Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 29. sep 2015, 20:24

I går var jeg til bike og bagefter til Release på det nye BodyPump program. Nøj det er fedt :gogo:

I dag har jeg været til bike. Synes det går bedre med knæet. Det går ikke længere så ondt, er mest bare lidt irriteret eller hvordan jeg nu skal beskrive det. Så jeg håber ligeså naivt på, at det snart er helt væk igen :)
0
Jeg står i midten nu!
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 29. sep 2015, 20:53

Ballademager skrev:
D.itsen skrev:Min krop er stadig mærket efter i lørdags, så i går blev det til verdens mest ynkelig omgang boksning (jeg var øm og havde ingen energi) og jeg droppede svømning. I dag er det blevet til 3 km lunten i fantastisk vejr og en halv times stræk og mobilitetstræning. Og så 12 km transportcykling.
Jeg står lidt og vakler mellem at få lavet en maks test på forskellige øvelser og så se hvor meget jeg kan rykke indtil jul, og så tage en periode med nedsat workload :gruble: Det er ikke fordi jeg tror jeg er i overtræning, men jeg kræver altid temmelig meget af min krop og min dagsform svinger så vildt. Så tænkte et par uger med lidt ro, måske kunne være gavnligt i det lange løb


Det lyder fornuftigt at dæmpe belastningen. Selvom jeg normalt ikke har lyst til at holde pause fra træning eller køre med nedsat træning, så er det min erfaring, at det godt for kroppen en gang imellem.

I know. Men snakker vi en uge eller en måned? Jeg har aldrig bevidst prøvet det før, så er lidt blank. Og bliver nødt til at strukturere det, hvis det skal blive til noget
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 30. sep 2015, 18:22

September har været en god måned :banan: Jeg har virkelig fået sparket røv og trænet en masse :banan: Det er blevet til:

20 Spinning timer
10 x BodyPump
4 løbeture

Hold nu! Så meget har jeg aldrig trænet på en måned før :)
3
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 30. sep 2015, 20:16

Jeg har holdt træningspause i denne uge. Har jo det dér med min mave. Har en læge i familien som mener at det er et trykket ribben. Så kan forvente bedring om 5 uger :rulle: men nu tager jeg to Ipren og forsøger en løbetur i morgen. Bare for at se om det virker eller ej. Er simpelthen pis-irriteret over det :sur:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf lulu-p » 1. okt 2015, 20:28

Jeg har løbet en kvik tur på 6 km. Men jeg aner ikke HVOR kvik, for min tlf ville selvfølgelig ikke fange antydning af GPS signal :evil:
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf FitBrideToBE » 2. okt 2015, 07:33

Jeg har fået trænet en lille time her til morgen.. Det er sgu udmærket.. Det skal ikke altid være psykopatagtigt hårdt altså! Jeg har virkelig brug for at finde en mellemting.. Og jeg håber, at jeg kan skrue træningen ned til 4-5x ugen og være tilfreds med det !
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf lulu-p » 7. okt 2015, 10:46

Billede fra weekenden, hvor jeg løb 7 km på 37 minutter. Mon vi får lige så fint løbevejr igen? Jeg gider virkelig ikke løbe i regnvejr.

lap4.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 8. okt 2015, 19:04

Er så glad! Mit knæ er tilsyneladende ok igen. Det gør i hvertfald ikke ondt mere. Og har været ude at løbe her til aften, også uden smerter. Så jeg håber på, at det bare var det.

Det blev til 5km på 28 minutter og endda i tørvejr :banan:
4
Jeg står i midten nu!
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 8. okt 2015, 21:09

Sidste uge var meget begrænset på træningsfronten, mest fleksibiletstræning, transportcykling og gåture.
Og jeg har så meget taget revanche i den her uge. Der er bare overskud, morgentræning, bentræning efter crossfit light osv. Eneste negative ting er at jeg er øm i den ene skulder, men tror det er en muskelting så nu har jeg booket massage næste uge. Er lidt i tvivl om jeg skal lave mere styrketræning i den her uge, nu får vi se hvad kroppen siger lørdag
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Aima » 8. okt 2015, 23:48

D.itsen skrev:Sidste uge var meget begrænset på træningsfronten, mest fleksibiletstræning, transportcykling og gåture.
Og jeg har så meget taget revanche i den her uge. Der er bare overskud, morgentræning, bentræning efter crossfit light osv. Eneste negative ting er at jeg er øm i den ene skulder, men tror det er en muskelting så nu har jeg booket massage næste uge. Er lidt i tvivl om jeg skal lave mere styrketræning i den her uge, nu får vi se hvad kroppen siger lørdag


Skønt indlæg! Jeg ved så meget, hvad du mener med det der overskud. Det er så fedt, når det bare kører og man nærmest har uanede mængder energi.

Håber skulderen går i orden :kys:
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 11. okt 2015, 11:03

^Håber skulderen har det bedre i dag?

....

Jeg har været til bike og pump i dag og er således nået op på 9 timers træning denne uge :banan:

Om lidt kører jeg ud og bliver forkælet af mine forældre :D
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 11. okt 2015, 17:42

Ballademager skrev:
Hold op, hvor er du vild! :banan: Du fortjener helt sikkert forkælelse.

Skulderen er ikke helt god, men den blev da ikke værre af dagens træning. Den får en pause på nogle dage, så bliver den nok god igen.


Lidt hvile plejer gerne at hjælpe :gogo:

Ja, det har været en god uge. Og perfekt at slutte den af med mors mad :love:
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 12. okt 2015, 19:56

Tog 2 timers bike i træk her til aften.

Er fuldstændig smadret nu. Orker ikke engang at rejse mig for at gå i seng :lol:
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 14. okt 2015, 19:20

Jeg holder 2 ugers træningspause i håb om at det hjælper på mine mavesmerter. Skal test-løbe på fredag. Fuck hvor jeg savner det!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Ally » 14. okt 2015, 19:40

Efter en ufrivillig pause takket være et forstuvet bækkenled har jeg kun gået og cyklet lidt - fysioterapeutens anbefaling - men nu har han også anbefalet, at jeg begyndte at lave nogle stabiliserende øvelser for bækken/lænd/mave/ryg. Samtidig må jeg gerne svømme og lave anden cardiotræning, hvorfor jeg fik lavet en ny træningsplan i dag med en instruktør i fitnesscentret.

De næste tre uger skal jeg træne cardio, cardio og mere cardio i form af fysioterapeutens anbefalede øvelser, svømning og forskellig cardio i fitnesscentret. Jeg trænede i dag - og det var SÅ lækkert!
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Fit og/eller lækker"