Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 24. sep 2016, 12:10

Den største ændring i mad her har været at jeg har haft rigtig meget madlede og derfor spist meget mere frisk grønt som frugt, gulerødder, tomater osv. fordi det var det eneste der ikke gav slem kvalme. Og så bliver kvalmen slem når jeg ikke småspiser, så her er forsvundet enorme mængder gulerødder :lol:

I aften skal vi fortælle kærestens familie at jeg er gravid (et par enkelte ved det) og i morgen bliver det rigtig officielt via facebook. Jeg ville helst have ventet med at alle ved det, men der har været folk jeg har været nødt til at fortælle om graviditeten (så meget kvalme og madlede jeg har haft har det været umuligt at skjule uden at have virket uhøflig i flere situationer) og jeg kan mærke jeg ofte er bange for de kommer til at skrive noget på facebook så andre kan gætte det, så for selv at få lov at sige det bliver det sagt (og skrevet på facebook) nu :)
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 24. sep 2016, 12:46

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:Jeg er også virkelig sulten om morgenen. Spiser næsten dobbelt så meget som før og bliver rigtig utilpas, hvis jeg ikke får nok at spise.


Ja, den der utilpashed kan komme meget pludseligt. Det er temmelig ubehageligt... Jeg har flere gange sat mig i min bil, blot for at konstatere at det ikke går. Jeg bliver simpelthen lettere svimmel og lightheaded (kan ikke lige huske det danske navn), hvis jeg ikke har spist nok om morgenen / formiddagen. Min mave rumler ikke bare.., hele min krop strejker. :lol:

Og btw. rigtig fin stue! Jeg er især heeeelt vild med jeres gulv! :love:


Jeg har faktisk oplevet at blive køresyg et par gange, hvor jeg ellers synes jeg havde fået mad nok, men hvor det alligevel har hjulpet at spise noget.

Tak :kys:

Gulvet er desværre vind og skæv, det er et gammelt 70'er hus, der har 'sat sig' gennem tiden, og gulvet er aldrig blevet skiftet. Så det bliver nok ofret under en ombygning om 2-3 år. Desværre.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 24. sep 2016, 14:28

Rebecca, spændende med nf :kys: Kan ikke forestille mig, at nogle bliver sure over sådan en lille hvid løgn. De første vi kender har holdt det hemmeligt indtil uge 12 og nf er ovre.

Sjovt med alderen, jeg har en veninde, der var 32, da hun fik den første. Resten var mellem 24 og 27. Og så lige en enkelt på 22. Jeg er (ufrivilligt) den næstældste andengangsmor med mine 30 år.

Men det vist meget normalt at folk bosat i de mindre byer er yngre, når de får børn, fordi der er knap så mange karrieremennesker :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 24. sep 2016, 14:30

Jeg har brugt en mindre formue på det sidste udstyr i dag. Madrasser i alverdens afskygninger, en bedside crip og lidt andre småting. Fik pludselig lidt stress over at vi ikke havde noget sovested til hende endnu (vi har smidt madrasserne fra S ud), men nu er der styr på det. :)
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 25. sep 2016, 08:50

Vi fortalte det til kærestens familie i går, de blev så glade! Især hans to niecer glæder sig til endnu en kusine, og mente det var en meget heldig pige at hun fik os som forældre :lun: Men hvad sker der lige for at folk rør ved ens mave? Det synes jeg fandme var mærkeligt at hans mor gjorde, jeg troede det var noget folk gjorde når man var meget gravid, lige nu aede hun jo bare mit fedt :lol:

I dag bliver det så facebook officielt, håber folk er søde, skal lige finde en eller anden måde at få det skrevet på facebook, har slet ikke tænkt over hvordan det skal offentliggøres, og føler mig ikke videre kreativ :genert:
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 25. sep 2016, 08:55

Bøtte skrev:Jeg har brugt en mindre formue på det sidste udstyr i dag. Madrasser i alverdens afskygninger, en bedside crip og lidt andre småting. Fik pludselig lidt stress over at vi ikke havde noget sovested til hende endnu (vi har smidt madrasserne fra S ud), men nu er der styr på det. :)


Er det en lille bedsidecrib eller en større der kan bruges længe? Vi er nemlig lidt i tvivl om hvad vi gør med seng, vi vil gerne have den som bedside, men vi vil måske også have den kan bruges længere end et halvt år i hvert fald hvis den er dyr. Så jeg søger inspiration, så vil du dele hvilken I endte med?

Jeg prøvede at lave en liste over hvad vi skal have før barnet bliver født, jeg synes listen ser meget dyr ud :genert: Tænker vi kan ønske os nogle af tingene til jul ellers går vi da helt fallit :lol: Ej, mange af tingene kan jo gøres mere eller mindre dyrt, synes bare listen var så lang..
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 25. sep 2016, 09:02

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:Jeg har brugt en mindre formue på det sidste udstyr i dag. Madrasser i alverdens afskygninger, en bedside crip og lidt andre småting. Fik pludselig lidt stress over at vi ikke havde noget sovested til hende endnu (vi har smidt madrasserne fra S ud), men nu er der styr på det. :)


Er det en lille bedsidecrib eller en større der kan bruges længe? Vi er nemlig lidt i tvivl om hvad vi gør med seng, vi vil gerne have den som bedside, men vi vil måske også have den kan bruges længere end et halvt år i hvert fald hvis den er dyr. Så jeg søger inspiration, så vil du dele hvilken I endte med?

Jeg prøvede at lave en liste over hvad vi skal have før barnet bliver født, jeg synes listen ser meget dyr ud :genert: Tænker vi kan ønske os nogle af tingene til jul ellers går vi da helt fallit :lol: Ej, mange af tingene kan jo gøres mere eller mindre dyrt, synes bare listen var så lang..


Vi købte denne: https://www.onskeborn.dk/webshop/møbler ... inkl.-hjul

Så den kan formentlig kun bruges et halvtid års tid, men hvad jeg har set, har de en rimelig god gensalgsværdi, så jeg er ikke så bekymret for det.
Hvis du køber meget samlet i en af de store babybutikker, burde det være muligt at forhandle sig til en rabat på i hvert fald 10 %.

Det er dyrt, selv om man forsøger at gøre dwt billigt. Vi købte en del hen af vejen med S - og så hjalp det jo godt, at mine forældre betalte vognen.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 25. sep 2016, 09:17

Den er fin Bøtte, og lækkert man kan sætte side på så man kan sætte den et andet sted hvis man får lyst til det uden at baby kan trille ud.

Jeg tror vi hælder mod en normal tremmeseng hvor siden kan tages af og så bare stille den op af vores seng, men er bange for den bliver for stor og baby altså ikke føler tryghed, giver det mening?

Jeg synes især det er den der barnevogn der trækker budgettet op, har intet behov for en dyr mærkevarermodel, men omvendt regner vi med at skulle have mere end et barn så den skal helst kunne holde til 2-3 børn så den allerbilligste er måske heller ikke løsningen. Tror det er en af de ting hvor man skal ud og kigge på dem og prøve at skubbe dem rundt i butikken :)
Tilgengæld har min bror fundet et væghængt puslebord som vi kan få gratis, så det skal vi have set om er et der kan passe hos os, det kunne sparer os for lidt.

Men jeg tør virkelig ikke regne sammen hvad det kommer til at koste alt i alt :lol: Slet ikke hvis vi tager med at vi det første år får cirka 80.000 kr mindre udbetalt fordi kæresten tager lang barsel, det er i sandhed dyrt det der med børn, men tror og håber det er det hele værd.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 25. sep 2016, 09:34

Det er det hele værd, bare rolig. Hvis det ikke var det værd, var der jo ingen der fik flere end et barn :lol:
(Dermed ikke sagt at dem der vælger kun at få et barn, ikke synes det er det værd - men altså, du ved hvad jeg mener.)

Jeg ved at nogle har ønsker sig autostole/penge dertil i dåbs/navngivningsgave. Det er et godt ønske synes jeg.
Tror da vi efterhånden har hældt 5000 efter autostole, men lige der går jeg heller ikke på kompromis eller køber brugt. Og de kan jo heldigvis bruges af lillesøster også.

Vi kan ikke have en tremmeseng i soveværelset, ellers havde vi også valgt den løsning. Evt med en babynest til den første tid. Det er nok en billigere løsning end to senge og to madrasser.
Nogle har dem jo også bare i sengen, men det kan jeg simpelthen ikke, jeg er bange for at klemme hende. Og 'smørhullet' er også ofte optaget :lol:
Andre bruger liften i Tremmesengen i begyndelsen. Man behøve heldigvis ikke investere i to dyre senge. Vi har også købt en del brugt. Tremmeseng, kravlegård, newborn sæt til Tripp Trapp, legetøj (der kan vaskes grundigt af) tøj og overtøj har vi købt brugt gennem tiden. Eller også har vi lånt. Lånte fx min venindes brystpumpe, der var jeg nr 5, der brugte den og jeg afleverede den videre til en anden af hendes veninder :lol: Vi har også lånt nogle af vores ting ud ind i mellem, hvis vi havde noget der kunne bruges.

Og så satser jeg i øvrigt på at kunne genbruge alt overtøj med et november/decemberbarn, når nu S også er fra december - det er også en stor besparelse :D
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 25. sep 2016, 09:54

Vi sparer på autostole, vi har ikke bil og kører måske med noget familie et par gange om året, men der må vi enten leje en, eller tage toget, det er jo heldigvis muligt selvom det bliver nogle længere ture :) Tilgengæld skal vi have en kassecykel, og det bliver pænt meget dyrere end 5.000 kr :lol:

Jeg tænker også at finde en del brugt, desværre har jeg ingen venner der har små børn hvor vi kan arve/låne fra, har venner der har voksne børn, og resten er slet ikke i tanker om at få børn endnu. Så tror næppe der er folk vi kan låne ting af, desværre. Eller, vi kender et par enkelte med helt små børn (familie) men deres måde at gøre tingene på siger mig der ikke er noget af deres vi har lyst til at låne selv hvis vi fik tilbuddet :genert:

Men god idé med at sætte liften i tremmesengen så det på den måde bliver en lille seng selvom den er stor. At have hende i sengen går ikke, så vildt jeg sover fylder vi den snildt ud selv, jeg vågner altid på mærkelig tværs af det hele, så ville være bange for at mase baby.

Vi må sørge for kun at få forårsbørn så vi også kan genbruge en masse :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 25. sep 2016, 10:17

Vi var også blandt de første med nummer et og der var heller ikke rigtigt, noget at låne eller arve, men er jo så pga forlænget leveringstid endt med at være de sidste med nummer, så det har givet os mulighed for at købe lidt mere brugt denne gang.

Vi er så priviligerede, at vores venner har børn fra maj 12 og frem til en på 3 uger. De er drysset med rund hånd cirka en i snit hvert halve år. Og alle undtagen ham på 3 uger er piger. Det er virkelig skønt for pigerne leger så godt sammen, og når vores kommer til november er det nummer 3 siden slut april. Så de får helt sikkert også meget ud af hinanden med tiden.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 25. sep 2016, 10:19

Godtnavn vi brugte lift i starten som N sov i da han nægtede at sove i vores familie vugge.
Derefter tog vi siden af tremmesengen og stripset den fast til vores egen seng da jeg var bange for den rykkede sig.
Det fungere super fint og jeg er ked af vi ikke gjord det fra starten. Jeg lagde en stor pude i enden af sengen og noget ved hans side så den blev mindre og ikke føltes så kæmpe stor.
Vi købte en seng med madres fra IKEA og vi er stadig super glade for den.

Og ja det er en kæmpe udskrivning at få de der børn :tie:
Vi måtte få bygget bilen om da vores kun var på gul plader det kostede 60 tkr.
Denne gang bygger vi ud og det kommer nok til at ramme de 120 tkr :tie:
Men det skulle gøres alligevel.

Ang barnevogn og købe billigt eller brugt, så ville jeg helt klart købe dyrt hvis du regner med at bruge den til flere børn.
Min veninde købte en "billig" til 6000 kr (og det er ikke engang rigtig billigt synes jeg) og den kunne kun klare et barn. Og den var meget løs og ikke fed at køre med til sidst.

Vi købte en Odder og jeg er så glad for den. Den har et par ridser men det er jo vores egen skyld. Og ellers kan du ikke se den har været brugt.
Jeg er glad for vi købte dyrt så vi slipper denne gang.

De eneste dyre ting vi skal have denne gang er autostol - slungevugge da jeg kun har hørt positivt omkring den og det sove støv den har med sig :D
Og så en vikle. Men den vil min mor gerne give os :lun:

Baby og N er født på samme årstid og shit det spare os for mange penge med tøj!
Sko genbruger jeg ikke men sådan noget som flyverdragten fra sidste år der kostede 1200 kr kan sagtens bruges af lillebror da den overhovedet ikke har et eneste slidmærke. Men det kommer der jo nok på de næste når N er blevet det større.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 25. sep 2016, 10:28

Xxx, S er 3 nu og jeg vil sige den første vinter i børnehaven sled noget mere på flyverdragten. Den skulle også vaskes noget mere end tidligere :lol:
Jeg tror det er sidste vinter, den er værd at gemme på.

Jeg køber altid overtøj forud og fik derfor flyverdragten til 475 i stedet for 950. Indtil videre har jeg ikke ramt forkert med størrelserne, så det tænker jeg, at jeg vil fortsætte med. Der er virkelig mange penge at spare ved det.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 25. sep 2016, 11:08

Det er desværre en dyr omgang, det der med børn.

Det er desværre også ulempen med tvillingerne. Det føles lidt som om, at vi starter forfra med tvillinge-barnevogn, tvillingeseng, ekstra autostol, ekstra babyindsats osv. Men håber jeg kan få solgt lidt af storesøsters, der nu ikke kan genbruges. Fx. hendes barnevogn.

Men tøj kan pigen arve. Selvom E var juli-barn og den nye bliver december-barn. Men man bruger jo stadig en millard bodyer i starten og det er jo ikke årstidsbestemt.

Pt. kæmper vi lidt med navne. Det er dælme svært denne gang. Ellie havde allerede fået sit navn inden 20. uge af graviditeten. Men denne gang kan vi slet ikke blive enige. Det kan være det ender med, at vi må få lov at navngive et barn hver.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 25. sep 2016, 11:19

Kolde det er jo totalt back to first med jer når i har en enkelt af hver ting. Det er noget af en udskrivning :tie:
Det må være en dyr omgang for jer :(


Ang navn så er vi i totalt samme dilemma. Med Nohr der vidste vi det nærmeste fra køns scanningen i uge 15, og det VAR bare navnet.
Denne gang kan vi slet ikke blive enige.

Det minder mig om i går og en situation som jeg endte i delvist selvforskyldt.

Mine svigerforældre er på besøg og vi kommer til at tale navne. Min svigermor siger med foragt i stemmen at jeg da ikke kan mene at jeg synes Frej er et pænt navn.
Jeg bliver simpelthen så irriterer at jeg kommer til at sige at det aldrig er sikkert man vælger rigtigt. Og at min kæreste, deres søn jo altid har hadet sit navn :tie:
I skulle se min svigerfar i hovedet :(
Jeg havde slet ikke overvejet at de ikke vidste det og han blev virkelig overrasket og chokeret og undskyldte med at de jo selv havde synes Det var rigtig fint.

Fucking lort altså!!! Jeg hadet mig selv lige der.
Men som jeg prøvede at fortælle så gør vi forældre det jo så godt vi kan. Jeg hedder et navn på 3 bogstaver og mit højeste ønske var at hedde et langt navn som Christina.

Og os forældre vi skal bare tage nogle valg. Nogle er de rigtige og andre går knapt så godt. Men vi aner det jo ikke.
0

Tilbage til "Graviditet"