Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 1. okt 2015, 16:10

Gud hvor er jeg træt af at ingen i min familie har nogen anerkendelse til overs for at jeg har fuldført min kandidatuddannelse. De kunne ikke være mere ligeglade.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Avino » 1. okt 2015, 17:00

Kommodedyret skrev:Gud hvor er jeg træt af at ingen i min familie har nogen anerkendelse til overs for at jeg har fuldført min kandidatuddannelse. De kunne ikke være mere ligeglade.


ØV da. Hvad fanden er det da for noget :/
Så vil jeg gerne sige TILLYKKE til dig :)
2
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 1. okt 2015, 17:18

Kvittevisse skrev:
Kommodedyret skrev:Gud hvor er jeg træt af at ingen i min familie har nogen anerkendelse til overs for at jeg har fuldført min kandidatuddannelse. De kunne ikke være mere ligeglade.


ØV da. Hvad fanden er det da for noget :/
Så vil jeg gerne sige TILLYKKE til dig :)


Ja, det er sgu da for dårligt.

Stort tillykke med at du har fuldført din kandidat, Kommodedyr :blomst:

Det er godt gået :pompom: :clap: :pompom:
2
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 1. okt 2015, 18:54

Kvittevisse skrev: ØV da. Hvad fanden er det da for noget :/
Så vil jeg gerne sige TILLYKKE til dig :)


Flora skrev:Ja, det er sgu da for dårligt.

Stort tillykke med at du har fuldført din kandidat, Kommodedyr :blomst:

Det er godt gået :pompom: :clap: :pompom:


Tak skal I have :genert:
I er søde :kys:
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 1. okt 2015, 19:28

:blomst: :sol: :pompom: Stort tillykke herfra også! :banan: :worship: :klap:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Frk. L » 1. okt 2015, 19:40

Måske forældre bare er mærkelige når det kommer til endt uddannelse. Jeg troede kun det var mine.

Min historie er dog lidt omvendt. Jeg har ikke nogen fancy uddannelse, er blot Social- og sundhedshjælper. Jeg mener ikke den på nogen måde kan sammenlignes med en lang universitetsusdannelse. Men jeg mener også, at færdig uddannelse er en bedrift, hvad enten man bliver det ene eller andet.
Er stadig lidt skuffet over at jeg ingen gave fik fra mine forældre da jeg blev færdig. Hvorimod min søster fik kæmpe gave da hun blev færdig som kiropraktor. (og nej, vores uddannelser kan på ingen måde sammenlignes, men jeg har slet ikke hjerne nok til sådan noget klogt noget :D )
2
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Neenah » 1. okt 2015, 20:15

ShuruQ skrev:Det er farligt at anfægte USA våbenlov. Men for helvede. Endnu et skoleskyderi.

Så er fanden løs igen, men de vil jo intet forandre. Det er sgu lidt søgt at de så igen igen begræder det skete. Så se dog hvad der sker og ændr det lort. Så vil jeg skide på om det er en forfatningsret de har. Deres forfatning er fra da landet lå i Borgerkrig og enhver havde ret til at forsvare sig selv og deres hjem. Det er fint, men der er ikke borgerkrig nu og har ikke været det længe. Og jeres våbenlov har sgu endnu tilgode at gøre noget godt. Noget der er så positivt at det opvejer det negative. Jeg har ikke set det endnu.


Det er der til gengæld en del amerikanere der har: for det var jo en person med pistol der kunne forhindre masseskyderen i at fortsætte. Suk. Det er en evig diskussion mellem dem der går ind for kontrol og dem der mener kontrol forhindrer folk i at beskytte sig fra dem, der alligevel vil erhverve våben ulovligt. Der er 300 millioner skydevåben i USA. Næsten et stk. per person. Men det kommer aldrig til at ændre sig. Til det, er NRA og de våben-glade for stærke, er jeg bange for.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 1. okt 2015, 20:22

Fräulein L. skrev:Måske forældre bare er mærkelige når det kommer til endt uddannelse. Jeg troede kun det var mine.

Arh, her siger vi da til lykke og sådan noget.

Men der er helt sikkert en forskel på nu og i forældrenes tid. Vi blev fx meget overraskede over, at "børnene" ville have forældrene til at troppe op til sidste eksamen til studentereksamen. Vi ville jo selv have, at vores holdt sig langt væk. :)

Så noget af det kan måske skyldes dette "paradigmeskifte" :gruble:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36812

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 1. okt 2015, 20:36

Kommodedyret skrev:Gud hvor er jeg træt af at ingen i min familie har nogen anerkendelse til overs for at jeg har fuldført min kandidatuddannelse. De kunne ikke være mere ligeglade.


Stort tillykke, Kommode. Det er trist, når der ikke rigtig er anerkendelse fra familien, specielt når det er noget der er så vigtigt som uddannelse. Er det fordi de ikke forstår det?

Hvis jeg nogen sinde tog en kandidat (det kommer jeg aldrig til, det har jeg ikke hjerne til, men hvis nu ...), ville mine forældre måske nok sige tillykke, men de ville slet ikke ane hvor meget arbejde der lå bag den, simpelthen fordi det er så langt væk fra deres miljø. Så jeg droppede kandidaten og tog en detailuddannelse :cool: :lol2:

Men jeg håber, der er andre der kan fejre dig irl. Indtil da får du da lige en omgang virtuelle blomster mv :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 2. okt 2015, 18:41

Daine skrev:
Kommodedyret skrev:Gud hvor er jeg træt af at ingen i min familie har nogen anerkendelse til overs for at jeg har fuldført min kandidatuddannelse. De kunne ikke være mere ligeglade.


Stort tillykke, Kommode. Det er trist, når der ikke rigtig er anerkendelse fra familien, specielt når det er noget der er så vigtigt som uddannelse. Er det fordi de ikke forstår det?

Hvis jeg nogen sinde tog en kandidat (det kommer jeg aldrig til, det har jeg ikke hjerne til, men hvis nu ...), ville mine forældre måske nok sige tillykke, men de ville slet ikke ane hvor meget arbejde der lå bag den, simpelthen fordi det er så langt væk fra deres miljø. Så jeg droppede kandidaten og tog en detailuddannelse :cool: :lol2:

Men jeg håber, der er andre der kan fejre dig irl. Indtil da får du da lige en omgang virtuelle blomster mv :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst: :pompom: :blomst:


Årh tak søde Daine, ja de forstår de ikke. De synes det er dumt at spilde sin tid på den slags, når man i stedet kunne føde en masse børn.
:lol:

Men ja, jeg hygger mig da bare uden dem:)
4
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 2. okt 2015, 19:17

Kommodedyret skrev:Gud hvor er jeg træt af at ingen i min familie har nogen anerkendelse til overs for at jeg har fuldført min kandidatuddannelse. De kunne ikke være mere ligeglade.
Billede
Billede
:worship:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 4. okt 2015, 07:51

Jeg ved godt, at "Porcelænskussen" på Facebook er ret populær, men jeg magter hende ikke ret meget, når hun sidder og kæmper for respektfuld behandling af kvinderne og samtidig kører en kam over mændene og propper dem i en boks med mærkatet: "Dumme svin". Som f.eks. i dag, hvor hun kommenterer på "Nationens" svar til en artikel med Fie Lauersen og hendes sexliv og samtidig selv skriver: "Mænd forventer at vi til hver tid spreder benene for dem".

Stop nu dig selv.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Neenah » 4. okt 2015, 08:28

Ado skrev:Jeg ved godt, at "Porcelænskussen" på Facebook er ret populær, men jeg magter hende ikke ret meget, når hun sidder og kæmper for respektfuld behandling af kvinderne og samtidig kører en kam over mændene og propper dem i en boks med mærkatet: "Dumme svin". Som f.eks. i dag, hvor hun kommenterer på "Nationens" svar til en artikel med Fie Lauersen og hendes sexliv og samtidig selv skriver: "Mænd forventer at vi til hver tid spreder benene for dem".

Stop nu dig selv.


I det hele taget har jeg det meget på samme måde med de fleste af de feministiske debattører på Facebook. Jeg er selv feminist, men den retorik mange af dem anvender, er bare ignorant og overgjort. Det er som om der ikke er plads til gråzoner hvor man kan debattere de holdninger de broadcaster. Jeg ved godt det højst sandsynligt er fordi, de er hyperopmærksomme på trolling, men man bygger ikke broer ved at flippe ud over oplæg til debat.
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 4. okt 2015, 08:33

Neenah skrev:
Ado skrev:Jeg ved godt, at "Porcelænskussen" på Facebook er ret populær, men jeg magter hende ikke ret meget, når hun sidder og kæmper for respektfuld behandling af kvinderne og samtidig kører en kam over mændene og propper dem i en boks med mærkatet: "Dumme svin". Som f.eks. i dag, hvor hun kommenterer på "Nationens" svar til en artikel med Fie Lauersen og hendes sexliv og samtidig selv skriver: "Mænd forventer at vi til hver tid spreder benene for dem".

Stop nu dig selv.


I det hele taget har jeg det meget på samme måde med de fleste af de feministiske debattører på Facebook. Jeg er selv feminist, men den retorik mange af dem anvender, er bare ignorant og overgjort. Det er som om der ikke er plads til gråzoner hvor man kan debattere de holdninger de broadcaster. Jeg ved godt det højst sandsynligt er fordi, de er hyperopmærksomme på trolling, men man bygger ikke broer ved at flippe ud over oplæg til debat.



Præcis! De er så dedikerede, at de bliver skingre. Og jeg bliver træt i hovedet, for de smadrer ethvert budskab.

Jeg kommenterede på hendes opslag og gjorde opmærksom på generaliseringen. Og fik svaret: "Du kan være ganske rolig. De fleste mænd herinde, ved godt det ikke gælder #allmen"
(Jeg ved så ikke lige, hvorfor det hashtag skulle være der). Men hey, så giver det jo god mening. Så må man godt generalisere. Åbenbart.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Neenah » 4. okt 2015, 08:41

Ado skrev:
Neenah skrev:
Ado skrev:Jeg ved godt, at "Porcelænskussen" på Facebook er ret populær, men jeg magter hende ikke ret meget, når hun sidder og kæmper for respektfuld behandling af kvinderne og samtidig kører en kam over mændene og propper dem i en boks med mærkatet: "Dumme svin". Som f.eks. i dag, hvor hun kommenterer på "Nationens" svar til en artikel med Fie Lauersen og hendes sexliv og samtidig selv skriver: "Mænd forventer at vi til hver tid spreder benene for dem".

Stop nu dig selv.


I det hele taget har jeg det meget på samme måde med de fleste af de feministiske debattører på Facebook. Jeg er selv feminist, men den retorik mange af dem anvender, er bare ignorant og overgjort. Det er som om der ikke er plads til gråzoner hvor man kan debattere de holdninger de broadcaster. Jeg ved godt det højst sandsynligt er fordi, de er hyperopmærksomme på trolling, men man bygger ikke broer ved at flippe ud over oplæg til debat.



Præcis! De er så dedikerede, at de bliver skingre. Og jeg bliver træt i hovedet, for de smadrer ethvert budskab.

Jeg kommenterede på hendes opslag og gjorde opmærksom på generaliseringen. Og fik svaret: "Du kan være ganske rolig. De fleste mænd herinde, ved godt det ikke gælder #allmen"
(Jeg ved så ikke lige, hvorfor det hashtag skulle være der). Men hey, så giver det jo god mening. Så må man godt generalisere. Åbenbart.


Det er pga det der fantastiske #notallmen på twitter. Det startede efter Elliot Rodger skød 6 mennesker sidste år, hvor kvinder tog til twitter for at dokumentere oplevelser med diskrimination og sexisme under #yesallwomen. Not all men er mere eller mindre ansvarsfraskrivelse. "Det kan godt være at alle kvinder har oplevet at blive råbt efter på gaden men sådan er JEG ikke, så #notallmen!!" Det ændrer samtalen fra kvindernes oplevelse af hverdagssexisme til at skulle tage vare på mænds følelser over at nogen vælger at tale om det. Men det er jo lidt fjollet, for der er jo aldrig nogen der har sagt at alle mænd ér sådan. De har bare sagt at alle kvinder har oplevet det. Så det er lidt sådan en "sig jeg er dygtig fordi jeg aldrig uopfordret har taget en pige på røven" i stedet for at anerkende at det rent faktisk sker.

Giver det mening?
6

Tilbage til "Generelt"