Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 20. sep 2016, 10:37

Oveditlevsen skrev:Dem der definerer en hel gruppe af mennesker pga. af deres geografiske lokation, (hvad enten det er nordtyskere eller semisvenskere :D ) har et simpelt sind og lægger under for janteloven.
Det eneste vi mangler nu er en fra provinsen der pointerer at København er lille ift. London, Paris eller New York. :rulle:

Det skal jeg da nok gøre.

Jeg synes nu at København er rigeligt stor. Sjovt nok, elsker jeg London, selv om den unægteligt er noget større. Den er bare ikke så...øh... kompakt kan man vel sige. I hvert fald der, hvor jeg har været.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 20. sep 2016, 10:39

Fru Sunshine skrev:
Oveditlevsen skrev:Dem der definerer en hel gruppe af mennesker pga. af deres geografiske lokation, (hvad enten det er nordtyskere eller semisvenskere :D ) har et simpelt sind og lægger under for janteloven.
Det eneste vi mangler nu er en fra provinsen der pointerer at København er lille ift. London, Paris eller New York. :rulle:

Det skal jeg da nok gøre.

Jeg synes nu at København er rigeligt stor. Sjovt nok, elsker jeg London, selv om den unægteligt er noget større. Den er bare ikke så...øh... kompakt kan man vel sige. I hvert fald der, hvor jeg har været.

Tak, så er ringen sluttet, indtil den gentager sig selv om et par måneder. :D
2
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 20. sep 2016, 10:46

Oveditlevsen skrev:Dem der definerer en hel gruppe af mennesker pga. af deres geografiske lokation, (hvad enten det er nordtyskere eller semisvenskere :D ) har et simpelt sind og lægger under for janteloven.
Det eneste vi mangler nu er en fra provinsen der pointerer at København er lille ift. London, Paris eller New York. :rulle:


og ifølge wikepedia "New York har omkring 19 millioner indbyggere, hvilket gør den til den tredje mest befolkede i USA"
så bor der altså flere i New York end i københavn (755 825), London (7.560.000) og og Paris (2.234.105) tilsammen (10.549.930)
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 20. sep 2016, 11:09

Det dér med "én gang utro, altid utro" kan I stikke op, hvor solen aldrig skinner.

Selvfølgelig findes der folk, der aldrig lærer noget af deres handlinger/fejl/dumheder. Men der findes da ved Gud også folk, der faktisk ikke lider af en eller anden sygelig form for gentagelsestvang. Eller folk, der bare ikke er røvhuller. Folk, der tager til efterretning, at de har handlet tåbeligt.

Jeg synes ærligt talt, det er en helt fucked tankegang at sige: "Nå, du var utro, da du var 22. Nu er du 38 og har aldrig været utro siden. Meeeen jeg kan jo notorisk ikke stole på dig, fordi utro mennesker notorisk er fulde af lort. Dermed ved jeg både, at du lyver, og at du helt sikkert vil være utro igen ...".

Ingen forældelsesfrist? Ingen mulighed for at mennesker KAN ændre sig? Really?

Kan godt forstå, at forhold, der indledes, mens en af parterne er sammen med en anden, kan få nogle til at dømme hurtigt, hvis den, der har gang i flere ved forholdets start, senere viser sig igen at være den nye partner utro. Klart!

Men helt ærligt: Jeg kan slet ikke snuppe den dér: "Hvad sagde jeg? Han/hun (den nye partner, som nu selv bliver offer for utroskab) burde ha' vidst fra starten"-tankegang. Så sort-hvid er min verden bare ikke. Og jeg har set indtil flere forhold, der opstod sådan - og som holdt/holder fint og trofast i mange år derefter.

Prøver bare at sige: Der er vel folk, som er utro som en slags sygeligt spil og jagt efter spænding. Og som er det igen og igen. Og så er der - tror jeg - dem, der forelsker sig hovedkulds i en anden. Eller som er ulykkelige derhjemme, knalder ved siden af, får det endnu værre og med det samme kan se, at dét sgu ikke er løsningen.

Utroskab er aldrig okay. Men det synes jeg egentlig heller ikke, at unuanceret stempling af en hel gruppe af mennesker for tid og evighed er.
11
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 20. sep 2016, 12:44

London er tusind gange federe og langt mere behagelig at opholde sig i end København.
7
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 20. sep 2016, 13:01

ShuruQ skrev:Jeg føler mig rodløs i forhold til diskussionen nu. Jeg ved ikke hvor jeg hører til :lol:.

Desuden så er det halvforkælet at tale om store afstande inde for Danmarks grænser når man tænker på hvor lille Danmark er, uanset hvem der siger det.


Så er jeg heltforkælet
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 20. sep 2016, 18:14

Fru Sunshine skrev:
(jeg skulle forresten hilse at sige, at århusianere også har lidt svært ved at forstå, at vi ikke har busser hvert kvarter heroppe. Faktisk er vores bybusser helt holdt op med at køre. De var så som regel også tomme.)


Det gør der heller ikke her, det er en farce, når der på nogle ruter er 4 timer mellem busserne midt på dagen. Takker for min scooter. (og det er kun 40 km fra kbh, så vi kender det også her ved s-banens endestation.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. sep 2016, 15:33

Det er kun gamle idioter som stadig absolut vil støjforurene deres omgivelser ved at bruge "Smoke on the water" og lignende højlydt skrattende musiknumre på lydstyrke 57.000 som ringetone på deres telefon. Og så skal de stå og glo på skærmen og swipe rundt og fumle med det så vi nærmest er ude i ekstranummer før de kommer til "Ja hallo det er ham selv".
Læg mærke til at langt de fleste unge mennesker i dag sagtens kan få det til at fungere med en diskret pling eller bare vibration.
9
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 22. sep 2016, 21:23

Det her er nok det mest upassende jeg længe har sagt - men det er altså lidt komisk at Martin Henriksen der går så meget ind for danskhed og flæskesteg, altså ret meget ligner en gris :genert: :ninja:
20
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ficus » 23. sep 2016, 07:20

Dirtylittledevil skrev:Det er kun gamle idioter som stadig absolut vil støjforurene deres omgivelser ved at bruge "Smoke on the water" og lignende højlydt skrattende musiknumre på lydstyrke 57.000 som ringetone på deres telefon. Og så skal de stå og glo på skærmen og swipe rundt og fumle med det så vi nærmest er ude i ekstranummer før de kommer til "Ja hallo det er ham selv".
Læg mærke til at langt de fleste unge mennesker i dag sagtens kan få det til at fungere med en diskret pling eller bare vibration.


I mit morgentog er der riiimelig faste pladser i stillekupéen, det er i hvert fald stort set de samme der sidder der hver morgen.

Og en af dem er som ovenstående... Han har bare Enter Sandman som tone. Han fumler lige meget med den hver gang den ringer og pruster og stønner, hvis den der nu ringer, ikke lige var hvem han forventede.

Til gengæld er han den første til at pointere overfor nytilkomne i vores kupé, at det altså er en stillekupé. Nå.
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lulu » 23. sep 2016, 07:46

Animi skrev:Det her er nok det mest upassende jeg længe har sagt - men det er altså lidt komisk at Martin Henriksen der går så meget ind for danskhed og flæskesteg, altså ret meget ligner en gris :genert: :ninja:


Jeg fik min kaffe galt i halsen lige der.
Bedste kommentar at læse om morgenen :lol:
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Urtekussen » 23. sep 2016, 14:45

Når man lige har fået barn i januar, går fra hinanden i juni og begge har nye kærester i september, som man slæber med til alt, så tænker jeg mit.
Og det er ikke pænt!
16
2011
2015
2018
2020
2023
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dr_bp » 23. sep 2016, 14:58

ManicNinja skrev:Det dér med "én gang utro, altid utro" kan I stikke op, hvor solen aldrig skinner.

Selvfølgelig findes der folk, der aldrig lærer noget af deres handlinger/fejl/dumheder. Men der findes da ved Gud også folk, der faktisk ikke lider af en eller anden sygelig form for gentagelsestvang. Eller folk, der bare ikke er røvhuller. Folk, der tager til efterretning, at de har handlet tåbeligt.

Jeg synes ærligt talt, det er en helt fucked tankegang at sige: "Nå, du var utro, da du var 22. Nu er du 38 og har aldrig været utro siden. Meeeen jeg kan jo notorisk ikke stole på dig, fordi utro mennesker notorisk er fulde af lort. Dermed ved jeg både, at du lyver, og at du helt sikkert vil være utro igen ...".

Ingen forældelsesfrist? Ingen mulighed for at mennesker KAN ændre sig? Really?

Kan godt forstå, at forhold, der indledes, mens en af parterne er sammen med en anden, kan få nogle til at dømme hurtigt, hvis den, der har gang i flere ved forholdets start, senere viser sig igen at være den nye partner utro. Klart!

Men helt ærligt: Jeg kan slet ikke snuppe den dér: "Hvad sagde jeg? Han/hun (den nye partner, som nu selv bliver offer for utroskab) burde ha' vidst fra starten"-tankegang. Så sort-hvid er min verden bare ikke. Og jeg har set indtil flere forhold, der opstod sådan - og som holdt/holder fint og trofast i mange år derefter.

Prøver bare at sige: Der er vel folk, som er utro som en slags sygeligt spil og jagt efter spænding. Og som er det igen og igen. Og så er der - tror jeg - dem, der forelsker sig hovedkulds i en anden. Eller som er ulykkelige derhjemme, knalder ved siden af, får det endnu værre og med det samme kan se, at dét sgu ikke er løsningen.

Utroskab er aldrig okay. Men det synes jeg egentlig heller ikke, at unuanceret stempling af en hel gruppe af mennesker for tid og evighed er.


Jeg har enkelte gange oplevet at utroskab ahr haft sin berettigelse.

-Og det er helt i trådens ånd, for det må man I HVERT FALD ikke sige!
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 23. sep 2016, 15:04

Dr_bp skrev:
ManicNinja skrev:Det dér med "én gang utro, altid utro" kan I stikke op, hvor solen aldrig skinner.

Selvfølgelig findes der folk, der aldrig lærer noget af deres handlinger/fejl/dumheder. Men der findes da ved Gud også folk, der faktisk ikke lider af en eller anden sygelig form for gentagelsestvang. Eller folk, der bare ikke er røvhuller. Folk, der tager til efterretning, at de har handlet tåbeligt.

Jeg synes ærligt talt, det er en helt fucked tankegang at sige: "Nå, du var utro, da du var 22. Nu er du 38 og har aldrig været utro siden. Meeeen jeg kan jo notorisk ikke stole på dig, fordi utro mennesker notorisk er fulde af lort. Dermed ved jeg både, at du lyver, og at du helt sikkert vil være utro igen ...".

Ingen forældelsesfrist? Ingen mulighed for at mennesker KAN ændre sig? Really?

Kan godt forstå, at forhold, der indledes, mens en af parterne er sammen med en anden, kan få nogle til at dømme hurtigt, hvis den, der har gang i flere ved forholdets start, senere viser sig igen at være den nye partner utro. Klart!

Men helt ærligt: Jeg kan slet ikke snuppe den dér: "Hvad sagde jeg? Han/hun (den nye partner, som nu selv bliver offer for utroskab) burde ha' vidst fra starten"-tankegang. Så sort-hvid er min verden bare ikke. Og jeg har set indtil flere forhold, der opstod sådan - og som holdt/holder fint og trofast i mange år derefter.

Prøver bare at sige: Der er vel folk, som er utro som en slags sygeligt spil og jagt efter spænding. Og som er det igen og igen. Og så er der - tror jeg - dem, der forelsker sig hovedkulds i en anden. Eller som er ulykkelige derhjemme, knalder ved siden af, får det endnu værre og med det samme kan se, at dét sgu ikke er løsningen.

Utroskab er aldrig okay. Men det synes jeg egentlig heller ikke, at unuanceret stempling af en hel gruppe af mennesker for tid og evighed er.


Jeg har enkelte gange oplevet at utroskab ahr haft sin berettigelse.

-Og det er helt i trådens ånd, for det må man I HVERT FALD ikke sige!


Men i hvilke tilfælde er det? Jeg kan personligt ikke komme på én eneste grund hvor jeg synes det har haft det :gruble:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 23. sep 2016, 15:10

Dr_bp skrev:
ManicNinja skrev:Det dér med "én gang utro, altid utro" kan I stikke op, hvor solen aldrig skinner.

Selvfølgelig findes der folk, der aldrig lærer noget af deres handlinger/fejl/dumheder. Men der findes da ved Gud også folk, der faktisk ikke lider af en eller anden sygelig form for gentagelsestvang. Eller folk, der bare ikke er røvhuller. Folk, der tager til efterretning, at de har handlet tåbeligt.

Jeg synes ærligt talt, det er en helt fucked tankegang at sige: "Nå, du var utro, da du var 22. Nu er du 38 og har aldrig været utro siden. Meeeen jeg kan jo notorisk ikke stole på dig, fordi utro mennesker notorisk er fulde af lort. Dermed ved jeg både, at du lyver, og at du helt sikkert vil være utro igen ...".

Ingen forældelsesfrist? Ingen mulighed for at mennesker KAN ændre sig? Really?

Kan godt forstå, at forhold, der indledes, mens en af parterne er sammen med en anden, kan få nogle til at dømme hurtigt, hvis den, der har gang i flere ved forholdets start, senere viser sig igen at være den nye partner utro. Klart!

Men helt ærligt: Jeg kan slet ikke snuppe den dér: "Hvad sagde jeg? Han/hun (den nye partner, som nu selv bliver offer for utroskab) burde ha' vidst fra starten"-tankegang. Så sort-hvid er min verden bare ikke. Og jeg har set indtil flere forhold, der opstod sådan - og som holdt/holder fint og trofast i mange år derefter.

Prøver bare at sige: Der er vel folk, som er utro som en slags sygeligt spil og jagt efter spænding. Og som er det igen og igen. Og så er der - tror jeg - dem, der forelsker sig hovedkulds i en anden. Eller som er ulykkelige derhjemme, knalder ved siden af, får det endnu værre og med det samme kan se, at dét sgu ikke er løsningen.

Utroskab er aldrig okay. Men det synes jeg egentlig heller ikke, at unuanceret stempling af en hel gruppe af mennesker for tid og evighed er.


Jeg har enkelte gange oplevet at utroskab ahr haft sin berettigelse.

-Og det er helt i trådens ånd, for det må man I HVERT FALD ikke sige!


Jeg går bare ikke så meget op i utroskab, og synes at det fylder utroligt meget hos andre. Det er som om at man skal kollektivt tænke at folk der er utro er nogle svin, og at det er det værste man kan gøre.

Jeg tænker at folk godt kan være skønne, ordentlige mennesker overfor alle andre, selvom de har såret deres kæreste. Så hvorfor skal personen dømmes på den ene ting? Det er en sag mellem personerne i forholdet, ikke alle andre.
Senest rettet af Joe 23. sep 2016, 15:11, rettet i alt 1 gang.
11

Tilbage til "Generelt"