Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
dagge30
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. mar 2016, 11:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 57

Re: Rygestoptråd

Indlægaf dagge30 » 20. sep 2016, 09:47

Hej herinde :wave:

Der er absolut INGEN grund til at jeg ikke skal stoppe, og nu med en bedstemor med KOL (der stadig ryger :nerve: ) har jeg fået det sidste skub føler jeg!
Nu har jeg pløjet tråden igennem og (Undskyld jeg siger det) men hvis i kan, så kan jeg også! Alle mine "undskyldninger" vedrørende rygestop har jeg allerede læst her i tråden, men det er alligevel lykkedes for (de fleste af) jer!
Jeg føler mig ekstremt fornærmet over at jeg bruger SÅ mange penge på at ryge - jeg går hjemme på en lav indkomst og bruger 1200 kr pr md på røg FØJ!!

Jeg har røget siden jeg var 14, er 31 nu :nerve: i aften ryger jeg den sidste cigaret og ja.. SÅ ER DET SLUT !
Jeg skal "bare" ha fundet ud af hvad jeg vil gøre når ryge trangen kommer :wacko:
7
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Anlewi » 20. sep 2016, 10:21

dagge30 skrev:Hej herinde :wave:

Der er absolut INGEN grund til at jeg ikke skal stoppe, og nu med en bedstemor med KOL (der stadig ryger :nerve: ) har jeg fået det sidste skub føler jeg!
Nu har jeg pløjet tråden igennem og (Undskyld jeg siger det) men hvis i kan, så kan jeg også! Alle mine "undskyldninger" vedrørende rygestop har jeg allerede læst her i tråden, men det er alligevel lykkedes for (de fleste af) jer!
Jeg føler mig ekstremt fornærmet over at jeg bruger SÅ mange penge på at ryge - jeg går hjemme på en lav indkomst og bruger 1200 kr pr md på røg FØJ!!

Jeg har røget siden jeg var 14, er 31 nu :nerve: i aften ryger jeg den sidste cigaret og ja.. SÅ ER DET SLUT !
Jeg skal "bare" ha fundet ud af hvad jeg vil gøre når ryge trangen kommer :wacko:


Velkommen til, er sikker på du godt kan.

Jeg brugte/bruger mit hækletøj når trængen kommer, for så er jeg tvunget til at fokusere på noget andet.
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Mi55y » 20. sep 2016, 11:32

Her kører det stadig på lavest mulige blus - ryger 1-2 cigaretter om ugen. Var til festlige arrangementer både torsdag og fredag uden at ryge, så det er jeg egentlig ret godt tilfreds med.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Rygestoptråd

Indlægaf dykkersild » 23. sep 2016, 09:18

dagge30 skrev:Hej herinde :wave:

Der er absolut INGEN grund til at jeg ikke skal stoppe, og nu med en bedstemor med KOL (der stadig ryger :nerve: ) har jeg fået det sidste skub føler jeg!
Nu har jeg pløjet tråden igennem og (Undskyld jeg siger det) men hvis i kan, så kan jeg også! Alle mine "undskyldninger" vedrørende rygestop har jeg allerede læst her i tråden, men det er alligevel lykkedes for (de fleste af) jer!
Jeg føler mig ekstremt fornærmet over at jeg bruger SÅ mange penge på at ryge - jeg går hjemme på en lav indkomst og bruger 1200 kr pr md på røg FØJ!!

Jeg har røget siden jeg var 14, er 31 nu :nerve: i aften ryger jeg den sidste cigaret og ja.. SÅ ER DET SLUT !
Jeg skal "bare" ha fundet ud af hvad jeg vil gøre når ryge trangen kommer :wacko:


Jeg siger bare - penge sat ind hver mdr. på forskud - kr. 22.000,- efter to års rygestop = for mig blev det udbetalingen på et sommerhus som har givet mig så meget livskvalitet sammen med min mand. En lav indkomst - så må det da give blot på tanden at kunne spare så meget op.

Jeg hepper på dig...
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 23. sep 2016, 09:41

dagge30 skrev:Hej herinde :wave:

Der er absolut INGEN grund til at jeg ikke skal stoppe, og nu med en bedstemor med KOL (der stadig ryger :nerve: ) har jeg fået det sidste skub føler jeg!
Nu har jeg pløjet tråden igennem og (Undskyld jeg siger det) men hvis i kan, så kan jeg også! Alle mine "undskyldninger" vedrørende rygestop har jeg allerede læst her i tråden, men det er alligevel lykkedes for (de fleste af) jer!
Jeg føler mig ekstremt fornærmet over at jeg bruger SÅ mange penge på at ryge - jeg går hjemme på en lav indkomst og bruger 1200 kr pr md på røg FØJ!!

Jeg har røget siden jeg var 14, er 31 nu :nerve: i aften ryger jeg den sidste cigaret og ja.. SÅ ER DET SLUT !
Jeg skal "bare" ha fundet ud af hvad jeg vil gøre når ryge trangen kommer :wacko:


Hep hep! Er du kommet godt igennem de første dage? Det bliver bedre, virkelig! Jeg lover!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Anlewi » 23. sep 2016, 11:16

13 uger i dag som røgfri
6
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Ladysparrow » 26. sep 2016, 14:07

Hvor er i bare seje alle sammen. Jeg ryger ikke selv og mine forældre og lillebror stoppede for et par år siden - ved brug af en kold tyrker. Så mødte jeg min kæreste og da han fortalte han var ryger, var min spontane kommentar, well det kommer ikke til at fungere... Hans svar var at han var han alligevel ville holde op. Det gik heldigvis sådan at hans charmevandt over min modstand over røgen. Og det rører mig som sådan ikke i dag - han ryger ikke meget og altid udenfor. I går var vi sammen hele dagen og jeg skal lige love for at røg som en skorsten og jeg undrede mig virkelig - indtil han sidst på dagen nævner at han holder med at ryge mandag... Synes jo det er super flot at han vil holde og vil gerne støtte ham. Vi bor ikke sammen - og vores arbejdstider helt skæve - så vi ses ikke så længe af gangen. Hvordan vil i gerne støttes og har i nogen gode tips til det. Jeg vil ikke være den belastende som konstant spørger hvordan det går - men vil heller ikke virke totalt ligeglad. Hvad sætter i pris på når i lige er holdt op?
0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Rygestoptråd

Indlægaf sortkaffe » 26. sep 2016, 17:16

Ladysparrow skrev: Hvordan vil i gerne støttes og har i nogen gode tips til det. Jeg vil ikke være den belastende som konstant spørger hvordan det går - men vil heller ikke virke totalt ligeglad. Hvad sætter i pris på når i lige er holdt op?

Det er nok meget forskelligt. Men da jeg forsøgte at stoppe var det faktisk rigtigt svært når der blev spurgt ind til det.
"Er du stadig røgfri"
"Hvormange/lidt har du røget?"
Også selvom det var ros, så havde jeg enormt svært ved det - fordi det så fik tankerne hen på smøg smøg smøg

Her om ikke så længe når jeg forsøger med at stoppe igen, så siger jeg det ikke til nogen.

(skal lige nævnes at den her tråd ikke har samme kedelige påvirkning, men det er fordi jeg selv bestemmer hvornår jeg går ind i den)
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 26. sep 2016, 17:36

Ladysparrow skrev:Hvor er i bare seje alle sammen. Jeg ryger ikke selv og mine forældre og lillebror stoppede for et par år siden - ved brug af en kold tyrker. Så mødte jeg min kæreste og da han fortalte han var ryger, var min spontane kommentar, well det kommer ikke til at fungere... Hans svar var at han var han alligevel ville holde op. Det gik heldigvis sådan at hans charmevandt over min modstand over røgen. Og det rører mig som sådan ikke i dag - han ryger ikke meget og altid udenfor. I går var vi sammen hele dagen og jeg skal lige love for at røg som en skorsten og jeg undrede mig virkelig - indtil han sidst på dagen nævner at han holder med at ryge mandag... Synes jo det er super flot at han vil holde og vil gerne støtte ham. Vi bor ikke sammen - og vores arbejdstider helt skæve - så vi ses ikke så længe af gangen. Hvordan vil i gerne støttes og har i nogen gode tips til det. Jeg vil ikke være den belastende som konstant spørger hvordan det går - men vil heller ikke virke totalt ligeglad. Hvad sætter i pris på når i lige er holdt op?

De første per uger jeg ikke røg der havde jeg enormt svært ved at koncentrere mig, jeg var enormt rastløs og var ubeslutsom - derudover var jeg også kort for hovedet og blev let irriteret over ting. For mig hjalp det at min kæreste valgte at rumme det, sådan at hvis jeg f.eks. kom til at svare spidst tilbage på et eller andet så valgte han at overhøre min halv-dårlige attitude, hvis jeg var rastløs så forslog han at vi gik en tur, og han gik med MANGE små ture hver dag :blush2:
Men altså, det gjorde rigtig meget for mig at han lod mig være lidt en diva uden at det var noget jeg skulle høre for. Hvis min midlertidige virkelig irriterende personlighed skulle ende ud med en masse konflikter så havde jeg nok ikke holdt ud.
1
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 26. sep 2016, 17:48

Ladysparrow skrev:Hvor er i bare seje alle sammen. Jeg ryger ikke selv og mine forældre og lillebror stoppede for et par år siden - ved brug af en kold tyrker. Så mødte jeg min kæreste og da han fortalte han var ryger, var min spontane kommentar, well det kommer ikke til at fungere... Hans svar var at han var han alligevel ville holde op. Det gik heldigvis sådan at hans charmevandt over min modstand over røgen. Og det rører mig som sådan ikke i dag - han ryger ikke meget og altid udenfor. I går var vi sammen hele dagen og jeg skal lige love for at røg som en skorsten og jeg undrede mig virkelig - indtil han sidst på dagen nævner at han holder med at ryge mandag... Synes jo det er super flot at han vil holde og vil gerne støtte ham. Vi bor ikke sammen - og vores arbejdstider helt skæve - så vi ses ikke så længe af gangen. Hvordan vil i gerne støttes og har i nogen gode tips til det. Jeg vil ikke være den belastende som konstant spørger hvordan det går - men vil heller ikke virke totalt ligeglad. Hvad sætter i pris på når i lige er holdt op?


Jeg synes, du skal spørge ham selv, fordi det er så individuelt, hvordan man takler sit rygestop.

Jeg ville personligt helst have så lidt opmærksomhed på det som muligt. Der var en del, som først fik det at vide efter flere måneder for at undgå, at jeg blev mindet om det for tit. Samtidig tog jeg lidt af for presset ved at skrue ned for andres forventninger til succes. 'Jeg lover ikke noget, men jeg prøver'. Det er jo alt rigeligt, hvis man skuffer sig selv, uden også at skulle forsvare sig overfor andre.

Det nærmer sig to år, og jeg tænker meget sjældent på det :banan: :banan:
5
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 26. sep 2016, 19:22

Hej i tråden!

Jeg har i en periode gået og tænkt på at holde op med at ryge, jeg har bl.a. noteret, hvad jeg vil gøre i stedet, hvor nederen røg egentlig er, og jeg har lovet mig selv en gave, når jeg jeg har været uden røg i en uge.
Jeg røg så sidste gang i går morges, hvilket mest af alt var et tilfælde. Jeg havde denne ene smøg tilbage til søndag, og da den var røget, kunne jeg simpelthen ikke få mig selv til at få tøj på både mig og min søn og slæbe os begge ned i brugsen søndag morgen for fucking cigaretter. Jeg vil virkelig ikke være en mor, der stopper sit barn i en god leg for cigaretter :tie: Og nu har jeg så ikke røget i 1 dag, 13 timer og 6 minutter.

I dag og i går har jeg brugt tiden på at læse denne tråd. Den har hjulpet mig meget, for jeg ser, at mange af de samme følelser går igen hos jer og mig. Jeg håber, tråden fortsætter :lun:

Jeg har rigtig mange vanecigaretter, jeg skal af med. Da jeg var færdig i badet her til aften,var jeg halvvejs ude på altanen i håndklæde, før det gik op for mig, at jeg faktisk ikke ryger længere. Ligeledes ved jeg faktisk heller ikke, hvordan man venter på bussen uden en smøg i hånden. Men det kommer :)
8
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Ladysparrow » 27. sep 2016, 04:31

Rigtig gode råd i kommer med. Jeg er selv typen som ikke vil have alt for meget opmærksomhed. Og jeg har selvfølgelig spurgt ham hvad han gerne vil have fra min side, det vidste han ikke rigtigt.. derfor spurgte jeg herinde... :)
1
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 27. sep 2016, 05:22

Ladysparrow skrev:Rigtig gode råd i kommer med. Jeg er selv typen som ikke vil have alt for meget opmærksomhed. Og jeg har selvfølgelig spurgt ham hvad han gerne vil have fra min side, det vidste han ikke rigtigt.. derfor spurgte jeg herinde... :)


Jeg har bevidst valgt ikke at fortælle folk, at jeg forsøger mig med et rygestop, da jeg vil frygte, at de vil spørge ind til det. Jeg synes, det er rigtig fint, at du har spurgt ham, og selvom han ikke kunne svare, så tænker han nok over det. Måske han selv finder ud af en idé, og ellers kan du ved kriser spørge ham, om der er noget, du kan gøre for ham :)
1
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 27. sep 2016, 05:31

Jeg har valgt at hente Quit Smoking-app'en. E-kvit har været nævnt i tråden, men jeg kunne ikke finde ud af at rette min stopdato en dag bagud, så jeg hentede den anden.
Jeg kan se i minutter hvor længe, jeg har været røgfri, hvor meget af mit liv jeg har "tjent" + sparede penge. Det er dæleme smart og meget motiverende! :)
Jeg er meget ynkelig i disse dage og synes selv, det er så synd for mig, at jeg ikke må ryge. Når jeg går forbi en butik med cigaretsalg, får jeg tanken "jeg kan godt lige købe en pakke og så lade være med at ryge mere end en..." Som om! Det er godt, jeg kender mig selv og min manglende rygrad ret godt :lol:
Om 40 minutter er jeg 2 dage røgfri :)
7
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 27. sep 2016, 06:07

Pyjamas skrev:Hej i tråden!

Jeg har i en periode gået og tænkt på at holde op med at ryge, jeg har bl.a. noteret, hvad jeg vil gøre i stedet, hvor nederen røg egentlig er, og jeg har lovet mig selv en gave, når jeg jeg har været uden røg i en uge.
Jeg røg så sidste gang i går morges, hvilket mest af alt var et tilfælde. Jeg havde denne ene smøg tilbage til søndag, og da den var røget, kunne jeg simpelthen ikke få mig selv til at få tøj på både mig og min søn og slæbe os begge ned i brugsen søndag morgen for fucking cigaretter. Jeg vil virkelig ikke være en mor, der stopper sit barn i en god leg for cigaretter :tie: Og nu har jeg så ikke røget i 1 dag, 13 timer og 6 minutter.

I dag og i går har jeg brugt tiden på at læse denne tråd. Den har hjulpet mig meget, for jeg ser, at mange af de samme følelser går igen hos jer og mig. Jeg håber, tråden fortsætter :lun:

Jeg har rigtig mange vanecigaretter, jeg skal af med. Da jeg var færdig i badet her til aften,var jeg halvvejs ude på altanen i håndklæde, før det gik op for mig, at jeg faktisk ikke ryger længere. Ligeledes ved jeg faktisk heller ikke, hvordan man venter på bussen uden en smøg i hånden. Men det kommer :)


Hvor er det sejt, jeg er sikker på at du nok skal klare det! :klap: Jeg synes hurtigt, at jeg slap tanken om mine vanesmøger og nu tænker jeg slet ikke over det længere. Og hvis jeg gør, så tænker jeg, at det er pissedejligt ikke at skulle være slave af at have en cigaret mens man venter på bussen og forpeste luften for de øvrige ventende.

Gogogo :pompom:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Livets forhold"