. På vej hjem sad han i hans autostol (selvfølgelig) og lige ud for hans hånd hang hans legetøj, så det passede med st når han bevægede sig så hoppede aben. Det var han vildt fascineret af og smilede over hele hovedet til den. Han skal nok skrige igen i aften, men han har bare haft sådan en god dag. I morges smilede og pludrede han helt vildt med far. Det er så dejligt når han har det overskud.
4
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 22. sep 2016, 19:50

Hvor lyder det dejligt, Nuser :gogo:. Lå han bare i liften?

Vågner jeres babyer, når de har tabt sutten i søvne? Det er M begyndt på :tie:.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 22. sep 2016, 20:52

Sorenspige skrev:Tak, DP :kys:. Egentlig er hver 3. time jo ok, jeg er bare blevet lidt forvænt :genert:.

Vi var i MG i dag, og der skete det, som jeg netop har frygtet; M fik en af sine skrigture og blev bare ved og ved. Hun ville ikke spise, ikke sove, ikke køre i barnevogn og ikke vugges. Ingenting virkede, men til sidst faldt hun udmattet omkuld ved mig. Der gik så 15-20 minutter, så vågnede hun igen grædende. Hun havde næsten ikke spist i mange timer, men ville stadig ikke tage flasken.

En fra min MG spurgte, om hun måtte tage over, og efter lidt tid faldt M til ro og spiste også lidt. Kort tid efter gik jeg hjem med hende i barnevognen, for jeg orkede ikke, at hun begyndt igen. Hun sov på hjemvejen, vågnede op og var i ok humør og spiste endelig en hel flaske.

Hold op, hvor jeg synes, det er hårdt, når hun er så utrøstelig. Jeg føler mig som jordens værste mor, når det sker :(.


Kan godt forstå det må være stressende og hårdt, men det har jo intet med dine evner som mor at gøre. :ae:
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 22. sep 2016, 21:03

Det lyder rigtig dejligt Nuser. :)
De der små øjeblikke betyder bare alt.


Jeg går til fransk torsdag aften. Min kæreste var lidt begyndt at frygte det, da det er det tidspunkt, Knud plejer at begynde på sit aftenbøvl og kun vil have mig, og de sidste to gange har han været utrøstelig meget af tiden. Men i dag gik det heldigvis så godt.
Han var lige faldet i søvn, da jeg kom hjem, men vågnede ret hurtigt pga. en bøvs. Og sådan har det været resten af aftenen; hver gang jeg endelig har vugget ham i søvn igen, så er han vågnet fem minutter efter, fordi han skulle bøvse eller gylpe. Det er altså op ad bakke.
Jeg ved godt, jeg skal være taknemmelig over at han ikke skriger (og det er jeg virkelig også), men det er godt nok også udmattende med en, der kegler rundt på mig i så mange timer. Når han ikke er på mig, så græder han.
Nu er det egentlig ved at være spisetid igen, og nu er han faldet så dybt i søvn, at vi nærmest kan kaste rundt med ham. Suk.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. sep 2016, 00:30

Sorenspige skrev:Hvor lyder det dejligt, Nuser :gogo:. Lå han bare i liften?

Vågner jeres babyer, når de har tabt sutten i søvne? Det er M begyndt på :tie:.


Han lå bare i barnevognen, vi har ingen lift men bruger enten reden eller voksi posen i stedet.

BabyM vågner heldigvis ikke når han taber sutten, tværtimod så kan han ikke falde ordentligt i søvn når han har den. Så han sutter på den en rum tid, og pludselig skal den med alverdens vold og magt skubbes ud, det er så sjovt ud. Når det så er gjort SÅ sover vi.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. sep 2016, 00:32

DP det er bare så hårdt mår de ikke kan finde ro til at sove, eller når noget klemmer dem. Stakkels Knud og stakkels dig.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 23. sep 2016, 00:37

BabyM og jeg (og alle fluerne) campere i stuen i nat og har sendt en træt og presset far op at sove. Vi skulle nok ikke habe haft baby, nyt køkken og efter isolering på samme tid. Håber det hjælper ham med en god nats søvn.

Vi skal til zoneterapi igen i morgen. Han skriger sig stadig i søvn hver aften, det er helt klart at han har ondt. Og det er også hvad hun fornemmer på ham, at han har problemer i det øverste af fordøjelses systemet, hvilket påvirker både tynd og tyktarm også. Han har det heldigvis bedre for hver gang hun har trykket på ham.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 23. sep 2016, 04:56

DP, det trækker tænder ud med en urolig baby, der ikke vil overgive sig.

Nuser, dejligt at zoneterapien hjælper. Det lyder smart med sutten, for det andet er i virkeligheden ikke så smart, før de selv kan finde den.

I har ohså haft mange projekter at se til, så håber, din mand har fået sovet.

Vi har haft en fin nat med mad kl. 1.20 og 6.20. Håber så på en dagen uden skrig og skrål (det fortsatte i går).

Snowdrop, håber, det går godt med Freyas vægt.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 23. sep 2016, 05:54

Bogen hedder "Sov godt - En guide til forældre med små børn" og er skrevet af Harry Zehnwirth.

Jeg har ikke læst det hele, men den virker til at have nogle gode pointer og råd (selvom rådene minder om det, man får at vide af SP, andre mødre mv.).

Der er også en cd med beroligende lyde. Den overvejer jeg at prøve nogle aftener.

Jeg har lånt bogen på biblioteket.
2
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 23. sep 2016, 11:33

Så er vi 5 gram fra fødselsvægten ifølge sygehusets vægt :banan:
7
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 23. sep 2016, 12:38

Snowdrop skrev:Så er vi 5 gram fra fødselsvægten ifølge sygehusets vægt :banan:

Årh hvor dejligt. Så håber jeg godt nok at i får lidt ro og amme-selvtillid! Så har hun da også taget et ordentligt hop op?
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 23. sep 2016, 12:41

Jeg har fået indkaldelse til mødregruppe. Det starter på tirsdag :)
1

Tilbage til "Forældre"