Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 23. sep 2016, 18:09

Juki skrev:
Ado skrev:At alt er en skide rejse. "Det har været en fantastisk rejse at være med i Bagedysten" - "Tak for rejsen, skat. Skønt vi nu skal skilles" - "Jeg er endelig færdig med at bygge carporten. Det har været en fed rejse".

Jeg tror ikke det var dét H.C Andersen mente, da han udtalte: "At rejse er at leve".

Jeg tror aldrig jeg vil føle mig så meget i live som hvis jeg skulle bygge en carport. Eller ....


Jeg har lige foretaget en rejse ud i køkkenet for at lave te og tilbage til stuen igen. Det var vildt! :rock:
8
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 23. sep 2016, 18:41

ManicNinja skrev:
Ballademager skrev:
Torn skrev:Hensynsløse rygere. Det er sikkert som amen i kirken, at der på perronen står minimum to trælse morgenrygere og pulser deres usunde vane ned i lungerne på os andre. Fri mig for dine giftstoffer! En ubetænksom omgang med andres helbred, der burde være glemt allerede i 1990'ene.


Især fordi, at rygning nu er forbudt på DSBs perroner. Jeg ser mig i øvrigt ikke for fin til at vifte røgen synligt væk, når jeg oplever den slags :genert:

Det her burde nok ligge i "det må man ikke sige".


Og jeg holder mig ikke for fin til at bde dem slukke smøgen: "Jeg ved godt, det her er udendørs. Men du må stadig ikke ryge her".
Det giver lidt blandede reaktioner ...


Jeg kan godt leve med det i fri luft, der kan man jo altid flytte sig lidt væk, men når de ikke kan vente med at tænde, til de er ude af elevatoren, er jeg ved at få et føl på tværs.
0
14 11 14
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sevii » 23. sep 2016, 19:27

At jeg aldrig kan være i min lejlighed uden at jeg skal blive generet af naboernes røg. Min næse bliver stoppet og jeg får ondt i øjnene og hovedet. :/

Jeg vil så gerne flytte snart.
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 23. sep 2016, 21:10

Lemonella skrev:
Joe skrev:
Dirtylittledevil skrev:Kæmpe irritation: Folk der spørger om min alder, og når jeg så oplyser den siger de bare "Okay :)" helt uden at blive behørigt overrasket/chokeret over at jeg ser meget yngre ud end jeg er! :cuss: :naughty:


Jeg er til gengæld mega træt af at høre folk fortælle glædestrålende om hvordan andre skyder dem til at være yngre end de er. Jeg kender en, hvor det vist bare er et af hendes yndlingsemner. Det bliver lidt trættende.
Og det ikke fordi jeg er misundelig og selv ser herre gammel ud. Jeg er vist ret alderssvarende og det passer mig fint.


Det kunne være mig du tænker på. :D Jeg bliver sgu så skide lalleglad, hvis folk skyder mig til, at være i 40'erne. Specielt når jeg nu er 63 år. :gammel:

Så vent du bare til du når min alder, så vil du nok også blive glad, hvis folk tror du er yngre end du er.

Så, hvis det virkelig kan irritere dig grænseløst, at jeg er glad og måske virker en smule pralende, ja så fred være med det. Jeg kunne så nok finde emner der måske var mere grænseløst irriterende. :kys:


Som jeg læser Joes indlæg handler det ikke om, at nogen ikke må prale eller være glade. Men om at det sgu bliver lidt enerverende at høre på, hvis det er konstant og hele tiden.

Jeg er i øvrigt helt enig med Joe. Og nu ér tråden her jo til emner/fænomener, der irriterer én grænseløst, så ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Joe » 23. sep 2016, 22:50

Lemonella skrev:
Joe skrev:
Dirtylittledevil skrev:Kæmpe irritation: Folk der spørger om min alder, og når jeg så oplyser den siger de bare "Okay :)" helt uden at blive behørigt overrasket/chokeret over at jeg ser meget yngre ud end jeg er! :cuss: :naughty:


Jeg er til gengæld mega træt af at høre folk fortælle glædestrålende om hvordan andre skyder dem til at være yngre end de er. Jeg kender en, hvor det vist bare er et af hendes yndlingsemner. Det bliver lidt trættende.
Og det ikke fordi jeg er misundelig og selv ser herre gammel ud. Jeg er vist ret alderssvarende og det passer mig fint.




Det kunne være mig du tænker på. :D Jeg bliver sgu så skide lalleglad, hvis folk skyder mig til, at være i 40'erne. Specielt når jeg nu er 63 år. :gammel:

Så vent du bare til du når min alder, så vil du nok også blive glad, hvis folk tror du er yngre end du er.

Så, hvis det virkelig kan irritere dig grænseløst, at jeg er glad og måske virker en smule pralende, ja så fred være med det. Jeg kunne så nok finde emner der måske var mere grænseløst irriterende. :kys:


Jeg fik måske også formuleret forkert. Det er absolut ikke fordi folk ikke må dele deres glæde over en kompliment. Det må de gerne. Men jeg har mødt folk der taler så meget om det, at det virker som om det er blevet en stor del af deres identitet, at de ser yngre ud end de er.
Og den der konstante snakken om de komplimenter de får, bliver lidt belastende. Men det er den enkeltstående glæde ikke.
3
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. sep 2016, 23:34

Når man sidder foran sin PC sammen med en god ven og skiftes til at finde god musik på youtube, og så falder snakken på det der med at YT altid foreslår lignende videoer til hvad man ellers har søgt på, ude i højre side, og så er den øverste video noget a la "Tutorial on how I accept my extreme body hair" og efter den kommer en video der cirka hedder "Er det normalt med hvidt skedesekret?" (bare på engelsk). Megatræls. Og vi lader begge som om vi slet ikke har set det.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 24. sep 2016, 06:31

At der skal så lidt til, før min krop og hjerne går i forsvarsmode og ikke samarbejder. I hverdagen kører alt efter en snor, ind imellem med knuder på, selvfølgelig, men jeg er aktiv dagen igennem. Når vi så kommer til weekenden, går det galt. Jeg skal sørge for at smide to kort i kuverter med et par mønter, køre min søn til og fra fødselsdag, og hente nogle detaljer til en fødselsdag, jeg selv skal til efterfølgende.

Og jeg er vågnet on-off fra kl. 5 med tanker om, hvad nu hvis/hvor er nu/har vi overhovedet kuverter?/arh, jeg har også glemt.. osv. Nu er jeg oppe, har spist morgenmad og burde gå i bad, men jeg kan ikke komme op af sofaen.

Jeg har det bedst med kun at skulle én ting pr. dag i weekenden.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Modesty Blame » 24. sep 2016, 07:51

Mine forældre er nogle fucking tåber.

Min mor bliver 60 i år. For et halvt års tid siden spurgte jeg hende, om hun kunne tænke sig en rejse (sammen med mig) i fødselsdagsgave, hvor jeg betaler rejsen, men hun skal selv betale mad og lommepenge. Det ville hun gerne. Vi brugte noget tid på at finde frem til en destination, og da vi havde besluttet os, bookede jeg hoteller. OBS! Har ikke haft penge oppe af lommen endnu. Hun har i øvrigt så spurgt, om min papfar må komme med, hvis han selv betaler.
Vi skal afsted en uge næste år. En uge, hvor jeg hvert år plejer at rejse med nogle andre, men til samme land.

Hun har været fuldt informeret om planlægningen og dermed også, hvor mange dage vi skal afsted.

Forleden annoncerer hun så, at hun ikke vil afsted i 7 dage. Næste år bliver et arbejdsmæssigt meget hårdt år for mig, så jeg får begrænsede mængder ferie. For eksempel kan jeg højst forvente to uger sammenhængende i sommerferien. Det er okay, men den uge hvor vi skal afsted ligger i foråret. Og jeg vil fanme afsted i en uge. Så nu skal jeg enten lade hende flyve alene den ene vej, eller også skal jeg have sådan en kort ferie, hvor ingen af de planer, der er lagt, kan lade sig gøre. Og alt skal omplanlægges.

Lige nu har jeg mest lyst til bare at købe en miniferie til hende og papfar i samme periode, og så lade dem sejle i egen sø.

Min far - ringede i går, og spurgte, hvad jeg skulle i weekenden. Jeg tænker - min far vil gerne se mig, næh hvor cool. Men jeg tog fejl. Han ville bare gerne have mig til at lave noget arbejde, som han egentlig ikke helt selv gad. Og han lover så kompensation. Jeg laver arbejdet i går aftes, ringer og siger, nu er det færdigt. Og hans respons er, det var sgu da hurtigt, har du arbejdet de sidste 7 timer på det?

Og så tænker jeg bare, hvis han virkeligt troede, at jeg ville være så længe om det, så er det da ikke særligt pænt at bede mig om at lave det (når nu han selv er dygtigere på området). Det tog mig så kun 3 timer fra start til slut - og jeg så tv i mens.
Så siger han, du får halvdelen af, hvad jeg får for det. ...eh...okay, kunne du være en anelse mere konkret, farmand?
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 24. sep 2016, 09:23

vUlpeS skrev:
Flora skrev:
Juki skrev:
Ado skrev:At alt er en skide rejse. "Det har været en fantastisk rejse at være med i Bagedysten" - "Tak for rejsen, skat. Skønt vi nu skal skilles" - "Jeg er endelig færdig med at bygge carporten. Det har været en fed rejse".

Jeg tror ikke det var dét H.C Andersen mente, da han udtalte: "At rejse er at leve".

Jeg tror aldrig jeg vil føle mig så meget i live som hvis jeg skulle bygge en carport. Eller ....


Jeg har lige foretaget en rejse ud i køkkenet for at lave te og tilbage til stuen igen. Det var vildt! :rock:

Hvis du stødte på en forhindring, der måtte overvindes undervejs, er der tale om et rejseeventyr.


Altså jeg var nødt til at træde over et dørtrin som er mindst 2 cm højt. Tæller det? :kryds:
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. sep 2016, 09:39

Hvor er jeg glad for at det ikke kun er mig der har problemer med at acceptere at hvert eneste TV-program med "ægte mennesker" pludselig er blevet til en rejse.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Modesty Blame » 24. sep 2016, 15:00

Jeg vil gerne lige slå fast at mit indlæg herover om en rejse, rent faktisk er om en rejse, og ikke om en reality-tv-induceret rejse.
7
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Muspel » 24. sep 2016, 15:27

Modesty Blame skrev:Mine forældre er nogle fucking tåber.

Min mor bliver 60 i år. For et halvt års tid siden spurgte jeg hende, om hun kunne tænke sig en rejse (sammen med mig) i fødselsdagsgave, hvor jeg betaler rejsen, men hun skal selv betale mad og lommepenge. Det ville hun gerne. Vi brugte noget tid på at finde frem til en destination, og da vi havde besluttet os, bookede jeg hoteller. OBS! Har ikke haft penge oppe af lommen endnu. Hun har i øvrigt så spurgt, om min papfar må komme med, hvis han selv betaler.
Vi skal afsted en uge næste år. En uge, hvor jeg hvert år plejer at rejse med nogle andre, men til samme land.

Hun har været fuldt informeret om planlægningen og dermed også, hvor mange dage vi skal afsted.

Forleden annoncerer hun så, at hun ikke vil afsted i 7 dage. Næste år bliver et arbejdsmæssigt meget hårdt år for mig, så jeg får begrænsede mængder ferie. For eksempel kan jeg højst forvente to uger sammenhængende i sommerferien. Det er okay, men den uge hvor vi skal afsted ligger i foråret. Og jeg vil fanme afsted i en uge. Så nu skal jeg enten lade hende flyve alene den ene vej, eller også skal jeg have sådan en kort ferie, hvor ingen af de planer, der er lagt, kan lade sig gøre. Og alt skal omplanlægges.

Lige nu har jeg mest lyst til bare at købe en miniferie til hende og papfar i samme periode, og så lade dem sejle i egen sø.

Min far - ringede i går, og spurgte, hvad jeg skulle i weekenden. Jeg tænker - min far vil gerne se mig, næh hvor cool. Men jeg tog fejl. Han ville bare gerne have mig til at lave noget arbejde, som han egentlig ikke helt selv gad. Og han lover så kompensation. Jeg laver arbejdet i går aftes, ringer og siger, nu er det færdigt. Og hans respons er, det var sgu da hurtigt, har du arbejdet de sidste 7 timer på det?

Og så tænker jeg bare, hvis han virkeligt troede, at jeg ville være så længe om det, så er det da ikke særligt pænt at bede mig om at lave det (når nu han selv er dygtigere på området). Det tog mig så kun 3 timer fra start til slut - og jeg så tv i mens.
Så siger han, du får halvdelen af, hvad jeg får for det. ...eh...okay, kunne du være en anelse mere konkret, farmand?



Jeg kan sørme godt forstå det er frustrerende. Begge dele. Og så dobbelt surt at det er samtidigt de opfører sig sådan.
0
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aviva » 24. sep 2016, 16:44

Mennesker der støjer HELE tiden.. Så VIS da hensyn!
1
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 24. sep 2016, 16:59

vUlpeS skrev:
Flora skrev:
vUlpeS skrev:
Flora skrev:
Juki skrev:
Ado skrev:At alt er en skide rejse. "Det har været en fantastisk rejse at være med i Bagedysten" - "Tak for rejsen, skat. Skønt vi nu skal skilles" - "Jeg er endelig færdig med at bygge carporten. Det har været en fed rejse".

Jeg tror ikke det var dét H.C Andersen mente, da han udtalte: "At rejse er at leve".

Jeg tror aldrig jeg vil føle mig så meget i live som hvis jeg skulle bygge en carport. Eller ....


Jeg har lige foretaget en rejse ud i køkkenet for at lave te og tilbage til stuen igen. Det var vildt! :rock:

Hvis du stødte på en forhindring, der måtte overvindes undervejs, er der tale om et rejseeventyr.


Altså jeg var nødt til at træde over et dørtrin som er mindst 2 cm højt. Tæller det? :kryds:

Hjemme-ude-hjemme, check. Et antiklimaks (dørtrin), check. Et klimaks (kaffetår), check. Der mangler vel i grunden kun noget magisk for at vi kan kategorisere dine strabadser som et folkeeventyr (eller en folkevise, hvis du kan få det sat på versefod) :)


Sejt :D

Når jeg tænker efter tror jeg faktisk der stod en enhjørning bag døren ud til køkkenet. Jeg hørte i hvert fald noget rumstere, så det kan næsten ikke have været andet end en enhjørning. Så er magien i hvert fald på plads :gogo:. Jeg vil forsøge at få sat det på versefod, så generation efter generation herefter kan synge om mine fantastiske oplevelser :banan:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf IrmaPigen » 24. sep 2016, 18:34

At flagermusene ved søerne kommer helt vildt tæt på.

Det er vildt ubehageligt.
1

Tilbage til "Generelt"