Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 22. sep 2016, 13:57

Set hos cykelhandleren. A4 ark tapet op i vinduet med håndskrevet besked: "vi kommer ikke i dag fordi vi skal noget vigtigt".

:lol:
22
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. sep 2016, 23:51

Ung dame i toget fortalte højlydt en stakkels tilfældig medpassager om alt det bøvl der havde været med hendes hår-extensions som nu var skyld i at hun temmelig sikkert måtte kronrages (sagt med meget dramatisk stemme). Nu havde de extensions åbenbart været sat på og taget af igen i flere omgange og havde gjort håret meget filtret, men heldigvis skulle hun ikke selv betale for alle de frisørbesøg, det havde hun allerede for længe siden sagt nede på kommunen, at hun forlangte at få frisør dækket.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Flora » 23. sep 2016, 00:27

Dirtylittledevil skrev:Ung dame i toget fortalte højlydt en stakkels tilfældig medpassager om alt det bøvl der havde været med hendes hår-extensions som nu var skyld i at hun temmelig sikkert måtte kronrages (sagt med meget dramatisk stemme). Nu havde de extensions åbenbart været sat på og taget af igen i flere omgange og havde gjort håret meget filtret, men heldigvis skulle hun ikke selv betale for alle de frisørbesøg, det havde hun allerede for længe siden sagt nede på kommunen, at hun forlangte at få frisør dækket.


Ah der vil jeg give den unge dame ret. Det KAN ikke være andres opgave end kommunens, at sørge for at folk har pænt hår!
10
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Buller » 23. sep 2016, 01:56

Fyrst Eberhard skrev:Forankørende svensker, har dyttet af alt og alle, fra Kgs. Nytorv til Kastrup.

Jævnt ucharmerende!


Sikker på det ikke er forsangeren fra Red Warzawa der bare "headbanger stadiiiiig" :D
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 23. sep 2016, 04:51

Flora skrev:
Dirtylittledevil skrev:Ung dame i toget fortalte højlydt en stakkels tilfældig medpassager om alt det bøvl der havde været med hendes hår-extensions som nu var skyld i at hun temmelig sikkert måtte kronrages (sagt med meget dramatisk stemme). Nu havde de extensions åbenbart været sat på og taget af igen i flere omgange og havde gjort håret meget filtret, men heldigvis skulle hun ikke selv betale for alle de frisørbesøg, det havde hun allerede for længe siden sagt nede på kommunen, at hun forlangte at få frisør dækket.


Ah der vil jeg give den unge dame ret. Det KAN ikke være andres opgave end kommunens, at sørge for at folk har pænt hår!


Pænt hår er også bare så meget vigtigere end rugbrød, så det er da klart, at vi skal betale det for staklen
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 23. sep 2016, 17:08

Travl morgentrafik. Bil - en lille Peugeot - foran mig kører underligt. Den har svært ved at holde sig i midten af vejbanen. Jeg kan ane en bedekrans og en Wunderbaum dinglende fra bakspejlet, og det ser ud som om, føreren bærer en form for hovedbeklædning. I mit stille sind tænker jeg, det er en lidt usikker kvinde af anden etnisk herkomst.
Da jeg endelig kan overhale et par kilometer længere fremme, viser føreren sig at være en ung mand af anden etnisk herkomst med kasket og en megajoint i hånden...
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 25. sep 2016, 06:07

sigge skrev:Mænd og kvinder har altså (generaliseret) forskellig tilgang til planlægning.

Jeg skal på studietur med min arbejdsplads torsdag-søndag i næste uge. Der er et lagt et officielt program, men derudover har vi 3 x 4-5 timer til rådighed, hvor vi selv kan lave noget. Vi kvinder har været i planlægningsmode i en uge nu og snakker kurbad, rundvisning i parlament, cafébesøg med kage osv. Jeg har overhovedet ikke hørt mændene tale med hverken hinanden eller os kvinder om, hvad de har lyst til at lave. De tager det åbenbart mere, som det kommer, og researcher ikke på forhånd.

Ja, det er totalt med det meget højtråbende parti, so nægter at anerkende den slags uomtvistelige kønsforskelle :D
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 25. sep 2016, 23:17

Flora skrev:
Dirtylittledevil skrev:Ung dame i toget fortalte højlydt en stakkels tilfældig medpassager om alt det bøvl der havde været med hendes hår-extensions som nu var skyld i at hun temmelig sikkert måtte kronrages (sagt med meget dramatisk stemme). Nu havde de extensions åbenbart været sat på og taget af igen i flere omgange og havde gjort håret meget filtret, men heldigvis skulle hun ikke selv betale for alle de frisørbesøg, det havde hun allerede for længe siden sagt nede på kommunen, at hun forlangte at få frisør dækket.


Ah der vil jeg give den unge dame ret. Det KAN ikke være andres opgave end kommunens, at sørge for at folk har pænt hår!


Endelig en god forklaring på, hvorfor så mange kvinder med langt hår ligner noget, som nogen har glemt at vande igennem længere tid ... Det kunne jeg ha' sagt mig selv: Kommunen. Selvfølgelig.
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 27. sep 2016, 07:30

Jeg har lige set en reklame for "Say Yes To The Dress", og kan konstatere, at det nok er et af de mest metaprogrammer, der findes.
I yderste led ser seeren på syersken, der ser på sælgeren, der ser på familie og venner, der ser på bruden, der prøver kjoler.

Der er altså et tv-marked for de mærkeligste ting....
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 676
Likede indlæg: 21200

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf catnip » 27. sep 2016, 08:31

Hver gang jeg ser en kvinde i hudfarvede leggins, tror jeg hun er nøgen. Hver. Eneste. Gang.
4
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 27. sep 2016, 08:34

catnip skrev:Hver gang jeg ser en kvinde i hudfarvede leggins, tror jeg hun er nøgen. Hver. Eneste. Gang.


Det er også en uskik :lol2:
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 27. sep 2016, 08:42

catnip skrev:Hver gang jeg ser en kvinde i hudfarvede leggins, tror jeg hun er nøgen. Hver. Eneste. Gang.


Hudfarvede leggings?! :shock: Kan man få det? Det lyder dog ualmindeligt rædderligt!
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Animi » 27. sep 2016, 09:10

I Rema1000 i dag. Kassemanden virkede lidt forvirret. Han undskylder med at han lige er startet på jobbet, hvor kunden lidt efter siger: "Det er synd for dig at du ikke har sådan et "ny i job" skilt, fordi jeg troede bare du var skæv eller sådan noget."
13
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 27. sep 2016, 09:16

Animi skrev:I Rema1000 i dag. Kassemanden virkede lidt forvirret. Han undskylder med at han lige er startet på jobbet, hvor kunden lidt efter siger: "Det er synd for dig at du ikke har sådan et "ny i job" skilt, fordi jeg troede bare du var skæv eller sådan noget."

:lol: hvor syret :stoned:
Jeg har endda set en afrikansk kvinde i lyserøde leggings (samme farve som grisehud) og tænkt at hun var nøgen. For et sekund senere at tænke at når overkroppen er sort, så burde underkroppen nok også være det og SÅ tænke at det er nok leggings :genert:
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 27. sep 2016, 09:17

Sigøjnertype i Ørstedsparken der stod og hoppede under et træ. Derefter samlede han en gren op og begyndte at slå på træet.
Først efter noget tid med hopperi og slag, gik han i gang med at samle ting op fra jorden. Det viste sig så at være et nøddetræ :P
6

Tilbage til "Generelt"