Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 22. sep 2016, 17:36

Jeg har lige brug for et råd

Min søn kom i dag meget ked af det hjem fra skole og fortalte at en af de andre drenge igen, havde sat neglene i ham. Den anden dreng tager fat i hans arm og presser hans negle ind i min søns arm, så det efterlader mærker.
Ifølge min søn, siger han stop uden at det hjælper. Den anden dreng sætter sig også på min søn, så han føler at han ikke kan få vejret.

Min søn er en meget følsom dreng som har ADHD med autismespektret og det fylder derfor ekstrem meget hos ham.

Jeg har i dag skrevet en besked på Intra til min søn lærer og bedt dem hjælpe min søn, med at sige fra overfor den anden dreng.
Men jeg er i tvivl om hvor vidt jeg også skal kontakte drengens forældre.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 22. sep 2016, 17:43

vibbsen skrev:
Bøtte skrev:
...... lovning om en Yogo is. .....



Man kommer faktisk utrolig langt med lovning om is :fløjt: Upædagogisk ??? Meget....Effektivt ??? Særdeles :-D


Upædagogisk er vores mantra :lol:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 22. sep 2016, 20:37

Bøtte skrev:
vibbsen skrev:
Bøtte skrev:
...... lovning om en Yogo is. .....



Man kommer faktisk utrolig langt med lovning om is :fløjt: Upædagogisk ??? Meget....Effektivt ??? Særdeles :-D


Upædagogisk er vores mantra :lol:


Pædagogik Up Yours :fløjt: :fløjt: :fløjt:

Emma og jeg går til svømning. Emma NÆGTEDE at springe i bassinet med mindre jeg holdt hende i hånden. Jeg lovede hende en is. Hun sprang i med største fornøjelse og har gjort det lige siden. Emma NÆGTEDE at køre ned af vandrutschebanen. Jeg lovede hende en is mere. Hun tog den i flyvende stil (og lavede ikke andet i vores ferie end at køre i vandrutsjebane). En af de andre forældre var helt grøn af misundelse over at det var mig der fik den ide :lol: :lol: :lol: :lol:

En anden veninde måtte lov sin søn en is for at hun kunne få ham til at iføre sig det papegøje kostume som hun havde brugt næsten 20 arbejdstimer på at sy. Så hun kunne tage et billede af ham i det :-D :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 23. sep 2016, 09:16

Muuh skrev:Jeg har lige brug for et råd

Min søn kom i dag meget ked af det hjem fra skole og fortalte at en af de andre drenge igen, havde sat neglene i ham. Den anden dreng tager fat i hans arm og presser hans negle ind i min søns arm, så det efterlader mærker.
Ifølge min søn, siger han stop uden at det hjælper. Den anden dreng sætter sig også på min søn, så han føler at han ikke kan få vejret.

Min søn er en meget følsom dreng som har ADHD med autismespektret og det fylder derfor ekstrem meget hos ham.

Jeg har i dag skrevet en besked på Intra til min søn lærer og bedt dem hjælpe min søn, med at sige fra overfor den anden dreng.
Men jeg er i tvivl om hvor vidt jeg også skal kontakte drengens forældre.

Jeg synes godt du kan kontakte drengens forældre og høre om de ved hvad der foregår. Deres dreng har måske en anden udlægning af hvad der er sket, og det er da bedre at I får redt trådene ud stille og roligt - under alle omstændigheder foregår der jo noget, din søn bliver ked af og det skal selvfølgelig stoppes.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. sep 2016, 09:50

Muuh skrev:Jeg har lige brug for et råd

Min søn kom i dag meget ked af det hjem fra skole og fortalte at en af de andre drenge igen, havde sat neglene i ham. Den anden dreng tager fat i hans arm og presser hans negle ind i min søns arm, så det efterlader mærker.
Ifølge min søn, siger han stop uden at det hjælper. Den anden dreng sætter sig også på min søn, så han føler at han ikke kan få vejret.

Min søn er en meget følsom dreng som har ADHD med autismespektret og det fylder derfor ekstrem meget hos ham.

Jeg har i dag skrevet en besked på Intra til min søn lærer og bedt dem hjælpe min søn, med at sige fra overfor den anden dreng.
Men jeg er i tvivl om hvor vidt jeg også skal kontakte drengens forældre.



Jeg har rigtig gode erfaringer med forældre-henvendelse.

vores nr. 2 har haft et vanskeligt skoleskifte, og der hvor relationerne har været svære og der har været konflikter, det har vi taget kontakt.

Ikke for at skælde ud over eventuelle ting modparten har gjort, men bare for at sige "Hey, dit og mit barn, der er noget der ikke rigtig fungerer, de kommer i konflikter, kan vi ikke gøre noget ved det!?"
Og så har vi f.x. opfordret til at barnet kom på besøg hos os, så relationen de 2 imellem får noget gro-bund, og de har fundet ud af at have noget sammen.
Min oplevelse er at de fleste forældre rigtig gerne vil samarbejde omkring de her ting, for vi ønsker jo alle at vores børn er søde og rare overfor dem de går i skole med. De gange jeg har mødt en åbenhed og ja-hatten, der har vi også uden problemer kunne gå i dialog om hvad det er for uhensigtmæssige deres eller mit barn gør, så vi også kan tage snakken forældre-barn imellem.

Så længe man ikke møder forældre og børn anklagende, men med et åbent sind og en interesse i at løse tingene, så tror jeg man er et rigtig godt stykke af vejen :)
Vi har lige haft den nu, hvor nr. 2 har fået en ny klassekammerat, og de mange gange røg i totterne på hiandnen. Vi inviterede til hygge og aftensmad, det endte med en sleepover, og de 2 rødder fandt ud af at de havde det superfedt sammen. Tilbagemeldingen fra lærerne, som hele tiden har været inddraget/informeret, har også været at det havde en kæmpe stor effekt.
5
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 23. sep 2016, 15:35

DD_81 skrev:
Muuh skrev:Jeg har lige brug for et råd

Min søn kom i dag meget ked af det hjem fra skole og fortalte at en af de andre drenge igen, havde sat neglene i ham. Den anden dreng tager fat i hans arm og presser hans negle ind i min søns arm, så det efterlader mærker.
Ifølge min søn, siger han stop uden at det hjælper. Den anden dreng sætter sig også på min søn, så han føler at han ikke kan få vejret.

Min søn er en meget følsom dreng som har ADHD med autismespektret og det fylder derfor ekstrem meget hos ham.

Jeg har i dag skrevet en besked på Intra til min søn lærer og bedt dem hjælpe min søn, med at sige fra overfor den anden dreng.
Men jeg er i tvivl om hvor vidt jeg også skal kontakte drengens forældre.



Jeg har rigtig gode erfaringer med forældre-henvendelse.

vores nr. 2 har haft et vanskeligt skoleskifte, og der hvor relationerne har været svære og der har været konflikter, det har vi taget kontakt.

Ikke for at skælde ud over eventuelle ting modparten har gjort, men bare for at sige "Hey, dit og mit barn, der er noget der ikke rigtig fungerer, de kommer i konflikter, kan vi ikke gøre noget ved det!?"
Og så har vi f.x. opfordret til at barnet kom på besøg hos os, så relationen de 2 imellem får noget gro-bund, og de har fundet ud af at have noget sammen.
Min oplevelse er at de fleste forældre rigtig gerne vil samarbejde omkring de her ting, for vi ønsker jo alle at vores børn er søde og rare overfor dem de går i skole med. De gange jeg har mødt en åbenhed og ja-hatten, der har vi også uden problemer kunne gå i dialog om hvad det er for uhensigtmæssige deres eller mit barn gør, så vi også kan tage snakken forældre-barn imellem.

Så længe man ikke møder forældre og børn anklagende, men med et åbent sind og en interesse i at løse tingene, så tror jeg man er et rigtig godt stykke af vejen :)
Vi har lige haft den nu, hvor nr. 2 har fået en ny klassekammerat, og de mange gange røg i totterne på hiandnen. Vi inviterede til hygge og aftensmad, det endte med en sleepover, og de 2 rødder fandt ud af at de havde det superfedt sammen. Tilbagemeldingen fra lærerne, som hele tiden har været inddraget/informeret, har også været at det havde en kæmpe stor effekt.



...

Samtidig er det jo min dreng det går udover og jeg vil gerne lægge pædagogen væk og bare reagere som hans mor.
Senest rettet af Muuh 24. sep 2016, 06:02, rettet i alt 1 gang.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 23. sep 2016, 15:55

Muuh skrev:Jeg har lige brug for et råd

Min søn kom i dag meget ked af det hjem fra skole og fortalte at en af de andre drenge igen, havde sat neglene i ham. Den anden dreng tager fat i hans arm og presser hans negle ind i min søns arm, så det efterlader mærker.
Ifølge min søn, siger han stop uden at det hjælper. Den anden dreng sætter sig også på min søn, så han føler at han ikke kan få vejret.

Min søn er en meget følsom dreng som har ADHD med autismespektret og det fylder derfor ekstrem meget hos ham.

Jeg har i dag skrevet en besked på Intra til min søn lærer og bedt dem hjælpe min søn, med at sige fra overfor den anden dreng.
Men jeg er i tvivl om hvor vidt jeg også skal kontakte drengens forældre.


Jeg ville helt sikkert kontakte forældrene og tage en snak.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. sep 2016, 16:08

Muuh skrev:
Samtidig er det jo min dreng det går udover og jeg vil gerne lægge pædagogen væk og bare reagere som hans mor.


Det gør det self. ikke nemmere at du har noget "Insider-viden" om drengen og familien, det er klart!
Men jeg tror måske også det er pædagogen i mig, der gør at jeg har den tilgang jeg har til netop mine børn og konflikter :)

jeg ville i dette tilfælde løfte den op på lærerniveu, så de kender til konfliktniveau fra denne dreng rettet mod din, så de ved det foregår. Ved de det ikke, kan de jo ikke være opmærksomme, samt byde ind! :) Jeg skriver altid til lærerne, ikke nødvendigvis med en forventning om at de skal gøre en hel masse, men bare så de ved det foregår. Dertil jo flere konkrete sager de har, jo nemmere er det for dem at lægge det over til AKT-lærerne, og jo mere har disse helt konkret at tage fat i og arbejde med.

Og når du nu kender til drengen, og ved at der er en streng konsekvens, så er det måske smart at lade ham få fred på den konto.
Men tænker stadig at i ville kunne få en masse godt ud af at invitere ham hjem, det ville måske netop for ham betyde ekstra meget at blive inviteret hjem. Mange undersøgelser viser at når børn inviteres hjem, på hinandens hjemmebaner, hygger, leger, møder familie osv. så har det en kæmpe stor indflydelse på niveauet for mobning.
Og det giver måske også rum til, at man helt og aldeles uden reprimander og skrappe toner kan sige "xx fortæller at du tit niver ham, rigtig hårdt, og det bliver han ked af, kunne vi ikke aftale at du stopper med det... ? Det er meget sjovere at være gode venner!"
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 23. sep 2016, 18:09

DD_81 skrev:
Muuh skrev:
Samtidig er det jo min dreng det går udover og jeg vil gerne lægge pædagogen væk og bare reagere som hans mor.


Det gør det self. ikke nemmere at du har noget "Insider-viden" om drengen og familien, det er klart!
Men jeg tror måske også det er pædagogen i mig, der gør at jeg har den tilgang jeg har til netop mine børn og konflikter :)

jeg ville i dette tilfælde løfte den op på lærerniveu, så de kender til konfliktniveau fra denne dreng rettet mod din, så de ved det foregår. Ved de det ikke, kan de jo ikke være opmærksomme, samt byde ind! :) Jeg skriver altid til lærerne, ikke nødvendigvis med en forventning om at de skal gøre en hel masse, men bare så de ved det foregår. Dertil jo flere konkrete sager de har, jo nemmere er det for dem at lægge det over til AKT-lærerne, og jo mere har disse helt konkret at tage fat i og arbejde med.

Og når du nu kender til drengen, og ved at der er en streng konsekvens, så er det måske smart at lade ham få fred på den konto.
Men tænker stadig at i ville kunne få en masse godt ud af at invitere ham hjem, det ville måske netop for ham betyde ekstra meget at blive inviteret hjem. Mange undersøgelser viser at når børn inviteres hjem, på hinandens hjemmebaner, hygger, leger, møder familie osv. så har det en kæmpe stor indflydelse på niveauet for mobning.
Og det giver måske også rum til, at man helt og aldeles uden reprimander og skrappe toner kan sige "xx fortæller at du tit niver ham, rigtig hårdt, og det bliver han ked af, kunne vi ikke aftale at du stopper med det... ? Det er meget sjovere at være gode venner!"



Jeg har skrevet til deres lærer, for at gøre opmærksom på det og selvfølgelig snakket med sønnen om det.
Jeg har på ingen måder været anklagende i min henvendelse til lærerne, men egentlig bedt dem hjælpe min søn med at snakke med drengen og få sagt fra, så der kan blive sat en stopper for det.

Min søn har lidt følt, at de voksne har set det uden at gøre noget. Så vi har snakket om, at de voksne måske har set det og troet at det var en leg de begge var indforstået med og derfor ikke gjort noget. Så har fortalt at det er vigtigt at han henvender sig til en voksen, når det sker og at det er vigtigt at han siger tydeligt fra.

Vi har haft drengen på besøg tidligere og sønnen har været derhjemme, det fungerer ikke rigtigt. De er på mange områder meget ens, men deres interesser er meget forskellige, så de kan have svært ved at finde på noget at lave sammen.
Min søn bliver hurtig overbrugt, hvis tingene ikke fungere og han kan have svært ved at overskue det.
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Thesen
Indlæg: 96
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:07
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thesen » 27. sep 2016, 07:05

Kaster mig lige ind fra højre :)
Er der nogen af jer der har erfaring med Wheats flyverdragter og ved, hvordan de er i størrelsen? Synes nemlig tit at flyverdragter er til den store side, men er i tvivl om den rette størrelse, når nu den helst skulle holde vinteren ud.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 27. sep 2016, 07:13

Thesen skrev:Kaster mig lige ind fra højre :)
Er der nogen af jer der har erfaring med Wheats flyverdragter og ved, hvordan de er i størrelsen? Synes nemlig tit at flyverdragter er til den store side, men er i tvivl om den rette størrelse, når nu den helst skulle holde vinteren ud.



Vi havde en sidste år og har netop købt igen i år.
Jeg synes den virker stor i det. N bruger 98/104 og vi har købt den i 104. Den er rigeligt stor synes jeg.
1
Thesen
Indlæg: 96
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:07
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thesen » 27. sep 2016, 07:20

xxx---xxx skrev:
Thesen skrev:Kaster mig lige ind fra højre :)
Er der nogen af jer der har erfaring med Wheats flyverdragter og ved, hvordan de er i størrelsen? Synes nemlig tit at flyverdragter er til den store side, men er i tvivl om den rette størrelse, når nu den helst skulle holde vinteren ud.



Vi havde en sidste år og har netop købt igen i år.
Jeg synes den virker stor i det. N bruger 98/104 og vi har købt den i 104. Den er rigeligt stor synes jeg.


Tak for svar. Det er nemlig lige præcis samme scenarie her. Luna svinger mellem 98 og 104, primært grundet lange ben (hun er 105 cm "høj"). Vi har fået tilbudt én i 98, men er bange for om den bliver for kort hen over de næste par måneder.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 27. sep 2016, 08:08

Thesen skrev:
xxx---xxx skrev:
Thesen skrev:Kaster mig lige ind fra højre :)
Er der nogen af jer der har erfaring med Wheats flyverdragter og ved, hvordan de er i størrelsen? Synes nemlig tit at flyverdragter er til den store side, men er i tvivl om den rette størrelse, når nu den helst skulle holde vinteren ud.



Vi havde en sidste år og har netop købt igen i år.
Jeg synes den virker stor i det. N bruger 98/104 og vi har købt den i 104. Den er rigeligt stor synes jeg.


Tak for svar. Det er nemlig lige præcis samme scenarie her. Luna svinger mellem 98 og 104, primært grundet lange ben (hun er 105 cm "høj"). Vi har fået tilbudt én i 98, men er bange for om den bliver for kort hen over de næste par måneder.


Det et netop også lange ben der er gældende her.
Vi prøvede ikke den i 98 men jeg havde ikke turde købe den mindre i år.
0
Thesen
Indlæg: 96
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:07
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thesen » 27. sep 2016, 08:59

xxx---xxx skrev:
Thesen skrev:
xxx---xxx skrev:
Thesen skrev:Kaster mig lige ind fra højre :)
Er der nogen af jer der har erfaring med Wheats flyverdragter og ved, hvordan de er i størrelsen? Synes nemlig tit at flyverdragter er til den store side, men er i tvivl om den rette størrelse, når nu den helst skulle holde vinteren ud.



Vi havde en sidste år og har netop købt igen i år.
Jeg synes den virker stor i det. N bruger 98/104 og vi har købt den i 104. Den er rigeligt stor synes jeg.


Tak for svar. Det er nemlig lige præcis samme scenarie her. Luna svinger mellem 98 og 104, primært grundet lange ben (hun er 105 cm "høj"). Vi har fået tilbudt én i 98, men er bange for om den bliver for kort hen over de næste par måneder.


Det et netop også lange ben der er gældende her.
Vi prøvede ikke den i 98 men jeg havde ikke turde købe den mindre i år.


Tror du jeg kunne lokke dig til at måle længden på jeres i 104?
Har bedt sælger om mål på den i 98, og så var der lidt at sammenligne med :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 27. sep 2016, 09:03

Thesen skrev:
xxx---xxx skrev:
Thesen skrev:
xxx---xxx skrev:
Thesen skrev:Kaster mig lige ind fra højre :)
Er der nogen af jer der har erfaring med Wheats flyverdragter og ved, hvordan de er i størrelsen? Synes nemlig tit at flyverdragter er til den store side, men er i tvivl om den rette størrelse, når nu den helst skulle holde vinteren ud.



Vi havde en sidste år og har netop købt igen i år.
Jeg synes den virker stor i det. N bruger 98/104 og vi har købt den i 104. Den er rigeligt stor synes jeg.


Tak for svar. Det er nemlig lige præcis samme scenarie her. Luna svinger mellem 98 og 104, primært grundet lange ben (hun er 105 cm "høj"). Vi har fået tilbudt én i 98, men er bange for om den bliver for kort hen over de næste par måneder.


Det et netop også lange ben der er gældende her.
Vi prøvede ikke den i 98 men jeg havde ikke turde købe den mindre i år.


Tror du jeg kunne lokke dig til at måle længden på jeres i 104?
Har bedt sælger om mål på den i 98, og så var der lidt at sammenligne med :)


Hvis hun er 105 så undrer det mig, at du overhovedet overvejer en 98? :genert:
Hun vokser vel lidt i løbet af vinteren også. Der er alligevel et halvt år til det igen bliver vejr til termotøj.

Min S er 104 og jeg frygter den 104, jeg har købt bliver for lille. Har heldigvis en arvet Reima i 110 i skabet.
1

Tilbage til "Forældre"