Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 26. sep 2016, 12:29

DP, måske det er lidt maveonde? M havde tynd mave i lørdags og ville heller ikke rigtig spise.

Det lyder til, at han måske kan sove sig lidt fra det. Håber, han snart er frisk igen :kys:.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 26. sep 2016, 12:31

Er misundelig på både Primles og Sangenius nat :kys:, men det er jer samtidig også velundt efter nogle hårde dage.

Her prøvede jeg at sove, da babyen sov (det siger "de" jo, at man skal). Jeg nåede så at sove 5 minutter, inden hun gav lyd fra sig. Til gengæld smilede hun, da jeg kom ud til barnevognen :lun:, så er hun jo svær at stå for.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 26. sep 2016, 12:35

Jeg har været afsted i en ekstra MG i dag. Det er en kommunal MG for mødre, der ikke altid synes, det er helt let at være mor.

Jeg gik der også sidste gang i en periode. Jeg håber, det kan hjælpe mig igen.

Samtidig skal jeg også lige sluge, at jeg er der igen. Jeg havde sådan håbet, at denne barsel ville være anderledes for mig.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 26. sep 2016, 12:37

Ja, det er garanteret maven, der driller på en eller anden måde. Han har heldigvis spist en flaske igen sidst på formiddagen, så det gjorde mig lidt mindre bekymret. :)

Sorens: Der findes nok ikke noget dejligere end børnesmil. :lun:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 26. sep 2016, 12:40

Sorenspige skrev:Jeg har været afsted i en ekstra MG i dag. Det er en kommunal MG for mødre, der ikke altid synes, det er helt let at være mor.

Jeg gik der også sidste gang i en periode. Jeg håber, det kan hjælpe mig igen.

Samtidig skal jeg også lige sluge, at jeg er der igen. Jeg havde sådan håbet, at denne barsel ville være anderledes for mig.


Det kan jeg godt forstå, du skal. Det er svært, når man ikke føler, man er der, hvor man gerne ville være (og der hvor det virker som om, alle andre er). Jeg kan godt huske det fra min graviditet - bliver stadig lidt ked af det, når jeg tænker på, hvordan jeg havde det med at være gravid.

Håber du får noget godt ud af den anden mødregruppe - og måske også kan møde nogen der, du er lidt mere på bølgelængde med. :kys:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 26. sep 2016, 13:04

Sorenspige skrev:Er misundelig på både Primles og Sangenius nat :kys:, men det er jer samtidig også velundt efter nogle hårde dage.

Her prøvede jeg at sove, da babyen sov (det siger "de" jo, at man skal). Jeg nåede så at sove 5 minutter, inden hun gav lyd fra sig. Til gengæld smilede hun, da jeg kom ud til barnevognen :lun:, så er hun jo svær at stå for.



Årh... glæder mig til de første rigtige smil. Thea er 3 uger i dag, så der er nogle uger endnu.
I dag og i nat har hun været så nem. Spiser, sover og skider. En dag uden gråd er godt nok guld værd ♡ . Håber du får noget godt ud af de ekstra møder med mg'en. Jeg er overrasket over hvor død hårdt det er, selvom folk altid har sagt det :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 26. sep 2016, 13:14

Her har vi en lille tigerunge i huset. Vi er meget utilfreds med alting, ind imellem, men med alle de ting vi kan se han pludselig opdager er det måske ikke så mærkeligt.
Vi er så også i dag gået i gang med projekt, sov-selv-i-barnevognen. Så nu står barnevognskadsen i sofaen så jeg kan sidde med en hånd på ham. Men lad mig bare sige, jeg kan godt fornemme hvor DUM mor er. Han skriger ikke, skælder bare lidt ud. :lol: Jeg elsker at sidde med ham når jan sover og er rolig men jeg er bare ved at være der hvor jeg er nød til at få ham af armen bare engang i mellem.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 26. sep 2016, 13:15

Sorens kan godt forstå du luge skal sluge den, men som DP siger må det være rart at der derimellem er nogle ligesindede. Jeg håber din barsel bliver bedre hen af vejen som MPigen bliver større. :kys:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 26. sep 2016, 13:18

Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:Jeg har været afsted i en ekstra MG i dag. Det er en kommunal MG for mødre, der ikke altid synes, det er helt let at være mor.

Jeg gik der også sidste gang i en periode. Jeg håber, det kan hjælpe mig igen.

Samtidig skal jeg også lige sluge, at jeg er der igen. Jeg havde sådan håbet, at denne barsel ville være anderledes for mig.


Det kan jeg godt forstå, du skal. Det er svært, når man ikke føler, man er der, hvor man gerne ville være (og der hvor det virker som om, alle andre er). Jeg kan godt huske det fra min graviditet - bliver stadig lidt ked af det, når jeg tænker på, hvordan jeg havde det med at være gravid.

Håber du får noget godt ud af den anden mødregruppe - og måske også kan møde nogen der, du er lidt mere på bølgelængde med. :kys:


Jeg har faktisk tit tænkt på at jeg har så stor respekt for hvordan du har fået vendt det hele rundt DP. Jeg var tit bekymret for dig i din graviditet. Men du er bare blevet den sejeste og dejligste mor Knud kan ønske sig. Det lyser virkelig ud af dine indlæg hvor højt du elsker ham. :blomst: :blomst:
3
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 26. sep 2016, 15:32

Enig med Nuser, DP :gogo:. Det er så dejligt at læse.

Heldigvis fejler kærligheden til M ikke noget. Det ved jeg, at andre bøvler med. Jeg elsker hende højt og inderligt. Det er mig selv, jeg kæmper med.

Jeg har netop mødt ligesindede i dag, og det var både rart og hårdt.

Jeg ved, at det bliver anderledes og bedre.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 26. sep 2016, 16:31

Jeg synes det er fantastisk at der findes sådan et tilbud Sorenspige. Det kunne jeg godt have brugt sidst.

Jeg håber det bliver rigtig godt for dig :kys:
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 26. sep 2016, 17:30

Jeg håber virkelig at der er andre i mødregruppen der giver flaske. Sidst var jeg den eneste og det var ikke særlig rart :blush:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 26. sep 2016, 18:04

Primle, jeg var også den eneste sidste gang, ind til babyern blev 3-4 måneder, så var der et par stykker, som også begyndte at give flaske.

Denne gang er vi 3 ud af 5, og stort set alle har gjort det fra fødslen eller kun et par dage efter. Det har været rart.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 26. sep 2016, 18:07

primle skrev:Jeg synes det er fantastisk at der findes sådan et tilbud Sorenspige. Det kunne jeg godt have brugt sidst.

Jeg håber det bliver rigtig godt for dig :kys:


Det er nemlig et fantastisk tilbud, og sidste gang reddede det mig helt klart fra en decideret fødselsdepression.

Jeg har og havde en form for efterfødselsreaktion, men jeg scorer ikke nok i testene til at blive diagnosticeret, men her kan man heldigvis få hjælp, før det udvikler sig.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 26. sep 2016, 18:43

Her bøvler vi også med mavebøvl af en art. M har igen ikke spist i 6 timer, men har skiftet mellem at være vågen og græde eller sove
:(. Eller de første par timer var humøret ok, men ikke her til aften.

Hvor er det frustrerende, når de ikke vil spise.
0

Tilbage til "Forældre"