Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 23. sep 2016, 13:25

Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:Så er vi 5 gram fra fødselsvægten ifølge sygehusets vægt :banan:

Årh hvor dejligt. Så håber jeg godt nok at i får lidt ro og amme-selvtillid! Så har hun da også taget et ordentligt hop op?


Ja det må være 100 gram på 3 dage :)
2
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 23. sep 2016, 16:01

Snowdrop dejligt med vægten!! :)

Sorenspige Her vågner L også hvis han taber sutten,mest hvis han ikke er faldt helt i søvn endnu. Åh det er altså træls når man lige tror han sover og vupti så er han lys vågen fordi han mangler sutten...

Her har vores nætter de sidste par dage været hårde :( Pyha. Han vil bare ikke finde ro og græder rigtig meget,og er meget urolig. I nat var det 3-4 timer i træk. Og før det meget af aftenen også.
Ved ikke hvad det er der driller ham.

Vi var til 5 ugers tjek i onsdags det gik fint. Han har taget på og vokset i længden! Dejligt! :gogo:
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 23. sep 2016, 16:44

Lisen82 skrev:Snowdrop dejligt med vægten!! :)

Sorenspige Her vågner L også hvis han taber sutten,mest hvis han ikke er faldt helt i søvn endnu. Åh det er altså træls når man lige tror han sover og vupti så er han lys vågen fordi han mangler sutten...

Her har vores nætter de sidste par dage været hårde :( Pyha. Han vil bare ikke finde ro og græder rigtig meget,og er meget urolig. I nat var det 3-4 timer i træk. Og før det meget af aftenen også.
Ved ikke hvad det er der driller ham.

Vi var til 5 ugers tjek i onsdags det gik fint. Han har taget på og vokset i længden! Dejligt! :gogo:


Det er bare hårdt når de ikke kan finde ro og græder. Vores drenge er jo ca lige gamle og vi har også døjet meget med skrigeri og urolig baby de sidste dage. 7-9-13 skriger han ikke om natten. Så er det lidt nemmere at klare turene om dagen og aftenen.

Dejligt han er vokset og har taget på :)
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. sep 2016, 18:11

Snowdrop, dejligt med sådan en vægtøgning :banan:.

Liesen, hvor lyder det godt, at han vokser, som han skal :gogo:. Men skrigeriet/grædeturen og især om natten er bare for hårdt :ae:. Håber, I får nogle roligere nætter.

Primle, spændende med mødregruppe. Håber, de er søde. Øv, at Bertil også skriger/græder, men godt det ikke er om natten.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. sep 2016, 18:18

Vi har nogle meget svingende dage. Grædeturene er desværre blevet lidt oftere, og hun har ikke spist så meget, som hun plejer. I dag har hun så haft tynd mave, så jeg tror, maven driller.

Jeg har nok ubevidst tænkt, at nu ville det blive bedre med grædeturene, men jeg må nok indstille mig på, at der går noget tid endnu.

Men alt er ikke bare negativt. Vi har været til fødselsdag både i dag og i går, hvor vi trods gråd også har haft hygget os.

Hun er også begyndt at slå til ting bevidst :lun:. Altså hun kan ikke ramme hver gang, men man kan se, at hun virkelig ligger og koncentrerer sig, før hun så langer ud efter det. Så er hun pludselig en stor pige :love:.
2
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 24. sep 2016, 18:27

Dejligt med fødselsdagshygge :)

Vi har fejret min mands fødselsdag i dag. Det har desværre ikke været så hyggeligt. Bertil har skreget stortset hele dagen. Og natten har også været slem. Tilsidst måtte moderen også fælde et par tårer inde i soveværelset.

Han har heldigvis sovet ovenpå mig i over tre timer nu. Jeg tænker zoneterapi i næste uge, for et eller andet er vi nødt til at prøve. Det her er ikke til at holde til.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. sep 2016, 18:49

Åh, Primle, hvor jeg føler med jer :ae:.
Når M græder rigtig meget og længe, så kommer jeg også til at græde :genert:. Jeg har også gjort foran min store søn. Min SP har sagt, at det er ok, og at de ikke tager skade, så længe man taler med dem om det.

Håber, zoneterapi kan hjælpe. Hvilke noget MME får han?
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. sep 2016, 18:56

Det burde være forbudt med grædende babyer. Når M er glad og ligger og pludrer osv., så kan jeg klarer det meste og synes, at verden er er fantastisk sted.

Så snart hun græder i længere tid, får jeg det helt modsat.

Nybagte forældre burde have lov til at glædes og hygge med deres lille baby i stedet for at gå rundt med grædende babyer.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. sep 2016, 18:58

Jeg har i to dage fået kommentarer om, at andre folk jo ikke har haft problemer med, at deres baby ikke ville sove med mindre barnevognen kørte - for det havde de ikke vænnet dem til.

Jeg blivet så provokeret, for jeg har heller ikke vænnet M til det. Jeg begyndte at gå med hende, fordi hun ellers ikke ville sove. Alternativet er overtræt, skrigende baby :tie:. Hvem har lyst til det?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 24. sep 2016, 19:01

Åh, det må være hårdt når de græder sådan :( .
Thea bliver 3 uger på mandag. Kan man regne med at man er nogenlunde sluppet for kolik hvis det ikke kommer når hun er de der 4 uger?

Jeg synes det er svært med amningen. Hun ammer alt mellem 3 minutter og 30 minutter. Hun falder ofte i søvn ved brystet - men slipper dog aktivt selv ved at dreje hovedet væk - men er i tvivl om hun får nok mad, eller om hun bare sutter sig træt.
Hold nu op, hvor kan man bekymre sig meget om de små pus :blush2:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 24. sep 2016, 19:24

Sorenspige skrev:Åh, Primle, hvor jeg føler med jer :ae:.
Når M græder rigtig meget og længe, så kommer jeg også til at græde :genert:. Jeg har også gjort foran min store søn. Min SP har sagt, at det er ok, og at de ikke tager skade, så længe man taler med dem om det.

Håber, zoneterapi kan hjælpe. Hvilke noget MME får han?


Han får mme fra apoteket, som er højt hydroliseret. Det skulle være mest skånsomt for maven. Så vi kan ikke engang gøre noget der.

Jeg har også grædt foran min datter. Det kan jeg heller ikke se det forkerte i. Jeg snakker altid med hende om hvorfor. Så sent som i dag, hvor hun påstod at når man var 3,5 år så græd man ikke mere :-D (altså der græd jeg ikke, men vi talte om det)
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. sep 2016, 19:25

Jeg mener, at kolik oftest viser sig, når de er mellem 2 og 5 uger. Desværre kan de jo så også græde en del, selvom de ikke har kolik.

Har læst, at gråden topper omkring de 6-8 uger, hvor det er normalt, at de græder op til 2 timer om dagen. Fra uge 12 skulle det blive bedre til omkring 1 time.

Men altså det er jo så bare ikke alle babyer, som har læst det samme :).
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 24. sep 2016, 19:26

Sangius skrev:Åh, det må være hårdt når de græder sådan :( .
Thea bliver 3 uger på mandag. Kan man regne med at man er nogenlunde sluppet for kolik hvis det ikke kommer når hun er de der 4 uger?

Jeg synes det er svært med amningen. Hun ammer alt mellem 3 minutter og 30 minutter. Hun falder ofte i søvn ved brystet - men slipper dog aktivt selv ved at dreje hovedet væk - men er i tvivl om hun får nok mad, eller om hun bare sutter sig træt.
Hold nu op, hvor kan man bekymre sig meget om de små pus :blush2:


Jeg ved ikke så meget om kolik, men Bertils skrigeri er først kommet efter de 4 uger. Jeg satser virkelig stærkt på det ikke er kolik :tie:

Hvordan gik det med bus og amning og det hele?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 24. sep 2016, 19:53

primle skrev:
Sangius skrev:Åh, det må være hårdt når de græder sådan :( .
Thea bliver 3 uger på mandag. Kan man regne med at man er nogenlunde sluppet for kolik hvis det ikke kommer når hun er de der 4 uger?

Jeg synes det er svært med amningen. Hun ammer alt mellem 3 minutter og 30 minutter. Hun falder ofte i søvn ved brystet - men slipper dog aktivt selv ved at dreje hovedet væk - men er i tvivl om hun får nok mad, eller om hun bare sutter sig træt.
Hold nu op, hvor kan man bekymre sig meget om de små pus :blush2:


Jeg ved ikke så meget om kolik, men Bertils skrigeri er først kommet efter de 4 uger. Jeg satser virkelig stærkt på det ikke er kolik :tie:

Hvordan gik det med bus og amning og det hele?


Jeg endte med at aflyse. Skal jo også vejes på onsdag af sundhedsplejersken. Synes ikke det var det værd at stresse mig selv, og derved også Thea, for endnu en vejning. De var enige på afdelingen. Så såfremt Thea endnu tager på på onsdag, så er vi sluppet fra deres side af :)
Håber lille Bertil snart bliver lidt mere rolig - er det maven der driller?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 24. sep 2016, 21:09

Trods Movicol er der gået 2,5 døgn mellem afføring her. Han er heldigvis lige kommet af med lidt. Jeg ved sgu snart ikke, hvad vi mere kan gøre?

I nat sov han fra 23 til 7, det er lidt vildt, synes jeg, men vel ok, når han tager fint på? Til gengæld sover han jo stort set ikke om aftenen..
0

Tilbage til "Forældre"