Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 26. sep 2016, 10:02

I går snakkede jeg med min mor om jul. Det hele bliver en tand mere besværligt med termin lige op ad juleaften. Min mor foreslog, at hvis jeg ikke havde født juleaften, tog jeg da bare alligevel til Jylland, hvor hun bor – der er jo også en fødegang. Det har hun jo på sin vis ret i, men jeg gider helt seriøst ikke tage den lange vej med kæmpe mave og muligheden for at gå i fødsel hvert sekund. Plus jeg forholdsvis hurtigt ville skulle tilbage – juleaften vil jeg være 41+2, så der ligger vel et jordemoderbesøg forholdsvis hurtigt efter juleaften. Derudover har jeg kun mine forældre, en tante og onkel i Jylland.
Uanset hvad er planen, at jeg flytter ind hos mine forældre 2-3 måneder, men hvis jeg skulle ende med at føde derovre, så afskærer jeg bare en hulens masse mennesker fra at se baby forholdsvist hurtigt, blandt andet mine bedsteforældre, som det betyder rigtig meget for. De kan selvfølgelig altid tage til Jylland, men de er ufattelig aktive pensionister – de skal nærmest bookes flere uger i forvejen.

Derudover synes jeg måske, at det er en anelse upassende bare sådan at troppe op på en anden fødeafdeling, når man er velvidende omkring, at man kan gå i fødsel hvert et sekund. Altså, der er jo ingen grund til at daffe til den anden ende af landet over termin. Og så er der altså rarest at føde det sted, som jeg ligesom har fået lidt kendskab til.

Anden mulighed er at holde jul med mine bedsteforældre, moster+familie her på Sjælland, men jeg kan godt mærke, at jeg ikke helt rigtig magter det heller. Min storrygende moster og mand, bedrevidende kusine (og de øvrige 7 gæster) og det vildeste gaveræs, hvor hele aftenen uden tvivl ville ende med at handle om gaver og smøger. Og en stensikkert fuld mormor, fordi hun er blevet stresset. Oh yes.

Kryds lige fingre for at jeg HAR født juleaften. Det vil bare gøre tingene så meget mindre komplicerede.

Beklager langt indlæg :blush:
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 26. sep 2016, 10:14

I kan ikke holde jul hos dig? Altså at dine forældre tager til dig, og I så hjælpes ad med madlavning osv. Så er julen fastlagt uanset om du har født eller ej, den eneste forskel vil være om du har født eller ej og altså hvor meget du kan deltage i madlavning osv.. Det kræver selvfølgelig der ikke er en masse andre der kommer til julen hos dine forældre for så kan de jo ikke bare brænde dem af/du kan næppe overskue vildt mange gæster hvis du lige har født.

Vi besluttede sidste sommer at vi fra nu af vil holde jul hjemme hvert år, og så er alle inviteret og kommer der ingen er det bare os hvilket også er fint nok :) I år tror jeg kun vi bliver 4-5 i alt. Men det er så nemmere for os fordi vi ser hele min familie d. 22. (min nevøs fødselsdag) og hele kærestens familie d. 26. til julefrokost, så vi ser alle lige omkring d. 24. så en mere rolig juleaften ser vi kun som et plus :)
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 26. sep 2016, 10:36

Det snakkede vi kort om, men ingen af os var sådan vildt glade for den løsning. Madlavningen ville være lidt problematisk, da jeg kun har sådan en lille bitte ovn. Derudover indgår der også en 11 årig i ligningen. Og en 21 årig. Den store ville hade det, alt der er familieorienteret er han bare ikke fan af. Jo mindre tid han skal se på os jo bedre :stoned: Han er heldigvis voksen og kan jo bare blive i Jylland. Så er der chancen (risikoen?) for, at min far og lille-lillebror ender med at sidde alene, fordi jeg går i fødsel. Det er ikke lige en superfed jul for en 11 årig. Hvis det bare var os voksne, så ville det ikke være noget issue.

Ellers har jeg overvejet at bede dem blive i Jylland og fejre jul. De sidste år har jeg arbejdet frivilligt juleaften, det kunne jeg sagtens gøre igen. Skulle jeg gå i fødsel midt i maden, ville der være nogle stykker, der sagtens kunne køre mig til Riget. Det ville være møgsurt for min mor at skulle smutte juleaften, men det ville jo også være en mulighed, hvis vi holdt den sammen.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 26. sep 2016, 11:38

Alfe, jeg ville ikke tage til Jylland og holde jul, hvis jeg var dig.
Jeg har endda først termin i januar, men jeg har takket nej til jul i det jydske. Skal nok passe at jeg sidder i Sønderjylland (med halvlangt til nærmeste fødegang) og er én af dem, der går i fødsel før tid.

Jeg plejer at holde 2-personers jul med min mor på Christianshavn, men i år har hun tilbudt at komme til mig på Østerbro så jeg slipper for at skulle tværs gennem byen med stor mave og oppakning. Det tror jeg, jeg ender med at tage imod. Kunne forestille mig, at der bliver reeeet mange gaver at slæbe på i år med første barn på vej, så det er bare nemmere, hvis gaverne bringes til mig. :D
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 26. sep 2016, 11:43

Og det er netop dét – det skal lige passe, at man går i fødsel langt fra ens eget fødested. Og at der intet sker, når man er i nærheden :-D Tiden må vise, hvad vi ender med. Jylland bliver i hvert fald ikke aktuelt, medmindre jeg har født.

Det lyder hyggeligt med din mor :lun:
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 26. sep 2016, 11:50

Havde "håbet" det bare var dig og dine forældre der skulle holde jul sammen, det ville være nemmere at flytte. Men jeg ville som Joynips heller ikke tage til Jylland som højgravid og endda over termin. Du har ikke nogle venner der også er "juleløse" du kan holde med i København?

Ellers krydser jeg fingre for at du føder før d. 24, så bliver alting lidt nemmere :)
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 26. sep 2016, 11:55

Det har jeg heller ikke rigtig lyst til. Min mor spurgte undrende, hvorfor jeg absolut ville føde på Rigshospitalet.. Øh, fordi det er der jeg hører til?! Hun daffede jo heller ikke til Nordsjælland, da hun var gravid med min yngste bror, selvom hun gerne ville være i nærheden af sine forældre og søster :stoned:

Umiddelbart ingen juleløse venner. Er dog sikker på, at der er et par steder, jeg sagtens må være med, hvis det er. Lige nu er jeg mest op på at arbejde frivilligt som de sidste år, hvis det er. Muligheder på den led er der heldigvis masser af. Håber dog det kan gå op i en højere enhed med min familie, da især den lille snart godt vil holde jul med mig. Det er med at udnytte, at han stadig gider storesøster, inden han bliver en tvær teen :-D
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 26. sep 2016, 12:15

alfe skrev:Det har jeg heller ikke rigtig lyst til. Min mor spurgte undrende, hvorfor jeg absolut ville føde på Rigshospitalet.. Øh, fordi det er der jeg hører til?! Hun daffede jo heller ikke til Nordsjælland, da hun var gravid med min yngste bror, selvom hun gerne ville være i nærheden af sine forældre og søster :stoned:

Umiddelbart ingen juleløse venner. Er dog sikker på, at der er et par steder, jeg sagtens må være med, hvis det er. Lige nu er jeg mest op på at arbejde frivilligt som de sidste år, hvis det er. Muligheder på den led er der heldigvis masser af. Håber dog det kan gå op i en højere enhed med min familie, da især den lille snart godt vil holde jul med mig. Det er med at udnytte, at han stadig gider storesøster, inden han bliver en tvær teen :-D


Altså jeg ved godt at ikke alle lider under graviditet, men overvej lige igen 'frivilligt ARBEJDE' når du er 41+2 :genert: Jeg var lige ved at bukke under for julebagning da jeg var 35+0 med S. Min krop kunne simpelthen ikke holde til det.
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 26. sep 2016, 12:28

Bøtte skrev:
alfe skrev:Det har jeg heller ikke rigtig lyst til. Min mor spurgte undrende, hvorfor jeg absolut ville føde på Rigshospitalet.. Øh, fordi det er der jeg hører til?! Hun daffede jo heller ikke til Nordsjælland, da hun var gravid med min yngste bror, selvom hun gerne ville være i nærheden af sine forældre og søster :stoned:

Umiddelbart ingen juleløse venner. Er dog sikker på, at der er et par steder, jeg sagtens må være med, hvis det er. Lige nu er jeg mest op på at arbejde frivilligt som de sidste år, hvis det er. Muligheder på den led er der heldigvis masser af. Håber dog det kan gå op i en højere enhed med min familie, da især den lille snart godt vil holde jul med mig. Det er med at udnytte, at han stadig gider storesøster, inden han bliver en tvær teen :-D


Altså jeg ved godt at ikke alle lider under graviditet, men overvej lige igen 'frivilligt ARBEJDE' når du er 41+2 :genert: Jeg var lige ved at bukke under for julebagning da jeg var 35+0 med S. Min krop kunne simpelthen ikke holde til det.


Alright, det kan jeg godt se :-D :lol: Det er et sted, jeg kender og hvor jeg har været juleaften de sidste to år. Hvis det ender med, at jeg hopper på der, ved jeg, at der ikke er andre forventninger end at jeg sidder på en stol og hygger mig. Sidste år var køkkenet fyldt op, så der var ikke så meget andet at foretage sig end at sludre med alle de søde mennesker, der kom. Hvis jeg skulle rende rundt og lave alt muligt, så tror jeg ikke, at tanken ville have strejfet mig.

Men altså.. Skal vi ikke bare aftale, at jeg har født juleaften? :-D
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 26. sep 2016, 12:32

Jo da :-D

Er der ikke noget end man sættes i gang ved 41+0, når man har været i behandling?
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 26. sep 2016, 12:35

Det ved jeg faktisk ikke. Skal til jm om tre ugers tid, der må jeg lige spørge hende. Det ville jo være eminent!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 26. sep 2016, 12:40

alfe skrev:Det ved jeg faktisk ikke. Skal til jm om tre ugers tid, der må jeg lige spørge hende. Det ville jo være eminent!


Måske det kun er ved ivf? Det har du ikke fået, vel?
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 26. sep 2016, 12:41

Niks, bare IUI. Har prøvet at google, men ikke rigtig fundet noget. Måske Ax ved et-eller-andet?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 26. sep 2016, 12:50

Ellers gør Sørens :)
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 26. sep 2016, 15:19

Jeg havde godt nok heller ikke rummet at køre til Jylland til jul, Alfe. I hvert fald ikke hvis jeg kunne slippe.

Bare tanken om at sidde i en bil så længe med en baby, der tager alt pladsen på lungerne gør mig helt træt :)

Jeg er også noget spændt på jul i år. Hvis de ikke kommer af sig selv, bliver jeg vist sat igang senest uge 38, hvilket er omkring den 14. december. Jeg håber virkelig, at det betyder at de reelt kommer ud deromkring og det ikke bliver en langtrukken omgang og så selvfølgelig at vi er udskrevet senest den 22., så jeg kan være der for min datter.

Vi har aftalt, at med vores familie, at vi kommer til at holde jul ved os, hvis det går i orden med det sted, vi håber på at få at bo. Så må de andre bare lave mad osv. Men det afhænger af om vi er faldet på plads. Hvis det går helt galt, kommer du bare hjem til os og holder jul Alfe :) Vi kommer forhåbentlig til at bo 1 km fra Rigshospitalet. Sådan 2 skrigebavianer jeg nok får ud, skal nok få lokket din baby ud også.
2

Tilbage til "Graviditet"